Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-5-2012
Berichten: 1489
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
wat ontzettend goed!!!!!! knap van je!

het was flink aanpoten, maar ik ben, na een weekend te los te hebben gegeten en gesnoept, weer terug op m'n laatst ingegeven gewicht. Nou de rest van de week+ weekend knallen om verder omlaag te gaan...

_________________


Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 8:31    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31374
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Dank je wel Iels, lief van je

Nu is het heel belangrijk om het koppie erbij te houden.
Eigenlijk komt het moeilijkste nu pas.
Een junky moet altijd alert blijven. ;-)

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 77 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 8:42    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2844
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Pianojuffie gefeliciteerd maar jouw gedachten dat het moeilijkste nu nog komt wil ik weerleggen, zelf ben ik ruim 2 jaar op streef.

Aangaande de keuze maken wel/niet eten, gezond kiezen, portie grootte ed veranderd er helemaal NIETS
Wil je op dit gewicht blijven dan zul je gewoon moeten blijven doen wat je de afgelopen maanden gedaan hebt.
Nou, en dat kun je prima!!.
Ik denk dat je daar op nog wat blijft afvallen tot inname en energie verbruik in balans zijn en dan stabiliseer je.
Maar in gedrag, gedachten enzo, blijft het precies zoals het nu is!!

Met die acceptatie heb ik af en toe moeite want inderdaad spontaan eten, alles opvreten waar ik zin in heb
Lachen dat gaat niet samen met een laag gewicht.

Ga je weer eten als voorheen, word je ook weer zwaar als voorheen.

Hier blijven wegen, schrijven, denken, draad weer oppakken, zorgt voor geen gejojo.
Ennuh het klopt, dat gevoel van ex overeter maar gewoon je doel niet uit het oog verliezen.

Kom op, gewoon dooorrrrrrr Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Juffie, knap van je! Houen zo dus. Is niet makkelijk hoor, maar er zijn vast ook nog sprintjes om te stabiliseren. Zie bv. die van Annette!

Vandaag de laatste dag van week 2: dag 14: Maak een plan, de dag voordat het 'echte' dieet (in het boek van Judith) begint.
De meesten van ons hebben al uitgevogeld welk dieet ze (gaan) volgen, maar voor degenen die dit boek voor het eerst dag voor dag gebruiken,,houd ik de volgorde van Judith gewoon aan. Voel je niet verplicht,maar haal eruit wat voor jou belangrijk is, én werkt.

De opdracht van dag 14 is om je eigen eetplan samen te stellen en daarop alles neer te zetten wat je morgen (of vandaag al) gaat eten. Naderhand kun je bekijken wat je gegeten hebt en schrijf je op wat ik daarnaast nog meer hebt gegeten. Voor een goed houvast is het goed om tijdlang alles bij te houden wat je eet en drinkt.

Ondermijnende gedachten
Dat hoef ik toch niet echt te doen, hè?
Wat een gedoe. Daar heb ik geen zin in.
Dat betekent dus dat ik niet gewoon kan weten waar ik trek in heb.

Ondersteunende gedachten
Plannen en bijhouden wat ik eet is erg belangrijk. Hopelijk vergaat het mij net als de meeste mensen dat het veel erger lijkt dan het in werkelijkheid is. Plannen wat ik eet is echt nodig. Het helpt me om:
• goed na te denken over mijn boodschappen die ik moet doen en hoe ik het eten wil klaar maken
• niet te vergeten wat ik zou eten, en wanneer. Als ik dat van tevoren niet plan, moet ik problemen oplossen op het moment dat ze zich voordoen en dan is het veel moeilijker. Wanneer ik honger heb en in de koelkast kijk wat er is, pak ik misschien iets wat niet binnen mijn eetplan past.
• spontaan eten te voorkomen. Spontaan eten - snoepen van snacks, kliekjes en andere etenswaren - is vaak een van de redenen waardoor het niet goed lukt om af te vallen.
• honger en eetdrang verdragen en leren dat ik er weerstand aan kan bieden.
• beslissingen over eten nemen voordat ik in verleiding kom, bv. als ik uitgenodigd word voor een etentje. Dan kan ik er van tevoren over nadenken en opschrijven wat ik niet, maar vooral ook, wat ik wél ga eten. Ik hoef de voor- en nadelen niet tegen elkaar af te wegen, want ik houd me gewoon aan mijn plan. Zo vermijd ik spanningen en innerlijke strijd.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 9:29    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31374
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Elisabeth, je slaat de spijker op de kop.
Dat realiseer ik me ten volle dat mijn gedrag en manier van denken zo moet blijven
Grote kans dat ik me nog wel eens zal laten gaan.
Op zich geen ramp als je daarna maar meteen weer je goede gedrag oppakt.

Tijd geleden vertelde Sylvia Meis bij shownieuws dat ze regelmatig een snoepdag PLANT.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 77 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 9:45    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2844
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Weet je wat het is, om echt 1 kilo vet aan te komen moet je echt 7000 kcal extra eten. Dat ga je echt niet redden op een snoepdag dus kan prima mits je daarna weer normaal gaat doen.
Eet je elke dag 500 kcal teveel eigenlijk zonder dat je daar erg in hebt dan kom je gewoon een halve kilo aan in de week.
Dus bewust extra eten is niet het probleem, wel ongemerkt teveel eten uit gewoonte.

Ik ben nog steeds gek op snoep en dan moet echt die hele zak op, dat is het lekkerste, gewoon er bijna misselijk van zijn.
Zo n zak is dus ruim 1000kcal, doe ik daarna weer normaal en dan blijft het gewicht stabiel.
Oftewel, elke gek zijn gebrek, vind het prima zo 1xper 14dgn, is mijn pleziertje, mijn oude ik eetgedrag Lachen ga me er niet meer tegen verzetten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 10:50    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 5921
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Ik ga met jullie meelezen, ik heb het boek net binnen gekregen en dus ga ik even mijn neus in de boeken stoppen, leuk dat er dan ook een sprint van is.
zit nog niet in die flow, maar hoop dat ik mijn gedachten kan omzetten door het boek te lezen en jullie te volgen.

_________________
ik ga mijn kilo's niet verliezen.
ik ga ze voor eens en altijd kwijtraken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 10:52    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31374
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Elisabeth, daarom blijf ik mijn eten wegen, noteren en ProPoints tellen.
Meten is weten

Jessika, you go girl

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 77 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8987
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Jessika, wat leuk dat je met ons mee gaat lezen (en 'werken'...) Lach

Ga je met ons mee, of start je opnieuw?
Wij zijn nu met de laatste dag van week 2 bezig: dat is de laatste dag van de voorbereidende weken, voordat 'we' (de een is wat verder dan de ander; er zijn mensen die voor zichzelf een uittreksel maken en daarmee aan de gang gaan; en er zijn ook mensen die al een goed dieet volgen) met ons 'echte dieet' beginnen.

Ik ben benieuwd hoe je het wilt gaan aanpakken. Neem er in ieder geval ruim de tijd voor om aan het gedachtegoed van Judith én aan de gedragsverandering op eetgebied te wennen. Afvallen hoeft niet snel en snel afvallen heeft vaak een averechts effect: de jojo ligt dan op de loer als we denken dat 'we' er zijn, bv. als we ons streefgewicht bereikt hebben... Het blijft 'levenslang', maar ook levenslang de moeite waard voor ons zelf!

Zet 'm op!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 12:30    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 22-7-2010
Berichten: 5921
Dieet: gezond eten
Woonplaats: delfzijl


  Reageer met quote
Oh zover ben ik nog niet. Heb hem net binnen dus eerst inlezen en dan van begin beginnen. Als ik met jullie nu mee ga doen. Dan zit ik op de helft van het boek.
Ik lees met jullie mee. Ook even nog terug gaan lezen.

_________________
ik ga mijn kilo's niet verliezen.
ik ga ze voor eens en altijd kwijtraken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 14:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 28 van 49