Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck, 2


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 43, 44, 45  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2830
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Ik blijf momenteel ook iets te lang boven de 60 hangen maar zie ook dat mijn inname net iets teveel is.
Geen probleem, heb er vertrouwen in dat als ik blijf eten zoals afgelopen jaren en dan net de porties iets kleiner maak, ik gewoon er weer onder kom.

Soms heb ik weer dat beklemmende gevoel, is dit het nou? Zal ik de rest van mijn leven op deze manier met eten om moeten gaan? Niet meer spontaan eten waar ik zin in heb, dooreten tot ik totaal vol zit? Nee zeggen, niet meedoen, buitenbeentje zijn?

ja, dit zal ik moeten accepteren wil ik op gewicht blijven, ook tijdens bijzondere gelegenheden, ook als ik me rot voel of juist euforisch ben
Dit is het maar ach het is toch echt een welvaartsziekte, hoe gelukkig ben ik dat ik gezonde keuzes kan maken. Bij de appie alles in het karretje kan gooien wat goed voor mijn lijf is.

Kortom, afvallen op gewicht blijven is vooral leren te relativeren, Judith s Nou, ja!!

Kom op, we kunnen het, blijven oefenen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dank je wel voor je 'conclusie', Elisabeth!
Je hebt echt gelijk: het gaat nooit meer over! We kunnen niet alles blijven eten wat we zouden willen, omdat 'alles' niet goed voor ons is.
Mijn gewicht schuift ook treiterig omhoog en ik moet mezelf echt weer bij mijn kledderspetters pakken en me aan mijn eetplan houden.
Heb in ieder geval mijn eerste gezonde maaltijd al achter de rug en kan nu rustig wachten tot het volgende eetmoment, een uur of 12, half 1. Rest vandaag: een balans- en soepdag.

_________________


Laatst aangepast door Dymphie op za 01 sep 2018 10:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 9:18    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 2 - Kies twee verantwoorde diëten uit

Alle diëten gaan uit van hetzelfde principe: je valt af door minder calorieën te eten. Je kunt kiezen uit twee soorten diëten:
Een vast eetplan, waarbij precies voorgeschreven staat wat je gaat eten op een dag. Voor sommige mensen is zo'n dieet, vooral in het begin, erg prettig. Je hoeft dan geen energie te stoppen in het uitzoeken van recepten en het kiezen van wat je moet kopen. Het nadeel is dat je dan snel kunt gaan denken in termen van niet mogen, goed en fout.
Dan zijn er diëten met telsystemen, zoals de Weight Watchers, of kcal tellen. Die kun je aanpassen aan je levensstijl en zo schuiven en soms compenseren bij verwachte hobbels.

Judith adviseert een dieet waarbij je redelijk gevarieerd kunt eten en waarin je ook je lievelingseten in kunt plannen. Zo ga je jezelf niet van alles ontzeggen en kun je het langer volhouden. Je zult dan wel merken dat je minder snel afvalt dan wanneer je met een snel-dieet zou beginnen, maar de praktijk leert dat snel-diëten na het afvallen niet blijven werken.
Kies een gezond dieet met eten dat je lekker vindt en dat je gemakkelijk kunt klaarmaken.
Een flexibel dieet
Onverwachte maaltijden horen bij het leven; daarom is het gemakkelijker om je aan een flexibel dieet te houden.

Afspraken dag 2
Na het wakker worden, lees ikcmijn lijstjes met voordelen en wensen door.
Ik heb mijn lijstjes later op de dag nog eens doorgelezen.
Ik heb nog meer theorie gelezen, omdat ik dat nodig vond.
Ik heb een verantwoord hoofd- en reserve-dieet uitgekozen: Meijke van Herwijnen en Puur Gezond van Karine Hoenderdos

Hoe pakken jullie het aan?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Aardblij
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-4-2015
Berichten: 333
Dieet: Gezonder leven minder KH, meer puur


  Reageer met quote
Hier gaat het niet echt lekker met bij de les blijven dus ik ben erg blij met jullie berichten en peptalks.
Mijn dieet is calorieën tellen en ook op de KH letten.
Ik heb me vandaag aangemeld bij Foodfirst network, daar was ik nieuwsgierig naar en dat ga ik nu een tijdje proberen. De eerste maand is gratis dus daar kan ik me geen buil aan vallen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 10:10    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Aardblij, goede keuze lijkt me. Maar je grafiek gaat goed hoor! Meten is weten, en zien Lach
Wil je hier ook opschrijven hoe dat programma loopt en wat je er aan hebt? Het lijkt me aardig nieuw. Met bewegen en al!
Veel succes!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 11:08    
Vrouw Weeggegevens   Iels999
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 7-5-2012
Berichten: 1489
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
Ik heb op mn werk aan de pc hangen dat ik om 10ven 14 uur mn motivatiekaart niet lezen. Maar ik merk dat dat er thuis bij in schiet. Ik vind dat een hele goede om dat te doen bij het opstaan. Die tip neem ik mee!!

_________________


Omdat het moet...en omdat het kan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 15:15    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Slim dat je juist op je werk zo'n herinnering hebt hangen! Dat zou voor mij een 'dingetje' zijn, want toen ik nog werkte, wilde ik voor dat soort dingen nauwelijks tijd nemen... Goed van je! (Heb je dat ook tegen jezelf gezegd? Complimentje waard! Komt ook later nog aan bod! Erg blij Erg blij )

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 16:31    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 9-11-2016
Berichten: 533
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Wat goed dat je hiermee gaat starten aardblij!
Ik ben ook erg benieuwd hoe het je bevalt! Houdt je ons op de hoogte?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 2830
Dieet: Gezonder leven minder snoepen


  Reageer met quote
Zo, mijn eerste groene staat Lach
Ik volg eigenlijk geen dieet maar let op de grote van de porties en kies voor de light of magere variant.
Snap dan ook nog steeds niet waarom nog steeds mensen beweren dat je van light dik wordt??
ja, als je light chips gaat eten en dat soort troep
Lachen

Ontbijt, snee brood met ontbijtkoek en 2 cappuccino
tussendoor, fruit
Lunch, 2 sneeen brood, plak kaas en rauwkost
tussendoor, bakje magere kwark
Warm eten, piepers of rijst of pasta, 200gram groente en iets vegetarisch
s avonds kwark of fruit, snack a jack of handje noten en 2 cappuccino.

Dit is al bijna 3 jaar de basis, uiteraard ga ik ook wel eens uit eten, of eet ik buitenplan maar daarna pak ik de draad meteen weer op.
Zo blijf ik stabiel!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 6:22    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 8946
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
@Elisabeth, welke light producten gebruik jij?
Eerlijk gezegd vind ik de zoete smaak van light producten niet lekker. Als ik ergens toch iets zoets in wil, zoals eens in de zoveel tijd een kopje koffie, dan neem ik gewoon een klein schepje suiker.

Dag 3 - Ga zitten als je iets eet.

Misschien heb je je dit al helemaal eigen gemaakt, maar soms sta je er niet bij stil: ongemerkt steek je al lopend (of winkelend... ) iets in je mond. Elke hap telt! En bestaat uit calorieën. Bedenk of het in je menu-plan past en sla het anders over. Probeer bij alles wat je wilt eten of drinken een plekje te zoeken waar je bewust, goed proevend, kunt zitten eten of drinken. Je zult merken als je dit gaat doen, dat je minder vaak tussendoor iets snaait.
Een uitzondering kan zijn: rauwkost op het aanrecht als je het avondeten staat klaar te maken.

Hoe is dat voor jullie?
Ook al helemaal eigen gemaakt?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 8:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 43, 44, 45  Volgende
Pagina 12 van 45