Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Advies gevraagd..afvallen staat stil..

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   EssieK
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met Benfit

Reageer met quote
Hoi hoi,

Ik zit een beetje te stressen nu..misschien overbodig, maar kan wel wat advies gebruiken.

Ben nu sinds begin mei begonnen met afvallen. In totaal 8.5 kilo kwijt. Ging supergoed, maar nu ff niet.
En ik heb geen idee waarom en dat frustreert me enorm.

Komt t van de warmte, iets hormonaals of eet ik te weinig waardoor mijn lichaam nu zegt stop...?
Tussen zaterdag 22 juni en zaterdag 29 juni was ik maar 400 gram afgevallen. Nu 2 dagen later 100 gram erbij...ik weet dat het stom is om zo kort op elkaar te wegen, maar had echt gehoopt dat ik wat vocht vasthield vanwege mijn eisprong.

Qua eten: ik zit op zo'n 1200 calorieën per dag. Ik snoep en snack niet meer, drink voornamelijk water en kruidenthee. Drie basismaaltijden en tussendoor 's ochtend fruit en ' s middags zo'n tussendoorreepje van 75 calorieën van de weightcare. 'S avonds soms nog fruit of tomaatjes of 5 ongezouten en ongebrande cashewnootjes.
Ik ga 1 x per week aquajoggen en 1 x per week maak ik een flinke wandeling.

Iemand tips/adviezen? Maak me echt een beetje zorgen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 6:37    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Onzin om je zorgen te maken, als je echt 1200 kcal per dag eet dan moet je op de lange termijn gewoon weer afvallen.
Dat weinig eten zorgt voor een kacheltje dat minder gaat verbranden is allang achterhaald!
Je valt af als je minder eet dan dat je verbrand en met zo weinig calorie inname moet dat wel, zelf al zou je niet in beweging zijn.

Zou dus goed opschrijven of het wel echt 1200 inname is.
En je moet extra suplementen slikken omdat je uit 1200 kcal nooit alle voedingsstoffen kunt binnen krijgen, ligt rond de 1350.

Schommelingen komen door meer vocht vasthouden of verstoorde stoelgang maar uiteindelijk zakt het gewicht weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 7:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank voor je reactie. ja, mijn vriend zei ook al dat het onzin was, maar ik schrok toch. In mijn zwangerschap kwam ik ruim 30 kilo aan en dat is er nu bijna allemaal af en ik heb dan echt angst om weer aan te komen.

Ik ga idd nu alles opschrijven en afwegen en dan invoeren in zo'n calorieën app.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 8:13    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
EssieK, ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar het is niet nodig.Ieder lichaam is anders en ieder lichaam reageert anders om het eten en drinken e.d. We hebben allemaal wel een periode dat je stil staat met het afvallen. 1200 kcal is niet heel veel en als je al weer op je eigen gewicht bent wordt het zo wie zo moeilijker.

En ja, ook het weer speelt mee. Elisabeth zegt het goed, schrijf alles op en kijk of je inderdaad de aantal kcal binnen krijgt. Via het voedingscentrum kun je alles zo controleren. Vaak heeft je lichaam ook een rustperiode nodig. Je moet ook niet te snel willen gaan. Bekijk het per dag en als je maar goed in je vel zit, komt het vast wel goed. Succes.

Groetjes Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 9:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb inmiddels een app gedownload waar ik in kan bijhouden wat ik eet incl het aantal calorieën.
En daarnaast schrijf ik het ook op.

En ik ga pas zaterdag weer wegen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 11:03    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goed van je. Maar vergeet niet je lichaam zal altijd dingen doen die je zelf liever niet wilt. Je zult er zeker weken bij hebben waar je stilstaat of iets achter uit zult gaan. Maar dat is helemaal niet erg. Doe gewoon je best en dan komt het vast goed. Cool Erg blij

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 11:19    
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb zelf nu 3 x een moment gehad tijdens mijn afvallen dat er ineens heel weinig af ging (terwijl ik 1400 kal eet, 3 liter drink water en thee en suikervrij eet en daarbij ongeveer 55km per week wandel).

Toen heb ik voor 1 week gewoon een keer iets veranderd in mijn patroon, om mijn lijf even aan het werk te zetten. 1 x ben ik extra gaan wandelen (75km ipv 55 die week), toen viel ik weer af. 1 x heb ik twee dagen 2000 kalorien gegeten, maar wel gezonde kalorien, toen viel ik ook gewoon af die week. En 1 x ben ik overgestapt op een ander soort lunch, ik at eerst gebakken ei met kaas en een snee brood en toen ben ik een gebakken ei met alleen veel groente en vlees erin gaan maken, toen viel ik ook weer af.

Dus moraal van mijn verhaal: doorbreek even je dagelijkse patroon! Al is het maar 2 dagen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 16:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
onig58 schreef:
Ik heb zelf nu 3 x een moment gehad tijdens mijn afvallen dat er ineens heel weinig af ging (terwijl ik 1400 kal eet, 3 liter drink water en thee en suikervrij eet en daarbij ongeveer 55km per week wandel).

Toen heb ik voor 1 week gewoon een keer iets veranderd in mijn patroon, om mijn lijf even aan het werk te zetten. 1 x ben ik extra gaan wandelen (75km ipv 55 die week), toen viel ik weer af. 1 x heb ik twee dagen 2000 kalorien gegeten, maar wel gezonde kalorien, toen viel ik ook gewoon af die week. En 1 x ben ik overgestapt op een ander soort lunch, ik at eerst gebakken ei met kaas en een snee brood en toen ben ik een gebakken ei met alleen veel groente en vlees erin gaan maken, toen viel ik ook weer af.

Dus moraal van mijn verhaal: doorbreek even je dagelijkse patroon! Al is het maar 2 dagen!

ja dat is ook wel een goede...
Vandaag voor t eerst alles in de app bijgehouden. Ook alles afgewogen en ik zit op 1075 calorieën. Dat is wel erg weinig terwijl ik voor mn gevoel toch aardig gegeten heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jul 2019 21:38    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Uit 1075 kcal kun je niet voldoende voedingsstoffen, vitaminen, enz.halen maar dat kun je in de app ook zien.
Op zich niet erg mits je maar vitaminen bijslikt.
Als je dat volhoudt val je in iig af want het is minder dan je rustmetabolisme nodig heeft.
Maaaaaarrrrrr, erg laag in calorien gaan zitten lokt overeet gedrag uit. Op een gegeven moment krijg je overal zin in en dan eet je de verloren kiloos er zo weer aan.
Zou dus gewoon naar die 1400 kcal gaan, dat kun je je leven lang volhouden en daar zul je tzt op stabiliseren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 7:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het bleek idd vocht te zijn.
Ik ben nu 1.4 kilo lichter dan afgelopen maandag. Moest gisteren al de hele dag door naar de wc dus kon mn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb me zojuist gewogen.

Weer iets geleerd over mn lichaam..

Bedankt voor jullie meedenken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 6:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1