Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Alyssa's dagboek

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   alyssa88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik zal eerst mijzelf is voorstellen.
Ik ben Alyssa 27 jaar oud en toen ik twee weken geleden op de weegschaal stond (eigenlijk om mijn katten te wegen) schrok ik van de cijfers die de weegschaal bij mij aangaf. Dit had ik nog nooit eerder op de weegschaal gezien meer als drie cijfers namelijk 105,1. Meteen heb ik toen besloten dat daar verandering in moest komen en dat ik zowieso het nieuwe jaar weer in wil met 2 cijfers voor de komma.
Een aantal jaar geleden ben ik met Sonja bakker ook zon 25 kilo afgevallen dus ik weet dat ik het kan!

Inmiddels ben ik al een week bezig met het boek bereik je ideale gewicht voor het hele gezin deel 3 en tot nu toe gaat het goed!
Voor mezelf heb ik afgesproken dat ik 1 x per week goed mag zondigen afgelopen week was dat een etentje bij la cubanita en volgende week zal dit vast iets Sinterklaas gerelateerds zijn 😀

Ook heb ik mezelf beloofd elke 5 kilo iets leuks aan mezelf te geven, mijn eerste cadeau zal een nieuwe jurk zijn welke ik onlangs gezien heb.

Ik hoop voor eind 2016 een gezond gewicht behaald te hebben. Voor mijn lengte 1,59 is dit zo rond de 60 dus ik zal zon 45 kilo af moeten vallen in ongeveer 60 weken. Of dit gaat lukken weet ik niet maar ik ga er zeker voor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015 20:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Overigens hierbij ook nog mijn eten van vandaag:
Ontbijt 8:00: afbakbroodje met filet americain en een glas vers geperste jus
Middageten 14:30 (erg laat, dat weet ik maar dit ivm met Sinterklaas op werk en eten was als zwarte piet erg lastig...): 2 bruine boterhammen met ham en kaas en een schaaltje vruchtenyoghurt met een flesje vitaminewater.
Avondeten 19:00: broodje met kip😍

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2015 20:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hierbij mijn menu van vandaag:

Ontbijt 6:30: cracker met smeerkaas en een bruine boterham met margarine en ham
Tussendoor 8:45: bekertje optimel
Lunch 11:30: bruine boterham met margarine en kaas en een schaaltje vruchtenyoghurt
Tussendoor 15:30: schaaltje aardbeien en een glas muntthee met honing
Avondeten 18:00: aardappelpartjes uit de airfryer met een beetje curry en grote kom sla met tomaten, geraspte kaas en een beetje chilisaus als dressing en 4 vissticks.

Verder natuurlijk bij elke keer eten ook een glas water 😄

Hebben jullie eventueel nog tips voor mij wat ik nog kan aanpassen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 18:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag trouwens goed nieuws op de weegschaal, na een week goed opletten mijn eerste kilo al weer kwijt. Nog 44 te gaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 18:44    
Vrouw Weeggegevens   NickyLJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Alyssa,

We zitten in hetzelfde sprintje dus ik ben even komen spieken bij je.

Ik vind het altijd lastig om tips te geven, omdat iedereen natuurlijk anders is. Het eerste dat in mij opkomt als ik jouw menu zie, is "oooo wat eet je weinig" Ik zeg eerlijk, ik zou jouw menu niet lang volhouden Schaam Schaam (maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over jou Lach)

Ik wens je in elk geval heel veel succes en ik hoop nog vaker wat van je te lezen!

Groetjes, Nicky

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 19:08    
Vrouw Weeggegevens   NickyLJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
En ik vergeet je helemaal te feliciteren met je eerste kilo eraf!
Goed gedaan!
Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 19:09    
Vrouw Weeggegevens   Bonnie 2
Weegclubfan voor het leven

Dieet: koolhydraat arm

Reageer met quote
Het lijkt inderdaad niet zo veel maar denk dat je door de koolhydraten wel voldoening hebt van je eten en niet zo snel honger zult hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 20:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Nicky!

Leuk dat je even bent komen snuffelen bij mijn dagboek, elke keer als ik zie wat ik mag eten van Sonja denk ik daar ga ik het toch geen hele dag op vol houden? Maar elke keer lukt het me zonder problemen dus dat valt nog mee..

Ik heb vaak het probleem dat ik niet weet wat ik zal gaan koken savonds voor mezelf en nu is het al helemaal voorgekauwd dus hoef ik niet eerst een uur te gaan bedenken wat het zal worden en ik dus veel te laat eet..
Zelf ben ik ook niet zon ontbijtster en wanneer ik voor m'n afvalpoging vroege dienst had (7 - 15) at ik geen ontbijt en was vaak mijn eerste eten met de lunch dus rond 11:30, verder at ik niks daarvoor, dus dit is al een hele verbetering voor mij.

Aangezien ik in ploegendiensten werk is het soms lastig om een normaal eet patroon aan te leren, in de nachtdienst was m'n ontbijt vaak iets slechts een koek of chips of iets in die richting.

Ik probeer ook wel wat extra lekkere dingen toe te voegen in het door Sonja opgestelde menu anders is het niet vol te houden... Zowieso elke week een goede SAS dag zeg maar 😉

Ben benieuwd naar jouw eet dagboek dus kom daar zo ook even aanwaaien 😄

Liefs Alyssa

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote

Hoi Alyssa,ik kom natuurlijk ook even een kijkje bij je nemen,
Ik kan je wel een aantal tips geven kijk maar wat je er mee doet Lach
Ik ben m,n hele leven al aan het lijnen vanaf m,n 16de ik woog toen 67 kilo tot aan nu,ik ben nu 55 jaar,het zwaarste wat ik ooit gewogen heb is 105 kilo,
Ik heb al zoveel geprobeerd,vooral crashdieeten,bij mij moest alles snel gaan,en wat krijg je dan,je valt 10 af komt er 15 weer aan Schaam Schaam
Het laatste dieet dat ik gedaan heb is het cambrids dieet,in drie maanden tijd was ik 26 kilo afgevallen,van 105 naar 79 kilo,ik voelde me helemaal niet lekker,en m,n eetpatroon was niet veranderd,wat heb ik dus gedaan?ik begon weer te eten als voorheen Schaam Schaam ik weet het stom stom,
Er zaten zo weer 15 kilo bij aan Schaam Schaam
Ik ben voor vier weken terug begonnen bij deze club,ik voelde me er meteen thuis,zoveel steun tips en lieve woorden,noem maar op,en kijk maar eens rond hoeveel,er tussen zitten die met gewoon gezond eten zoveel afgevallen zijn Erg blij het kan dus echt!!
Mijn tip is:begin geen crashdieet!!
Ga vooral door met waar je nu mee bezig bent,je kunt het,en wij helpen je ermee,
Wat mij opviel aan je menu is de margarine,misschien kun je beter halvarine nemen?En visstick daar zit paneermeel om,is ook niet zo goed,this maar een goede raad hoor Lachen
je zult wel denken Vraag maar de bedoelingen zijn goed Erg blij
Succes met afvallen Alyssa,
Groetjes Deeltje Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 20:13    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hi Deeltje!

Leuk dat jij ook even een kijkje komt nemen ☺️
Ik vind het inderdaad een mooie site hier, iedereen komt hier met hetzelfde doel en iedereen wil elkaar graag helpen dat vind ik het mooie hieraan!
Nu was ik even benieuwd of Sonja bakker ook onder de bekende 'crash-diëten' valt? Want voor mijn gevoel krijg ik wel alle benodigde voedingsstoffen binnen zeg maar..
Wat boter betreft heb je helemaal gelijk en de vissticks ook 😄 Maar (ja er is altijd een maar 😉) de boter had ik nog in huis en vond het zonde om deze weg te gooien dus heb besloten eerst de voorraad van de dingen welke ik in huis heb op te maken voor ik overstap op de 'light-magere' variant. Hetzelfde geld voor de vissticks (eigenlijk stond pangasiusfilet op m'n menu) maar de vissticks lagen nog plaats in te nemen in m'n vriezer...
Afgelopen week heb ik een aantal verschillende soorten vlees per portie ingevroren en toen kwam ik er achter dat er eigenlijk ook nog heel veel in de vriezer lag dus die moet ook weer wat leger raken 😉
Verder wil ik je bedanken voor je tips want ze zijn zeker bruikbaar😄

Liefs en een hele fijne avond nog!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 20:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4