Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

afvallen zonder te sporten

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elofia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
hallo allemaal,

ik wil graag afvallen, maar heb een vreselijke hekel aan sporten. het enige wat ik doe is werken en heb een nintendo wii (geen wii-fit spel)
ik werk sinds kort zo'n 15 uur in de week als taxi chauffeur in een taxi busje met voornamelijk rolstoelers, dus krijg hierdoor redelijk wat beweging.(rolstoelen vastmaken enzo) voorheen zat ik thuis en deed ik niet veel (lees eigenlijk niks) toen zijn de kilo's er ook bijgekomen.
heb een abo op de sportschool gehad, tot 2 maal toe zelfs bij verschillende sportscholen maar vind er niks aan en bovendien erg duur.
zou je perse moeten sporten om af te vallen? of is een extra wandelingetje naar de supermarkt bijvoorbeeld ook genoeg?

marjolein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 10:37    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Marjolein,

Nee, één extra wandelingetje naar de supermarkt is niet genoeg. Lachen
Afslanken zonder te sporten is zeker wel mogelijk. Maar mét sporten gaat het gewoon veel sneller.

Alleen: ik heb ook een gruwelijke hekel aan fitness-scholen; niets voor mij.
Maar andere manieren van bewegen helpen ook. Denk aan: wandelen, fietsen, zwemmen. Alleen moet je dan wel minimaal een half uur gaan bewegen. Dus die supermarkt is waarschijnlijk te dichtbij en zet geen zoden aan de dijk als je er echt van af wil vallen.

Met jouw huidige gewicht is het trouwens ook niet verstandig om zeer intensief te gaan sporten (dat je buiten adem bent en dat je hartslag hoog is).

Dus probeer in de loop van de komende twee weken je conditie zo op te bouwen, dat je een half uur tot een uur in een normaal tempo kunt wandelen en/of fietsen en/of zwemmen. Zoek een leuke omgeving uit voor het wandelen of fietsen. Bij mij hielp het ook wel om ergens naartoe te wandelen of fietsen, zodat het tenminste lijkt alsof je iets nuttigs aan het doen bent (in je achterhoofd weet je toch altijd, dat het met de auto of het OV sneller was geweest).

Met jouw gewicht verbrand je met een half uur
- rustig wandelen circa 300 kCal
- rustig fietsen circa 500 kCal
- baantjes trekken circa 400 kCal

Kijk, ik geloof wel dat vijf minuten wandelen je ook energie kost, maar ja, dat is dan maar 50 kCal en dat is helaas te weinig om echt zoden aan de dijk te zetten.

Kijk eens hier en reken je rijk Lachen
http://www.ultrafitlife.com/bewegen.htm

In een kilo vet zitten 7000 kCal. Deze moet je dus kwijt zien te raken om een kilo af te vallen. Als jij een uur wandelt, ben je 600 kCal kwijt en dat is dus ongeveer een ons! (Zolang je het niet compenseert door meer te eten, natuurlijk). Misschien helpt dat als motivatie om tóch meer te gaan bewegen.

Ik wil je heel veel succes wensen!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 11:15    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Reageer met quote
Ook ik heb het niet zo op sportscholen dus moest ik op zoek naar alternatieven om toch meer te gaan bewegen. Ik zal wat voorbeelden geven en misschien heb je er iets aan. Als ik vrij ben doe ik altijd mee met Nederland in Beweging (dagelijks op NL1), dat duurt zo'n 10 tot 15 minuten. Ik heb zo'n step-geval op zolder staan en die gebruik ik bijna elke dag zo'n half uur (ben begonnen met 5 minuten hoor). Ik doe de meeste dingen op de fiets en neem dan ook een langere route, dat geldt ook voor de wandelingen; neem de langste weg naar huis! Verder ben ik gek op dansen en dat doe ik dan ook zo vaak mogelijk gedurende de dag (zelfs op mijn werk kan ik niet stil staan!), alleen of met mijn vriend. Zwemmen is ook leuk of aquarobics/aquajogging. Er zijn tal van mogelijkheden om te bewegen zonder abonnement op de sportschool dus kijk wat bij je past en veel succes!
Een groetje van Jodelootje Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 12:27    
Vrouw Weeggegevens   May

Dieet: Sonja Bakker en Kcal tellen

Reageer met quote
@Jodelootje: als je gek bent op dansen dan is zumba of dancefit wat voor jou, ik ga daar volgende week mee beginnen. Heb gisteren mijn eerste proefles dancefit gehad en donderdag proefles zumba en daarna begint het officieel. Heb er echt zin in!

Ik heb ook een stepper maar dat ding piept en kraakt ontzettend! Dus daar ben ik even (letterlijk) vanaf gestapt.
Heb ook een ding om je buikspieren te trainen (ik doe nu 3 sessies van 150 keer elke dag!, en je gaat echt snel vooruit ik begon met 3 sessies van 50). Ik weet niet hoe het apparaat heet, maar je zet beide voeten op een stang en je zit op een zitje met 2 handvaten aan de zijkanten waar je je vastgrijpt en het zitje beweegt mee als de stang omhoog gaat. Je voelt het supergoed in je buikspieren! Ik ben vanaf 5 februari ermee begonnen en heel erg blij met het resultaat.

Dansen vind ik de leukste manier op calorieën te verbranden en je doet lekker de gordijnen dicht en zet de muziek hard en dan swingen ! Kost niks Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 14:16    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Reageer met quote
Hoi May! (jij ook hier?)
Nou, ik dans al merengue, bachata en een beetje salsa dus dat is al zumba-achtig genoeg vind ik! En mijn dansleraar is gratis ('t is mijn vriend Lachen ) en ik heb keuze uit een honderdtal CD's. Gordijnen dicht? Welnee! Laat maar zien dat dansen plezier is voor één of twee of........ Erg blij Dansen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 14:32    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
En is het niet zo dat als je niet sport je vooral spieren kwijt raakt ipv vet???
Althans, ik heb 2 maand zonder sporten gelijnd en ging hartstikke goed, ben nu alleen begonnen met sporten en qua kilo's gebeurt er niets meer.
Wat is sporten? een half uur wandelen, zwemmen, fietsen of anders bezig zijn is ook al iets, en als het goed is gaan we het mooie weer tegemoet, lekker buiten bezig zijn.
Is een teamsport niets voor je, gelijk een stok achter de deur om te gaan.
Het heeft me 6 jaar gekost om weer aan het sporten te gaan, en nu na 3 weken kan ik al niet meer zonden.

SUCCES Marjolien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 15:27    
Vrouw Weeggegevens   Elofia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
en kan een halfuurtje/drie kwartier wii sports ook?? vooral nu met dit minder prettige weer buiten Gemeen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 14:01    
Vrouw Weeggegevens   Kattie1975
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Betreft het weer heb je helemaal gelijk,
moet ook toegeven dat je daar niet fanatieker van wordt pffffff
Heerlijk weer om met een bak thee op de bank te hangen.

En toch.... direkt nu door van werk naar sportschool, uurtje tennis en dan heb ik het voor mijn gevoel ook verdient, half uurtje fietsen en mag ik een bonbonnetje bij de koffie....

Misschien dat je dat over de streep haalt ?????

Fijne Avond
groetjes k@ttie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 17:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1