Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-5-2012
Berichten: 1450
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
groen vakje! jippie!
wat ben ik blij met m'n dieetcoachende vriendin. Die helpt me positief te blijven, ook na een misser.

dat beweegplan sta ik ook wat sceptisch tegenover. ik sport al 2x per week intensief. Dat staat gepland, maar als mijn man voor zijn werk die avond een keer wat heeft kan ik echt niet weg met 3 kinderen thuis. jammer dan. En extra wandelen doe ik, maar ja, ook daar moet tijd voor zijn. En die is er nou eenmaal niet altijd met kinderen in huis. Dan kan ik iets anders laten liggen, maar dan krijg ik het huishouden niet rond. ja, vast ondermijnende gedachten, maar ik ga mezelf niet in de stress helpen door ingeplande beweging voor alles te laten gaan.

_________________


Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 8:43    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8830
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Fijn, een groen vakje Lels!
En als zo'n beweegplan je zoveel stress zou geven, zou ik het maar lekker laten zitten. Ik neem aan dat je als moeder van drie kinderen al genoeg tussendoor beweegt. Je zou hoogstens - als je een keer niet weg kunt - in huis wat meer ommetjes kunnen maken. Maar ik heb echt het idee dat het beweegplan van Judith bedoeld is om mensen die te lang en te vaak zitten een tip te geven om in beweging te komen.
In het boek van Meijke van Herwijnen van Weg met de Weegschaal komt dit ook aan bod en ze stimuleert vooral mensen die moeite hebben om in beweging te komen met het visualiseren van de beweging die je wilt gaan maken.

Achter jouw actiepunt 'bewegen' kun jij dus rustig een dikke 'vink' zetten! ER zijn voor mij ook opdrachten van Judith die ik al zooo lang doe, dat ik die rustig aan me voorbij laat gaan. Hoogstens gebruik ik het als een 'checkpoint', zo van: loopt dat nog steeds lekker bij me? ja? Vink! Nee? Maak er een herstelplan van of een actiepunt, zet het in de to do lijst! En kom er later nog eens op terug!

Succes hoor! Je gaat goed!
Wat heerlijk dat je zo'n fijne dieetcoach-vriendin hebt! Koesteren!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 9:20    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2051
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Mijn 'beweegplan' is dat ik dagelijks in elk geval een half uur met de hond loop, en twee keer per week probeer mijn krachttrainings-oefeningen te doen.
Vaak komt er nog beweging bij doordat ik huishoudelijke taken doe of naar een afspraak fiets.
Ik noteer hoeveel beweging ik had (en houd het bij op mijn sprintje 'extra motivatie om te bewegen: punten tellen') en tel aan het einde van de week alle minuten op. Als ik boven de 400 zit (d.w.z. gemiddeld 57 minuten per dag), vind ik het okay. Is het meer dan 1 week minder dan dat, dan ga ik er extra aandacht aan besteden.

Grappig, pas door het zo op te schrijven realiseer ik me hoe dit eigenlijk een 'systeem' voor me is... Het voelt altijd goed om in te vullen hoeveel minuten beweging ik had de dag ervoor.

_________________
"And if every way is closed before you, the secret one will show a secret path no other eyes have seen." (Rumi).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 9:48    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31040
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Dat is wel zo Dymphie, maar ik wil echt zo min mogelijk voedsel weggooien, alleen als opeten/drinken onverantwoord is.
Ik zie dat niet als een ondermijnende gedachte.
Het voedt mij en het is er zo weer af.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 11:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 30077
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik neem genoegen met een wat hoger gewicht dan mijn officiële streefgewicht omdat het blijkbaar niet lukt om weer op dat gewicht te komen. Ik denk dat het met leeftijd en iets minder bewegen dan voorheen te maken heeft. (Ben gestopt met agility dat is 2 uur in de week minder inspanning). En als dat langzamer gaat allemaal, prima. Maar aankomen is een nono voor mij. Ik hanteer een bovengrens van 63 kilo tegenwoordig en het kost mij echt veel moeite om daar onder te komen en te blijven. Ik ben nog niet zover dat ik nog verder naar boven wil bijstellen. Dat voelt als opgeven eigenlijk. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 20:24    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31040
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Gisteren nog 82,9 na te veel eten, niet ongezond maar te veel.

Dagje op de rem helpt weer goed.
Vanochtend 82,1
Doorgeefgewicht 82,2
Zo blij

Smile

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 7:25    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-1-2016
Berichten: 1383
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Het punt is niet dat ik mijn gewicht niet belangrijk vind, maar mijn dagen zijn veel korter dan die van andere mensen en daarom kan ik gewoon niet alles doen. Als ik voor mijn kinderen gezorgd heb is mijn tijd en energie op. Wat ik voor mezelf doe moet ergens anders vanaf.

Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik had het idee dat ik het nu hetzelfde moest doen als de vorige keer omdat dat toen goed werkte. Toen heb ik de methode van Mieke Kosters gedaan en de eetmeter gebruikt, maar dat werkt nu niet voor mij. Ik ga het over een andere boeg gooien. Ik weet nog niet welke, maar ik denk aan kha.

Bedankt Iels, je hebt me aan het denken gezet Lach

_________________

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 8:21    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8830
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Feetje, goed dat je zuinig omgaat met je energie! Goed voor anderen zorgen is goed, maar er moet echt tijd en rust over blijven voor jezelf. Ik ben wel benieuwd wat voor voordeel je een vorige keer had met het werken met Mieke. In haar methode kwam ík teveel verleidingen tegen. Het gaat me te vaak over slank en toch chocola kunnen eten.

Vandaag dag 11 - het verschil ontdekken tussen honger, trek en eet-drang.

Dit hoofdstuk heb ik al eerder gelezen en ik heb al ondervonden dat echt honger hebben niet het einde van de wereld is. Gisteren heb ik gemerkt dat ik door te laat te eten en te drinken (file op terugweg naar huis en 'niks' in de auto...) uit balans ben geraakt. Daar heb ik de rest van de dag last van gehad. Voortaan dus beter plannen en rekening houden onverwachte 'verrassingen'.

Een van de dingen die bij dit hoofdstuk horen is 'leren' dat je niet twee keer hoeft op te scheppen. Ik kan anders leren denken over 'honger'… Ik heb alles wat ik gepland heb opgegeten en ik heb nog steeds honger. Zal ik nog maar wat nemen?
Nou ja, dat doe ik maar even niet, want het kan wel 20 minuten duren voor mijn hersens het seintje 'vol' hebben gekregen om dat aan mijn lichaam door te geven. Ik kijk het nog wel een tijdje aan.
Of ik kan leren denken: Oké, ik heb dus 'hoger'. Dat geeft niet, want over een paar uur eet ik weer. Dit is een mooie gelegenheid om mijn weerstands-spier te trainen.
Oké, dus heb geen honger, alleen maar trek. Ik wil alleen meer eten. Dat doe ik niet, want ik wil mijn toegeef-spier niet versterken.

Hongergevoel registreren
• Als je een paar uur niets gegeten hebt voel je een leeg gevoel in je maag, dat vaak gepaard gaat met gerommel. Dat is honger.
• Na een stevige maaltijd wil je toch nog dooreten. Dat is trek.
• Er is een sterkte hunkering naar eten, gepaard met een gespannen gevoel en een onprettig verlangen in je mond, keel of lichaam. Dat is eet-drang.

Vandaag maak ik een lijst met eetmomenten en hoe mijn maag aanvoelt.

Als het goed is kan ik zo een onderscheid leren maken tussen 'honger' en 'geen honger'.
Als je kort na een redelijke maaltijd alweer wilt 'eten', is het waarschijnlijk trek of eetdrang, geen honger.

Ondermijnende gedachten
• Ik kan deze opdracht wel overslaan, want ik ken het verschil tussen honger en eetdrang wel.
• Deze opdracht kost me teveel moeite. Ik heb er geen zin in.
• Waarom moet ik het verschil leren kennen? Ik volg toch gewoon mijn dag-menu's?

Ondersteunende gedachten
• Misschien weet mijn verstand wel wat het verschil is, maar het is belangrijk dat ik het zelf ook ervaar. Het kan best zijn dat ik eetdrang soms honger noem. Het is belangrijk dat ik deze opdracht doe, want dan weet ik of ik echt te vaak te veel honger heb (probleem dat ik moet oplossen), of dat ik eigenlijk eetdrang heb (een gevoel dat ik kan leren verdragen).
• In het geheel genomen kost deze opdracht me niet al te veel extra tijd of energie. Laat ik het maar gewoon bijhouden en kijken wat er gebeurt.
• Als ik op gewicht wil blijven, zal ik flexibeler met eten kunnen omgaan en eet ik alleen wanneer ik honger heb. Als ik nu het onderscheid niet oefen tussen honger en eetdrang, is het straks veel lastiger en zal ik gemakkelijker weer zwaarder worden.

Om te ontdekken wanneer ik echt honger heb, let ik er voor, tijdens, vlak na en een tijdje na mijn maaltijden op hoe mijn maag aanvoelt.

Actiepunten
Kaarten weer doorgelezen, bestudeerd en een uittreksel gemaakt
Langzaam en zittend gegeten en genoten van mijn eten
Weer een paar complimenten gegeven
Gebruik een kleiner bord, een kleinere soepkom en kleiner bestek.
Snoep en koek uit het zicht gezet
Bewegingsplan gemaakt
Doel: in één week minder te wegen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 8:44    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2271
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Hier alles nog goed, geen noemenswaardige schade van 80 km wandelen gehad, ik ben dik 16 uur aan het vet verbranden geweest. Elke 5 km waren er weer energierijke dingen die je geacht werd te nemen. Ik heb zoveel energie niet nodig, het bekomt me niet zoveel suiker en vet. Heb wel genoten van mijn zelf gesmeerde boterhammen met ei en van een lekkere bakkersappelflap. De komkommer en tomaat ging er ook altijd in en een bekertje icetea vond ik ook nog wel fijn, maar de gevulde koeken, de chocola, de frisdrank en de roze koeken en suikerwafels liet ik voor wat ze waren. Ik had best meer gemogen, want was erg afgevallen na mijn wandeling, maar ik kan zoveel niet op en ik eet echt alleen wat ik erg lekker vind en dan nog met mate. Zo fijn dat het nooit meer een issue lijkt te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 9:27    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31040
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Feetje, veel succes, hoo dat je een methode vindt die bij je past.


L wat fijn dat het eetgedoe nu geen issue lijkt te zijn.
Top!

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 sep 2018 9:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 21 van 31