Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 47, 48, 49  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Het kan gewoon hoor, stabiel blijven Lachen
Alleen niet vanzelf!
Blijven wegen, bewust kiezen, kleine portie s, elke dag weer Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 16:20    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Elisabeth, 1 ding is zeker, het zal niet vanzelf gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 16:35    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Dat herken ik wel, het gevoel dat het dan weer fout kan gaan. Daarom ben ik ook bij Weegclub gekomen indertijd, om het eraf te houden. Is bij mij niet helemaal gelukt, maar ja, toen was ik ook ziek en eigenlijk te licht voor mooi. Nu voel ik me goed, maar het moet ook niet meer worden, daarom is Judith dan toch waardevol. Lach

Maar als je je manier van eten niet loslaat PJ dan komt het echt wel goed met stabiliseren hoor. Vast, je bent zo gemotiveerd immers. Lach

Vandaag laatste nacht hier. Dan vakantie en drie weken vrij. Dat is altijd een tricky tijd voor mij. Rollende ogen Dus maak ik hier en nu een plan; ik blijf eten zoals ik doe, ook als ik een weekje wegga. Plan wel wat extra's in, want daar is het dan toch vakantie voor. Maar ik ga ervoor om niet meer dan 63 kilo te wegen over drie weken (ongeveer hetzelfde als nu dus). En dat moet ook kunnen. Lach
Mijn motivaties etc. staan in mijn telefoon en die heb ik altijd bij de hand. E-reader gaat ook altijd mee, dus Judith is nooit ver. Erg blij En mits het weer het toelaat wil ik veel wandelen. Lach En anders wordt het veel lezen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 23:39    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:

L wat fijn dat het eetgedoe nu geen issue lijkt te zijn.
Top!

ja, ik neem wat ik wil in de hoeveelheid dat ik wil en heb altijd iets van reserve bij me zodat als het aanbod niet naar mijn zin is, ik altijd wat anders kan eten. Als ik erg veel verbruik is dat wel belangrijk. Op dagen dat ik niet sport, eet ik niet veel, net iets meer dan mijn regime van maanden. Ik heb daar geen moeite mee.

Vanochtend wees de weegschaal 68,1 kilo aan met 30,1% vet, maandag 66,7 met 31,8% Normaal gesproken kon ik daar stevig van in paniek raken, maar ik weet nu dat dit vocht is en dat dat weer weg gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 6:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Missy, bedankt weer voor de bemoedigende woorden.

L ben trots op je. Jij bent 1 van mijn grote voorbeelden.

Gisteren visdag, best wel een zeer ruime portie (300 gr) kibbeling op. Met 2 oberlander boterhammen en water
‘s Avonds 200 gr zwarte bessen met 200gr m kwark en 300 gr m yogert op.
Veel water/thee gedronken.
Je moet wat als je een grote eter bent.
Ben niet met een knorrende maag naar bed gegaan, dat is zeker. Lachen

Ik dacht dat gaat vandaag geen 81,5 kg zijn.
Maar...... de wegert neigde zelfs naar de 81,4

Fijne succesvolle dag allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 7:48    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Lightfeather schreef:

Wat mij opvalt:
Beck zou meer NLP-oplossingen kunnen gebruiken en de werking van Overtuigingen op Gedachten bestuderen. Dit laat zij geheel liggen en zij zou nog meer blijvende effecten hebben als zij daarnaar kijkt! (.....)
(....) Om die reden kun je je ondermijnende gedachten niet uitsluitend veranderen door oefening en repeteren van nieuwe ondersteunende gedachten. Hoewel dit ongetwijfeld helpt.

Goede punten. Met wat ik hierboven geciteerd heb ben ik het eens.
Een gedachte die ik heb is dat mij steeds weer opvalt dat elk mens anders is. De ene heeft heel veel aan CGT, de ander aan 'intuïtief eten' (denk b.v. aan Geneen Roth), weer een ander zweert bij 'The No S Diet' en een ander weer aan NLP, dan heb je mensen die per se caloriën moeten tellen om succes te hebben en andere die daar juist iebel van worden... enzovoort. Om nog maar te zwijgen over alle verschillende belevingen t.a.v. WAT te eten: wel of geen vlees, koolhydraatarm, Paleo, raw food enz enz.. Er komt geen eind aan!
CGT heeft mij in het verleden goed geholpen maar ik denk net als jij dat onderliggende overtuigingen ook van belang zijn.

Lightfeather schreef:

Beck heeft het vaak over een weerwoord op ondermijnende gedachten.
Een Weerwoord geven is in de verdediging gaan. Het is een "ja maar" Beter is om het een vervangende of ondersteunende gedachte te noemen en nóg beter om er een mooie affirmatie van te maken.
(.....)
Onder aan blz. 38. Beck noemt 4 “weerwoorden” als voorbeeld van ondersteunende gedachten. Ze beginnen allemaal met Nee.
Heel slecht want het woordje Nee wordt niet als zodanig herkend door het onderbewuste.
Beter om er iets positiefs van te maken zoals;
- Laat het staan, over twee uur ga ik eten. Ga uit het keukentje.
- Laat staan, ik heb voldoende aan mijn lunch van daarnet. Ik pak alleen de koffie en vertrek. (de rest is doorspekt van ontkenningen waar je mentaal alleen van in de war kunt raken en onnodige extra info die je belasten)
- Laat het staan en ga bellen of iets anders doen.
- Ik laat het puddingbroodje voor wat het is al heb ik honger want ik ga zo van mijn lunch genieten.

Hoe korter je de positieve ondersteunende gedachte maakt, des te werkzamer is het.
Zo werkt hij als een affirmatie die je steeds weer kunt gebruiken naarmate je hem algemener kunt houden.

Ook dit vind ik goede punten!

Ik kan niet beloven dat ik elke keer alles zorgvuldig door kan lezen maar ik vind het knap van je dat je het zo nauwkeurig bekijkt en verwoordt allemaal. En ook alles dat je deelt over jezelf.
Ik kan me voorstellen dat die jeugdervaringen invloed op je hebben gehad!

Wat betreft de impact van de foto's... kan me je reactie ook voorstellen - je hebt het wel goed opgevangen. Er zit inderdaad niets anders op dan 'gewoon' (nou ja) dóórgaan en in het hier en nu blijven werken aan de beste keuzes, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 9:26    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
HELP!

Lieve mede-lees-sterren,

Ik ga er even tussenuit. Is er iemand van jullie die mijn 'taak' van dit sprintje over wil nemen, en vandaag dus met dag 13 verder te gaan?

Ik ben gisteren na een eerst fietstochtje vlak bij onze camping uit een scherpe bocht gevlogen en een beetje geplet door het asfalt onder mijn linkerkant en de fiets op mijn rechterkant. Behoorlijk gekneusd gevoel in mijn ribben en spieren aan de linkerkant van mijn romp. Ik heb echt even geen puf en neem een time out tot dinsdag. Dan zijn we waarschijnlijk weer terug, is mijn spierpijn en zijn mijn gekneusde ribben vast minder gevoelig en ga ik er weer verder.

Ik verwacht dat jullie je wel even redden zonder mij, en anders gaan we dinsdag weer verder met 'dag 13'.

Missy: fijne vakantie! Ik hoop dat jullie het hartstikke goed zullen hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 11:46    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dymphie, wat een enorme pech, bah.
Heel veel beterschap.

Ik ben te weinig vertrouwd met Judith om jouw taak over te nemen.
Heb het boek nu, maar heb maar enkele regels in gelezen.
Kan je nagaan.
Ik denk dat ik het maar oppak waar het stabiliseren begint.

Heb absoluut geen haast dus ik wacht rustig tot je je weer fijn voelt.

Knuf met Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 12:21    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Oei, Dymphie, wat naar voor je! Pffff Ik hoop dat je je snel beter voelt. En dat je toch een beetje nog plezier kunt hebben van je verblijf daar.

Door mijn eigen omstandigheden kan ik het niet van je overnemen (en weet er ook te weinig van) - zie o.a. mijn dagboekje van vandaag - maar we redden ons beslist wel. Zorg ajb nu goed voor jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 14:43    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:

L ben trots op je. Jij bent 1 van mijn grote voorbeelden.

Vooral trots op jezelf zijn, Pianojuffie, het is veel moeilijker om maat te houden bij lekkere dingen dan om ze niet te nemen Lachen Lachen Je gaat goed en als je ooit een gezonder doch net zo lekker recept wil van iets dat je erg lekker vindt maar waarvan je weegschaal niet blij wordt, geef maar een gil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 17:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 47, 48, 49  Volgende
Pagina 23 van 49