Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
@flying missy

Moet even zoeken in mijn dieetschrift maar heb gelezen dat je juist je obese omgeving kunt gebruiken om te bliiven oefenen niet in dez e valkuil te vallen.
Dat inzicht zorgde ervoor dat ik juist in december wat afviel. Hoe "aantrekkelijker" de omgeving hoe duidelijker voor mij dat ik mijn lijf wil voeden en niet vullen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:05    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Gisteren was opening van de kermis hier in het dorp. Mn weerstandsspier goed kunnen trainen. 1 attractie vlakbij de oliebollenkraam. Gelukkig genoeg afstand. En de wind stond ook mooi van de kermis af.
Daarna in het dorpshuis manlief oppikken. Hadden ze net nootjes op tafel gezet. Niet gepakt.
Thuis mochten de kinderen en mn man een pakje tuc delen. Werd er toch nog paar keer gevraagd of ik echt niet wou. Met de mededeling dat ze heel lekker zijn
Zucht.
Zondag mag ik oliebollen, heb ik met mezelf afgesproken. Mn dieetcoach/ vriendin had de tip (omdat ik er 2 wou nemen) om er 1 te nemen, die door te snijden en de 2e helft voor wat later bewaren. Dan lijkt het of ik er toch 2 gehad heb

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:13    

Reageer met quote
@iels999
Waarom heb je met jezelf afgesproken dat je zondag een oliebol mag eten?
Heb je het verdiend? Dat mogen, verdienen enz.is teveel dieetdenken, niet handig.

Wat je verdiend is een slank lijf en heb je zin in een oliebol prima, dan plan je hem gewoon in, heeft niks te maken met mogen of verdienen
Erg blij Gewoon je eetplan die dag erop aanpassen dat je s avonds een oliebol eet, zonder schuld gevoel of als beloning maar gewoon omdat het in je plan past.
Mooie oefening Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:36    

Reageer met quote
@flying missy
In de grote voedesel verleiding van Denise de Ridder staat een gedeelte hoe verleidingen nuttig kunnen zijn om je te gedragen in overeenstemming met je lange termijn doel.

Ga van de week dit boek nog eens uit de bieb halen, vind het wel een interessant thema.
Valt me op dat de paden in de supermarkt met snoep, koek, chips steeds groter worden. En ook wordt er tegenwoordig op het terras gewoon gevraagd wat je bij de koffie wilt Rollende ogen gewoon een kop koffie drinken is niet meer de norm.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 7:42    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Dat is toch precies wat ik doe? Mn oliebol inplannen? Voor zondag dus

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 8:54    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
@flying missy

Moet even zoeken in mijn dieetschrift maar heb gelezen dat je juist je obese omgeving kunt gebruiken om te bliiven oefenen niet in dez e valkuil te vallen.
Dat inzicht zorgde ervoor dat ik juist in december wat afviel. Hoe "aantrekkelijker" de omgeving hoe duidelijker voor mij dat ik mijn lijf wil voeden en niet vullen!

Ik heb dat precies zo, hoe groter, overvloediger en slechter qua voedingswaarde het aanbod hoe minder behoefte ik heb om iets te nemen. Ik bewaak hier in huis die lekkere dingen, heb er nooit teveel van en alles mini. Alles wat bedoeld is als portie en ik teveel vind voor effe tussendoor, dat koop ik niet. Mijn dochters en mijn partner help ik zo ook om met mate te genieten.....en dat is best nodig Lachen Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 9:26    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dag lieve mensen, ik ben weer ‘in laptops’, maar nu nog even niet: gaat nog via de iPad, dus nog zonder grote lappen tekst die ik uit min Word kan halen.

Vandaag week 2, dag 8: Maak tijd en energie vrij voor je dieet.
In dit hoofdstuk staan hulpmiddelen om je dagindeling uit te werken: een voor de werkdagen, een voor zaterdag en zondag, en voor bijzondere dagen als vakanties.

Toen ik de eerste keer met deze dag van Judith aan de gang ging, vond ik dat heel veel werk, ik leefde echt een beetje voor de vuist weg en maakte eigenlijk nooit boodschappenlijstjes of een dagindeling. Ik ga nu nooit meer zonder lijstje naar de super, maar mijn dagindeling is niet echt strak, zullen we maar zeggen,,, daarom ga ik dit hoofdstuk nog maar eens goed doorlezen en wat puntjes op de i. zetten. Gelukkig is het weekend, en al hebben we wel wat dingen in onze agenda staan, hier mag ik wel wat meer aandacht aan besteden.

Hoe is dat bij jullie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Ik ben ook van de lijstjes en toch vergeet ik ook nu nog vaak ingrediënten die ik wilde gebruiken Schaam Schaam
Er is wel iets raars aan de hand iedere dag zo tegen 4 uur heb ik trek ik eet dan wat fruit om 5 uur ga ik koken en je raad het al de trek is over en mag F alleen eten later op de avond eet ik dan vaak mijn groenten op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 10:53    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Ellen, dat is 'normaal' hoor, dat je tegen vieren trek krijgt. Het kan ook zijn dat je tussen de middag misschien iets te weinig hebt gegeten. Natuurlijk kun je wat fruit eten, maar ook iets hartigs met wat rauwkost en/of een plakje vleeswaren of een blokje kaas.

Verder baalde ik een beetje omdat ik mijn dag 8 in het verleden niet zo uitgebreid heb beschreven. Ik denk dat ik toen meer bezig ben geweest om mijn dagindelingen en zo op papier te krijgen, dan even samenvatten waar het nu om gaat.

Elisabeth schreef in een van de andere sprintjes van Judith het volgende:

Dagelijks je motivatiekaart lezen en jezelf complimenteren dat je je best doet om op gewicht te komen of te blijven.

Dag 8 - Maak tijd en energie vrij voor je dieet.

Dit om maaltijden te plannen, boodschapjes doen, koken en je blijven inlezen in het gebeuren afvallen!
Ook extra bewegen, lezen van motivatiekaarten kost tijd.
Kies voor jezelf en pak die tijd.
Naarmate je langer onderweg bent zul je merken dat het je
makkelijker afgaat.

Maak van zorgen voor jezelf een PRIORITEIT in plaats van een sluitstuk van de begroting.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 10:57    
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik maak al jaren boodschappenlijstjes, we doen 1x per week boodschappen. Ik verzin dan menu's voor de hele week, maar ik kies op de dag zelf wat we gaan eten (van de menu's die ik had bedacht). Op vrijdag is er dus niks meer te kiezen Lach .

Ik worstel eigenlijk vooral met mijn dagplanning. Als ik voor de vuist weg leef en niet oplet doe ik op zich niks geks, maar het is net iets te calorierijk. Ik kom ongeveer 3,5 kilo in een jaar aan. Dat lijkt niet veel, maar het jaar daarna is het weer 3,5 kilo en dan ben ik ineens 7 kilo zwaarder dan ik wil. Ik weet hoe het moet, maar blijf het lastig vinden. Ik moet ongeveer 1300-1400 kcal eten. Dat gaat niet automatisch, daar moet ik iets voor doen. Na 1,5 jaar was ik het zat, niet eens zozeer de manier van eten, maar wel de tijd die het me kost om alles steeds uit te rekenen. Ik kom daar heel moeilijk weer in met een stel kleine kinderen, een kwaal, oude ouders en schoonmoeder. Ik doe het een paar dagen en dan lukt het een dag niet en dan nog een dag niet, dan een dag wel, en dan weer drie dagen niet en dan geef ik het op. Daar kan ik dus wel een dieetcoach voor gebruiken Lach

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 15:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 19 van 31