Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Het is oude wijn in nieuwe zakken. En best goed en gezond denk ik. Als het bij je past. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 22:58    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Langzaam zakt mijn gewicht verder.
Het eten gaat goed, deze leefmanier is wel ingesleten zo lijkt het.
Heerlijk, ik geniet er van

Vanochtend 78,2

Fijne woensdag allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018 6:19    

Reageer met quote
Jij doet het al zo'n tijd super. Ik kan me niet voorstellen dat jij een andere manier van eten nodig hebt Juffie. Erg blij

Dymphie ik bereid me nu al voor op de feestdagen. Eigenlijk wil ik even weg. Zie een beetje op tegen 'het gedoe' maar mijn echtvriend vind dat niet leuk voor de kinderen. Verward Dus probeer ik nu te schipperen en half mijn zin te krijgen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
O Missy, dat is behoorlijk vroeg... Ik zelf zou het liefst ook weg zijn, maar ik heb gemerkt dat juist onze kinderen zoeken naar samenzijn in die dagen. We leggen de lat niet te hoog, ook niet met eten, en we verzinnen vast wel een paar momenten dat we bij elkaar kunnen zijn.

Dag 33 - Voorkom emotioneel eten

Ik moet mezelf goed realiseren dat mensen zonder gewichtsproblemen, niet eten om zich beter te voelen. Je voelt je ook maar even beter (echt verzadigd?), en het gevoel dat je eraf hebt kunnen blijven, blijft veel langer hangen.

Het is niet erg om negatieve gevoelens te hebben. Ze laten me voelen dat ik een probleem heb. Ik kan wel leren om negatieve gevoelens te verdragen. Maar ze zijn niet gevaarlijk. Er gebeurt nog niks. Ik stort echt niet in. Als ik genoeg tijd neem, nemen ze, net als snaaidrang, vanzelf weer af. Ik hóef niet te gaan eten. Een negatieve emotie is nog geen noodsituatie.

Eten kan tijdelijk voor afleiding zorgen, maar lost het probleem van de nare gevoelens niet op.
Deze emoties zijn wel onprettig en dus kan ik leren te gaan werken aan mijn negatieve gedachten en bedenken hoe ik 'het probleem' waardoor de negatieve emoties zijn ontstaan, kan gaan oplossen. Misschien moet ik daarvoor eerst proberen de nare gevoelens te verminderen op een manier die niet met eten te maken heeft. Ik kan op 'gewone', dagelijkse momenten al honger en eetdrang verdragen door de volgende technieken.

Denktechnieken
Ik ga mijn gevoel benoemen door tegen mezelf te zeggen: Ik ben alleen van streek. Ik hoef niet te eten!
Ik moet vastberaden zijn: Ik ga echt niet eten, omdat ik me akelig voel. Ik ben echt niet van plan om hieraan toe te geven en zo mijn weerstandsspier te verzwakken door van mijn eetplan af te wijken. Ik weet dat ik dat kan, want ik ben 'met Judith' al zo aardig op gewicht gebleven.
Ik moet tegen mezelf zeggen: ik heb geen keus. Ik ga echt niet eten. Dan zal mijn innerlijke strijd ophouden. Die blijft zeuren als ik blijf twijfelen en tegen me zelf zeg: ik vind dit een rotgevoel en ik weet niet of ik dit wel kan volhouden.
Ik moet me voorstellen hoe ik me voel als ik eraan toegeef. Ik moet mezelf even zien eten. Hoe lang blijft het prettige gevoel als ik dat doosje smarties of een halve zak drop naar binnen werk? Hoe vaak heb ik mezelf al beloofd dat ik me aan mijn menu zou houden. Ik zie mezelf steeds meer down worden. Zie ik ook hoe rot ik me voel als ik eraan toe heb gegeven? Ik moet hier echt even bij stil staan en bedenken: wat is beter: eten of niet eten?

Even checken of ik mijn emoties ook weg eet
Voelde ik me verdrietig, eenzaam, bezorgd, opgelaten, geïrriteerd, boos of schuldig?
Voelde ik me rusteloos of verveeld?
Probeerde ik ergens onderuit te komen waar in geen zin in had?

Ik moet mijn voordelen-motivatiekaart weer eens goed lezen, waarom ik wilde afvallen.
Zijn dat nog steeds de voordelen waar ik naar verlang?
Het is toch heel jammer als mijn toegeefspier het zou winnen van mijn weerstandsspier?

Als ik op gewicht wil blijven, moet ik met onprettige gevoelens kunnen omgaan op een manier die niet met eten te maken heeft. Ik moet me realiseren dat ik niet op gewicht kan blijven als ik extra blijf eten, of het nu gaat op 'gewone' snaaimomenten, of bij emotionele gevoelens.

Gedragstechnieken
Zoek afleiding: Kijk nog eens terug op p. 141, week 2, dag 13 naar afleidende bezigheden die ik kan gebruiken.
Zelf schreef ik:
Na de vijf denktechnieken kan ik ook gedragstechnieken gebruiken:
1. Ga bij het eten uit de buurt: zet het weg of geef of doe het weg.
2. Doe iets om je te ontspannen
3. Zoek afleiding
4. Lees je motivatiekaarten nog eens door.

Fijne dag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018 8:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Probeer voluit te genieten van het samenzijn.
Wij hebben geen familie en ik met name mis het.
Wat betreft gedoe, je kan het net zo gek maken als je wilt.
Je kan het gedoe ook verdelen onder elkaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2018 12:06    

Reageer met quote
ja ik weet het Juffie en ik moet ook dankbaar zijn dat ik mijn kinderen/kleinkinderen heb natuurlijk. En mijn broers nog. Onze kring is ook niet heel groot hoor. Lach Maar het zijn zulke verplichtingen altijd, enfin we zien wel. Echtvriend heeft ook een punt natuurlijk. Lachen

Dymphie ik ben geen echte emotie eter (denk ik). Ik ga wel eten als ik mij verveel weet ik van mezelf. Dan ga ik 'op zoek'. Maar nu ik dat helder heb kan ik er beter mee omgaan al. Lach
Ik denk nu aan mijn motivatie ook als ik er last van heb. Ik wil geen walvis worden, ik werk aan mijn gezondheid (m.n. voor mijn darmen), ik wil mijn echtvriend motiveren om ook gezond (en minder) te eten etc. etc. Wat dat betreft heeft Judith echt wel invloed. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 0:44    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Kerst voelt hier niet als verplichting, kijk er altijd naar uit, lekker paar dagen vrij, gezellig met mijn kinderen, kleinkinderen..
Wij gaan elk jaar gourmetten en eeen ieder zorgt voor iets, 1 het vlees, 1 veg.,1 salades en groente en 1 stokbroodjes en sausjes.
En dan zorgt er ook nog iemand voor wat lekkers bij de koffie.
Vind het zo relax, ben zelf verantwoordelijk voor een klein stukje, het verloopt altijd ongedwongen en gezellig en zelf heb ik ook kerst, Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 6:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Elisabeth, klinkt goed zoals jullie het doen en beleven.
Heerlijk.

Ik vind de Kersttijd heerlijk, niet de commerciële kant maar de spirituele kant, de warmte, het “licht”

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 7:52    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Gisteren hadden we visdag
Als middageten 2 Mehrkornboterhammen op met 300 gr kibbelingen en water.
Ik zat echt vol, dat was vroeger niet zo.
Hubbie wil dan ‘s avonds niet meer eten want hij blijft vol.
Ik dus weer aan de blauwe bessen met kwark en yoghurt.

Vanochtend 77,9

Ik denk dat het afvallen vooral doorgaat omdat ik heel wisselend eet wat betreft de hoeveelheid calorieën.

Blij Smile

Fijne donderdag allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018 7:53    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
D01 schreef:
Hoi jongens.mijn dochter is ziek. Had de klachten passend bij hersentumor maar dat is het niet.wel iets neurologisch. Veel onderzoeken en veel zorgen. Daarom helaas kilo erbij en weinig van mijn kant. Ik kom weer als het beter gaat

Beterschap!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018 3:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 42 van 49