Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Alyssa's dagboek

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Hoi Alyssa,
Haha je weet in ieder geval zelf wel dat visstick,en margarine niet goed zijn Lachen Is ook jammer om weg te gooien,maar toch maar beter niet meer halen!!
Ik heb Sonja bakker nog nooit gedaan,ik denk dat dat wel goed is,
Een crashdieet zijn:maaltijd vervangers,b.v het soepdieet Enz
Het beste is gewoon drie maaltijden en twee tussen doortjes,
Het komt wel goed met je meid,je bent goed bezig!!
Lieve groetjes Deeltje,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2015 21:04    
Vrouw Weeggegevens   NickyLJ
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ow lekker.... vissticks Lach
Ik lust verder geen vis, maar vissticks en kibbeling gaat er wel prima in hoor, met een flinke schep knoflooksaus het liefst Rollende ogen

Ik snap helemaal dat je het zonde vindt om eten weg te gooien. Ik heb dat zelf ook hoor. Maar ik ben inmiddels wel zover, dat ik mezelf niet meer als "vuilnisbakje" gebruik. Zonde als er iets overblijft, of over de datum dreigt te raken, maar ik ga het dan niet opeten omdat het anders zonde is. Ik zie het dan maar als een les om de volgende keer wat handiger inkopen te doen. Vandaag had ik hele lekkere ham liggen, die morgen over de datum zou raken. Nu heb ik er net een bergje tosti's van staan smeren en in de vriezer gedaan. En de les voor de volgende keer: leuk zo'n aanbieding, maar 3 ons ham in de week komt niet op Lachen

Ik ben zelf dus net gestart met het 5:2 dieetprincipe. Dat zijn dan twee vastendagen van maximaal 500 calorieen en de andere dagen normaal eten. Ik merk zelf dat "gewoon gezond eten" bij mij niet werkt. Dan heb ik toch elke dag een soort restrictie en dat houd ik gewoon niet zo lang vol. Nu twee dagen streng en dan de overige dagen "gewoon". Ik heb vooral interesse gekregen in dit dieet vanwege de gezondheidsaspecten ervan. Ik slik zelf sinds mijn zestiende al medicijnen ivm een erfelijk hoog cholesterolgehalte en dit "vasten" voor twee dagen in de week, lijkt een verbetering van het cholesterolgehalte in het bloed te geven. Daarnaast is het gewoon echt voor mijn algehele gezondheid hoogstnoodzakelijk gebleken om het roer om te gooien (de huisarts was nogal stellig Sip)

Je vroeg nog om dat receptje met champs uit de oven in mijn dagboekje. Het is echt hélemaal niets bijzonders, maar ik vind het een lekker hapje, weinig koolhydraten, wel wat eiwit en ook best makkelijk. Ik deed tijdens mijn vastendag gisteren een half bakje champigons in stukjes snijden, een half uitje heel fijn snipperen, teentje knoflook fijn maken en dit mengen met wat zout/peper/peterselie en in een klein ovenschaaltje doen. Daarover heb ik dan twee plakken cheddar smeltkaas gedaan (ik koop ze altijd bij Lidl, dan zijn ze apart verpakt). Een minuutje of twintig in de oven en het hapje is klaar. Dit is trouwens ook erg lekker wanneer je er bijvoorbeeld wat kruidenroomkaas door doet, maar ja...dat is dieettechnisch weer niet je van het natuurlijk Lach

Nou, een heel verhaal in je boekje getypt zeg Schaam Schaam
Ik ben benieuwd naar je eetschema van vandaag! Ik ga nu mijn dag even bijwerken in mijn dagboekje.
Fijne avond nog!
Groetjes, Nicky

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2015 19:29    
Vrouw Weeggegevens   alyssa88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja Nicky vissticks waren nog niet het meest ongezonde wat er in mijn vriezer lag en dacht is toch vis dus voor een keertje moet het wel kunnen.
Ik heb nog wel wat dingen thuis liggen en dat zijn dan niet de magere maar bijvoorbeeld halfvolle versies (gewone jam en geen halvajam bijvoorbeeld) maar aangezien ik alleen woon en dus ook de boodschappen alleen moet doen heb ik mezelf voorgenomen om eerst deze dingen op te maken. Gelukkig heb ik een vriend die alles ongeveer lust dus die gebruik ik als m'n wandelend afvalvat voor dingen die ik nu zowieso niet meer mag ☺️
Wel slim om de ham te gebruiken om tosti's van te maken, zonde om weg te gooien maar zo ontdek je vanzelf dat je sommige dingen door aanbiedingen echt gelokt word..

Ik ken het hele 5:2 dieet niet, maar moet zeggen zoals ik het lees klinkt het niet verkeerd, ik denk dat ik alleen die 5 dagen mezelf helemaal vol zou eten en dan heeft het dus weinig zin 😁

Receptje van de champignon klinkt goed, ga het binnenkort ook is een keertje uit proberen!

Ik zal zo even mijn menu van vandaag uittypen en dan ook even jouw dagboekje bekijken 😄

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2015 20:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hierbij mijn menu van vandaag😀:
Ontbijt 6:00: 2 volkoren beschuitjes met halvarine 1 beleg smeerkaas en 1 beleg achterham
Tussendoor 9:00: appel
Lunch 13:00: 2 crackers met halvarine en jam, 1 plakje ontbijtkoek met halvarine en een glas yoghurtdrink
Tussendoor 15:45: schaaltje druiven
Avondeten: bord macaroni met rundergehakt, champignons, tomaat, ui en paprika met een klein beetje geraspte kaas

Ik merk dat ik steeds meer ga genieten van het gezonde eten 😀

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2015 20:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Een mooie menudag voor jou zie ik!
En fijn dat het gezondere eten je goed gaat smaken, dan is het ook een stuk makkelijker vol te houden!

Je volproppen op de gewone dagen zou inderdaad geen zoden aan de dijk zetten Nee Lachen
Maar met deze vorm van eten kan ik voor mijn gevoel lekkerder eten, dan als ik mezelf zeven dagen per week dingen ga ontzeggen. Beetje moeilijk uit te leggen eerlijk gezegd, maar als ik zeven dagen per week moet 'opletten', dan voel ik me slecht als ik voor de iets ongezondere keuzes ga. Bijvoorbeeld leverworst ipv ham, rookworst ipv tartaar..snap je? Nu kan ik dat gewoon eten. En vanzelfsprekend is het niet meer de bedoeling om een zak borrelnootjes soldaat te maken in het weekend...daar moet ik ook aan werken ohhh

Weekenddoel wordt dan ook: geen chips, geen borrelnootjes...(Zo blij dat ik niet een zoetekauw ben in deze tijd, scheelt een hoop gevechten met de banketletters in huis!)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 dec 2015 21:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja Nicky vind het eigenlijk ook steeds leuker om gezond te eten, nu hopen dat ik deze lijn vol kan houden.

Wel goed hoor dat jij je aan de andere 5 dagen kan houden met gezond eten, petje af!

Hierbij mijn menu van vandaag:
Ontbijt 06:00: geroosterde bruine boterham met halvarine en een plakje kaas met een glas yoghurtdrink
Tussendoor 08:30: appel
Lunch 11:00: twee bruine boterhammen met halvarine, 1 met kipfilet en 1 met appelstroop
Tussendoor 14:45: glas dubbelfriss light
Avondeten 17:30: brocolli stamppot met gerookte kip
Tussendoor 19:00: glas muntthee met honing

Nog 2 kilo te gaan en ik heb mijn eerste doel (en dus ook beloning) gehaald!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2015 18:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Weer een mooi menu vandaag Alyssa! En keurig gehouden aan je dieet zie ik. Geen gesnoep, gesnaai, en ongezond geknabbel dus helemaal top Lachen

Of ik het vol ga houden is gewoon nog maar de vraag hoor...ik ben natuurlijk pas nét begonnen. Maar gevoelsmatig denk ik dat dit beter werkt. Een soort "doel" elke week, in plaats van gewoon altijd maar gezond eten. Nou ja, ik doe mijn best en zal wel zien waar het schip strandt!

Zeg...nog maar 2 kilo voor je eerste mijlpaal. Het wordt de hoogste tijd voor je om te bedenken waarmee je jezelf gaat belonen. Of heb je al iets in gedachten? Ben wel nieuwsgierig he Schaam Schaam

Ik vind het wel een goed idee van je om steeds wat "tussendoelen" te stellen. Dat is dan toch wat beter te overzien. Ik denk dat ik met je mee ga doen want ik moet/wil ook wel een kilo of twintig kwijt. Mijn ticker staat anders ingesteld, die kijkt alleen naar wanneer ik een gezond gewicht heb bereikt, maar ook daar ben ik nog wel even zoet mee. Misschien mijn eerste doel "onder de 80 kilo" maken. Dat is een mooie toch?

Nou, gezellige avond maar weer en ik kom morgen weer snuffelen in je dagboekje hoor!
Liefs, Nicky

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2015 19:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Nicky!

ja valt me mee dat ik het zonder snoepen red elke keer maar werd natuurlijk ook mooi beloond vanochtend op de weegschaal.

Ik heb voor mezelf die doelen opgesteld omdat het anders niet te halen is. Om voor mijn lengte een gezond gewicht te moeten hebben moet ik zon 40-45 kilo afvallen, dus als ik me daarop ga focussen word het erg lastig..

Of die tussendoelen voor jou werken weet ik niet, maar om te beginnen is 80 kilo een mooi doel!

Mijn eerste beloning word een jurkje welke ik afgelopen week op internet heb gezien 😀
Ik heb voor de 10-15-20 kilo ook al beloningen bedacht, probeer elke 10 kilo mezelf iets te geven om sporten te belonen.. Hihi

Ik ga ook even weer in jouw dagboekje spieken ☺️

Liefs Alyssa

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2015 19:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Een beetje laat maar hier mijn menu van vandaag:

Ontbijt 6:00: 2 crackers met halvarine 1 beleg kipfilet 1 beleg achterham
Tussendoor 9:00: appel
Lunch 12:00: 2 bruine boterhammen met halvarine 1 beleg jam 1 beleg smeerkaas
Tussendoor 15:30: eierkoek en een glas chocomel
Tussendoor 17:00: glas muntthee met honing
Avondeten 17:30: stamppot rauwe andijvie met een rundervink.

Ik merk wel dat de stamppot andijvie niet echt genoeg gevuld heeft, heb namelijk erg trek op dit moment. Maar snel slapen zodat ik die honger niet merk 😜

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 dec 2015 22:57    
Vrouw Weeggegevens   Rainie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben zelf een aantal jaar 10kg afgevallen met Sonja Bakker. Ik vind die menuutjes zo makkelijk, hoef je zelf niet na te denken of je iets wel of niet kan eten. Gewoon pakken wat de pot schaft!

Je gaat ook echt genieten van je eetmomentjes!

Je hebt leuke menuutjes! Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2015 10:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4