Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik ben nu een weekje op vakantie, dus bijna elke dag uit eten, dat is geen probleem, ik eet meestal een voorgerecht, had vandaag 6 scampis in een lekker paprikasausje met groente erin en wat brood. Ik zit daar vol van, een ander zegt 'is dat echt alles wat je eet? Weegschaal is mee, die mag niet meer thuis blijven. Ik word er onrustig van als ik een tijdje niet weet wat ik weeg. Resultaat is meestal dat ik denk dat ik aankom en daardoor teveel afval. Nu kan ik tijdig corrigeren door iets meer of minder te eten, net naargelang de weegschaal aangeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 2:23    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi jongens.mijn dochter is ziek. Had de klachten passend bij hersentumor maar dat is het niet.wel iets neurologisch. Veel onderzoeken en veel zorgen. Daarom helaas kilo erbij en weinig van mijn kant. Ik kom weer als het beter gaat

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 4:48    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Toch vocht....groen vakje

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 5:41    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
L, supergoede oplossing toppertje
De wegert mag bij mij ook niet meer thuisblijven, ik zou ook onrustig worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 7:45    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Gisteren 500 gr lasagne op, 34 ProPoints totaal gisteren.
Ik had er rekening mee gehouden, maar niet verwacht dat er nog een ons af zou gaan

Vanochtend 78,3 kg

Heb al wat kleding uitgezocht en gefotografeerd voor de weggeef
Ik kwam nog een lap ribfluweel tegen die al jaaaaaren in de kast ligt. Precies die gele kleur die nu hot is.
Ongelooflijk.

Fijne dinsdag allemaal Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 7:46    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@D01: wat een spannende tijd. Snap dat je hier even wat minder bent: thuis nodig!
Probeer goed voor jezelf te blijven zorgen met goede en voedzame voeding!

L: je gaat goed in je vakantie. Grappig dat je je weegschaal mee neemt. Steun en toeverlaat, én 'meet'-lat!
Heel fijne vakantie. Volgens mij gaat het heel goed met 'uit eten'! Top! Lekkere dingen had je uitgekozen!

Dag 32 - Bereid je voor op je vakantie (of op een andere speciale gelegenheid)

Voorbereiding op vakantie of weekend weg (geënt op mijn eigen ervaringen)
Ongeveer een week of zo van tevoren mijn boodschappenlijst opzoeken en bekijken wat we allemaal mee willen nemen. Ik wil bedenken of ik me die drie of vier weken heel streng aan mijn menu wil houden, of dat ik er wat soepel mee omga.

Op reis en onderweg
Zo kan ik opschrijven of ik mezelf elke dag iets extra's toe sta (100 of 200 kcal extra; dat doet Judith) of niet iedere dag, maar een paar keer per week, net als thuis, bv. in het weekend. Ik denk dat ik me het liefst aan mijn menu-plan houd, maar dat ik een paar keer per week van iets extra's wil genieten. Dat extraatje plan ik dan wel in, bv. bij mijn tussendoortje, of als 'toetje' na een avondmaaltijd.
Meestal proberen we op vakantie zo 'gewoon' mogelijk te eten, maar ik kan me voorstellen dat we wel elke dag iets extra lekkers nemen. Als ik zorg dat dat niet meer dan 200 kcal is, hoop ik dat ik na de vakantie niet veel te veel ben gaan wegen. Moet kunnen lukken met de hulp van de gewone gezonde menu's.

Het kan dan best zijn dat ik een paar kilo aankom, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik denk dat het een erg grote opgave blijkt te zijn als ik in de vakantie helemaal niets wil aankomen, omdat ik er dan misschien zo genoeg van krijg, dat ik alle regels laat varen. We kunnen er echt voor kiezen om bij het extra's echt het allerlekkerste te eten.

Manieren om niet te veel aan te komen
Als ik voor een goede voorbereiding zorg (goed eten meenemen; goed eten en drinken voor onderweg mee), ben ik in ieder geval al goed begonnen. Als snack kan ik wat verschillende soorten rauwkost meenemen, net als ongebrande noten en wat verschillende soorten kaasjes.
Als we erg laat wakker worden kunnen we een brunch nemen in plaats van een ontbijt en een lunch.
Ik kan de strategieën gebruiken die me helpen te onderscheiden wanneer ik eetdrang of echte honger heb. Als ik eetdrang heb, kan ik daar vast wel ondersteunende gedachten bij bedenken.

De terugweg
De terugreis kunnen we weer net zo doen als de heenreis: goede voeding mee voor onderweg, op tijd rust nemen en niet een te lange reisdag maken. Als ik al dingen ontdek die niet goed zijn bevallen of niet goed zijn gedaan, kan ik dat in mijn laptop zetten, waardoor ik als ik weer thuis ben de draad weer makkelijker op kan pakken. Ik denk na of ik een schatting van mijn gewicht kan maken als ik thuis weer op de weegschaal stap.

Gedachten als ik weer thuis ben
Ondermijnende gedachte
O help, het lukt me nooit om me wat eten betreft tijdens de vakantie in de hand houden. Stel dat ik veel aankom.
Ondersteunende gedachte
Ik heb wel een menu-plan voor de vakantie gemaakt en dat in mijn telefoon gezet. Ik vul het elke dag in.

Ondermijnende gedachte
Ik heb zo goed mijn best gedaan. Ik vind dat ik in de vakantie moet kunnen eten wat ik wil. Als dat niet kan, vind ik er niks aan.
Ondersteunende gedachte
Het is niet alles of niets. Ik kan voor een deel wel eten wat ik wil en wat ik lekker vind. Bovendien weet ik dat ik naderhand blij zal zijn als ik op de weegschaal zie dat ik niet zo heel veel ben aangekomen.

Ondermijnende gedachte
Het is niet eerlijk als ik in de vakantie niet alles kan eten en drinken waar ik zin in heb.
Ondersteunende gedachte
Dat is waar. Het is niet eerlijk. Maar ik kan nu eenmaal niet alles hebben. Ik kan niet alles eten en drinken waar ik zin in heb zonder aan te komen. Ik heb er tot nu toe zo hard aan gewerkt om af te vallen en op gewicht te blijven, dat ik het zonde vind om straks weer bij 'af' te zijn.

Afspraken met mezelf
Mijn dieetplan voor de vakantie zet ik in mijn laptop en in mijn telefoon, zodat ik elke dag kan zien welke boodschappen we daarvoor moeten doen en wat we kunnen verwachten met het eten.
Als ik accepteer dat ik me aan mijn weekmenu houd voor de vakantie, blijf ik gemakkelijker op gewicht.

Actiepunten
Motivatie-teksten gelezen en nog eens gelezen
Samenvatting gemaakt en op de laptop gezet
Theorie uit het boek nog eens gelezen
Langzaam en zittend gegeten en genoten van mijn eten
Paar complimenten gegeven voor het gedrag dat mijn dieet ondersteunt
Gepland en ongepland 'bewogen'
Steeds meer bezig om te accepteren dat het nu eenmaal zo is (wél eerlijk!); ik heb effectief gereageerd op de gevoelens van oneerlijkheid en ontmoediging
Best gedaan om te accepteren dat ik veel moet doen om op gewicht te blijven (nou ja!)
Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk gaat, maar ik kan daarvoor op zoek gaan naar ondermijnende gedachten en die dan op kan schrijven in mijn laptop
Ik heb nagedacht welke denkfouten er zitten in de ondermijnende gedachten die ik vaak heb.
Voorlopig eetplan voor morgen gemaakt en op dat van vandaag genoteerd wat ik at
Voorbereid dat ik eten kan afslaan als me onverwacht iets aangeboden wordt
Weekplan maken voor de vakantie met boodschappenlijst in mijn telefoon of laptop

Laatst aangepast door Dymphie op di 09 okt 2018 8:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 8:07    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Fijne vakantie L. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 8:15    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik ga het Pipoppi diert bestuderen.
Gelezen bij Astrid.

Wie weet is het wat voor hubbie en mij.
Voor mij vooral om die 5 kg extra af te vallen.
En voor hem om van de statines af te komen wellicht en zijn diabetes 2 onder controle te houden met minder/geen medicijnen.
Lijkt me gezond.

https://thenewfood.nl/pioppi-dieet/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 9:30    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik schreef mijn antwoord als bij een ander sprintje. Het lijkt erg op Cohen.
Ik volg het ook, want ik heb me geabonneerd op de nieuwsbrief, maar ik vraag me af of je zo'n dieet je hele leven lang kunt of wilt volhouden...
En het werd ook wel heel erg opgehemeld door de tv met het programma van de Wereld van Morgen... Vraag me af of daar publiek geld voor is... (Ik sta er dus een beetje ... tegenover. Kan het juiste woord niet vinden, maar ik denk er wel diep over na.)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 14:22    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Oké, voor mij klinkt dat niet bemoedigend Dymphie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 okt 2018 15:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 41 van 46