Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

5 kg er af voor Sinterklaas

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Roxy1978
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gewoon gezond combi met ww

Reageer met quote
Eindelijk een groen vakje en een goede geoene.

De rode vakjes weg gewerkt nu door!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 9:54    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik heb eindelijk weer een goede dag gehad gisteren, de 5 kilo eraf is nog steeds haalbaar, ook met vallen en opstaan.

@Roxy: goed gedaan, 9 ons eraf!

@Bloempje: ik kan altijd goed naar het toilet van een appeltje, koffie helpt ook. Bij de Mac eet je altijd wat meer vet, kan zijn dat je dat nu misschien wat te weinig binnenkrijgt?
Zet hem op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:05    
Vrouw Weeggegevens   Evita
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Ter info. Even niet actief. Mijn moeder is plotseling overleden

1e doel: 92 kilo, 2e doel: 87kilo, 3e doel: 82 KILO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:11    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Jeetje, dat is heftig. Gecondoleerd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:13    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ooh Evita, heel erg veel sterkte en gecondoleerd Geschokt Sip

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:18    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Goedemorgen samen,

De kop van de week is er weer af. Ik hoop dat iedereen een fijn weekend had. Ik ben vrijdag naar mijn dochter+gezin gegaan samen met mijn jongste. Het was gezellig.

Hoewel mijn dochter wel leek te proberen om rekening met mijn kh-arme eetwijze te houden, is dat niet helemaal gelukt.
Het was goed dat ik zelf enkele dingen had meegenomen.
Vrijdag ging het redelijk goed, slechts 1 ons omhoog bleek zaterdagochtend.

Zaterdag was lastiger omdat zij soep uit een kartonnen pakje had gemaakt, zo'n poedertje. Ze wilde wel wat apart voor mij halen maar dan moest ik op afstand even snel iets bedenken, en ze las vanuit de winkel de voedingswaarden voor maar noemde de waarde van vet of eiwit ipv die van Kh's dus het leek weinig genoeg om niet moeilijk te doen. Dochterlief wilde immers niet echt moeten koken.
Bij thuiskomst uit de winkel bleek dat de Kh dus torenhoog was.

Afijn, ik heb het er maar mee gedaan en wel mijn eigen lijnzaadcrackers en tzaziki gegeten ipv haar stokbrood.
Geen tussendoortjes en 's morgens een eitje met ham gebakken, voor lunch een door mijzelf meegebracht kh-arm broodje.
Er kwam geen groente aan te pas, dus helemaal gezond was het niet. Daar kwam ik dan ook op 2 manieren achter.

Er sluimerde al een week of twee iets van verkoudheid op de achtergrond maar ik had het nog onder controle. Nu gelijk pats boem weg weerstand. Drukke, té vermoeiende dagen met slecht eten, tja dat doet het gelijk he, dus nu ziek. Koortsig en vreselijk last van mijn luchtwegen. Zondag in bed doorgebracht. Gisteren rustig aan wel wat gedaan, want ik kan helaas niet alles maar laten voor wat het is, dan loopt het teveel op. Vannacht weer alle uren voorbij zien gaan maar ik geloof dat mijn hoofd iets minder vol aanvoelt en dat de koorts is gebroken. In elk geval nu geen verhoging meer. Hopelijk hoef ik niet aan de prednison want dan vliegt mijn gewicht omhoog en is het 5 kg erbij voor sinterklaas i.p.v 5 kg eraf. Even afwachten dus maar.

Verder door de vele kh's die ik alsnog zaterdag binnen kreeg wat vocht aan het vasthouden. Ik heb gelukkig nog een paar dagen om dat er weer af te werken maar dat is lastig want ik ben nu wel uit ketose en dat duurt minimaal 2 tot 3 dagen om er weer in te komen. Gisteren 76.5, dus nog 7 ons eraf om gelijk aan vorige week te komen. Aangezien het zondag nog 76.7 was gaat het gelukkig al de goede kant op. Ik ben blij dat ik mijn gewicht wat eerder had ingestuurd vorige week want ik zat voor ik weg ging al dagen in de 75, best zonde maar ik had er wel op gerekend dat dit zou gebeuren en vind het al super dat het zo binnen deze grenzen is gebleven.
Ik heb even getwijfeld of ik nog wat zou wachten met het insturen van mijn gewicht totdat ik terug in de 75 ben maar heb toch besloten het vandaag in te sturen. 76.1 is weliswaar een klein, maar toch wel netjes groen hokje en ik heb mijn weegdag altijd op maandag dan wel dinsdag gehad. Het was nu toch al een kort weekje dus ik geef mezelf hier eens een groot compliment dat ik dit weekend zo netjes ben doorgekomen.

Ik kreeg gisteravond onverwachts een leuke uitnodiging voor een High Tea vandaag. Ik ben nog nooit op een High Tea geweest en het is in 1 van onze 2 plaatselijke kastelen, een erg mooie locatie. Ik heb er zin in.
Zit nu te twijfelen of ik beter vooraf wat Kh-arms zal eten zodat ik daar niet teveel in de verleiding kan worden gebracht met al een laagje in mijn maag. Of dat ik er maar gewoon lekker van ga genieten en de rest van de dag een beetje compenseer. Nu ik mijn gewicht al heb ingestuurd heb ik een volle week om dan daarna de 5 weer terug voor de komma te krijgen om die dan daarna alleen te laten wijken voor een 4. Uit ketose ben ik al, dan kan ik er de komende 3 dagen alles aan doen om er weer in te komen. Ik denk dat ik voor het laatste ga en dan zo gezond mogelijke keuzes maak en 1 iets kies wat ik echt super lekker vind om helemaal in te zwelgen, hap voor heerlijke hap. Als ze tenminste zoiets hebben hihi.

Erg veel trek in eten heb ik niet nu ik nog een beetje ziekig ben, maar dat is juíst een grote valkuil want als ik tekort eet dan schiet mijn lijf gelijk in spaarstand.
Cravings heb ik tot nog toe gelukkig niet, dat is een meevaller.
Het enige wat écht héél vervelend is, is dat het water hier met bakken tegelijk naar beneden komt. En het ziet er niet naar uit dat dit voorlopig zal veranderen. Funest voor mijn longen bah.

Quote:
Dank je wel voor je tips!

Fijn dat ik iets voor je kan betekenen Roxy.

Quote:
lightfeather wat vind ik het toch fijn dat je iedereen persoonlijk een antwoord geeft, zo lekker goed bezig.
Soms kijk ik gewoon wat anderen schrijven en soms reageer ik, maar niet op alles, vind het ook knap dat je dan op iedereen reageert.

Wat lief van je Jessika. Ik reageer ook wel eens niet hoor, soms heb ik de tijd niet of de fut. Het is ook een valkuil van me want dan vind ik van mezelf dat ik op iets moet reageren maar kan dat niet gelijk en stel ik het uit waardoor ik uiteindelijk niets, of veel te laat zeg en dan wordt het weer te veel voor sommigen. Die denken pfffff heb je haar weer met haar ellenlange verhalen waar geen eind aan komt. Rollende ogen ohhh

Quote:
Op het moment erg druk met van alles en nog wat. Heb het idee dat ik nergens aan toekom. Ik moet even prioriteiten stellen en kijken wat is de hoofdzaak en wat bijzaak.

Ohhh Jessika wat ken ik dat gevoel goed. Ik zit daar ook midden in. Ik maak lijstjes op papier en in mijn telefoon en werk die dan weer bij maar wat er echt toe doet komt er maar niet van omdat er dan allang weer andere dingen zijn die de realiteit van mijn lijstjes hebben ingehaald. Bovendien ben ik zo'n soort van "alles of niets" mens, veel te perfectionistisch. Dat mag ik leren los laten, soms lukt me dat ook maar het is een lastig patroontje dat hardnekkig zijn best doet om terug te sluipen haha.
En dan komt daar ook nog mijn krakkemikkige tegen werkende lichaam bij dat zelden hetzelfde wil als mijn hoofd. Heel heel boos

Ik had een paar weken terug besloten een bujo te gaan maken.
Daar heb ik reuze zin in, zelfs daar ben ik nog niet aan toe gekomen. En nu ik niet lekker ben, en dan straks naar de High Tea, dan weet ik het wel weer. Vandaag komt er niks van terecht, morgen zal ik wel moeten herstellen van vandaag. Geschokt
Weet je wat, vandaag is de dag dat ik gewoon alles laat voor wat het is en buiten de High Tea alleen aan een mooie Bujo ga werken. Dat nodigt dan later uit om alle prio's als eerste uit de weg te helpen en zal me veel overzicht geven.
Ik heb begrepen dat je er productiever en efficiënter van zou worden. Dat lijkt me wel wat. Yes! (nederlands=

Quote:
En ik wil gewoon positiever in het leven gaan staan en me niet meer iets aantrekken van alle negativiteit

Tel elke dag je Zegeningen Jessika, dat helpt om positief te blijven als er negatieve dingen om je heen gebeuren.
Het glas is altijd half VOL, nooit half LEEG.
Zoals bij mij vandaag, ik kan blijven hangen in mijn ziekjes zijn of in het slechte weer dat mijn luchtwegen treitert of ik kan ervoor kiezen om me happy te voelen dat ik zomaar uit het niets een uitnodiging voor een HT kreeg en samen met andere mensen daar van ga genieten. Ik kies heel bewust voor het laatste, tel dat als zegening en ben daar bewust dankbaar voor.
Dat geeft diep van binnen uit een heel fijn gevoel dat je dan de hele dag bij je kunt dragen wat er ook gebeurt.
En telkens als er iets positiefs is, een vogeltje dat fluit, een kat die op schoot ligt te kroelen, een vinkje op je lijstje, iets wat je goed hebt gedaan, schenk je daar bewust aandacht aan.
Het is ook fijn om anderen complimenten te maken, als je dan ziet hoe blij zij daarvan worden heb je het gevoel een kleine positieve bijdrage te hebben geleverd aan de wereld.
Afijn, je kunt voor jezelf bedenken wat jij als Zegening beschouwd en dat zit hem vaak vooral in heel kleine dingen. Succes met positief zijn.

Quote:
Langzaam draadje opgepakt. De 1e onsjes zijn er weer af

Wat heb je dat goed gedaan Scam, en nu doorpakken meis.

Quote:
alleen het verzwijgen van de zedenzaken heeft hem voor mij wel wat van zijn sokkel doen afvallen helaas…

Dat zijn idd teleurstellende dingen Bloempje. Ik heb in februari toen ik tegen een vervelende actie van iemand aanliep een eye-opener gekregen. Ook binnen het Boeddhisme waar Compassie en Respect voor al dat leeft met hoofdletters worden geschreven zijn er mensen die nog niet zo ver zijn dat ze dat 100% kunnen toepassen. We kunnen graag het goede willen doen, maar zijn daar in de praktijk van alle dag, wanneer er emoties aan te pas komen niet altijd toe in staat. De Dalai Lama is net als wij een mens met zijn gebreken. Het is denk ik nooit goed om iemand op een sokkel te zetten. Dat schept veel te hoge verwachtingen en de persoon op de sokkel zal niet anders kunnen dan er vroeger of later afvallen. Ik beschouw hem als een zeer wijze persoon van wie ik veel kan leren en met een zeer liefdevolle uitstraling, niets meer dan dat.
Wellicht zijn we met elkaar té streng voor onszelf en de ander?

Quote:
Dus ik pak een dag tussen maandag en vrijdag waarop ik t minste weeg. En als dat dan een rood vakje oplevert, dan moet dat zo zijn en zal t ook een rede hebben. Maar t motiveert mij zo erg om toch naar dat groene vakje toe te werken.

Bloempje ik heb dat nooit gedaan, had altijd een vaste dag maar ik snap dat het je motiveert en we hebben een hele week om ons gewicht in te voeren dus als dat voor jou goed werkt dan is dat helemaal Goed Uitroep
Wie weet zal ik het in de toekomst nog wel eens doen.

Quote:
Groen

Je gaat lekker Evita, gewoon volhouden. Fijn dat je zoveel aan die sportschool hebt. Hier betaal je voor zoiets de hoofdprijs.
En jij hebt ook een prachtgrafiekje Iels, gefeliciteerd met alweer een groene week.

Ik zie nog veel posten, ga er dus nu niet meer allemaal op reageren want zie dat het bijna tijd is om me klaar te maken.
Ik heb ook wel weer zat geschreven hier.

Nog een paar kleine dingetjes.
Ik gebruik ook fatsecret Bloempje en weeg ook dagelijks om patronen in wat de weegschaal in beweging zet te herkennen. Ik zal mijn gedachten nog even laten gaan over de stoelgang. Bewegen helpt in elk geval.

Quote:
Eindelijk een groen vakje en een goede geoene.

Kampioen cheerleader Disco WOooooootttttt, gefeliciteerd Roxy

Quote:
Evita dat is schrikken, mijn medeleven.
Ik wens jou en je familie heel veel Licht, Liefde en Kracht meis.

Iedereen een fijne dag en een succesvolle week toegewenst.
Bye (Nederlands=Dag)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:48    
Vrouw Weeggegevens   Jessika

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Evita schreef:
gecondoleerd en heel veel sterkte

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:56    
Vrouw Weeggegevens   Jessika

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
een bujo leuk, ik ben een soort van aan het maken, maar dan een creatieve dagboek, hihi.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 10:58    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ik wil dat het een soort van creabea dagboek, kalender, planner enzovoorts wordt. Ik had dat boekje alweer maanden terug uit een aanbieding gekocht. Dacht dat het een notitieboekje was. Toen ik het wilde gaan gebruiken kwam ik er achter dat get een bujo was. Had er nooit van gehoord dus even rondgestruind en bind get zo leuk dat ik besloot het daar ook voor te gaan gebruiken

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 17:54    
Vrouw Weeggegevens   Stofje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten met minder koolhydraten

Reageer met quote
Evita, heel veel sterkte.Ik hoop dat je genoeg steun in deze moeilijke periode mag hebben. Dikke knuffel Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018 18:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 22 van 27