Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Ik haal ook altijd vlak van te voren en wat over is geef ik mee of doe ik weg.
Anders weet ik wel Rollende ogen zit ik een week gebak, zoutjes, stokbrood, bonbonnetjes te eten!
Ben altijd bang dat er te weinig is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Elisabeth, helemaal 'los' ga ik gelukkig eigenlijk nooit meer. Maar het nadeel van de feestdagen is dat er zoveel zoet en khd rijke producten gegeten worden. Dat zet bij mij altijd zo aan dat het elk jaar weer een puzzel is wat wel en niet te eten om de schade te beperken. Maar helemaal niet aankomen lukt meestal niet helaas. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018 23:12    

Reageer met quote
@missy

Ik heb even mketen zoeken in mijn schrift want heb er iets over gelezen Lachen

Uit de 'Grote voedselverleiding' over de psychologie van het eten geschreven door Denise de Ridder

Afvallers hebben moeite met conflict tussen impuls (iets lekkers nemen) en het lange termijn belang (gezond zijn).
Het rationele systeem is beter in staat om te bepalen wat goed gedrag is op langere termijn.
Juist verleidingen kunnen nuttig zijn om je te gedragen in overeenstemming met je lange termijn doel!

Mijn conclusie, gewoon blijven oefenen met impuls beheersing.
Dus met een hele tafel vol lekkers, op je mobieltje kijken waar je doel staat, of een 'dikke' foto en bedenken hoe kort je maar plezier hebt van het in je mond stoppen, kauwen en slikken!
En hoeveel plezier je hebt, 24 uur lang, van een fijn meewerkend lijf zonder zwembandjes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 6:14    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Elisabeth
Conflict tussen impuls en lange termijn verstandig zijn
Dat is ons probleem in de kern samengevat.
Vooral veel oefenen om de impuls te weerstaan.

Vanochtend 78,4
Gaat goed.

Ik heb besloten dat ik toch naar de 75 wil.
En waarom?
Ik heb al ongeveer 23 jaar een jasje in de kast hangen die ik gekocht had toen ik bij de Weight Watchers mijn streef had gehaald.
Daar ik maar een paar weken op dat gewicht bleef heb ik het niet veel gedragen
Nog steeds superleuk, vind ik
Op de foto iets gekreukt, maar daar kijken jullie wel doorheen.
Hij kán dicht nu, maar daar is alles mee gezegd.

Fijne dag/week allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 7:48    

Reageer met quote
@pj

Vind het een verstandige beslissing en niet op de eerste plaats vanwege het jasje Lach

Kans op suiker, hoge bloeddruk, gewrichtsproblemen, is lager met een goed bmi.
Dus waarom zou je het niet doen?
Gewoon werken aan een gezonde leefstijl, zonder tijdsdruk.
Is niet zo moeilijk toch en nog hier nog gezellig ook! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 9:38    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Goed bezig allemaal!
Wij gingen gisteren onverwacht uit eten met onze jongens, hun vrouwen en hun kinderen: leuke volle bak in het pannenkoekenhuis. Ik heb voor sla met een steak gekozen. Er zat kruidenboter bij en mayo voor de macht patatten die ernaast lag. De mayo gelaten, maar de kruidenboter en het vlees wel gegeten. Yammie. De frietjes maakten de anderen wel op... Uitlachen
Geen toetje genomen (mooi!), want de familie uit het midden van het land wilde graag op tijd naar huis. Nog even een bakkie gedaan bij jongste zoon, waar ik fijn aan het water ging, en de lange vinger (hap lucht volgens mijn schoondochter, voor mij denk ik 3 suikerklontjes...) aan me voorbij laten gaan. Later thuis nog twee glazen heerlijke, rode wijn gedronken. Toen als slot de sauna nog even en heerlijk afgekoeld onder de overkapping in onze doodstille tuin, waar we ook nog van de sterren konden genieten. Lekker geslapen en vandaag het 'gareel' weer in.

Dapper verder... met oefenen om goed voor onszelf te zorgen! Mooi 'thema' vandaag: net na het weekend! Uitlachen

Dag 31: Wel of geen alcohol?
Alcohol drinken is een persoonlijke keus, net als met wel of niet snoepen. Alcohol bevat ook enorm veel (lege) calorieën.

Ikzelf houd erg van een glas goede wijn. Mijn man en kinderen drinken geen drup, op een 0% biertje na dan als het heel warm is.

Alcohol - wijn
Als ik alcohol wil inpassen in mijn dagmenu, moet ik er rekening mee houden in mijn eetplan.

Gedachten
Wil ik mijn calorieën werkelijk op deze manier besteden? Of wil ik liever…
Ik ben nog niet zo ver dat ik mezelf de regel kan stellen dat ik alleen in het weekend wijn drink. Als ik wijn drink moet ik er op letten dat ik er iet teveel 'naast' eet, want dan kom ik aan.
Ik wil aandachtig genieten van de wijn en er langer mee doen. Na elk glas wijn drink ik een kop warme thee.

Ondermijnende gedachten
Ik heb echt zin in een borrel, biertje of een glas wijn…
Ondersteunende gedachte
Ik kan er wel zin in hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat ik eraan moet toegeven. Ik heb soms ook zin om iets te kopen wat ik me niet kan veroorloven. Of ik wil stampvoeten als mijn boek van Judith weer dicht dreigt te klappen, of als ik in de verkeerde rij van de kassa terecht ben gekomen. Het is goed om me trots te voelen.

Ondermijnende gedachten
Ik heb geen plezier als ik me in moet houden.
Ondersteunende gedachte
Het is niet alles of niets. Ook zonder glas wijn kan het samenzijn met anderen ook gezellig zijn.

Ondermijnende gedachten
Het is jammer dat ik niet meer alles kan eten wat ik wil.
Ondersteunende gedachte
Het is hartstikke goed als het me lukt om me aan mijn eetplan te houden, zodat ik afval, of op gewicht blijf.

Ondermijnende gedachten
Anderen vinden me misschien een spelbreker als ik niet met hen mee doe.
Ondersteunende gedachte
Daar heb ik echt geen last van. Niemand dwingt me met hen mee te doen.

Ondermijnende gedachten
Ik hoef mijn 'wijn' niet in mijn eetplan op te nemen, want ik drink elke dag maar één of twee glazen.
Ondersteunende gedachte
Ik kan dat beter wel doen een ook noteren hoeveel wijn ik werkelijk drink. Ik kan beginnen om te wijn in de keuken in het kastje te laten staan, zodat ik er naar toe moet lopen om een glas in te schenken. Na een glas wijn zet ik eerst een pot heel lekkere thee voor mezelf waarvan ik eerst twee bekers drink.

Actiepunten (herhalen, herhalen, oefenen, oefenen...)
Gewogen en mijn gewicht genoteerd in mijn telefoon.
Motivatie-teksten gelezen en nog eens gelezen
Samenvatting op de Weegclub gezet
Theorie en de kaarten weer doorgelezen, bestudeerd en een uittreksel gemaakt
Langzaam en zittend gegeten en genoten van mijn eten
Paar complimenten gegeven voor het gedrag dat mijn dieet ondersteunt
Spontane en geplande lichaamsbeweging gedaa
Mijn best gedaan te accepteren dat het nu eenmaal zo is (wél eerlijk!); ik heb effectief gereageerd op de gevoelens van oneerlijkheid en ontmoediging
Mijn best gedaan om te accepteren dat ik veel moet doen om op gewicht te blijven (nou ja!)
Het gaat niet altijd gemakkelijk, maar ik kan daarvoor op zoek gaan naar ondermijnende gedachten en die dan op kan schrijven in mijn laptop
Bezig geweest om te zoeken welke denkfouten er zitten in de ondermijnende gedachten die ik vaak heb.
Voorlopig eetplan voor morgen gemaakt en genoteerd wat ik at
Voorbereid hoe ik eten ga afslaan als me onverwacht iets aangeboden wordt
Besloten hoe vaak en wanneer ik wijn wil drinken en zet dat in mijn dagmenu.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 9:44    

Reageer met quote
Hier is nu eindelijk een punt waar ik helemaal geen moeite meer mee heb. Erg blij

Ik gebruik geen alcohol. Al heel lang niet. En het kost me ook geen moeite tegenwoordig. Lachen
Een 0% biertje heel af en toe, dat is het.
Ik drink water. Thee en koffie. En voor de broodnodige afwisseling ook limonade siroop zonder suiker. Maar beperkt, want zoetstoffen schijnen ook weer niet al te gezond te zijn. Rollende ogen

Wegen doe ik elke dag, dat houdt me bij de les. Net als hier komen! Want dat zorgt ervoor dat ik ermee bezig blijf, dat alles niet weer wegzakt. Want dat ligt wel op de loer merk ik in bijvoorbeeld vakanties. Dan is het lastiger.
Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 19:35    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Ik weeg me ook elke dag. Precies jouw reden: bij de les blijven. En voor extra motivatie. Is er wat af dan extra gemotiveerd. Is er wat bij dan gemotiveerder om ff door te pakken. Gelijk ook valkuil: als er ff niks af gaat kan het ook frustreren.

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 20:59    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Goed besluit om door te gaan PJ!
En wow! Al 23 jaar bewaard.

Inmiddels hier in de kledingkast drie verschillende maten. De grootste past inmiddels niet meer, de kleinste trouwens ook niet. :p

Alcohol neem ik wel af en toe. (1 x per week gemiddeld.) Voegt voor mij dan ook echt iets toe en is dan ook een bewuste keuze.

En ja, ook ik check bijna dagelijks. Wanneer ik minder bewust met mijn gewicht bezig ben check ik ook minder. Is dan natuurlijk ook veel minder leuk. :p

Laatst aangepast door Yeps op ma 08 okt 2018 23:19, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 23:15    

Reageer met quote
Iels, dat is zo, maar ik wil het toch graag weten. Soms vergeet ik het een enkele keer. En dan doe ik al mijn kleding weer uit om het toch te weten. Uitlachen Is zo ingesleten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2018 23:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 40 van 49