Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Laat regelmatig iets op mijn bord liggen.
Kan het beter wegdoen dan teveel eten zodat er nogvvet van gemaakt wordt Lachen
Als ik teveel gekookt heb dan doe ik het in een bakje zodat ik het opgewarmd nog eens kan eten.

Wat ik opschep eet ik op, maar daar zit ik nooit vol van, maar heb ook geen honger. Ik haat een vol gevoel. Ik gooi niks weg, ik bewaar en verwerk tot nieuw eten op andere dagen. Ik kook vaak dubbele porties van het één of ander, lekker efficient.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 19:29    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
L1970 schreef:
Elisabeth01 schreef:
Laat regelmatig iets op mijn bord liggen.
Kan het beter wegdoen dan teveel eten zodat er nogvvet van gemaakt wordt Lachen
Als ik teveel gekookt heb dan doe ik het in een bakje zodat ik het opgewarmd nog eens kan eten.

Wat ik opschep eet ik op, maar daar zit ik nooit vol van, maar heb ook geen honger. Ik haat een vol gevoel. Ik gooi niks weg, ik bewaar en verwerk tot nieuw eten op andere dagen. Ik kook vaak dubbele porties van het één of ander, lekker efficient.

Ik gooi ook niks weg daarom heb ik nu een klein bordje genomen want anders moet ik het wel weg gooien als het eenmaal op mijn bord heeft gelegen bewaar ik het niet meer.
Wel wat in de pannen over is vaak verwerk ik het in een ovenschotel of bak er hartige pannenkoeken van .

Ik ken een bakker die zijn oude koekjes opnieuw gebruikte door ze te vermalen en weer een deegje van maakte waren de lekkerste koekjes Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2018 21:18    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik maak me zorgen... Ik las dit laatst: "(het) blijkt uit verschillende onderzoeken dat voor de meeste mensen een afname van 10 tot maximaal 15 procent van het huidige lichaamsgewicht realistisch is om vast te kunnen houden. Dus stel je weegt 100 kilogram en je wilt gaan afvallen. Dan is ongeveer 85-90 kilo een realistisch lichaamsgewicht om vast te kunnen houden. Hierbij is het wel belangrijk dat je niet te snel afvalt."

Wat denken jullie hier over?

Dit zou voor mij b.v. betekenen dat ik nooit meer een gezond gewicht kan hebben.... (Ik woog 100 kg, een paar jaar geleden, en ik zou pas een goed BMI hebben als ik 72 kg weeg).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 6:46    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Ik maak me zorgen... Ik las dit laatst: "(het) blijkt uit verschillende onderzoeken dat voor de meeste mensen een afname van 10 tot maximaal 15 procent van het huidige lichaamsgewicht realistisch is om vast te kunnen houden. Dus stel je weegt 100 kilogram en je wilt gaan afvallen. Dan is ongeveer 85-90 kilo een realistisch lichaamsgewicht om vast te kunnen houden. Hierbij is het wel belangrijk dat je niet te snel afvalt."

Wat denken jullie hier over?

Dit zou voor mij b.v. betekenen dat ik nooit meer een gezond gewicht kan hebben.... (Ik woog 100 kg, een paar jaar geleden, en ik zou pas een goed BMI hebben als ik 72 kg weeg).

Dat is de grootst mogelijke onzin die er is, gebaseerd op een gemiddelde. Niemand is gemiddeld. De grootste factor in deze is je eigen karakter. Hoeveel doorzettingsvermogen heb je om je huidige levensstijl om te gooien en af te vallen en daarna middels dezelfde levensstijl je gewicht te behouden. Jij bepaalt hoeveel jij gaat wegen, niet de wetenschap. Als je hulp nodig hebt, dan zijn wij er hier met zijn allen voor jou. Just do it en bewijs dat de wetenschap ongelijk heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 7:00    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Nicky, was het echt wetenschappelijk onderzocht? Of stond het 'ergens'...
Ik ben het verder helemaal met L eens. We zijn allemaal verschillend, met een lichaam dat niet 'gemiddeld' is.
Als ik jou was, zou ik dit bespreken met degene die je op dit gebied begeleidt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 7:29    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Nicky, ik ga bewijzen dat het niet zo is, althans niet zo hoeft te zijn.
Die ruim 50 kg blijven er af.
Tenzij ik een aandoening krijg waar je dikker van wordt, dat is overmacht.

Heel waar..... het moet langzaam gaan.
De betere eetgewoontes moeten goed ingedaald zijn.
Dat is bij mij wel zo na 16 jaar !!!

Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 7:34    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
En dan nu dag 19 - Houd jezelf niet voor de gek

Ondermijnende gedachten waarmee je je voor de gek kunt houden:
Anders wordt het maar weggegooid
Het doet er niet toe
Het is een speciale gelegenheid
Het is gratis
Het is maar een klein stukje
Het zijn maar wat kruimels
Iedereen eet ervan
Ik compenseer het wel door later minder te eten
Ik eet het alleen deze keer
Ik heb er zo'n zin in
Ik heb iets te vieren
Ik heb er voor betaald
Ik hunker er naar en ik eet het uiteindelijk toch op
Ik stel iemand teleur als ik er niet van eet
Ik voel me rot en het kan me gewon niets schelen
Niemand ziet me eten
Zo dik word ik er nu ook weer niet van

Dergelijke gedachten verleiden om te gaan eten wanneer je dat niet zou moeten doen. Een calorie blijft een calorie, wanneer, waar of waarom je haar ook eet. Op het moment dat je ergens trek in hebt, probeer je jezelf er soms van te overtuigen dat het reële gedachten zijn.

Afwegen: Het is goed om het eten soms nog eens een tijdje af te wegen om er zeker van te zijn dat je de porties goed inschat.

Hoe kun je voorkomen dat je jezelf voor de gek houdt?
Let een volgende keer eens op bij één van bovenstaande gedachten wat er door je hoofd heen gaat. Het gebeurt bijna nooit dat je echt gedachteloos iets in je mond stopt. Er gaat altijd een gedachte aan vooraf. Als die gedachte begint met: Het kan geen kwaad om dit te eten, want… dan zijn dat meestal gedachten die je voor de gek houden.
Maak een het kan wél kwaad motivatiekaart om elke dag te lezen. Haal hem vaak tevoorschijn.
Het kan wél kwaad
Het kan wél kwaad om ongeplande dingen te eten. Ik houd mezelf gewoon voor de gek. Elke keer dat ik iets eet wat niet zou moeten, wint mijn toegeefspier en verliest mijn weerstandsspier. Dat 'eventjes' dat ik aan het eten ben, voelt misschien prettig, maar daarna voel ik me naar. Als ik wil afvallen of op gewicht wil blijven moet ik mezelf niet voor de gek houden.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want het is niet zoveel.
Steunende gedachte
Dat het weinig calorieën heeft, wil nog niet zeggen dat ik het moet eten. Ik kan het nu beter laten staan. Ik moet elke keer proberen om de gewoonte af te leren om dingen te eten die ik niet gepland had.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want anders is het zonde van het geld.
Steunende gedachte
Ik kan beter geld verspillen dan aankomen.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten, want iedereen eet het.
Steunende gedachte
Ik heb een keus: ik doe net als iedereen en kom aan, of ik beheers me en blijf op gewicht.

Ondermijnende gedachte: Het kan geen kwaad om dit te eten; ik heb er zin in. En het kan me niet schelen.
Steunende gedachte
Het kan me op dit moment misschien niet schelen, maar over een paar minuten (of later) wel. Ik zal me dan erg rot voelen als ik iets onverstandigs eet. Het kan me zeker schelen als ik weer aankom.
Afspraken
Als ik weer gedachten krijg waarmee ik mezelf voor de gek hou, ga ik ... afleiding zoeken, een boek lezen, een glas water drinken... enz.

Als ik mezelf niet langer voor de gek houd met eten, wordt afvallen en op gewicht blijven gemakkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 7:36    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Nicky 303

Onzin, ik ben natuurlijk maar een voorbeeldje, ik woog 80 en nu al tweeëneenhalf jaar 60
Oftewel ben 25% kwijt en hou het eraf.
Er wordt veel beweerd, van spaarstand tot zelfdenkende vetcellen, van dik worden van lucht tot zware botten.
Mi blijft het simpel, als je minder eet dan dat je verbruikt, val je af!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 sep 2018 14:29    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Lieve allemaal
Het gaat goed met eten
Vanochtend 78,9
Schommelen is normaal.

Wens jullie een prachtige dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2018 7:07    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
ik denk elke keer: wanneer val ik stil...maar blijf nog gewoon afvallen.

terwijl het me afgelopen voorjaar echt niet lukte om een gram af te vallen staat mijn lijf ineens in de afval-modus. ben wel anders gaan eten, maar dat dat zoveel effect zou hebben...had ik geen idee van. Hopelijk zet het nog minimaal 8 kilo door..

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2018 8:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 31 van 49