Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

afvalperikelen van Pagje met een beetje hulp van weight care

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   pagje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vandaag voor het eerst ingeschreven hier op de site en sinds een week bezig met weight care. Ik moet zeggen dat het wel werkt.
Vandaag ontbeten met een aardbeienshake, aangemaakt met yoghurt, dat vult wat beter. Glaasje water, kopje koffie en dan op weg naar de sportschool: uurtje bodyshape. Nu net thuis en ga me zo storten op mijn appeltje....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 11:30    
Vrouw Weeggegevens   mimimosa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Succes ! Ik vond zelf weightcare niet te vreten Lachen
Hoeveel ben je afvallen?

Kom naar mijn dagboekje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 11:37    

Reageer met quote
Dank je wel!
Ben nu 2 kilo afgevallen en dat motiveert wel. Het eten gaat wel ondanks dat ik af en toe ontzettend veel trek heb in een broodje kaas! Lachen
Ben jij nu gestopt met weight care?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 13:35    

Reageer met quote
Ik woensdag weer helemaal met goede moed begonnen:
O: aarbeishake met yoghurt
T: appeltje
M: caramelreep met een rauwkostsalade van witlof/bietjes en sla

Kom ik bij de kapper....kreeg ik een kopje koffie met twee paaseitjes....Daar zit je dan onder je afzuigkap met de prive...
Voordat ik het wist smullen

's Avonds italiaanse roerbakgroenten met bruchettakruiden en een stukje zalm van de gril.

Uiteraard met de nodige glazen water, koffie en thee.

Op donderdag:
O: aardbeienshake met yoghurt.
T: appeltje
L: rauwkostsalade met een beetje magere dressing en een caramelreep.
T: stukje cappucino taart (zucht...er was iemand jarig op mijn werk)
D: chineze roerbakgroenten, kipfilet en een beetje woksaus voor de smaak.

Ondanks dat ik gezondigd heb: ben ik sinds vandaag 90 kg. Maar ik ga maandag pas mijn weegresultaten invoeren en ik hoop dan onder de 90 te komen. Ga vanavond wel uit, maar ben de bob, dus er zal niet veel aan calorien bijkomen van de lekkere drankjes.... Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 12:22    

Reageer met quote
zaterdag 3 maart:

O shake aardbei met yoghurt
T niks
L wat rauwkost en een luxe reep van WC (wat was die vies!)
T appel
D roerbakgroenten met kip en wat woksaus en een opscheplepel rijst.

Ging in de avond de mist in.... Verward Dat kwam omdat ik de traktatie voor mijn dochter in huis had gehaald om uit te delen en dat was iets teveel gehaald. Probeer maar eens de merci mini's te weerstaan. Schaam Schaam
Ik vraag me echt af wat dat toch is. Overdag gaat het prima, maar in de avond gaat het vaak mis. Ik ben niet echt een emotie eter, maar het kan wel zo zijn dat ik eet uit verveling. Ik kijk in de avond veel tv en dan meestal wel de gewone leuke tv series zoals Merlin, CSI enzo. Nou niet echt de hersenskost, maar meer ter ontspanning.

Vandaag weer vol goede moed begonnen (de avond is nog niet begonnen he Uitroep )

O: aardbeienshake met optimel aardbeien yoghurt
T: appel
L: muesli met vanilleyoghurt van optimel met aardbeien
T: sinaasappel en een bouillon
A: minestronesoepje met soepgroenten (moet ik nog maken, maar ligt wel in de planning.
Voor vanavond heb ik een appeltje... Rollende ogen

Nou tot zover even.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 18:12    

Reageer met quote
Nou het ging deze week niet helemaal als ik had gewenst....Hier en daar weer gesnaaid en dan niet bijgehouden wat ik allemaal naar binnen werk. Maar ik neem nu toch voor om een eetdagboek bij te houden, ook al is het drie keer per dag een shake of een reepje. Ik ben wel weer een kilo kwijt, maar ik denk dat het best wel meer had kunnen wezen, als ik maar dat gebakje had laten staan bij de verjaardag en de boterham met tonijnsalade van Johma..en nog een handje chips en nootjes....

Nu is het maandagochtend en we gaan weer vol goede moed.
Nu eerst even een bosvruchtenshake klaar maken met een kopje thee.

Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2012 7:37    

Reageer met quote
Heb eindelijk even tijd om mijn dagboek in te vullen:
Maandag:
O, aardbeienshake
T, fruit in kleine stukjes
L, muesli met yoghurt
T, bouillon
D, twee bruine boterhammen met 2 gekookte eitjes

's avonds 4 blokjes kaas met zilveruitje (was op verjaardag en heb de gevulde koek afgeslagen Lachen

Merk wel dat ik wat weinig water drink, ga morgen proberen om meer te doen.

Vandaag (dinsdag dus)
O. vanilleshake
T. Fruit
L. rauwkost met een beetje light dressing en een shake
T. Fruit en bouillon
D. muesli met yoghurt (ligt in de planning) en vanavond als ik nog wat honger krijg: appels omdat ik daar genoeg van in de fruitschaal heb.
Ga nu gauw naar huis.. Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 17:42    

Reageer met quote
Sinds een jaar ben ik ook begonnen met sporten in de sportschool. Daar was al geconstateerd dat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was. Uiteindelijk doorgestuurd naar de huisarts die mij doorverwees naar de verpleegkundige en een dietiste. Mijn bloeddruk was idd hoog en mijn bloedsuikergehalte ook. Om dit onder controle te krijgen bij de dietiste langs geweest. (uiteraard weet ik gerust wel wat ik wel en niet kan eten!!!)

Zij gaf mij een dagmenu op:
O: twee volkoren boterhammen met mager beleg.
T: stuk fruit
L: twee volkoren boterhammen met mager beleg en een glas optimel of magere melk. Kan hierbij ook rauwkost nemen.
T: stuk fruit
D: twee aardappelen, flink wat groente, rauwkost en een stukje vlees.
Het vlees twee maal in de week vervangen door vette vis.

In de avond nog een schaaltje yoghurt, kwark. (dit mag ook na het eten)

Ondertussen was ik wel weer teruggevallen op 93 kg, dat ging echt in een rap tempo.. Dit woog ik op 9 mei.

Ik was er wel van doordrongen dat ik nu echt serieus aan de bak moest en dat ik hierbij best wel wat hulp kon gebruiken. Gesprek aangegaan met een sportinstructeur. Gaf mij een programma om mijn spieren sterker te maken, zodat deze ook om calorien ging vragen en zodoende af zou vallen. Dus fitness moet en daarnaast het cardio gedeelte. Ik ben vol goede moed begonnen: drie keer in de week, een uur per keer (kwartier cardio, drie toestellen, cardio, drie toestellen en nog een kwartier cardio)
Ik vond het eten eigenlijk heel veel, maar heb het er maar ingestopt...

Nu na zo'n 6 weken voel ik mijn lijf veranderen, het wordt sterker, steviger en slanker en wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind:

Ik zit vol energie, het bruist gewoon door mijn aderen!! Ik ben vrolijker dan ooit en het eten? Dat heb ik redelijk onder controle. Soms eet ik gerust wel een patatje of een broodje shourma met knoflooksaus, maar daar kan ik op zo'n moment echt wel van genieten. Ik probeer het eten los te laten en me te concentreren op het van het leven genieten.

Ik sport nu zo'n vier keer per week en ik geniet daar echt van.
Vanochtend gewogen: 89,5, 3,5 kg eraf en dat in 6 weken....
Ik ben trots op mezelf Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 9:32    
Vrouw Weeggegevens   PienGirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: WC (gezond eten)

Reageer met quote
Hey Pagje

Super zeg, gaat de goede kant op Lach

Ik ben ook aan de WC en savonds eet ik gewoon warm... heb je nog smaakjes die jij wel lekker vind?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 12:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1