Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31675
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Gisteren heerlijk authentiek Indonesisch gegeten van onze Toko,
2/3 portie

Vanochtend 84,5 kg
Helemaal blij.

Fijne dag allemaal.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 76,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 7:21    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9229
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
@Nicky, ik vind het goed hoor! (Ik vind lezen trouwens niet zo heel saai, want ik maak er vaak meteen een soort uittreksel van. Alleen kan ik dat later - na mijn enthousiaste begin en wat slordige opbergen - vaak niet meer vinden... )

We kunnen anders ook volgende week maandag met dag 8 verder gaan. Dan kunnen we deze week gebruiken om de afgelopen week nog eens dunnetjes over te doen. Lach

Je mag zo'n sprintje wel starten. Het is nu een beetje in de war geraakt (ook door mij, want ik ben niet zo'n goede 'aanjaagster'), maar ik vind het prima!

Ik wacht jouw reactie en die van de anderen even af.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 13:31    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2512
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Dymphie schreef:
@Nicky, ik vind het goed hoor! (Ik vind lezen trouwens niet zo heel saai, want ik maak er vaak meteen een soort uittreksel van. Alleen kan ik dat later - na mijn enthousiaste begin en wat slordige opbergen - vaak niet meer vinden... )

We kunnen anders ook volgende week maandag met dag 8 verder gaan. Dan kunnen we deze week gebruiken om de afgelopen week nog eens dunnetjes over te doen. Lach

Je mag zo'n sprintje wel starten. Het is nu een beetje in de war geraakt (ook door mij, want ik ben niet zo'n goede 'aanjaagster'), maar ik vind het prima!

Ik wacht jouw reactie en die van de anderen even af.


Nee Nee ik bedoelde niet een sprintje maar gewoon een 'draadje', een nieuw onderwerp in het hoekje van het forum dat over Beck's dieetoplossing gaat.
Ik heb me niet zo helder uitgedrukt vrees ik, sorry.
M.b.t. 'lezen' bedoelde ik dat ik het overlezen van mijn 'voordelen' saai vind. Niet het lezen van het boek! Voor mij komen de voordelen van afvallen meer binnen als ik het steeds weer opschrijf dan dat ik het steeds weer overlees...

We zouden ook gewoon hier in dit sprintje elke dag één of meer van onze redenen opnieuw kunnen opschrijven. Maar dat is misschien hinderlijk of verwarrend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 13:44    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2512
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
PS ik heb het nu op het 'vragen, tips en opmerkingen' draadje gevraagd, bij het 'Becksplein'. Zie https://www.weegclub.nl/forum/becksplein-voor-vragen-tips-ervaringen-t44338-2360.html

Ik vraag het zo expliciet omdat er aan het begin van dat 'Becksplein' een verzoek staat om geen aparte draadjes te starten. Maar ik vraag me af of dat nog geldt. Degene die het vroeg is ook al een tijd niet meer op de weegclub geweest. (Mij persoonlijk lijkt het juist wel handig om nieuwe draadjes te starten. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9229
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Nicky, geen probleem. Ik blijf hier ook 'gewoon' schrijven.
Ik zal proberen de eerste week even in een notendop hier op te schrijven, zodat we zien waar we mee bezig zijn en volgende week mee verder kunnen.
Goed?
(Ik kijk wel of ik in dat andere draadje iets ga schrijven, want ik zit toch al teveel op de laptop - in onze vakantie - Schaam Schaam )

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 13:56    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9229
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Nou ja, notendop.... Dat is niet gelukt...

Hoofdstuk 1 - De sleutel tot succes, p. 23
Deze methode kan een fijn hulpmiddel zijn om je te leren hoe je kunt afvallen of op gewicht blijven.
Op een gegeven moment reageer je anders wanneer je eten ziet waarvan je weet dat je het niet moet nemen.

Hoofdstuk 2 - Waarom je eigenlijk eet, p. 33
Alles wat we in onze mond stoppen, gaat altijd vooraf aan een (vaak ondermijnende) gedachte.
Je leert het verschil tussen (buik)honger, trek en snaaidrang.
Je gaat ontdekken waaróm je eigenlijk eet; je gaat je weerstandsspier trainen en niet je toegeefspier.

Hoofdstuk 3 - Hoe slanke mensen denken (er moeite voor doen), p. 41
Ook slanke mensen moeten op hun gewicht letten en kunnen echt niet alles altijd eten. Ze kiezen er soms voor om iets niet te eten.

Hoofdstuk 4 - Gebruik van het boek, p. 53
Je verzamelt informatie over een verantwoord dieet dat je wilt volgen; je kiest een tweede dieet als reserve, mocht je je niet prettig voelen bij de eerste keuze. Het dieet ga je nog niet direct volgen: dat komt over een of twee weken.

Hoofdstuk 5, week 1: Het belang van een stevige basis
De komende twee weken ga je werken met technieken uit de cognitieve therapie om je gedachten en je omgeving voor te bereiden op het bereiken van je doelen (lijnen of op gewicht blijven).

Je hebt nodig:
een dieetschrift (op papier of digitaal) waar je je vorderingen in bijhoudt,
zelfklevende memoblaadjes om jezelf eraan te herinneren waarom of hoe je een bepaald doel wilt bereiken, en
een 'herinnerings'-systeem dat je helpt om je motivatiekaarten dagelijks een paar keer te lezen.

En dan nu de dag-opdrachten.
Elke dag lees je je voordelen-motivatiekaarten minstens een of twee maal.
Je bekijkt of je een nieuwe kaart nodig hebt en vertaalt die in het doel dat je wilt halen.
Maak elke dag een actieplan en noteer daarin wanneer je je kaarten in ieder geval leest.
Kijk aan het eind van de dag of je je plan hebt kunnen volgen en maak er een afvinklijst van met de woorden: vaak - meestal - soms. Zet er ook een datum bij als je het later gaat doen.
Er zullen opdrachten zijn die je al onder de knie hebt, maar aan andere moet je misschien wat langer werken. Dat moet geen probleem zijn: ga rustig verder in het tempo dat bij jou past en noteer dat. Trek vooral ook hier aan de bel.

Dag 1: Maak een voordelenmotivatiekaart, waarin je jouw voordelen opschrijft, p. 62
Dag 2: Kies twee verantwoorde diëten uit (kies in ieder geval een gevarieerd dieet uit), p. 71
Dag 3: Ga zitten als je eet, p. 78
Dag 4: Geef jezelf eens een compliment, p. 82
Dag 5: Eet langzaam en aandachtig, p. 87
Dag 6: Zoek steun bij een dieetcoach, of een forum, p. 93
Dag 7: Pas je omgeving aan, p. 98

Als we allemaal 'dag 7' gehad hebben, kunnen we besluiten om weer verder te gaan. Zoals het er nu naar uit ziet, zouden we volgende week maandag dus op 16 juli met Dag 8 kunnen starten.

...

Graag lees ik wat jullie er zo van vinden, maar ik ben ook erg benieuwd wat jullie bereikt hebben.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 15:14    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 534
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Dymphie schreef:


We kunnen anders ook volgende week maandag met dag 8 verder gaan. Dan kunnen we deze week gebruiken om de afgelopen week nog eens dunnetjes over te doen. Lach



Goed idee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 16:53    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2899
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Vind alles prima, kan het boek dromen Lachen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 19:23    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2512
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik heb 'groen licht' van Ellen gekregen om zo'n draadje te starten, je vindt het hier: https://www.weegclub.nl/forum/schrijf-hier-dagelijks-je-voordelen-op-t55674.html#2662969

Zou het leuk vinden als er één of meer anderen ook aan meedoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 21:14    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 228
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
Ik volg even niet zo goed waarom morgen niet verder gaan met dag 8 ?

Dag 7 doe ik woensdag, dan ben ik vrij en ga de keukenkastjes opruimen Lach
ik heb per dag kaartjes gemaakt en die staan als foto's op m'n mobiel, zodat ik het kan doornemen.
Herinneringssysteem is alarm in m'n mobiel.
Dag 6 heb ik er uit gelaten, naast jullie als coach ook 2 personen met naam erin gezet en gevraagd.

[/img]

_________________

Weegmoment zondag kleintje1987-gebabbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018 21:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 11 van 55