Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Adviesdraadje Weg m.d Weegschaal

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mandarijntje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Buikhonger leren voelen is lastig, ik ben er zelf nu ook mee bezig. Wat ik doe is dat ik gewoon wacht met de volgende maaltijd of tussendoortje tot ik in mijn maag iets voel waarvan ik denk ''dit is honger''. Als ik dit voel dan wacht ik nog even met eten, om het goed tot me door te laten dringen. Buikhonger wordt ook erger als je even wacht, terwijl gewone ''trek'' ook weer kan verdwijnen als je afgeleid wordt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 14:24    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Je ziet het goed Mieke, als je de 12 weken door bent, weet je voldoende om gewoon lekker door te gaan. Geloof me, je wilt niet anders meer.

Buikhonger voelen moet je leren. Er staan tips in het boek. Sommige mensen doen er een half jaar over. Aandacht bij wat je doet is belangrijk. Wat Mandarijn hierboven schrijft klopt ook. Trek gaat over, honger wordt erger.

Zelf recepten maken en bakken is een leuke hobby en helemaal WmdW. Brood is prima, natuurlijk gebruik je geen kant en klaar pak, maar ga je aan gang met meel en gist e.d. En lekker met je handen in het deeg. Gebak kan ook best, maar gebruik geen of minder suiker en zoet met gedroogd fruit. Pasta ook, liefst volkoren natuurlijk of een mix van half om half. Als JIJ voedsel bewerkt is het al beter dan als ze het in de fabriek voor je doen. Zelf andijvie snijden ipv een zakje te kopen. Dat soort dingen. Bedenk dat je ook geen rauwe rijst eet, die moet je koken, is ook een vorm van bewerken, maar anders kun je het niet eten!! Zolang je nog maar zoveel mogelijk kunt herkennen wat je eten ooit was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010 20:49    
Vrouw Weeggegevens   miekenoor
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: "Weg met de Weegschaal"

Reageer met quote
Mandarijn en Odette, hier kan ik wat mee, bedankt! Ik liep vanmorgen in de stad voor wat boodschapjes en kreeg ineens honger. ja dûh, 't was al meer dan 3,5 uur geleden dat ik wat gegeten had en ik had tussendoor ook niks genomen. Niets bij me. Allerlei eetwinkeltjes voorbij gelopen en bij een Délifrance een bruin pistoletje met kaas, sla en tomaat gekocht. Was heerlijk en zat al vol voor hij op was. Nu is het wéér 3,5 uur verder en ik denk dat ik nu een tussendoortje ga nemen. Je ziet ik ben nog aan het proberen. Ik heb het superdieetboek besteld, komt over 1,5 week en dan heb ik keurig de tijd om mij voor te bereiden. Kasten opruimen, checklist maken, nadenken, en vooral voelen wat mijn lijf wil. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010 15:39    

Reageer met quote
Bravo!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010 17:23    
Vrouw Weeggegevens   mandarijntje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zie je wel ..... je kan het!!!! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 aug 2010 18:17    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Mieke misschien heb je hier ook iets aan:
https://www.weegclub.nl/forum/tips-voor-moeilijke-momenten-t23366.html
Ik heb het geschreven met wat ik heb opgestoken van Beck's en WmdW in het achterhoofd.

Ik heb Meijke eens gemaild waarom ze na haar 1e boek toch het 2e heeft geschreven en dan ook nog "Superdieet" heeft genoemd, terwijl ze dat zelf eigenlijk niet propageert. (Ik had het in de boekhandel zien liggen, maar niet gelezen). Haar antwoord was dat er toch veel mensen zijn die het prettig vinden met voorbeeldmenu's te werken (a la Sonja) en dat het een goede aanvulling was op het 1e boek. Toen heb ik het zelf toch maar gekocht en er staat gewoon inderdaad nog veel meer in wat goed is om te weten dan in deel 1. Ik heb geen enkel voorbeeldmenu gemaakt, maar wel alles van de rest van het boek, alle oefeningen, overdenkingen en tips. Het is enorm leerzaam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 28 aug 2010 12:28    
Vrouw Weeggegevens   miekenoor
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: "Weg met de Weegschaal"

Reageer met quote
Goh, ik moet zeggen dat het aardig lukt, zo'n eerste week met het superdieet. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat wij fervente biologische eters zijn en een eigen moestuin hebben, dus hoe dat smaakt is duidelijk. Ik vraag me wel e.e.a. af: Wat is nou het slimst om te doen, tijdens het eten drinken of juist niet. Ontbijtje met koppie thee is wel lekker, maar zonder zou misschien beter zijn en misschien wel nog lekkerder? En yoghurt vind ik ook heerlijk, maar met kouder weer in aantocht vind ik al die koude dingen maar niks. Maar yoghurt opwarmen is nou ook niet bepaald de bedoeling. Zijn hier alternatieven voor?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 10:11    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Tja, persoonlijk zou ik leker die thee gewoon nemen zoals jegewend bent en je kunt natuurlijk uitproberen hoe het je bevalt om het niet te doen. Je yoghurt zou je een poosje van te voren uit de koelkast kunnen zetten zodat je het op kamertemperatuur kunt eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 10:58    

Reageer met quote
ja precies, dat doe ik ook. En als ik dan toch nog liever iets warms wil neem ik (havermout) pap met rozijnen. Jammie...Dan maar 2x per dag melk, het gaat uiteindelijk om de zuivel die je binnenkrijgt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 sep 2010 12:29    
Vrouw Weeggegevens   mmenmms
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Odette schreef:
Nu zit ik dus zelf in de problemen.
Vanmorgen had ik koffievisite, ik had thee(logisch) en voor de gasten koffieleutjes. Heb zelf niet genomen, omdat het nog wat vroeg was voor een tussendoortje. Tegen de tijd dat ik wel behoefte had aan een tussendoortje hoefde niemand meer iets, dus nam ik zelf ook niets...je raad het al: tijdens de overblijf 2 gevulde koeken gescoord plus een pakje koffieleutjes dat ik van thuis had meegegrist én een chocolaatje van een jarige. En toen ik net thuis kwam had ik visioenen van mezelf hevig aan het snoepen, maaaar ik ben eerst met de hond gegaan om de strategie te overdenken en nu zit ik aan de soep(geen n!!).
Wat ging er fout?
De onrust moet ontstaan zijn toen ik wel iets wilde nemen, maar niet durfde (nota bene in mijn eigen huis) vanwege de visite. Moet voortaan beter voorbereid zijn.
Ik denk dat ik de volgende keer toch die koekjes neem, ook al heb ik nog niets nodig.
Maar nu wat vandaag? Ik heb al een hoop kh op, dus een gewone lunch zit er niet in. Toch voel ik behoefte aan voedingsstoffen. Even een eitje koken en zien of er nog wat knabbelgroente is, lijkt me een goede optie. Jullie horen het resultaat...

Ben nu (pas. Pffffff, kan ik er wat aan doen dat het bouwbedrijf meteen kon beginnen of anders heel lang wachten Schaam Schaam ) aan het inlezen van dit draadje. Ontdekte het nu pas. Een boek lezen is (nog) echt niks. Pijn in m'n armen. Maar dit gaat goed.
En hier, bovenstaande, heb ik ook de meeste problemen mee. En als het met Han samen is, helemaal. Want dan neem ik OOK. En vind ik het echt lekker achteraf? Zelden eigenlijk...

Poe, ik ben al lang hier, maar ik kom NET kijken duidelijk. Heb dieetleer gehad (vroeger), maar wat is er veel veranderd eigenlijk.

En nu lezen, armen ontzien. Heb al geverfd. Auch, auch.

zwaai zwaai

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2010 14:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Pagina 26 van 27