Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Goedemiddag,

De afgelopen paar dagen geen kans gehad bij te lezen, hopelijk lukt me dat vandaag maar eerst hadden jullie van mij nog een reactie te goed. Ik heb meer dan 1 dag nodig per hoofdstuk want ik lees het eerst globaal door, dan aandachtig waarbij ik aandachtspunten noteer. Daarna werk ik die aandachtspunten uit waarbij ik sommige stukjes opnieuw lees en dan verwerk ik het in een documentje.
Daarnaast heb ik ook nog een leven haha. Lachen
Vandaar dus dat ik niet zo vlot ben met reageren maar ik ben wel helemaal bij in het boek. Cool

Mijn overwegingen en ideeën over hetgeen Beck schrijft in haar dieetoplossing, zowel bekeken als persoon die wil afvallen alswel als therapeut.

Hoofdstuk 1 - Succes

Mijn succes bij afvallen en op gewicht blijven hangt samen met:
Gebruik Prednison
Mate van extra Beweging (muziek helpt om meer te bewegen tijdens huishouden)
Hoeveelheid Koolhydraten die ik consumeer
Hoeveelheid Caloriën die ik consumeer. Te weinig = spaarstand!

Prednison zorgt voor veel vochttoename en onverdraaglijke cravings, grote behoefte aan extra (zoet) voedsel.

Koolhydraten om goed af te vallen max 30 a 40 gr. kh. per dag, om stabiel te blijven 50 a 60 gr. kh. per dag.
Dit helpt tevens om niet langer cravings te hebben of in elk geval niet in die mate qua hoe vaak en qua hoe lang een craving duurt. Fruit helpt ook, zoals fruitsalade maar niet te vaak en niet teveel fruit tegelijk. Smoothies kunnen maar niet dagelijks.
Ik lijk extra goed af te vallen als ik regelmatig slagroom gebruik.

Beweging; ik heb dit echt nodig om af te vallen. De uitdaging is om een goede balans te zoeken voor mijn lijf. Ik neig ertoe om te overdrijven tot ik “uit het leven” klap. Liever steeds korte (15-30 min.) momenten lichte beweging als wandelen en fietsen, tai-chi en yoga. Pas op de knieën, gebruik een knieband, evt. coolen en ontstekingsremmers.

Positieve punten:
Ik heb geen last van jojo-en
Ik ben geen emo-eter
Ik hou van Bewegen
Ik heb nauwelijks en zelden ondermijnende gedachten

Kort na de bevalling van mijn jongste, in 1996, had ik wel ondermijnende gedachten. Als ik dan iets onverstandigs had gegeten dacht ik dat ik dan net zo goed de volgende dag of zelf op maandags daarop beter opnieuw kon beginnen. Vooraf dacht ik soms dat ik nog even alles moest eten waar ik zin in had omdat ik het zodra ik was begonnen niet meer kon/mocht.
Dat zijn dus 2 ondermijnende gedachten die ik gelukkig sindsdien niet meer heb gehad.
Het was mazzel dat ik niet aan kwam in die tijd, vooral omdat ik volledig rolstoelgebonden was. Mijn zwangerschapsgewicht kreeg ik er voor het eerst niet zomaar vanzelf af en dieeten hielp op dat moment niet. Uiteindelijk heb ik het overgebleven gewicht geaccepteerd zoals het was, ik woog toen tussen de 74 en 76 kilo, hetgeen op die leeftijd voor mij als gezond gewicht en BMI te boek stond.

Op de minder makkelijke momenten
- vraag ik mezelf: “Wat wil ik, een kort moment van orale bevrediging NU of een blijvende bevrediging op de LANGERE TERMIJN.”
- Ik kijk naar mijn door een middenrifsbreuk uitpuilende maag en weet dat deze mij pijn, maagzuur en ongemak zal blijven geven als ik niet wat gewicht verlies en dat het een veel mooier gezicht zal zijn (keding valt dan beter) als de maag wat slanker wordt.

Dan is de keuze voor mij steeds snel gemaakt.

Wat mij opvalt:
Beck zou meer NLP-oplossingen kunnen gebruiken en de werking van Overtuigingen op Gedachten bestuderen. Dit laat zij geheel liggen en zij zou nog meer blijvende effecten hebben als zij daarnaar kijkt!
Dat velen steeds weer het boek moeten herhalen en de opdrachten jaar na jaar opnieuw moeten uitvoeren laat dit zien.
Beck stelt CGT te zwart-wit en uitdrukkelijk als de oplossing voor alles. Het is en blijft een (mooi) hulpmiddel dat in een aantal gevallen helpt maar niet voor iedereen werkt en dat zeker niet zaligmakend is. Zij doet het afvalproces té simplistisch voorkomen naar mijn opinie. Lach Er spelen veel andere dingen dan mindset mee.
Zij lijkt geen enkel besef te hebben van wat “beperkende overtuigingen” zijn en van het feit dat deze bepalend zijn voor je gedachten en opinies.
Deze onderliggende overtuiging zal eerst uit de weg moeten worden geruimd om alles wat CGT biedt definitief te laten inzinken!
Overtuiging maakt nl. dat je door een bepaalde gekleurde bril naar jezelf en je omgeving kijkt. Dat is een onbewust gebeuren. Je overtuigingen zijn in het algemeen al voor je 8e levensjaar grotendeels gevormd door je omgeving en wat je meemaakt en je eigen geaardheid (wat voor type mens ben je).

Overtuigingen → Vooronderstellingen (daar zit Beck mee vol, hihi) → Gedachten
(Zelfsaboterende Beperkende of juist Positieve) Overtuigingen op onbewust nivo vormen de basis van alle gedachten en handelingen.
Je gedachten laten slechts zien wat je gelooft over jezelf, anderen en de wereld dus ook over je afvalproces.
Om die reden kun je je ondermijnende gedachten niet uitsluitend veranderen door oefening en repeteren van nieuwe ondersteunende gedachten. Hoewel dit ongetwijfeld helpt.

Nodig:
A. Zet de nieuwe gedachten om in een affirmatie en gebruik die enkele keren per dag.
B. Vorm de achterliggende overtuiging om en veranker die ergens in je lijf. (NLP is daar een zeer geschikte techniek voor. )
C. Gedrag/actie zijn noodzakelijk om de nieuwe overtuiging te installeren want gedrag is de uiting van je overtuigingen.
D. Niet noodzakelijk maar het kan wel helpen, gebruik een ondersteunende BachBloesem remedy waar tenminste walnoot in zit (voor de doorbraak) en in geval van verslaving ook agrimony en crap apple (helpt bij afkickverschijnselen)

De redenen die op blz. 27 genoemd worden om van je dieet af te wijken zijn (gelukkig) niet van toepassing op mij. De 4 genoemde uitdagingen ook niet.

Ik kan al heel lang makkelijk dingen laten staan die niet goed voor me zijn, al sinds ik ca. een week in de inductie zat toen ik Atkins leefwijze begon. Anderen spraken mij vooral op verjaardagen e.d. daar bewonderend en verwonderd op aan. Alleen als ik suikers eet en bij bepaalde voedingsmiddelen (meestal zoetig van smaak) krijg ik cravings, of als ik te laat begin met koken. Dergelijke dingen eet ik zelden, het is het gewoon niet waard en ik ben idd. (om met Beck te spreken) blij dat ik ze laat staan.
Het helpt mij als ik al tegen etenstijd zit om een snelle gecontroleerde maaltijd of snack te maken en eten. Bijvoorbeeld een salade, kaasblokje, kaascracker.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Wat betreft mijn gewicht, al direct na mijn vorige weegdag viel ik als een gek af naar 77.1 kg. De dagen erna schommelde ik tussen 77.4 en 77.6 en dat woog ik de afgelopen 3 dagen en heb ik dan ook vandaag, wat later dan gewoonlijk, ingestuurd als gewicht alhoewel ik vandaag wel alweer ietsjes lichter ben. Dat is voor de volgende week, het gaat lekker.

cheerleader cheerleader

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 11:28    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Hier mijn gedachtenspinsels en ervaringen met betrekking tot hoofdstuk 2. - Waarom je eigenlijk eet

Beck geeft aan dat je eerst iets denkt voordat je een hap in je mond stopt.

Ik ben het daar niet mee eens. Als ik naar mezelf kijk dan is er een tijd geweest, lang geleden, (-: dat ik op de automatische piloot dingen at. Bijvoorbeeld als ik een zak drop, een plankje kaas of chips voor mijn neus had staan en in een gesprek zat of huiswerk maakte, tv keek, dan kwam ik ineens tot de ontdekking dat het op was en soms zelfs dat ik me daarna niet al te prettig voelde. Vanaf de eerste tot en met de laatste hap was ik dan volkomen onbewust aan het kanen. Er kwam toen geen beslissing aan te pas. Ik weet zeker dat velen dit herkennen.

Nu is dat alweer een hele tijd totaal anders, want er gaat geen enkele hap meer onbewust naar binnen. Ik denk tegenwoordig over alles wat ik eet goed na.

“Hoe gedachten je dieet kunnen ondermijnen”
Ik heb al eerder geconstateerd dat het maar zelden voorkomt dat ik ondermijnende gedachten heb maar afgelopen zaterdag kwam ik er echt 1 tegen. Ik had even een pittig momentje.
Ik sta niet vaak op foto’s, maak ze meestal en wilde eens foto’s voor en na hebben. Ik bedacht met mijn gekke koppie dat ik dat in ondergoed wilde doen, bikini past niet goed en slobbert, badpak kleed te netjes af dus dan zie je nog niets.

Afijn, selfisch gemaakt, ben er slecht in en de foto’s waren zó verschrikkelijk dat ik me helemaal te pletter schrok en heel sterk het gevoel kreeg van waar doe ik het in godsnaam voor.
Mijn ondermijnende gedachten op dat moment:
- Krijg ik dat ooit nog goed?
- Wat voor zin heeft het als na alle moeite dit het resultaat is?

Ik nader mijn bovenste streefgewicht, na de bevalling van mijn jongste woog ik gemiddeld tussen 74 en 76 kg dus 75 is mijn eerste streven.
Ik kan me toch niet herinneren dat ik in 1996 zulke verschrikkelijke vetrollen overal had. Mijn rug, mijn overhangende buik, uitpuilende maag door breuk, mijn flanken rol over rol. Ik denk dat mijn figuur door de weinige beweging die ik maar krijg erg is veranderd. Dat het gewicht destijds meer spier bevatte en nu meer vet. Ik ben geen depressief persoontje en over het algemeen een optimist, maar ik zag het even helemaal niet zitten. Die foto’s zijn op één of andere manier confronterender dan naakt voor de spiegel. Misschien door de abnormale houding om de selfisch te kunnen maken. In je kleding zie je die dingen ook allemaal niet zo.

Ik heb mezelf daarna flink bij de kladden moeten grijpen.
Ik heb mezelf verteld dat het een reden te meer is om door te zetten en meer af te vallen en mijn best te doen meer te bewegen zodat ik iets van spieren opbouw.
Gezegd tegen mezelf: “Kun je nagaan hoe erg het geweest is en hoe groot de verbetering al is, nu er in totaal al 14 kg af is sinds ik begon.”
Ik ben er op uit gegaan om op de zwarte markt groenten te kopen en nog wat dingen uit de aanbieding die ik nodig had.
Onderweg niets genomen ook al rook alles heerlijk. Steeds alleen maar gedacht “Nee!!”en snel doorgelopen. Mijn behoefte aan ongepland voedsel was groter dan dat het in jaren is geweest. Ik was echt wat chagrijnig, dat komt zelden voor. Thuisgekomen kreeg ik tot overmaat van ramp cravings want ik was mijn tussendoortje vergeten mee te nemen. Ik heb gelijk een glas drinken gepakt met een tussendoortje en ben gaan koken. Ik heb direct weer een nieuw plan van de dag en voor het weekend gemaakt.
Gelukkig bleef ik er niet in hangen. Ik ben bij de les gebleven. Het bleef wel nog een paar dagen enigszins af en aan bij me hangen, het nare gevoel. Ik zal dat niet snel meer doen, dergelijke foto’s maken mij niet enthousiaster of gemotiveerder. In tegendeel.
Wel ben ik trots op mezelf dat ik het in mijn eentje heb doorstaan en nog altijd op de rit ben.

Beck heeft het vaak over een weerwoord op ondermijnende gedachten.
Een Weerwoord geven is in de verdediging gaan. Het is een "ja maar" Beter is om het een vervangende of ondersteunende gedachte te noemen en nóg beter om er een mooie affirmatie van te maken.

De tip in het kader van blz. 35 over het trainen van je weerstandsspier i.p.v. je toegeefspier vind ik fantastisch. Die ga ik aan mijn lijstje met to-do’s op minder makkelijke momenten toevoegen.

Prikkels;
Ik heb er over het algemeen weinig last van maar herken ze wel van anderen.
Eén van de psychische prikkels herken ik vanuit een bepaalde situatie in mijn kindertijd hoewel ik het nu niet meer als een prikkel ervaar. Mijn moeder kon met bepaalde dingen zeer rigide omgaan. Zo moesten we wél altijd ons bord leeg eten (soms tegen heug en meug) maar kregen niet altijd wat er op tafel stond of wat voor ons het beste was.
Een voorbeeld, met feestdagen fonduen. Ik hield meer van de minder vette vleessoorten die er werden gebruikt, mijn broers juist van gehakt en spek en zo. Ik kreeg er ook vreselijke pukkels van en mocht het van de dokter zo min mogelijk eten. Mijn moeder maakte vooraf in de keuken schaaltjes waarin ze afwoog wie welke hoeveelheid waarvan kreeg. Mijn veel jongere broers kregen sowieso al veel meer dan ik, terwijl ik een extreem snelle verbranding had en een groeispurt dus het harder nodig had. Zij konden het absoluut niet op, maar waren wel verplicht alles weg te werken. Daarbij kregen zij extra van het magere vlees zoals biefstuk en rosbief en genoten daar niet eens van. Ik daarentegen moest het vette vlees vooral eten. We mochten onderling niet ruilen. Heel bizar. Ik voelde me toen beslist tekort gedaan en dat gevoel heb ik best lang bij me gehouden, ook toen ik al lang volwassen was. Het voelde “niet eerlijk”, en dat was het natuurlijk ook niet. Ik besefte toen niet dat mijn broers waarschijnlijk met een soortgelijk gevoel zaten. In die tijd dacht ik dat ze werden voorgetrokken. Dat was niet zo, het was een manier om te zorgen dat er onmin en jaloezie tussen ons zou zijn.

Ik ben blij dat ik met bovenstaande inmiddels al heel lang goed kan omgaan. Verder heb ik weinig tot geen last van de genoemde prikkels. Ik denk dat dit vooral te danken is aan de vele jaren waarin ik zeker 2 keer per jaar langdurig vastte. Dan leer je dat wel.

Het jezelf zo weinig mogelijk aan de prikkels blootstellen is alleen een tijdelijke nood oplossing zolang je nog niet sterk genoeg bent en is feitelijk zelfs vluchtgedrag. Je kunt nu eenmaal niet altijd voorkomen dat er prikkels om je heen zijn. Dan zou je op een eilandje in je eentje moeten gaan leven. Dat ontwijken is ook gedrag dat in veel gevallen tot fobieën kan leiden. Beter lijkt mij om er beetje bij beetje mee om te leren gaan.
Die weerstandsspier dus trainen haha.

Blz. 37 in het kader. Wat is honger;
Mooie uitleg en idd waar dat velen dat niet herkennen of kunnen onderscheiden. Ik kan dat door het vasten. En ook doordat ik vroeger hypoglycemie had en flauwviel als ik honger had. Dat is een totaal ander gevoel dan trek of dorst.

Onderaan blz. 37. Het nemen van een besluit.
Idd. geeft elke vorm van besluiteloosheid spanning en kan die spanning oplossen direct na het nemen van een besluit. Mooi hoe Beck dit gebruikt bij het afvalproces.

Onder aan blz. 38. Beck noemt 4 “weerwoorden” als voorbeeld van ondersteunende gedachten. Ze beginnen allemaal met Nee.
Heel slecht want het woordje Nee wordt niet als zodanig herkend door het onderbewuste.
Beter om er iets positiefs van te maken zoals;
- Laat het staan, over twee uur ga ik eten. Ga uit het keukentje.
- Laat staan, ik heb voldoende aan mijn lunch van daarnet. Ik pak alleen de koffie en vertrek. (de rest is doorspekt van ontkenningen waar je mentaal alleen van in de war kunt raken en onnodige extra info die je belasten)
- Laat het staan en ga bellen of iets anders doen.
- Ik laat het puddingbroodje voor wat het is al heb ik honger want ik ga zo van mijn lunch genieten.

Hoe korter je de positieve ondersteunende gedachte maakt, des te werkzamer is het.
Zo werkt hij als een affirmatie die je steeds weer kunt gebruiken naarmate je hem algemener kunt houden.

Zo dat is het weer. Op naar mijn uitwerking van hoofdstuk 3. Gemeen Lachen

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 16:01    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Beste mede-sprintsters,

Morgen ga ik een kleine week weg met vakantie. Ik zal proberen elke dag een klein stukje neer te zetten over de 'dag' waar we met Judith mee bezig zijn. Gaan jullie allemaal rustig verder met waar je bent, ieder op zijn eigen tempo. Ik weet niet of ik wifi o het kampeerterrein heb, dus zal mijn aandeel deze week klein zijn.

Voor morgen: dag 12, Ervaar dat honger geen noodsituatie is

Er staan schema's in dit hoofdstuk die je in kunt vullen als je er achter wilt komen hoe je je honger of trek ervaart.
Ik ben benieuwd of het voor jullie ook zo'n opgave is om daar intensief mee bezig te zijn. Voor mij was het de eerste keer nogal een dingetje, terwijl de ondermijnende gedachten me als het ware om mijn oren vlogen.

Vooraf
Dit hoofdstuk heb ik al eerder gelezen en ik heb al ondervonden dat echt honger hebben niet het einde van de wereld is. Gisteren heb ik gemerkt dat ik door te laat te eten mijn lichaam wel protesteerde, maar ik heb rust genomen, vannacht goed geslapen, vandaag onze vaste oppasdag gehad en de dag redelijk doorgekomen.

Elke nieuwe dag: nieuwe kansen!
Een van de dingen die bij dit hoofdstuk horen is 'leren' dat je niet twee keer hoeft op te scheppen. Ik kan anders leren denken over 'honger'…

Vandaag ga ik aan de gang me dat 'honger' geen noodsituatie is. Mieke zegt dat de wereld niet vergaat.
Als je denkt dat je honger hebt, kun je ook denken: Ik zou nu wel willen eten, maar het hoeft nog niet, want…
• ik mag over ruim anderhalf uur al weer mijn tussendoortje
• ik kan ook eerst een glas water drinken om te 'voelen' hoe de 'honger' dan aanvoelt

Judith schrijft:
Je hóeft niet per sé te eten als je honger hebt. Dat je wilt eten, betekent niet dat je dat ook altijd moet doen.

Ikzelf heb een aardig dagschema ontwikkeld waarvan ik weet dat ik elke drie à vier uur iets kan eten. Overdag drink ik ongeveer anderhalf à twee liter water: dat vult ook als er 'trek' om de hoek komt kijken En ik heb inmiddels geleerd dat 'trek' nog geen honger hoeft te zijn. Als ik echt honger heb, moet ik mijn lichaam gewoon goed voeden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 22:24    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar aan 'onbewust' eten gaat wel denken vooral. Ook al eet ik een zak drop tijdens het lezen bijvoorbeeld 'onbewust' leeg als ik de zak openmaak denk ik wel; ik neem er maar een paar. Ik zet de zak zo weg. Ik mag ook wel eens een keer wat lekkers. Etc. Etc.
En als ik eten zie wat ik lekker vind kan ik het maar beter uit het zicht halen. Dat is misschien geen oplossing maar het verlost me van veel strijd. Lachen

CGT helpt mij wel. En het telkens opnieuw lezen etc. helpt simpelweg bij het inslijten van het gewenste gedrag.

Ook al doe ik niet alweer alle opdrachten helemaal, door het te lezen helpt het ook al.

Ik kan goed vasten, maar ik doe dat nu niet meer. Beter eet ik regelmatig iets. Dat helpt ook om enorme trek te minimaliseren. Waarom zou ik het mezelf moeilijker maken dan nodig is he.

En nu ga ik even wat doen. De thee is op en het werk wacht. Krijg ik gelijk weer even beweging. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 0:36    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Lieve meiden

Vanochtend op de weegschaal
81,5

Nog 6 ons te gaan........

Kan het niet geloven, toch is het zo, manlief is getuige.
Zoals ik al eerder zei, het is ook een beetje angstig.

Wens jullie een mooie dag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 7:14    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
PJ waarom maakt het je angstig? Het gaat juist super met je. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 8:46    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Missy, je verwoordt het ook zoals ik het voel: voor het 'eten' is er echt wel een soort bewuste of onbewuste gedachte. Hoe langer is met Judith bezig ben, hoe meer ik ontdek dat er vaak ondermijnende gedachten op de loer lilggen, hoe klein of onbenullig ze ook lijken.
En ook ik zet mijn 'lekkers' hoog in de kast, zodat ik er eerst een kruk bij moet zetten om het te pakken.En dan kom ik ook nog langs dat stickertje met '20'! Lach

Juffie, blij zijn met wat je ziet. Je doet het goed, bent fijn en goed bezig. Niet bang zijn, is echt niet nodig.

heb mijn gewicht vast ingevoerd... Hoger. Helaas.
Maar straks gaan we even een mini-weekje naar de kust. Mijn wegerd laat ik thuis, en omdat ik mijn gewicht meestal op zaterdag instuur, zou ik nu te laat zijn. Benieuwd hoe het volgende week is.
Wens jullie een fijne week, en als het kan, kom ik hier zo nu en dan wel even meelezen! En heel misschien een stukkie schrijven!

Dag allemaal! Geniet van alle eye-openers van Judith en kijk eens hoe positief je de ondermijnende gedachten een andere kant op kunt sturen.!

Liefs!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 8:57    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Angstig omdat het meerdere keren na succes weer snel mis ging.
En dat is zeer realistisch
Want er zijn heel veel mensen die na afvallen weer bijkomen, meestal met rente.

Deze keer wil ik dat het goed gaat, daarom elke dag blijven wegen.
Eten af blijven wegen en blijven noteren en vooral niet achterover leunen.
Eraan blijven werken, levenslang......
En ook voor ogen blijven houden welke voordelen 50 kg lichter geeft.
1 voel me beter, fitter, geen zere voeten meer, houd alles langer en dat alles terwijl ik niet sport.
2 spiegel maakt me blijer
3 kan eindelijk kleding kopen die echt bij me past, mijn smaak is.
Vroeger was ik blij als ik iets vond dat überhaupt paste.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 9:00    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
ik herken dat angstige gevoel wel ja! bang dat dit niet goed kan blijven gaan, of inderdaad naderhand met rente weer aan te komen zoals voorheen.
ik hoop dat ik met het boek leer mezelf bij elkaar te rapen zodra ik de verkeerde kant in dreig te gaan en het aankomen op tijd te zien aankomen en een halt toe roepen. maar blijf angstig

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 10:12    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Het kan gewoon hoor, stabiel blijven Lachen
Alleen niet vanzelf!
Blijven wegen, bewust kiezen, kleine portie s, elke dag weer Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 16:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 22 van 31