Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Dat van die honger die eigenlijk dorst is herken ik wel. Vaak helpt het drinken van een lekkere beker warme thee beter dan het gaan eten. Erg blij

Ik eet soms idd wel eens bijna gedachteloos iets. Uit de snoeppot op het werk bijvoorbeeld. Die gedachte herken ik dan niet op tijd.
Leerpunt voor mij is; wat ik niet zie is er niet. Het helpt om het uit het zicht te zetten, echt waar. Erg blij Dus dat doe ik ook vaak. Zet ik het letterlijk achter mijn rug, op de vensterbank. Dat is al voldoende dan. Lach

Ik eet eigenlijk altijd zittend tegenwoordig. Vind ik ook fijner. Lekker op mijn gemak. Echtvriend zet altijd de tv aan (nieuws) maar ik zit er met mijn rug naar toe en kijk dan meestal niet. Lachen Nieuwe gewoonte is ook om elke paar happen mijn vork even neer te leggen. Eet ik ook langzamer. Lach

Herhaling is goed. Mijn manier van -verkeerd- eten is mijn hele leven ingesleten. Dus een tijdlang herhalen = inslijten van nieuwe gewoontes is prima wat mij betreft. En het Amerikaanse toontje leg ik naast mij neer maar. Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 aug 2018 23:38    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Lightfeather schreef:
Welkom L, ik ben nieuw bij Beck en zo te horen bij jij van de oude garde. Leuk!

ja oude garde, ik geloof in gedrag zo veranderen dat het nieuwe gewoontes worden. Daarbij moet het gedrag wel dicht bij jezelf staan. Ik heb gelukkig geen issues met mezelf in de hand houden, wel met stabiliseren, is lastig om een goede balans te vinden waarin je niet meer afvalt, niet aankomt en je gezond voelt. Dat ik zoveel sport maakt het ook niet altijd makkelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2018 6:43    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Wat ik niet zie is er niet.
Missy, daar hebben filosofen hele boeken over volgeschreven .
Lachen

Het boek is nog niet binnen, misschien vandaag.

Ietsjes meer ProPoints gisteren, maar allemaal goede keuzes gemaakt.
Dat vind ik het belangrijkste
Gewicht. 82,5
Vandaag visdag

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2018 7:32    
Vrouw Weeggegevens   Kobie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Een beker water als je honger denkt te hebben... ja dat helpt.
Ook even tanden poetsen op zo'n moment wil ook wel helpen.
En L, het lijkt me ook niet makkelijk die balans te vinden als je op gewicht bent. 'gelukkig' ben ik daar nog niet aan toe: ik mag nog gewoon verder afvallen Lachen
Juffie, ik leest jou telkens over propoints... nooit zin gehad om over te stappen op de flexpoints?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2018 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoofdstuk 3, Hoe slanke mensen denken

Elke dag beginnen te denken om tijd vrij maken om
• maaltijden te plannen
• boodschappen te doen
• maaltijden klaar te maken
• zittend en langzaam te eten
• beweegplan hebben en volgen
• jezelf complimentjes geven

In dit hoofdstuk worden eigenschappen uitgewerkt die afvallen moeilijk maken.
1. Honger met trek door elkaar halen; onderscheid leren maken tussen honger en trek voor een betere beslissing
2. Het niet goed kunnen verdragen van honger en eetdrang; leren dat dit geen noodsituaties hoeven te zijn. Ik hóef niet meteen weer te eten (als ik nog maar net gegeten heb); ik ga over... al weer eten.
3. Het prettig vinden om me vol te voelen: bang zijn om weer honger te krijgen voor een volgend eetmoment; me tekortgedaan voelen als ik niet zoveel eet als ik zou willen. Ik ga leren wanneer ik me vol genoeg voel om daar tevreden mee te zijn.
4. Mezelf voor de gek houden over de hoeveelheid die ik eet; ik ga leren hoe ik mijn manier van denken over eten zo kan veranderen dat ik er een prettig gevoel bij heb als ik na een maaltijd redelijk verzadigd ben. Als ik dan van tafel ga, kan ik denken: ik ben blij dat ik niet teveel gegeten heb.
5. Mezelf troosten met eten om een goed gevoel te krijgen, dat helaas maar even duurt, terwijl het 'nare' gevoel daarna langer doorzeurt. Ik kan werken aan mijn zelfvertrouwen door andere manieren te leren bedenken om me te kalmeren door afleiding te zoeken, iets anders te gaan doen, of een weerwoord te vinden op mijn ondermijnende gedachten.
6. Me hulpeloos voelen als ik aankom; ik ga leren dat ik wel weet hoe dat komt. Het is niet verschrikkelijk; ik kan het ombuigen door te werken met technieken om te voorkomen dat ik teveel ga eten. Als het eens uit de hand loopt, weet ik op een gegeven moment dat ik daar snel weer overheen kan komen en dat mijn manier van eten ervoor zorgt dat mijn gewicht weer omlaag gaat.
7. Ik vind het niet eerlijk… Het lijkt misschien zo dat 'slanke mensen' alles kunnen eten en alles eten wat ze willen, maar dat is niet zo. Ze leggen zich ook beperkingen op om op gewicht te blijven. Ze nemen bijvoorbeeld nooit een voorgerecht, nemen een half hoofdgerecht en eten geen toetje. Ik kan voor mezelf beslissen wat ik wél en wat ik niet ga eten: bijvoorbeeld een klein beetje van alles, of bij de hoofdmaaltijd veel groente opscheppen en weinig aardappels, rijst of pasta.
8. Met het 'dieet' stoppen na het behalen van het streefgewicht. Op gewicht blijven nadat ik afgevallen ben kan alleen als ik mijn gedrag en mijn manier van denken over eten heb veranderd. Ik kan echt nooit meer op de oude manier gaan eten nadat ik ben afgevallen. Dan zitten de kilo's er zo weer aan. Ik ga belangrijke technieken leren die me de rest van min leven kunnen bij blijven. Als ik deze technieken eenmaal beheers, kost op gewicht blijven echt minder inspanning dan afvallen.

Oplossing in drie punten
• Als je moeite hebt om op gewicht te blijven, denk je op een andere manier over eten dan 'slanke' mensen
• De manier van denken - honger of trek zien als een noodsituatie, overschatten hoe erg de trek is naar eten en hoe lang die duurt, en onderschatten welke beperkingen slanke mensen zichzelf opleggen bij 'eten'- maakt het moeilijker om een dieet vol te oude.
• Hoe je 'nu' ook denkt: je kunt je manier van denken leren veranderen, om af te vallen, én om nooit meer aan te komen.

Misschien hebben jullie andere (slanke, inderdaad 'duh'!!!) mensen in je omgeving van wie je vermoedt dat ze helemaal nooit na hoeven te denken bij 'eten' omdat het lijkt alsof ze echt altijd alles kunnen eten. Dan kun je bij jezelf te rade gaan of dit echt zo is, of een gedachte van jou?
Er zijn ook mensen die van nature 'stoppen' met eten als ze zich verzadigd voelen. Ik zie dat vooral bij onze kleinkinderen. De meeste stoppen als ze genoeg hebben. Eentje at nog wel eens teveel brood of friet, maar zijn lijfje gaf daarna aan dat dat niet fijn was. Hij is net acht geworden (en heeft een andere opa die heel veel op kan en vooral van 'lekker' eten houdt...) en heeft het afgelopen jaar 'geleerd' dat hij met bepaald voedsel echt matig moet doen. Daarnaast zie ik hem gewoon heerlijk genieten van een gewone portie snijbonen. Van zulke voorbeelden leer ik!

Al deze 'technieken' komen later puntsgewijs met apart opdrachten bij de 'dagen 1 t/m 42', wat uitgebreider weer aan bod.

Ik hoop dat we allemaal onze gedachten over deze methode hier blijven neerschrijven, ook als je er vragen over hebt, of het met bepaalde dingen van Judith niet eens bent. Het boek is inmiddels al een aantal jaren oud en misschien hier en daar ook wel verouderd. (Maar ja, dat ben ik ook... Rollende ogen )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2018 9:27    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Die laatste zin Dymphie. Lachen

Slanke mensen blijven slank door niet te veel te eten. Want slanke mensen komen ook aan als ze veel te veel gaan eten. Spreek uit ervaring.......... Schaam Schaam En daarna begint de strijd dan pas.

Plannen is zooo belangrijk. Ik had vandaag geen plan, geen echt solide plan. En nu heb ik dus niet goed gegeten. Veel te veel khd maar misschien niet eens zo veel kcal al met al.
Vroeger raakte ik daar door van de wijs. Nu kan ik er al beter mee omgaan gelukkig. Ik pak gewoon de draad weer op. Doe een balansdag, met heel weinig khd dan. En de zaak komt vanzelf weer goed.

Maar het blijft wel een leerpuntje; maak een plan! Niet uit de 'losse pols' beslissen, dat maakt het alleen maar een strijd en dan liggen foute keuzes op de loer. Rollende ogen Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2018 23:45    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Heb gisterenavond een cashewnotenfeestje gehad Schaam Schaam
“Schade” viel mee vanochtend.
82,6
Vandaag weer in de rails.

Fijne dag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2018 7:20    

Reageer met quote
@Missy, het 'menu- of eetplan' komt straks echt nog aan de orde! Erg blij
@Juffie, wat speciaal: een cashew-feestje... Zou het voor mij niet zijn, want ik houd niet van cashews. Best jammer, want ze worden in veel recepten gebruikt...

Ik zet hoofdstuk 4 uit mijn laptop hier neer, want we zijn aangekomen aan de volgende fase: de voorbereidende twee weken voor de (geplande) start van het 'dieet'.

Voorbereiding op het echte dieet: over twee weken starten met je 'dieet' - begin pas op dag 15!
Mocht je wel willen starten: geen probleem, maar sommige opdrachten kosten wat meer tijd.

Deze methode helpt je om goed te eten, jezelf iedere dag te motiveren, tijd en energie vrij te maken voor je dieet, problemen rond je gewicht op te lossen en daarna nog allerlei belangrijke technieken.
Bij de voorbereiding leer je al haalbare doelen te stellen, problemen op te lossen en een eetdagboek bij te houden, waardoor het je gemakkelijker zal vallen om af te vallen of op gewicht te blijven. Als je te vroeg met het 'dieet' zou beginnen, zonder deze vaardigheden, kun je ontmoedigd raken en opgeven. Er klaar voor zijn is meer dan alleen de wil om te veranderen. Je leerde ook niet in één dag autorijden, wel door steeds te blijven oefenen.

Een opdracht per dag
Houd er rekening mee dat het tijd kost om nieuwe ideeën in je op te nemen en handigheid te krijgen in het veranderen van je manier van denken en doen. Als één opdracht per dag teveel voor je is, kun je er natuurlijk langer over doen. Het kost tijd en energie om nieuwe dingen in je op te nemen en handigheid te krijgen in het veranderen van je manier van denken en doen.

Je heb nodig: motivatiekaarten, zelfklevende memoblaadjes en een dieetschrift. Je kun ook alles in je telefoon of laptop zeen, als je ze maar gemakkelijk tevoorschijn kun halen.
Zelf heb ik een bladwijzer voor het boek van Judith van een halve A4 gemaakt met de redenen waarom ik op gewicht wil blijven.
Gekleurde memoblaadjes heb ik op plaatsen in het boek zitten waar voor mij belangrijke informatie staat.
Een piepklein blaadje met '20' erop zit in de voorraadkast en in de koelkast. Zo herinner ik mezelf eraan dat ik volgend jaar een kilo zwaarder kan zijn dan nu als ik elke dag 20 kcal extra eet...

In mijn telefoon houd ik bij wat ik 's morgens weeg. Daarna begin mijn dag en als ik na het ontbijt met Judith aan de gang ga noteer ik in mijn laptop hoe ik me voel, mijn gedachten over 'eten' en wat ik heb gegeten. Ik gebruik hem ook om belangrijke informatie over mijn stappenplan in te bewaren.

Vooruitkijken
Als ik de (42) stappen van het plan volg, merk ik dat het me gemakkelijker afgaat dan voordat ik er mee begon.
• Ik ben trots op mezelf
• Ik maak tijd vrij om met eetplan te maken. En al oefenend kom ik erachter dat het steeds makkelijker wordt om me eraan te houden, zelfs bij onverwachte gelegenheden
• Ik raak niet meer in paniek als ik een beetje honger of trek heb, want ik weet dat er altijd een volgend eetmoment komt
• Ik voel me goed en tevreden in plaats van tekortgedaan wanneer ik iets te eten of drinken afsla
• Mijn hunkering naar eten neemt af

Er zijn ook voordelen aan verbonden
• Ik krijg vast steeds een beter gevoel over mezelf
• Het opgeblazen gevoel wordt elke dag minder
• Mijn energie kan groter worden
• Mijn zelfvertrouwen kan ook groter worden
• Ik zit beter in mijn vel
• Ik voel me niet schuldig als het een keer niet lukt en pak de draad daarna weer gemakkelijker op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2018 11:00    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe graag weer mee. Traag maar gestaag gaat mijn gewicht toch weer omhoog, ik heb dus nog steeds werk te doen.

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2018 16:38    

Reageer met quote
Feetje, top dat je meedoet. Welkom. Mooie groep zo al.

Hoe zat het ook weer? Heb jij het boek van Judih ook?

Mijn leer doe het weer nie... ofwel:

Mijn letter doet het weer niet...

(Ik heb hem er even ussen gekopieerd, maar ik log maar ui.... Heel vervelend...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 aug 2018 18:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 10 van 31