Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-5-2012
Berichten: 1450
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
Dan is het 8 weken programma van foodsisters wel wat voor je. Kant en klare menu's voor 8 complete weken. Kha, suikervrij. 1200-1400 calorieën per dag zonder de gezonde tussendoortjes.

_________________


Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 15:58    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 30077
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik plan ook mijn eten. Een dag van te voren meestal al. En dat gaat ook wel goed.
Het zijn de plotselinge verleidingen (net een paar froufrou-tjes gegeten Schaam Schaam ) die ik dan ook letterlijk zie die moeilijk zijn. Ik heb de chips en bonbons (die er ook liggen) dus uit het zicht gezet maar.
Over het algemeen gaat het dagenlang prima en dan sneuvel ik toch weer een keer. En niet dat ik dan doorsla of heel veel eet en aankom, maar ik baal toch. Omdat het dan dingen zijn die vullen en niet voeden, zoals Elisabeth het zegt. Ingesleten oude gewoontes, dat is het meer.

Tijd maken om goed voor mezelf te zorgen. Tijd is kostbaar en er zitten maar 24 uur in een dag he. Vaak beknibbel ik dan op slaaptijd, zoals vandaag. Ik heb maar 6 uur geslapen. Dat is dus een uur te weinig. Morgen ga ik vroeger naar bed dus. Rollende ogen
Weinig slapen zorgt er ook voor dat je aankomt (of niet kunt afvallen) immers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 23:22    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-1-2016
Berichten: 1383
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Iels999 schreef:
Dan is het 8 weken programma van foodsisters wel wat voor je. Kant en klare menu's voor 8 complete weken. Kha, suikervrij. 1200-1400 calorieën per dag zonder de gezonde tussendoortjes.
Bedankt voor de tip, maar dat is niks voor mij. Ik houd niet van kant en klaar en van kha. Ik eet vegetarisch en ik wil ook geen andere dingen eten dan de rest van het gezin. Ik heb al genoeg gedoe met die lust dit niet en die lust dat niet.. Lach

Het zit ergens in de gedachten. Als ik ermee bezig ben, vind ik dat er wel belangrijkere zaken zijn en ik het eigenlijk wel weet (en dat is ook zo). Als ik er niet mee bezig ben, vind ik dat ik dat wel zou moeten doen. Mijn gewicht is een wel-belangrijk-maar-niet-urgent-issue en wordt steeds door dingen die ik wel urgent vind ondergesneeuwd. Tijd ervoor maken en me daar goed over voelen vind ik moeilijk.

_________________

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 6:10    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 524
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Waarom vind je het moeilijk om goed voor jezelf te zorgen en tijd te maken voor iets wat goed en belangrijk voor jezelf is?

Ik ben hier nu minder actief i.v.m. vakantie.
Al maanden ben ik weer goed bezig en zowel met afvallen en bewegen gaat het goed.
Op vakantie mag ik van mezelf wel ongezonder eten en meer snoepen. Het bewegen zal overigens wél meer dan voldoende zijn. Met veel wandelen en zwemmen.
Voor na de vakantie heb ik ook al wat sportafspraken staan dus wel vertrouwen erin dat ik na de vakantie het gezonde weer doorzet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 6:29    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2777
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Jouw motivatie bepaalt of je je een doel gaat halen.
Vind je je gewicht niet belangrijk, vind je het goed zo dan is dat toch oke?

Ik eet ook vegetarisch en eet heel basic, gewoon met het gezin mee.
Maar doordat mijn gewicht bepaalt hoe mobiel ik blijf is het wel een issue waar ik dagelijks 5 minuten mee bezig ben.(reken niet hiervop het forum lezen, schrijven)
S morgens wegen en opschrijven en eetplan maken. Eigenlijk dus alleen wat doen we vandaag met de warme maaltijd? Want ik wil 200 gr.groente en verder verantwoord.

Boodschappen moet ik toch doen dus dat kost geen energie extra.
De meeste energie zit bij mij in het trainen van de weerstandspier
. Lachen :lol:het Nee zeggen, het gewoon niet eten, alternatieve zoeken, kleine portie s, enz.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 6:38    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31040
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Gisteren niet fout gegeten, maar lasagne tikt aan.
Gewicht hetzelfde, 82,7, nog even niet doorgeven.
Gisteren ook nog in de binnenstad geweest en als je alle verleidingen ziet waar je langs komt, absurd gewoon.
Ik liep er zo langs, daar was ik wel blij mee.

Fijne dag mensen

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8830
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
ja, die verleidingen overal...

Vandaag dag 9: Kies voor beweging

Daarvoor kun je de volgende extra beweging bedenken:
De tafel op een andere manier dekken
Afleiding tijdens het eten zoveel mogelijk vermijden: geen krant, tv of telefoon
Een plantje wat dichterbij zetten om me te herinneren om langzamer te eten.
Je bestek zo nu en dan even neerleggen
Vaker hete soep maken en daar langzamer van eten
Niet gesneden groente of fruit op tafel zetten: dat moet eerst geschild en dan kun je pas beginnen
Goed opletten wanneer je een voller gevoel krijgt tijdens het eten
Even pauzeren en een klein glas water halen en dat eerst opdrinken

Ondermijnende gedachten
Vandaag maar even niet in het boek van Judith kijken. Ik wil eerst nog...
Lastig om langzaam te eten, terwijl anderen veel sneller eten.

Ondersteunende gedachten
Als je het boek van Judith er wel bij pakt, krijg je vast wel weer een idee wat je met een tip of opdracht kunt doen. Daar kun je ook over nadenken als je aan het bewegen bent.
Je zult merken dat het fijner is om langzamer te eten. Als je te snel eet, is het lastiger om het punt van 'vol genoeg' te herkennen.

Als je accepteert dat je langzamer eet en aandacht geeft aan je eten, wordt afvallen of op gewicht blijven gemakkelijker!

Actiepunten voor het eind van dag
Bewegingsplan gemaakt voor dagelijkse beweging en extra beweging
Kaarten per keer doorgelezen
Zittend en aandachtig eten
Langzamer eten je niet laten opjagen als anderen sneller eten
Jezelf een compliment gegeven voor de dingen die wel goed zijn gegaan

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 10:38    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 30077
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Dat vind ik nou een lastige; een beweegplan maken. Het is geen ondermijnende gedachte hoor, maar ik kom nu al tijd te kort altijd. En om dan nog extra beweging in te plannen apart...……. Verward
Ik neem wel zo veel mogelijk de trap, al kost het me steeds meer moeite, ik ben snel buiten adem. En ik loop regelmatig met de honden (zoals vanmorgen een uurtje naar het bos). En dan nog de trainingen natuurlijk.
Huishouden doen telt ook toch? Als ik de was doe moet ik extra trappen lopen. Mijn wasmachine staat op de verdieping en de droger op zolder, Lach

Eetplan is geen punt en Judith lezen ook niet, dat zit er wel aardig in allemaal. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 23:18    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31040
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Nu moet ik gaan oppassen mensen
Veel melk gedronken ivm houdbaarheids datum, Onhandig ingekocht
Ook een grote krentenbol van 10 ProPoints op met 10 gr roomboter Rollende ogen
ja, ik weeg alles af.
Op zich niet echt slechte dingen, maar te veel

Vanochtend 82,9

Dit is de reden dat ik dagelijks weeg.
Op de rem maar weer

Mooie dag allemaal.

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 78,3 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 7:37    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8830
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
@MIssy, jij beweegt echt genoeg hoor! In jouw levensritme hoef jij volgens mij echt geen beweeg-plan meer tussen te zetten. Zou alleen maar verkeerde energie kosten... Als je het boek van Judith nu voor het eerst zou lezen en er mee werken, was het misschien anders, en voor mensen die voor het eerst met afvallen bezig zijn (of voor een tweede of derde keer, maar waar het telkens niet lukken wol...), dan ligt dat vast anders. Het gaat juist om die extra dingetjes die we kunnen bewegen denk ik, waar je normaal niet bij nadenkt.
Fijne dag hoor!

Juffie, zet 'm op. Je kunt melk die (bijna) over datum is ook door het gootgat gieten... Ik vind daar voor een keer niks mis mee als het niet in je plan staat en als je weet dat het eigenlijk teveel voor je is. Mik die ondermijnende gedachten van 'anders moet ik het weggooien' de deur uit.Gewoon goed voor jezelf blijven zorgen!

Dag 10 - Stel realistische doelen

Hebben jullie je realistische doelen gesteld? Of ligt het 'zwaartepunt' te hoog of te ver?
Het is beter haalbaar als je je grotere doel in kortere doelen knipt en jezelf voor elk behaald succesje, al is dat maar een ons per week, beloont.
Judit zegt: Je vindt het vast niet leuk om dit te horen: maar hoe langzamer je afvalt, hoe beter het is.

Ik accepteer dat ik nu eenmaal langzaam afval en altijd zal schommelen rond mijn basis-gewicht. Te snel afvallen heeft geen voordeel: het zit er zo weer aan als ik 'er' zou zijn.

Ondermijnende gedachten
Ik ben pas tevreden als ik op mijn streefgewicht ben. Voor die tijd heb ik niets te vieren.
Als ik maar één ons kwijt raak in twee weken, duurt het me veel te lang!

Ondersteunende gedachten
Ik mag best blij zijn als ik tussentijds een klein succesje heb behaald. Vieren dat ik een ons ben afgevallen is goed voor mijn humeur en mijn zelfvertrouwen.
Wat maakt het over een tijdje nog uit hoe lang het heeft geduurd? Ik mag mezelf er telkens aan herinneren waarom ik het belangrijk vind om langzaam af te vallen. Daar hangt mijn succes op langere termijn van af.

Mijn eerste doel is:
Volgende week twee ons minder te wegen.

Als ik accepteer dat ik ernaar streef om twee ons minder te wegen en dan pas weer verder te kijken, wordt afvallen gemakkelijker.

Actiepunten
Kaarten weer doorgelezen, bestudeerd en een uittreksel gemaakt
Langzaam en zittend gegeten en genoten van mijn eten
Mezelf weer een paar complimenten gegeven
Ik kies ervoor om één keer per dag iets 'lekkers' te eten of te drinken
Ik heb gezorgd dat ik voldoende hebt bewogen
Ik wil volgende week twee ons minder te wegen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 8:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 20 van 31