Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Jessika, het is veel lezen, én doen, én een mindset ontwikkelen die je gaat helpen bij het anders denken over eten.
Je kunt natuurlijk ook vanaf het begin hier gaan lezen, want we hebben hier alles van Judith gewoon vanaf het begin neergezet. Hiervoor hebben we ook een sprintje gehad Back on track met Judith Back, en zelfs al in 2011 en eerder is er door anderen aan 'gewerkt', zal ik maar zeggen.
Het duurde bij mij een paar jaar voordat ik er achter kwam dat Judith me wel goed op weg kon helpen. In het begin vond ik haar methode erg gericht op Amerika, maar ik ben er op een gegeven moment op een andere manier naar gaan kijken en mee gaan werken. Eén van haar adviezen is: ga het nou eerst maar eens een tijdje doen en als je er dan mee bezig bent, merk je vanzelf of het iets voor je is. Het leuke vond ik ook dat vrij veel anderen er allemaal hun 'voordeel' uit halen en dat hier met elkaar willen delen. Er zitten heel simpele opdrachten bij, maar er zijn ook dingen die niet makkelijk zijn. Ik vind het fijn om het hier met elkaar te delen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 15:58    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-3-2013
Berichten: 491
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Goedemiddag medewegers,

Hier gaat het ook goed. Ik heb al veel gelezen in Judith en de meeste oefeningen die ik tegenkom ook al gedaan of nog in de planning waar dat niet zo is. Het kost veel tijd als je de 1e keer door het boek heen gaat. Soms gaan andere dingen voor het schrijven hier. Dat vind ik jammer maar het is zoals het is. Ik doe deze keer ook aan iets meer sprintjes mee, normaal meestal max 3, dan kan ik niet overal dagelijks schrijven.

Ik startte vorige week in de 6 voor de komma nadat ik mijn gewicht al had verstuurd. Gelukkig maar trouwens anders was ik nu rood geweest haha. Dat heb ik 4 dagen volgehouden en daarna met 2 onsjes op en neer geschommeld. Toen ineens van het weekend zonder dat ik van mijn eetplan was afgeweken zomaar een pond erbij. Ik denk van het extra bewegen. Ik had echt veel gefietst en gelopen. Vervolgens stug volgehouden en netjes het gewogen gewicht ingevuld. Die meer dan een kilo eraf is dan uiteindelijk 4 ons eraf geworden. Jammer dat de 6 niet meer voor de komma stond op mijn weegmoment maar toch in elk geval een royaal groen hokje en daarmee ben ik super blij. Ik zit erg dicht tegen die 6 aan, slechts 3 onsjes, dus fingers crossed dat het komende week wel blijvend lukt. En anders gewoon geduld oefenen want traag maar gestaag is uitstekend, jep. Het is geweldig dat de schaal nog altijd omlaag gaat al is het getal per week wat kleiner aan het worden. Ik had gelukkig geen hoge verwachtingen over mijn tempo daarom voelt het oké, ik ben tevreden.

Ik had maandag een superdag. Wel uiterst vermoeiend maar zeer de moeite waard. Ik was naar Rotterdam Ahoy waar de Dalai Lama live onderwijs gaf. Wat een fantastische man is dat. Veel geleerd, erg genoten. Blij dat ik er deze keer eindelijk bij kon zijn. Het kon op zijn leeftijd wel eens voor het laatst zijn dat hij in Europa is. Alhoewel hij nog heel kwiek en fit over kwam. En een heerlijke humor en zelfspot heeft hij.
Dinsdag en een deel van de woensdag nodig gehad om te herstellen en gisteren natuurlijk ook nog mijn huishouden moeten oppakken.
Vanavond moet ik weg, dik 20 km fietsen in de storm en dan ook weer terug. Ben benieuwd of dat op de wegerd terug te zien zal zijn komend weekend. Morgen zal ik ongetwijfeld geradbraakt zijn maar je moet er wat voor over hebben toch! Lachen

Quote:
Angstig omdat het meerdere keren na succes weer snel mis ging.
En dat is zeer realistisch
Want er zijn heel veel mensen die na afvallen weer bijkomen, meestal met rente.

Pianojuffie ik begrijp dat wel van je. Het gebeurt vaak ook omdat mensen te snel willen afvallen en dan gaan crashen, te weinig calorietjes gebruiken. Je lijf gaat dan zodra je weer iets meer gaat eten direct op spaarstand. Aangezien jij een weloverwogen eetplan hebt zal de kans daarop in elk geval stukken kleiner zijn. Je eet bewust en blijft dat doen nadat je op gewicht komt toch!

Overigens is uit onderzoek gebleken dat het gemiddelde lichaam sowieso probeert om verloren gewicht weer terug te halen. Dat is iets genetisch uit de tijd dat het nog belangrijk was voor ons overleven. Onze lijven protesteren tegen gewichtsverlies.
Blijvend opletten zal voor ons dan ook geen luxe zijn maar een must. En dat kunnen wij ook. We weten immers waaraan we zijn begonnen en waarvoor we het doen. Uitroep Yes! (nederlands=

Quote:
Dan vakantie en drie weken vrij. Dat is altijd een tricky tijd voor mij.

Fijne vakantie Flying Missy
Je redt het wel, je hebt immers een goed plan vooraf. Zolang je jezelf daar maar aan houdt!
Ik vind dat je de afgelopen jaren toch vrij stabiel bent gebleven. Zoals je zelf al aangeeft, té mager is ook niet fijn.

Quote:
Vanochtend wees de weegschaal 68,1 kilo aan met 30,1% vet, maandag 66,7 met 31,8% Normaal gesproken kon ik daar stevig van in paniek raken, maar ik weet nu dat dit vocht is en dat dat weer weg gaat.

L ik heb ook zo'n weegschaal die naast gewicht, vetpercentage, botten enzovoorts zegt te wegen. Was een dure.
Per ongeluk kwam ik er op zeker moment achter dat het allemaal flauwekul is. De weegschaal gebruikt gewoon een bepaald percentage van je gewicht voor alles, dat afhankelijk is van je ingevulde profiel, hij weegt die dingen niet echt.
Mijn zoon ging op mijn profiel staan toen we ongeveer hetzelfde gewicht hadden, hij wist niet dat hij een eigen profiel moest aanmaken. Daar gaf hij een heel hoge botdichtheid aan en bij mij juist heel laag. Bij hem nauwelijks vet, bij mij heel hoog.
Vrouwen hebben, zeker als ze ouder worden een hoger vetpercentage dan mannen. Mijn zoon is heel wat jonger dus hij gaf vanzelf aan dat hij veel meer bot heeft. Ik heb scans gehad waaruit bleek dat ik totaal nog geen ontkalking heb.
We hebben het toen omgedraaid. Dus ik op zijn kersvers aangemaakte profiel en ja hoor. Toen had ik opeens volgens de schaal stukken meer bot en minder vet. ohhh

Er zijn speciale aparaten die m.b.v. water wel veel kunnen meten/wegen maar die zijn niet te betalen. En anders een gewone vetknijptang, dat zegt veel meer. Ik gebruik dat onderdeel van mijn wegerd niet meer, kijk alleen nog naar gewicht en meet mijn cm'ters met een centimeter.

Quote:
Een gedachte die ik heb is dat mij steeds weer opvalt dat elk mens anders is.

Helemaal juist Nicky
Ieder lichaam reageert anders op een dieet en iedereen heeft iets anders nodig om met emoties en mentale processen om te gaan. Daarom heb ik altijd holistisch gewerkt.

NLP of stroomtaal werkt bewezen voor alles omdat het bovenal een manier is om met taal om te gaan die bij elke vorm van therapie maar ook in het gewone dagelijkse leven helpt om succesvol te zijn.
Als je hetzelfde zegt met verschillende woorden kan iets je een totaal ander gevoel geven. Als ik tegen iemand zeg, ik ga je nu iets leren wat ongelooflijk moeilijk is en je examen daarna is echt heel zwaar geeft dat bij voorbaat al een gespannen gevoel en angst om te falen. Als ik tegen iemand zeg, Ik ga je nu iets leren dat nóg niet makkelijk is maar met wat oefening wordt het steeds makkelijker en kun je het examen prima aan dan ga je er veel optimistischer in. De spanning is er af en daarmee de kans op succes groter.
Ander voorbeeld; Je mag niet op de weg spelen (hiermee geef je het kind al een suggestie mee dat op de weg spelen een mogelijkheid, een keuze is en al wat verboden is, is leuk) of Je mag hier op de stoep spelen. (De verboden weg zal niet eens in het kind opkomen omdat het duidelijk is wat wél mag. )
In het onderwijs, in de gezondheidszorg, in de opvoeding zouden we hier allemaal zoveel mogelijk van moeten toepassen. Het helpt echt.

Quote:
Ik ben heel benieuwd wat en hoeveel jullie zoal eten op een dag... ?

Nicky ik probeer zoveel mogelijk te variëren. In mijn dagboekje kun je wel de nodige menuutjes terug zien.
Laatste dagen geen tijd voor gehad maar ik schrijf het ook altijd nog gewoon op.
Wat is pacha Nicky?
1800 cal. lijkt me wat veel? Noten en mayo zijn prima in een kh-arm dieet maar zo te zien heb jij dat niet? Natuurlijk zijn noten ook een goede eiwitvervanger voor vlees, dat eet jij toch niet. Al met al lijkt het mij een mooi menu wat je voor jezelf hebt gemaakt met wat meer cal. dan ik zou verwachten maar wellicht sport/beweeg je heel veel en dan heb je het ook nodig.

Ik kijk met verbazing naar jullie menuutjes. Vroeger kon ik dat wel maar als ik nu zoveel zou eten zou ik kilo's aankomen en zeker niet afvallen.

Quote:
Ik ben er meer voor om gewoon de volle producten te gebruiken en zo min mogelijk bewerkt.
Liever wat minder maar wel echt.
Er wordt al zo veel geknutseld aan voedsel.

Hier sluit ik mij volledig bij aan Pianojuffie.

Quote:
Pianojuffie heeft vandaag haar streefgewicht gehaald.
De wegert liet

79,7 zien

Van harte gefeliciteerd PJ, fantastisch gedaan. En nu stabiliseren toch! Je bent echt gigantisch afgevallen. Wees trots op jezelf, dat ben ik ook op jou. Kampioen Disco Applaus

Quote:
Weet je wat het is, om echt 1 kilo vet aan te komen moet je echt 7000 kcal extra eten. Dat ga je echt niet redden op een snoepdag dus kan prima mits je daarna weer normaal gaat doen.
Eet je elke dag 500 kcal teveel eigenlijk zonder dat je daar erg in hebt dan kom je gewoon een halve kilo aan in de week.
Dus bewust extra eten is niet het probleem, wel ongemerkt teveel eten uit gewoonte.

Hierin heb je helemaal gelijk Elisabeth.
Het geleidelijk aan onbewust een ietsje meer of zoeter of .... eten is problematisch. Het af en toe bewust eens uit de band springen kan gewoon en dan is het zaak er ook echt van te genieten.

Welkom bij ons leuke groepje Jessica. Veel succes.

Zo ik heb hier wel weer genoeg geschreven voor vandaag.

PJ ik sla altijd regels over bij quotes en daardoor lijkt het veel meer dan het is.
Ik zet in kleur de naam van degene waarop ik reageer dus je zou daar waar ik op anderen dan jou reageer als het je teveel is over kunnen slaan. Ik ben altijd een beetje erg enthousiast hahaha.

_________________
De Sleutel tot Inzicht bevindt zich in Onszelf!
11-10-2018 1e streef (75kg) gehaald, op naar 72kg [/url]
http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 16:24    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dat was weer een mooi overzicht LF!
Leuk en interessant om te lezen! Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 16:47    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31374
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Vanochtend 79,1 kg Geschokt

Heb wel trek maar kan niet eten, voel me heel nerveus en huilerig terwijl daar geen directe aanleiding voor is

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 77 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 7:45    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-5-2012
Berichten: 1489
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
Misschien maandelijkse problemen? Of het drama gisteren in Oss? Werd ik ook erg droevig van gisteren.

_________________


Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 8:45    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 50123
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Gefeliciteerd PJ gaat zomaar snel met jou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 10:18    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
ja, daar zat ik ook aan te denken...
Sterkte Juffie!

Het zijn ook rare dagen in ons land... Dat gehaktetak in de Kamer na de troonrede; het elkaar vliegen willen afvallen en de meeste stemmen willen trekken.
En dan dat erge ongeluk in Oss, waar we ons allemaal wel bij kunnen voorstellen hoe erg dit is...

...

Ik moet nog even het volgende hoofdstuk van Judith aanpakken...
Later kom ik terug. Ik zag al dat het hoofdstuk op zich in werkelijkheid ook 'veel werk' is.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Voor de eerste-keer-Judith-mede-leessterren:

Dag 15 - Start met je dieet; schrijf op wat je eet

De eerste dag van week 3, de dag dat je 'echt' met je dieet begint.

Plan de avond van tevoren wat je gaat eten, schrijf het op en houd het overdag bij. Dat kan in je schrift, op je laptop of in je telefoon.
Kies voor gezond en puur
Leer honger en eetdrang weerstaan
Ga verder om ondermijnende gedachten om te buigen naar steunende gedachten
Blijf jezelf complimenten geven voor de dingen die goed gaan

Voordelen van het opschrijven
Zo hou je zicht op de werkelijkheid en zie (meet) je wat je eet en drinkt.
Het kan helpen om je motivatie te vergroten
Het helpt je om meer zelfvertrouwen te krijgen
Het houdt je een spiegel voor en helpt je om jezelf niet voor de gek te houden

Aan het eind van de dag kun je nakijken wat je hebt gegeten en zie je wat je hebt opschrijven wat je ongepland hebt gegeten. Dat geeft je inzicht in wat je doe en maakt je daarvan bewust.

Natuurlijk is het - vooral in het begin - veel werk: je moet bedenken wat je gaat eten en je moet dat in een 'schema' noteren met de eet-tijdstippen erbij. Over de dag verdeeld moet je er ook telkens aan denken om je lijstje bij te houden of bij te werken. Maar als je echt wilt afvallen, of een speciaal (hoger) gewicht wilt bereiken, zul je daar ook energie in moeten steken. Gelukkig hoeft het niet in éénd keer voor 100% goed te gaan: je kunt je eetpatroon ook in kleine stapjes (doelen) veranderen. Als het je bijvoorbeeld erg zwaar valt om serieus met je eetplan bezig te zijn, kun je er eerst voor kiezen om een week alle minder gezonde tussendoortjes te vervangen door gezondere varianten. Zorg dat je ook lekkere rauwkost (van het seizoen) in huis hebt dat je daarvoor kunt gebruiken. Na een week ben je er dan misschien wel achter gekomen dat die nieuwe en andere gewoonte misschien helemaal niet zo 'moeilijk' was om aan te leren. En na die week pak je er een volgend 'doeltje' bij, óf je herhaalt de week met deze kleine verandering.

Als je bewust bezig blijft met je voeding en blijft bijhouden wat je wel, maar ook wat je niet hebt gegeten,helpt dit je om je bewust te worden van wat je doet.

Veel succes allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 11:48    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Nog een 'restje' met ondermijnende en steunende gedachten...

Ondermijnende: Van het opschrijven van een eetplan val ik niet af.
Steunende gedachte
Als deze methode alleen bestond uit het opschrijven van eetplannen, zou het inderdaad niet werken. Maar het opschrijven van een plan is maar een onderdeel. Hoe dan ook, ik weet pas of het helpt als ik het probeer. Ik kan net zo goed alles doen wat mogelijk is, want ik wil echt op gewicht blijven

Ondermijnende gedachte: Ik schrijf het later wel op.
Steunende gedachte
Misschien heb ik dan andere dingen te doen en kom ik er niet aan toe. Ik moet dit nu voorrang geven. Om te voorkomen dat ik spontaan ga eten, ga ik het eten voor de volgende dag iedere avond plannen na het journaal, óf als ik daar niet aan toe kom, is het een van de eerste dingen die ik 's morgens vroeg doe. Als ik accepteer dat ik voorlopig elke dag een eetplan voor de volgende dag op moet schrijven, blijf ik gemakkelijker op gewicht.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2268
Dieet: Gezond leven
Woonplaats: Oosten van het land


  Reageer met quote
Ik dacht, laat ik een keer het G-schema beschrijven dat ik leerde maken tijdens de behandeling tegen eetbuien. Dit is een methode uit de cognitieve therapie die je kunt gebruiken om meer grip te krijgen op je saboterende gedachten en je eetgedrag.
Ik heb het hier neergezet:

https://www.weegclub.nl/forum/een-manier-om-meer-grip-op-je-eetgedrag-te-krijgen-t55807.html#2678125
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018 13:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 29 van 49