Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

aankomen tijdens zwangerschap

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   thin2b
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik zwanger van mijn 2e kind. Voor de eerste was ik al te zwaar, tijdens die zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen. Deze ben ik niet meer kwijtgeraakt voordat ik zwanger werd van de 2e. Nu weet ik niet hoeveel ik weeg, dat durf ik niet te doen. Maar ik weet zeker dat ik nog een keer hetzelfde aantal kilo's aan ben gekomen.

Bij de 20 weken echo had de mw. niets gezegd over mijn vet, maar op het uitslagformulier stond: Kwaliteit beperkt wegens obesitas. Dat kwam hard aan. Ik weet wel dat ik te dik ben en ze had het ook best mogen zeggen, maar om het nou in de computer te zetten.......alleen om zichzelf in te dekken. Ik schaam me echt kapot. En zo nog meer voorbeelden (krakende bank/stoelen als ik erop ga zitten, ed...). In mijn omgeving is iedereen zo ongeveer dun (echt maatje 36) dus ik voel me dan ook steeds dikker naast mijn familie/vrienden.....

Heeft iemand hier ervaring mee? Ook met het afvallen na de 2e? Tijd om te sporten/gezond te eten ed?

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Kaya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik weet hoe je je voelt, ook ik ben zwanger van de tweede en heb overgewicht.
Ik heb nu het geluk dat ik minder snel aankom dan bij de eerste maar ja van de eerste waren er nog wel wat kilo's blijven plakken Cool .

Ik moest nog een keer terug komen voor de 20 weken echo omdat het kindje verkeerd lag, gelukkig was het een superaardige vrouw. Maar ja ook zij zei dat ik een extra laagje heb en daardoor duurden de echo's langer om alles goed in beeld te krijgen.

ik sta trouwens wel regelmatig op de weegschaal om een beetje in de gaten te houden hoe hard de kilos'gaan en eventueel de rem wat in te trappen als het voor mij te hard omhoog gaat. Dit betekend niet dat ik ga lijnen natuurlijk maar wel dat ik even geen snoepjes,koekjes en chips ed eet maar gewoon gezond eten volgens de schijf van vijf.
Ik ben trouwens 23 weken zwanger en 6.5 kilo aangekomen tot nu toe. Bij mijn dochter zaten er 30 bij Geschokt Verward .

Sporten heb ik nu geen tijd voor en straks met een tweede word het helemaal lastig maar ik wandel nu wel veel (als het weer het toe laat) en dan ben ik ook van plan om straks na de bevalling te doen.

Wanneer ben jij uitgerekend? En is er verder iets specifieks wat je wilt weten?

liefs kaya

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 18:27    
Vrouw   thin2b

Reageer met quote
Hey,

Respect hoor.....ben nu ook toevallig 23 weken. Tja geen idee hoeveel ik ben aangekomen dus. Deze zwangerschap zit erg dicht op de vorige (half jaar ertussen) dus dat werkt qua gewicht natuurlijk ook niet mee.

Ik zou erg graag af gaan vallen, maar heb nu gewoon de energie er niet voor. Ik vind het echt superknap dat jij wel van de chips ed af kan blijven. Dat is voor mij eigenlijk het grootste punt. Ik word moe en dan ga ik mijn energie bijvullen met ongezonde dingen.....

Er is niet iets dat ik speciaal wilde weten, maar meer iets van tips idd. Wanneer en hoe sport je/ hoe blijf je op gewicht.....

Maar ook: hoe ga ik straks normaal om met eten en snoepen met mijn kleintjes........

Groetjes!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 10:36    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Meiden misschien helpt het om de motivatie nu juist uit je zwangerschap te halen. Wat is er nou een belangrijker reden om gezond te gaan eten en het ongezonde snaaien te minderen dan de ontwikkeling van je ongeboren kind?!
Jij hebt die verantwoordelijkheid nu je baby in je aan het groeien is om dat zo goed mogelijk te laten gebeuren!
Jij moet zorgen voor zijn/haar voedingsstoffen, laat dat dan zo optimaal mogelijk zijn.
Daar vaar je zelf ook wel bij, vermoeidheid is juist het gevolg van slecht eten, slecht voor jezelf zorgen, dus als je beter eet wordt je ook fitter en gaat de spiraal omhoog ipv naar beneden. Jullie moeten het goede voorbeeld geven aan je kinderen, begin daar nu vast mee.
En vergeet niet te genieten van je zwangerschap. Lachen

Oh en Thin, de echoscopist zet echt niets in de computer 'om zichzelf in te dekken', maar omdat zulke gegevens nou eenmaal relevant zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 12:41    
Vrouw   thin2b

Reageer met quote
Hmm, tja tuurlijk is dat zo. Dat snap ik ook wel. Gewoon gezond eten en dan zit je vanzelf weer in een positieve spiraal. Maar dat is nou juist wat ik zo moeilijk vind. Is ook wel wat makkelijk gezegd natuurlijk.

Na mijn eerste bevalling was ik ook weer supergemotiveerd, ook toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van de 2e. Maar voor mij is het veel moeilijker om vol te houden tijdens een zwangerschap.

Dat is de reden dat ik hier op het forum wat lotgenoten zocht en probeerde om erachter te komen wat zij doen om de 'schade' binnen de perken te houden.

Ik vraag me af waarom de gegevens relevant zijn voor een 20weken echo. Ze had best mogen zeggen dat het lastig was om te zien ed.......maar ze zei er niets over en ik las het buiten terug in het rapport.
Bij de eerste was het zicht ook slecht, maar dit wist ik. Dit had ze gezegd. Dat lag aan het apparaat. Nu hadden ze een nieuw apparaat en hoorde het zicht niet meer slecht te zijn. Dan moet je je toch indekken voor als er achteraf iets niet klopt of over het hoofd is gezien.....

Ik snap dat voor een zwangerschap het belangrijk is hoe de gezondheid van de moeder is, maar voor een 20weken echo....?!! Daar wordt puur naar alle dingen van het kind gekeken, zit alles waar het moet zitten ed....Mijn gyn houdt de verdere loop van mijn gezondheid en zwangerschap wel in de gaten.

Bedankt voor het meedenken.

[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 16:16    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik bedoelde het niet lullig hoor, meer dat het wrsch. standaard is om zulke zaken te documenteren. Het maakt tenslotte niet uit in welke week de echo is, als ze minder kunnen zien vanwege het visceraal vet dan is dat toch realiteit? Ook al is het een zg. pret-echo. En misschien vond ze het genant om er iets tegen jou over te zeggen, als je haar nog eens ziet moet je dat gewoon vragen. Zeg dat het je gestoord heeft, dat mag ze ook best weten.

Probeer als je het moeilijk hebt en een snaaibui voelt op komen anders om afleiding te zoeken, vraag je man je te masseren, neem een kauwgom, poets je tanden, neem een groot glas water, ga douchen, een vriendin bellen zoiets. Niet gaan zitten tv kijken of lezen (dat zijn bij mij altijd DE momenten om de zak chips leeg te graaien).
Of kom weegclubben, er is altijd wel iemand online om je door dat moment heen te praten. Lachen
Misschien heb je hier ook iets aan:
https://www.weegclub.nl/forum/tips-voor-moeilijke-momenten-t23366.html

Lukt het niet om niks te nemen neem dan iets wat in elk geval gezond verantwoord is, iets voedzaams. Waarmee ik bedoel dat je lichaam er tenminste voedingsstoffen uit kan halen. Crackertje met beleg, desnoods een boterham evt, geroosterd, blokjes kaas, rolletjes vleeswaren of gerookte zalm met monchou, een gekookt eitje in partjes met plakje rookvlees erom, zoiets. Of rauwkost (dat knaagt beter) met een sausje op basis van yoghurt of kwark. Dan heb je toch een smaakje. GEEN chips, dat is alleen maar slecht vet, aardappelzetmeel, zout en chemische smaakjes.

Ik hoop dat je hier dan meer aan hebt dan aan mijn vorige berichtje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 17:12    

Reageer met quote
O, ik eet ook heus wel chips ed hoor maar ik heb er minder behoefte aan dan anders, dat mag van mij wel zo blijven.
Wat ik trouwens wel doe is elke avond rond een uur of 10 nog een schaaltje yoghurt met creusli, dit omdat ik anders midden in de nacht met schreeuwende honger wakker wordt. En het voorkomt ook dat ik savonds nog veel snaai.

Ik kom er verder nog wel even op terug moet nu even man helpen in de keuken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 18:28    

Reageer met quote
Zo even gegeten en daar ben ik weer.

Ik eet smorgens altijd 2 broodjes met beleg waarvan 1 zoet en 1 hartig.
tussendoor liga of fruit
smiddags eet ik 3 boterhammen waarvan minimaal 1 boterham hartig moet zijn van mezelf
tussendoor liga of fruit
savonds wat de pot schaft Lach .
tussendoor yoghurt met creusli.

Zo probeer ik voor mezelf er een beetje ritme in te houden, en dat is voor mij juist heel lastig.
verder ontzeg ik me geen lekkere dingen maar sta wel elke week op de weegschaal om te kijken of het gewicht nog acceptabel is of dat het te snel omhoog gaat. is het het laaste dan eet ik mijn gewone lijstje met mocht ik nog trek hebben een extra cracker of zoiets.
Verder houd ik mezelf voor dat ik straks voor 2 kindjes moet gaan zorgen en dat dat veel tijd en energie kost. daardoor probeer ik een beetje mijn energie op pijl te houden door te wandelen en verder doe ik alles lopend of op de fiets. Het zorgt er niet voor dat mijn uithoudingsvermogen groter wordt maar zeker ook niet dat het minder wordt en dat vindt ik wle belangrijk. Zeker omdat ik straks ook nog moet bevallen en daar wel fit voor moet zijn.

En verder sta ik ook bij de gyn strak onder controle dus als ik teveel aankom dan zegt zij er ook zeker wat van. En gaan we samen kijken of het aan mij ligt (door verkeerd eten of drinken) of dat mijn schildklier van de leg is (daarvoor loop ik bij de gyn).

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 19:45    
Vrouw   thin2b

Reageer met quote
Hoi dames,

Bedankt voor jullie berichten. Daar heb ik zeker wat aan.

Die echoscopiste zie ik niet meer, gelukkig dus daar hoef ik verder niets meer mee te doen....

Inderdaad een goed idee (en zo simpel) om afleiding te zoeken. Ik geloof niet dat ik daar al eerder aan had gedacht........

Ik ga jouw menu ook maar ns proberen, Kaya. Ik vind het echt superknap dat jij zo goed op gewicht blijft.

Tja voor 2 kindjes zorgen.....lijkt me onwijs leuk, maar wel een opgaaf. Als ik nu zie hoe moe ik nu al ben....maar gelukkig ben ik straks er niet meer zwanger bij. Dat scheelt vast een hoop ohhh

Ik had bedacht dat in het weekend 's morgens vroeg sporten zou kunnen. Dan is mijn man nl. thuis.......misschien een ideetje?

Grtjes!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 10:02    

Reageer met quote
Nou dat is toch super als je dan kan gaan sporten!!

Het lijkt mij ook wel pittig hoor twee kindjes, maar het zal wel loslopen. Ik ben niet de eerste mama met 2 kindjes en vast ook niet de laatste Lachen .

Ik probeer echt te denken, heb ik honger of heb ik lekkere trek. Als ik dan bijv. ook wel een broodje kaas wilt eten dan weet ik det ik honger heb en dan mag k wat van mezelf, heb ik lekkere trek dan afleiding Erg blij . Maar ja ook bij mij gaat het wel eens fout hoor Lachen .

Ik denk dat je al een hele grote stap hebt gezet door erover na te denken! Super goed van je!

groetjes Kaya

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 11:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2