Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Nicky, zo was ik op mijn zwaarst

Ach, ja, natuurlijk, die heb ik ook gezien. IK HAD JE NIET HERKEND!!!! Lachen Lachen Lachen

Sorry dat ik zo laat reageer... ben een paar dagen aardig ziek geweest, (griep) nog niet beter maar wel aan de beterende hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 12:26    

Reageer met quote
Heb nu 'bij' gelezen...

Ik heb gelezen dat je alleen door te kijken naar lekker eten (b.v. in etalages maar ook naar foto's van lekker eten) kunt aankomen. Echt in fysieke zin. Een of andere reactie van je hormonen op wat je ziet, schijnbaar....
Daarom ben ik zelf niet echt happy met foto's van allerlei verleidelijk voedsel op een site als dit... als ik het zeggen mag... Ik sla ze maar snel over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Nicky, dat zou heel goed kunnen zijn hoor.
Van het visualiseren en geestelijk beleven van sporten verhoogt
Je conditie ook iets.

Dit was biologisch en van zeer goede kwaliteit. Ik ben er niet echt van aangekomen, dus.......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik kan heel goed eten weigeren. Ik doe het alleen niet altijd. Omdat ik toch min of meer gelijk blijf (ik vraag mij af of mijn lijf mij iets probeert te vertellen?) en ik soms ook vind dat het wel kan.

Maar als ik echt streng wil zijn kan ik heel goed; Nee dank je wel, zeggen hoor. Jaren van oefening inmiddels. Lachen
Soms zeggen mensen; maar jij bent toch best slank! En dan zeg ik; ja en dat wil ik ook zo houden. Uitlachen

En soms, zoals vandaag ga ik uit de band. Raar is het dat ik soms wel aankom, maar soms ook helemaal niets en soms zelfs nog afval. Dat verbaast mij dan wel eens. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 13:08    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Heb nu 'bij' gelezen...

Ik heb gelezen dat je alleen door te kijken naar lekker eten (b.v. in etalages maar ook naar foto's van lekker eten) kunt aankomen. Echt in fysieke zin. Een of andere reactie van je hormonen op wat je ziet, schijnbaar....
Daarom ben ik zelf niet echt happy met foto's van allerlei verleidelijk voedsel op een site als dit... als ik het zeggen mag... Ik sla ze maar snel over.

Haha, zou mooi zijn als dat zou werken, scheelt enorm in mijn huishouden budget

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 16:59    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Sorry hoor, maar ik blijf het lekkers toch posten hoor.
Het is niet verboden. ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 17:03    

Reageer met quote
Ik zit hard te zoeken naar de juiste emoticon....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 22:24    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Vandaag heb ik een NOU ja dag. Had meegedaan met de koek bij de koffie bij de training; banketstaaf. Vette suikerbom en een groot stuk ook nog.
Nu heb ik een kilo erbij. Zal wel vocht zijn natuurlijk. En ik had het wel bewust genomen omdat ik het zo lekker vind. Een echt 10 traktatie. smullen

Dus nu denk ik nou ja, het was het waard. Nou ja, ik heb er wel echt voor gekozen, nou ja ik pak de draad gelijk weer op. Nou ja, van 1 groot stuk krijg ik niet direct echt vet erbij. Nou ja het komt wel weer goed. Zo'n dag dus.
En dus ga ik vandaag een balans dag houden. En de eetmeter maar weer eens invullen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 okt 2018 23:06    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ha Ellen,
Ik houd al mijn gegevens in mijn telefoon bij. En daarnaast stel ik hier doelen in de sprintjes.

Flying, helemaal prima om soms bewust te kiezen voor iets wat je echt lekker vindt.
Als je dit soms doet is daarna een echte balansdag niet eens nodig. Gewoon een dag met goede keuzes is dan vaak ook voldoende
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018 0:14    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Zo is dat, Yeps, maar.... speciale gelegenheden genoeg!

Dag 30 - Houd je aan je plan, ook bij speciale gelegenheden

Houd jezelf ook bij speciale gelegenheden in de hand, geef jezelf geen toestemming! Er zijn zoveel speciale gelegenheden, kun je wel aan de gang blijven:
maak een plan van tevoren
plan wat je gaat eten, bekijk een menukaart van te voren, overzie een verjaardag van te voren, wat neem je wel/niet
bereid je voor op ondermijnende gedachten
bedenk hoe om te gaan met eetdrang

Werk aan je nieuwe manier van denken over feestjes. Is het eten, maar vooral is overeten nu echt gezellig? Of is het leuk andere mensen te zien?
En er zijn wel heel veel speciale gelegenheden. Als je elke keer een uitzondering zou maken, haal je je doel niet en loop je het risico dat je helemaal doorslaat. Zoet werkt bv. zo verslavend!

Tips voor diners met gezellige mensen
Ik wil er op letten dat ik niet ongemerkt van alles naar binnen schuif als we gezellig bij zitten te praten. Het is goed als ik een heel klein beetje neem van een voorgerecht, behalve als het rauwkost en een groene salade is.
Ik kan tussentijds even op mijn telefoon kijken waarom ik hier ook weer mee begonnen was.
Ik kan de volgende dag een balans-dag inplannen.

Ondermijnende gedachten
Ik ben geen type voor speciale wensen. Ik ben bang dat de bediening het lastig vindt.
Ondersteunende gedachte
Heel veel mensen hebben voortdurend speciale wensen. Die mag ik ook hebben. Het is helemaal niet erg om te vragen of ze mijn maaltijd op een speciale manier aan te passen of ik mag om meer rauwkost/salade vragen.

Ondermijnende gedachten
Het valt mijn omgeving op dat ik anders eet dan vroeger.
Ondersteunende gedachte
Dat is niet erg. Ik kan zeggen dat ik probeer gezonder te eten en dat ik me daar prettig bij voel (eventueel kan ik een ander onderwerp aansnijden).

Ondermijnende gedachten
Mmm, ik zou graag hetzelfde willen eten als de anderen.
Ondersteunende gedachte
Ik wil ook graag slank zijn en blijven. Het voelt misschien niet eerlijk, maar het is oneerlijker zijn als ik aankom.

Ondermijnende gedachten
Dit is een speciale gelegenheid. Ik mag mezelf best wel eens verwennen.
Ondersteunende gedachte
Als ik wil afvallen en op gewicht wil blijven, moet ik leren dat ik op een andere manier met bijzondere gelegenheden omga. Als ik blijf dooreten, loop ik het risico dat ik weer aankom. Dat vind ik het niet waard.

Ondermijnende gedachten
Het is jammer dat ik niet meer alles kan eten wat ik wil.
Ondersteunende gedachte
Het is hartstikke goed als het me lukt om me aan mijn eetplan te houden, zodat ik afval, of op gewicht blijf.

Afspraken met mezelf
De volgende keer dat ik uit eten ga, bedenk ik van tevoren dat het goed is dat ik me niet ga overeten.
Als ik me goed voorbereid op speciale gelegenheden, wordt afvallen en op gewicht blijven gemakkelijker. Bovendien: als ik het 'lekkers' in mijn eetplan zet, kan ik er gewoon van eten, zonder me schuldig te voelen.

Actiepunten: (altijd - meestal - soms)
Theorie en kaarten weer doorgelezen, bestudeerd en aantekeningen gemaakt
Langzaam en zittend gegeten en genoten van het eten
Paar complimenten gegeven voor het gedrag dat het dieet ondersteunt
Spontane en geplande lichaamsbeweging gedaan
Geoefend met accepteren dat het nu eenmaal zo is (wél eerlijk!); Geoefend met effectief gedrag op de gevoelens van oneerlijkheid en ontmoediging
Geoefend om te accepteren dat ik veel moet doen om op gewicht te blijven (nou ja!)
Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk gaat, maar ik kan daarvoor op zoek gaan naar ondermijnende gedachten en die dan op kan schrijven in mijn laptop
Gezocht welke denkfouten er zitten in de ondermijnende gedachten die ik heb.
Voorlopig eet-plan volgende dag gemaakt
Erover nagedacht hoe ik eten ga afslaan als me onverwacht iets aangeboden wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2018 5:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 38 van 49