Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Pimpelmees, ik heb beide boeken, wat wil je weten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2008 18:48    
Vrouw Weeggegevens   Pimpelmees
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weg met de Weegschaal

Reageer met quote
Odette, ik heb alleen het eerste boek en ik wil weten of het zinvol is om ook het tweede boek aan te schaffen. Ik kan me namelijk niet zoveel voorstellen bij het boek dat superdieet heet terwijl het geen dieet is.

In het boek Weg met de Weegschaal staat er veel uitleg over buikhonger, smaakbehoefte en eten vanwege onrust. Maar waar ik mee zit is hoe weet je nu dat je voldoende hebt gegeten? In dit boek krijg je daar eigenlijk geen handvatten voor.

Week 15: 94.2 kg
Week 16: 95.0 kg
Week 17: 93.6 kg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 9:32    

Reageer met quote
Klopt, het eerste boek bevat alleen de theorie, op zich al heel zinvol. Het tweede boek is inderdaad geen echt dieet in die zin dat je veel vrijheden hebt. Je kunt jezelf indelen in een groep, afhankelijk van lichaamsbouw, activiteit enzo. Dan staat er voor elke groep hoeveel je in het algemeen zou moeten eten. Daar ga je dan mee spelen en het zo verdelen dat je kunt eten wanneer je honger krijgt en zo de hele dag door. Heb je meer honger (structureel) dat ga je een groep hoger, kun je niet alles op, dan ga je een groep naar beneden.
Maar het "dieet" is eigenlijk een 12 stappen plan waarin je langzaam aan leert hoe je bewust kunt eten en drinken, bewegen en ontspannen. In elk hoofdstuk ga je een stapje verder. Het is dus ook de bedoeling dat je die stappen volgt. Sommige dingen had ik nix mee zoals bewegen, ik vond dat ik al genoeg bewoog en ik hou niet van sporten. Maar op het gebied van ontspanning had ik nog veel te leren. Dus je pikt eruit wat je kunt gebruiken.
Was dit voldoende duidelijk? Anders vraag je maar hoor...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 12:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel Odette, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden. Nu begrijp ik waar die groepen vandaan komen. Voorlopig hou ik het even bij het eerste boek. Als ik na 3 maanden onvoldoende resultaat heb, dan ga ik het superdieet aanschaffen. Kennerlijk doe ik dan nog iets fout en dan heb ik wat meer hulp nodig.

Op dit moment voel ik me heerlijk energiek. Ik deed veel te weinig aan beweging. Sinds we in november verhuisd zijn naar de 6de etage op het werk heb ik een paar weken de trap genomen. Lang heb ik dat niet volgehouden omdat ik steeds moe was. Maar nu vind ik het gewoon een sport geworden om de trap te nemen. Een enkele collega doet met me mee, maar de meeste vinden het vooral moedig van me. Maar ik doe het met plezier en omdat het goed voor me is.
Ik moet me nu vooral richten op het eten en dat ik daar met volle teugen van geniet. Daar heb ik veel moeite mee. Voor je het weet heb je weer twee boterhammen op en niet het gevoel dat je gegeten hebt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 13:46    

Reageer met quote
Een trukje om bewuster te eten is: met je ogen dicht eten. Dat is natuurlijk niet zo leuk als je met iemand eet, maar als je alleen bent moet je je zo wel concentreren.
Goed van je om de trap te nemen. Volhouden, je zult zien dat meer mensen je voorbeeld volgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 14:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Toevallig heb ik vandaag zo mijn boterhammen voor de lunch gegeten. En normaal heb ik niet genoeg na 2 boterhammen, maar nu had ik na 1,5 boterham.... goh ik zit al aardig vol. Dus het werkt wel, maar vaak neem ik de rust niet, dus dat is een puntje waar ik aan moet werken.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 16:44    

Reageer met quote
En het gaat jou lukken ook!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 17:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben heel blij met jullie allemaal! Heerlijk om elkaars ervaringen te delen en ik voel een enorme steun in de rug!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 9:40    

Reageer met quote
Dat is ook de bedoeling. Lang leve Weegclub!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 11:13    

Reageer met quote
Ik heb vandaag even contact gehad met Meijke, de schrijfster van WmdW, en ze vindt het geweldig wat wij met z'n allen doen. Leuk he?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 13:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 5 van 27