Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Augustus, een mooie maand voor positieve punten

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Donderdag, vrijdag en zaterdag:

3 punten voor geen trigger foods, 22/31
3 punten voor juiste hoeveelheden aanhouden 15/31
3 punten voor maximaal 4 eetmomenten 17/31
3 punten voor op tijd naar bed: 17/31

3 punten voor huishoudelijke taken: 20/20
2 punten voor oefeningen doen: 13 tot nog toe

17 punten erbij, nu 104 punten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020 9:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Geke schreef:

Verder vind ik het nog wel lastig om me te beperken tot één keer iets extra's per dag. 's Ochtends iets bij de koffie? Dan 's middags niet. Ook geen ijsje dus, met dat warme weer van afgelopen weken. Dus dat ging niet altijd goed.
Maar over het algemeen merk ik dat het best aardig gaat. In de avond gaat het meestal prima met alleen kruidenthee en waterkefir. En soms nog een appel, of een beetje yoghurt, maar dat reken ik dan als gezond voedingsmiddel en niet als een extraatje.
!

Wat voor zoete extraatjes neem je dan? Heb je het idee dat die zoete extra's het lastiger maken om op gewicht te blijven?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020 9:31    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Kordiya, ik denk dat één zoetigheid per dag best kan bij mij.
Dus een plakje cake, een stukje ontbijtkoek, een blokje chocolade, een dropje, een pepermuntje, een ijsje, een gevulde koek, een stukje taart.

Het moet of - of zijn, en geen en - en.

En om dáár de grens in vast te houden, dat is nog wel eens lastig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020 12:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Geke schreef:
Kordiya, ik denk dat één zoetigheid per dag best kan bij mij.
Dus een plakje cake, een stukje ontbijtkoek, een blokje chocolade, een dropje, een pepermuntje, een ijsje, een gevulde koek, een stukje taart.

Het moet of - of zijn, en geen en - en.

En om dáár de grens in vast te houden, dat is nog wel eens lastig.

Wat fijn (en knap) dat jij dat kunt, af en toe één ding nemen! Bij mij gaan dan alle remmen los.

Ik houd in een notitieboek met vakjes (ruitjes) bij wat ik doe met mijn doelen. Dus één bladzijde in zo'n (A4 formaat) schrift staat voor één heel jaar. Elk blokje is één dag. Heb ik die dag mijn doel gehaald dan kleur ik het vakje groen. Niet gehaald, dan kleur ik het rood. Dit geeft een prachtig overzicht van hoe het gaat met zo'n doel en motiveert me ook, want ik wil zo veel mogelijk groen zien op zo'n bladzij!
(In feite zet ik met pen een kruisje als het doel gehaald is en een min-teken als ik het niet gehaald heb, omdat ik niet dagelijks met kleurpotloden in de weer wil gaan, na een aantal weken kleur ik dan de vakjes. Net een ouderwetse kleurplaat met nummers: je ziet een beeld verschijnen dan! Erg blij)
Doordat ik meerdere dingen bijhoud kan ik b.v. ook zien dat sinds ik geen suikers en meel meer eet, mijn stemming ook duidelijk verbeterd is; minder rode vakjes voor dagen waarop ik me depri voel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020 12:51    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
1: Liter water drinken 16/30
2: Elke 500 ml extra punt. 26 punten extra
3: 5000 stappen 14/30
4: Elke 2500 stappen extra punt. 9 punten extra
5: Dag niet wegen, behalve zondag 11/25

77/90 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2020 21:16    

Reageer met quote
Sunflower, Zomerkindjes, Anneke en Nijne, hoe gaat het met jullie? En met de punten, worden die nog wat bijgehouden en opgeteld?

Deugenietje, je zit nu op 77/90, jij gaat er vast komen hoor! Maar je houdt het nog wel even spannend voor ons. Zet em op! We hebben nog een week, of eigenlijk 8 dagen als we vandaag nog meetellen.

Jildou, lukt het jou ook nog steeds?

En Kordiya, wat interessant om te zien hoe je jouw doelen bijhoudt met die kleurtjes! En wat mooi dat je ziet dat het effect heeft op je stemming: minder (of zelfs geen!) suikers en meel hebben dus echt invloed. Reden te meer dus om zo door te gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2020 9:34    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Hoi Geke,

Ik sluit me weer aan.
Ik heb 2 doelen die nodig zijn. Tijdens de crisis heb ik erg slechte eetgewoonten gekregen. Daar moet ik wat aan gaan doen.

Doel 1: niet snoepen/ geen suiker behalve op vrijdagavond( vaste bezoekavond met broer en zus) 5pt p/d
Doel 2: 1,5 ltr water drinken naast koffie en thee. 2 pt p/d

Geef me alsjeblieft op mijn kop als ik excuses verzin!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020 9:02    

Reageer met quote
Ha Liesbeth, wat fijn dat je weer mee komt doen! Welkom hier!

Nu is het zo dat we in de laatste week zitten van augustus. Dus om je echt nog aan te melden in dit sprintje, is misschien niet zinvol. Maar lees lekker mee, en vertel ook hoe het gaat met je doelen.

Die doelen zien er heel concreet en duidelijk uit, dus daar heb je alvast een goede keuze in gemaakt. Van een vorig sprintje herinner ik me dat iemand de dag ook nog wel eens in drie dagdelen verdeelde... Misschien is dat ook iets voor je? Als je de ochtend niets snoept: 2 punten. 's Middags niet: weer 2 punten. In de avond ook niet: nog eens 2 punten. Als het dan de hele dag gelukt is heb je 6 punten (toch ééntje meer dan die 5, dus heb je een bonus voor als het de hele dag gelukt is), en als het 's ochtends niet gelukt is, heb je niet het gevoel dat 'de dag toch al is verpest', maar heb je nieuwe kansen voor de middag en de avond.
Misschien een tip voor je.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020 9:18    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
ja het is de laatste week. Maar ik wilde een positieve daad stellen en mijzelf vast vastleggen. Ik ben er van uitgegaan dat er ook een september sprintje komt. Ik kan dan ook even kijken naar dat voorstel van jou. Dank voor de tip!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020 9:22    

Reageer met quote
Helemaal goed, Liesbeth.

Dat septembersprintje gaat er komen, hoor!
Ik vind het zo leuk... voor mezelf ben ik wel een beetje klaar met die punten en af en toe vergeet ik het om het bij te houden en bedenk ik me dat ik een volgende maand misschien wel ga stoppen.
Maar dan schuift er weer iemand enthousiast aan, en daardoor blijf ik ook enthousiast.

Omdat het werkt!

Een positieve daad stellen is natuurlijk altijd goed.
Je hebt in elk geval mij alweer positief beïnvloed: ik heb vanmorgen géén koek of cake bij m'n koffie gehad, maar wel een stukje roggebrood. Dat vult enorm en het zijn een heleboel vezels.

Zet em op, hè!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 aug 2020 11:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Pagina 12 van 15