Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8413
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Nu ik met 'een soort vakantie' ben, vind ik het ook lastig om een beetje in de geest Judith te blijven. Er gieren veel ondermijnende gedachten door mijn hoofd. Mijn man haalt elke morgen wat lekkere broodjes uit de super: als ontbijt een pecan broodje en als lunch een volkoren/ meergranen croissant. En ook nog een kaneelbroodje voor tussendoor. Ik heb als lunch dus die croissant gegeten met een gekookt eitje. Was lekker. Het kaneelbroodje, ook van bladerdeeg, bewaar ik voor vanavond en dan delen we hem: hij de twee derde en ik een derde deel.
Hij is vandaag op pad. Ik heb al tussen ons huis en de caravan heen en weer gependeld, want ik heb een was gedaan en een in de droger gestopt. Mijn boodschappen gehaald: vanavond maak ik een gebakken ei en neem ik er rauwkost bij.

Ik zi overigens weer verschrikkelijk e balen, wan mijn doe he weer nie. Da zie er dan dus zo ui.

Soms doet ie het wel, zoals nu weer...

Ik zit overigens weer verschrikkelijk te balen, want mijn t doet het weer niet. Dat ziet er dan dus zo uit.

Dat betekent dat ik mijn lappie van even afsluit en in Judith ga lezen. (Ik kopieer dan een goede t en die plak ik dan op de plaatsen waar hij moet komen te staan...)

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2018 15:01    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 29286
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik heb beide boeken helemaal gelezen in mijn weekend. En ga dat nu stukje voor stukje weer doen. Dat houdt mij op het rechte pad.
Ik eet zittend, met aandacht. Weeg mij elke dag en houdt mijn kcal (en eetplan) bij. Ik heb op mijn telefoon mijn motivaties, escapes en dergelijke. Handig want die heb ik altijd bij me. Lach

Ik heb in mijn weekend niet meer gegeten dan 1500kcal per dag. Dat probeer ik vol te houden. Vandaag iets minder. Morgen weer wat meer, want moet werken dan.

Houdt alleen weer wat vocht vast, maar heb nog dagen om daar wat aan te doen. Ik geef mijn gewicht vrijdag door. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2018 23:01    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 227
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Kleintje, ik zie het niet als een ondermijnende gedacht.
Ik zie het als verstandig.

Ik heb in 2002 131 kg schoon aan de haak gewogen.
Ontelbare keren gelijnd sinds de tienerleeftijd en evenzo vaak weer bijgekomen met rente. Ben nu 62.
Mijn uiteindelijke doel is 75 kg
Stabiliseren is het allermoeilijkste dat er is,
Dus ik zie het als oefenen.....
En dan na de zomervakantie, 27 augustus, weer verder gaan.


Knap hoor! Gelijk heb je!

FlyingMissy goed bezig!
Dymphie we begrijpen je wel Lach

_________________

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 jul 2018 23:06    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2627
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
@pianojuffie

Je schrijft, stabiliseren is het allermoeilijkste dat er is?

Deze gedachte moet je ombuigen,!
Als je zover gekomen bent dat je kunt stabiliseren dan zal dat ook wel meevallen Lachen

Snap ook niet waar die gedachten vandaan komt?
Als je blijft doen wat je nu doet stabiliseer je vanzelf. Is dat boven jouw doel dan gewoon de inname nog iets beperken.

Het terugvallen zit in de gedachte, zo ik ben klaar, nu kan ik weer uitzonderingen maken. Maar ga je weer eten als voorheen dan ga je er ook weer uitzien als voorheen.

Kortom, gewoon doorrrrrrr, je leven lang!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 7:13    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2089
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Mijn kippenhok is leeg, dus ervaar geen vocht meer vasthouden voor de periode Lachen

En de ondermijnende gedachte dat ' de overgang' dik zou maken heb ik ook weerlegd Erg blij
Enkel meer eten dan je lijf nodig heeft , daar wordt je dik van!
Dus, het klopt weliswaar dat je energiebehoefte afneemt maar als je dan minder gaat eten dan is er niks aan de hand.

ja, dieet ondersteunend denken gaat me steeds beter af.


Dat is fijn, Elisabeth, dat er geen vochtproblemen meer zijn. Ik ben 48, verwacht nog een tijdje ongesteld te moeten zijn, heb verder nog totaal geen overgangsklachten. In mijn familie is iedereen laat in de overgang. Kijkend naar het verleden had ik vorig jaar juli ook een keer een cyclus van 39 dagen, maar als ik vandaag ongesteld word is het al 41 dagen en misschien duurt het nog veel langer. Ik heb ook meer trek, maar daar geef ik niet aan toe. Ik krijg alleen maar wat binnen de kaders valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 8:00    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 29876
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Elisabeth, dank je wel voor je feedback, blij mee.
Het is voor iedereen toch anders hè
Het is een verslaving, zo zie ik het, en de Weegclub en mijn agenda waar ik alles in noteer is een soort AA.
Inderdaad moet die gedachte omgebogen worden, dat kan ik alleen bereiken door de slimste gedachte te blijven programmeren
Ik had al een verhaal voor vandaag.
Deels zeg ik in essentie hetzelfde als jij.

Tijdelijk stabiliseren, moeilijkste dat er is.
Altijd de vinger aan de pols houden.
Bijna hetzelfde blijven eten.
Dus niet zoals vroeger, ik heb het gehaald en nu laat ik het los.

Ondanks deze nieuwe tijdelijke strategie toch afgevallen naar het laatste in 2018

84,3 kg

Zondag is hubbie jarig en dan heb ik wat reserve.
Zo zal ik ook steeds moeten blijven denken.

Fijne dag allemaal

_________________
Als ik echt graag iets wil, gaat het uiteindelijk een keer lukken.
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 9:02    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2627
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Loslaten is inderdaad niet mogelijk, nooit.
Ingesleten gedrag, te grote porties, ongezonde keuzes, jezelf toestemming geven om meer te eten ( het is vakantie, ben bijna op streef, verjaardag, feestje, barbecue, enz.)zit zo in het systeem dat er niet bewust mee omgaan betekent dat het oude, dikmakende gedrag er gewoon weer inslijt.
Tja en dat willen we niet.

Niet meer roken of drinken is makkelijker, je haalt het gewoon niet als je eenmaal je verslaving overwonnen hebt maar eten moet je elke dag.

Zelf hou ik de vinger aan de pols door echt elke ochtend op de weegschaal te gaan staan en dit te noteren.
Zo weet ik of er ruimte is of dat ik een sober dagje moet houden.
Ben inmiddels gewend aan de gedachte dat wil ik de rest van mijn leven op een gezond bmi blijven ik dit gewoon moet doen.

Ach, als dat alles is, zijn wel ergere dingen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 10:15    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 29876
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Nou Elisabeth, flink kort door de bocht.
Elke verslaving heeft zijn eigen problematiek.
En is ook nog per persoon verschillend.
Ik zal NOOIT zeggen dat het makkelijker is om te stoppen met roken of drinken.

_________________
Als ik echt graag iets wil, gaat het uiteindelijk een keer lukken.
1e streef 100, 2e: 95, 3e: 90, 4e 85, eindstreef 80
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 22:29    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 227
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
dames lees zo jullie verhalen, als ik op bed lig. Tik dit vanaf laptop, omdat ik jullie wil meenemen wat ik zojuist heb gemaakt op laptop van dag 9 en 10

Dag 9 maak een beweegplan

Voordelen van bewegen
* beweging helpt je om de lekkere trek onder controle te houden
*beweging is goed voor je stemming en kalmeert je stress
*beweging verbrandt calorieën
*beweging zorgt voor behoud spieren
*beweging vergroot vertrouwen
*beweging zorgt ervoor dat je je fysiek beter voelt
*beweging helpt om je aan jouw dieet te houden
*beweging verbetert je gezondheid en helpt ziektes voorkomen
Twee soorten beweging, spontaan en gepland.
1. Spontane beweging:
*Kom op tijd op je plek van bestemming, zet je auto verder weg zodat je kan lopen. GA IK DOEN
*Neem de trap i.p.v. De lift. GA IK DOEN
*Breng spullen die naar boven/beneden moeten, direct naar boven/beneden i.p.v. Te stapelen
*Voordat je boodschappen haalt, loop eerst de hele winkel door
*wachten voor afspraak, ga lopen. GA IK DOEN
Zo kom je ook aan je stappen op een dag!
2. Geplande beweging bewust inzetten van beweging (sportverening enz.)
*Zondag, woensdag, vrijdag en zaterdag: MTB en hardlopen
*Maandag en donderdag: bootcamp
Geen zin om te sporten: spreek met iemand af om te sporten
Niet genoeg tijd, is een kwestie van plannen
Ondermijnende gedachten
Ik wil niet sporten/beweging
Helpende gedachten
Dat is geen discussiepunt, als ik gewicht wil verliezen en eraf wil houden, dan heb ik beweging/sport nodig.
Ondermijnende gedachten
Wat heeft 5 minuten wandelen nou voor nut?
Helpende gedachten
Beter 5 minuten wandelen dan niet. Beweging is essentieel, ook als het niet veel is.Bij elkaar opgeteld wel
Ondermijnende gedachten
Ik ben te druk om te sporten/bewegen
Helpende gedachten
Ik moet bewegen/sporten een prioriteit te zijn. Als ik sporten/beweging dagelijks nodig had om in leven te blijven, dan zou ik ook de tijd vinden. Vroeger opstaan misschien, maar mezelf wijs maken dat bewegen/sporten optioneel is, is onzin!
Ondermijnende gedachten
Het is me niet waard om te bewegen/sporten
Helpende gedachten
Onderzoek laat zien dat bewegen/sporten essentieel van belang is om gewicht te verliezen en om dit eraf te houden. Als ik de voordelen wil van slanker zijn, dan moet ik bewegen/sporten.

Dag 10 – Stel een realistisch doel
Wat is jouw doel? Waarschijnlijk een bepaald getal op de weegschaal. Stel korte termijn doelen en beloon jezelf (zonder voedsel). Korte termijn doel wordt om 2,5 kg te verliezen. Je wilt meer verliezen, maar dan stel je opnieuw dit doel. En dan vier je successen! Hoe langzamer afvallen, hoe beter.
In het begin gaat het hard, maar dit zal op een gegeven moment stoppen. Sterker nog er is geen lange termijn voordeel van te snel afvallen.Daarentegen wel een hoop nadelen.Onderzoek: niet meer dan 0.5 – 1 kg. Per week
Ondermijnende gedachten
Ik ben niet tevreden totdat ik bij mijn ideale gewicht ben. Ik verdien geen beloning tot ik daar ben
Helpende gedachten
Ik moet leren om blij te zijn met kleinere stappen. Het vieren van 2.5 kg verlies zal mijn stemming verbeteren en vertrouwen vergroten!
Ondermijnende gedachten
Niet meer dan 0.5 kg. Per week verliezen is te langzaam
Helpende gedachten
Hoe interessant zal het over een paar jaar zijn hoe lang ik erover deed? Helpen herinneren waarom langzaam gewicht verliezen belangrijk is. Mijn lange tijd succes is er afhankelijk van.
Mijn eerste afval doel is: 2.5 kg afvallen Lach

_________________

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 23:00    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 459
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik ben inmiddels t/m dag 5.
Heb de eerste motivatiekaart gemaakt. (de voordelen), deze dagelijks gelezen en de 'afspraken met mezelf' opgeschreven als dagelijkse reminder. Die lijst zal dus steeds langer worden.
Maar hebben jullie ook echt bij elke dag een motivatiekaart gemaakt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018 23:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 13 van 25