Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
@Dympy er is een probleem met de mail van de weegclub
ook als je aangegeven hebt berichten te willen ontvangen gebeurd dat niet
Ellen heeft al van alles geprobeerd maar * kennelijk* zit het bij een verscherpte controle van de providers
er wordt heel veel spam verstuurd dus maken ze de filters steeds strenger
ik zit bij de kpn en daar heb ik aangegeven dat de weegclub veilig is en toch komen de mails in de spammap

ik heb op het forum van de kpn gekeken en daar staan heel wat mopperberichtjes Rollende ogen
ik ga dus nu af en toe maar eens naar de server en vis m'n berichtjes op

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:06    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dank je, Dini!
Lastige zaak. Ik krijg inderdaad ook berichtjes in de spam van veilige sites, maar ook phishing mails die als het ware van mijn bank komen. Die stuur ik dan maar weer door naar valse email.nl. Ik ben er wel alert op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:09    

Reageer met quote
En dan nu: dag 4: Geef jezelf eens een compliment!

De 'Omdenker' van vandaag: Beter goed gedaan dan goed getweet!

Als je dit voor het eerst leest, vind je het misschien wat onnatuurlijk klinken om jezelf een compliment te geven. Ga er maar eens mee oefenen, bijvoorbeeld als het je lukt om de zin in ongepland even uit te stellen, of als het lukt om te compenseren in lastige situaties. Het hoeven geen grote loftuitingen te zijn, maar bv. Oké! Goed gedaan. Geweldig! Ga zo door! Dat verdient een schouderklopje Yes! Het is me gelukt! Dit ging lekker: ik ben trots op mezelf! Of verzin zelf een oppepper waar je blij van wordt als iets goed gelukt is. Maak daarvoor een complimentenpotje voor jezelf waar je telkens iets in kan doen als je jezelf een compliment heb gegeven.

Verder elke dag, één of twee keer: je dagboek lezen en je motivatiekaarten. Maak er een kaart bij als het raar aanvoelt om jezelf een compliment te geven.
Bedenk 's avonds welke positieve dingen je gedaan hebt en welke negatieve dingen je niet gedaan hebt.
Neem alles aan het eind van de dag nog eens door en noteer de aandachtspunten onderaan de vink-lijst.

Ondermijnende gedachten
Ik verdien geen compliment voor wat 'gewoon' is.
Het voelt onnatuurlijk en wat kinderachtig aan.
Ik verdien er pas een als ik mijn doel bereikt heb.

Steunende gedachten
Als ik mezelf complimenten geef voor wat goed gaat, is de kans groter dat ik dit gedrag volhoud.
Ik bouw het geven van complimenten langzaam op, al voelt dat in het begin misschien geforceerd. Hoe beter het gaat, hoe automatischer het wordt.
Het is echt nodig om mijn zelfvertrouwen hiermee te vergroten.
Het werkt niet goed om te wachten op mijn 'streef'.
Wanneer ik deze vaardigheid heb geleerd groeit mijn zelfvertrouwen wordt het gemakkelijker om af te vallen en op gewicht te blijven.
Om mezelf aan het complimentje te herinneren, plak ik een sticker in de koelkast en in de voorraadkast, of een piep in mijn telefoon te zetten.

Laatst aangepast door Dymphie op ma 03 sep 2018 9:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:23    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
probeer anders 's avonds als je het moeilijk krijgt je voordelen motivatie kaart te lezen.
het is inderdaad loeizwaar als je partner wel gaat snacken. zo eentje heb ik ook. maar de afgelopen weken laat ik het echt staan. ook maar 1x per week een glaasje alcohol. op vrijdag. ben echt ff streng voor mezelf, maar anders gaat het gewoon niet lukken als ik de teugels toch steeds laat vieren.
ik ben bezig met een kant en klaar weekmenu voor 8 weken. daar staan ook in de ochtend, middag en avond gezonde tussendoortjes bij. Gisterenmiddag zat manlief weer eens aan de chips en heb ik mijn gezonde tussendoortje gemaakt: gekookt ei in partjes en stukje rookvlees om de partjes. Hij was gewoon jaloers op mijn lekkere hapje. en ik had ook even iets lekker hartigs op.
oja, 's avonds als ik het moeilijk krijg ga ik tegenwoordig maar gewoon naar bed. even tanden poetsen, theetje erbij en lekker lezen (in het boek van Judith Beck bv) ipv tv kijken bij alle verleidingen.

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:43    

Reageer met quote
lells: dank je wel!
Ik heb vanavond weer een nieuwe kans!

Wil en kun je jouw weekmenu hier neer zetten? Die tip van dat ei vind ik een goeie. Ik ga zo meteen een paar eitjes koken...

Had overigens gisteren ook een goede ervaring.
In het weekend een we als het kan buiten, van de bakplaat. Ik haal dan wat verschillende soorten vlees en rauwkost. Mijn man had alles klein gesneden en het was bij elkaar best een schaal vol en toen we zo drie kwartier hadden zitten eten, zag ik dat er nog veel over was. Ik zat eigenlijk normaal vol en suggereerde dat we de rest vandaag ook zouden kunnen opeten. Dat vond hij een goed idee (hij vond pas al dat we met 'bakplaten' teveel eten... Geschokt , en dus een we vanavond de restjes op. Ik ga nog wel even wat extra groenten halen vandaag. :-

Laatst aangepast door Dymphie op ma 03 sep 2018 9:55, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:50    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
ik zou heel graag m'n menu delen, maar ik denk dat de uitgevers van dat boek daar niet blij van worden. Is een programma met menu-boek en broodmix twv 80 euro. Het programma is net weer begonnen vandaag.

Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 9:53    

Reageer met quote
Wow, aardig geprijsd. Ik snap dat je dat liever niet doet.

(Misschien via een pb'tje? Hoeft niet uitgebreid. Ben gewoon benieuwd hoe jouw menu erui zie.

Mijn letter t protesteert weer zo nu en dan... Ik moet hem er weer tussen kopiëren als ik leesbare tekst wil achter laten... En ook de haakjes en de cijfers doen het niet...

Hoop da mijn nieuwe toetsenbord er snel is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:04    

Reageer met quote
We zijn nu met ons vijftienen. Best volle bak! Fijn zo, maar om niet over te lopen, ga ik het sprintje nu sluiten.
Mocht er tussendoor iemand nog écht bij willen, dan zet ik hem weer even open!
Veel succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:09    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Zo hee, 15 mensen!

Ik roep het nog een keertje: als je een plek zoekt om jezelf de schouderklopjes te geven die Judith Beck aanraadt, kun je nog net meedoen aan dit sprintje, hier kun je elke dag oefenen met het waarderen van wat je GOED hebt gedaan:

https://www.weegclub.nl/forum/prestaties-en-positieve-dingen-3-t55762-50.html#2674343

Ik ga dit sprintje wel binnenkort sluiten dus als je mee wilt doen, meld je dan snel aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:21    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
En; voor wie het leuk vindt kun je dagelijks ook hier je voordelen die op je voordeelkaarten staan opschrijven, voor mij werkt dat vaak goed, alleen lezen vervliegt bij mij wat sneller:

https://www.weegclub.nl/forum/schrijf-hier-dagelijks-je-voordelen-op-t55674-10.html#2674374

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2018 10:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 14 van 31