Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

4 weken streng groen januari 2021 - we doen het samen (27)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vanavond aflevering 2 (van 8 in totaal): wondermiddelen. Waarschijnlijk zal het dan gaan over dingen die NIET helpen.
Bedankt Lunafloor dat je ons erop attendeerde!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 21:23    
Vrouw Weeggegevens   lientje1972

Dieet: Gezond eten met Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik sta stil, geen groen helaas.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 7:46    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Verslag van uitzending: "Overgewicht" op Net 5 op woensdag (deel 2) om 21.30 van gisteren.

Ik ben vergeten hoe de prof. heette die de middelen bekeken had.
Hij gaf commentaar over de volgende middelen:

De X tronic is een band die thuis om je middel doet en die je spieren doet samentrekken.
In theorie zou je er iets van kunnen afvallen maar de hoeveelheid kcal. die je er mee zou kunnen verbruiken was niet eens gelijk aan lopen maar meer gelijk aan slenteren.
Als je het apparaat hoger zou instellen, dan zou je huid verbranden.

De Presso therapie:

Hierbij krijg je een pak aan en zou je 500-600 kcal verbranden.
Volgens de prof. val je geen gram af. Je krijgt het warm en daardoor verlies je vocht.
Je bent daarna even gewicht kwijt tot je vocht tot je neemt.
Doordat je het pak aanhebt, verbruik je zelfs minder energie dan als je het pak niet aan zou hebben omdat het pak je warm houdt.
(Daarom heb ik de kachel al zeker 5 jaar nooit meer aan en douche ik koud of neem een ijsbad. Je omgevingstemperatuur niet hoger dan 17 of 18 graden zorgt nl. voor 15 procent hogere verbranding. Volgens een promotie onderzoek).

De infrarood therapie:
Hierbij zou je 700-800 kcal verliezen. Werkt idem als hierboven. Door warmte krijg je vochtverlies en geen verlies in vet.

Vervolgens Dr. Mariëtte Boon;
Zij liet zien dat als je een identieke tweeling laat fietsen, degene die een kop koffie voor het fietsen heeft gekregen het langer vol houdt dan degene die een glas water kreeg.
Persoon 1 hield het 5 minuten vol en haar zus 5 minuten en 40 seconden. Je verbranding ging 3-5 % omhoog. Hoe lang hij omhoog ging werd er niet bij gezegd.

Ik had verwacht dat Mariëtte ook over kou zou praten. Ik weet dat ze daar ook in gelooft Net als Prof. Lisbeth Mathus - Vliegen, degene die als eerste maagballon plaatste, zij zei al 35 jaar geleden dat ze haar patiënten het liefst in de koelkast wilde stoppen.
Misschien komt kou in een andere aflevering nog ter sprake.

Dan nog een aantal voedingsmiddelen die je verbranding iets doen stijgen. Het heeft een klein effect en je moet ze wel vaak gebruiken.

Ze hadden een kok die al deze voedingsmiddelen in 2 gerechten had gestopt.
Pannenkoekjes, geloof ik, en een soort stoofschotel.
Koffie, gember, havermout, appel, thee, tempeh, linzen, kokosmeel, kikkererwten,
Hij gebruikte ook olie, ui en tomaten maar die waren meer om het gerecht te bereiden.

Oh ja, er was een iemand die allerlei soorten pepers kweekte. De hitte van de peper zit bij de steel. De zaadlijsten moest je laten zitten want daar zat het meeste capsicum annuum in.
En dat capsicum annuum wil je dus hebben om je stofwisseling iets te laten stijgen.

Probiotica Ik geloof dat die microbioloog Buikx heette??
Vond het nl. wel een grappige naam voor een microbioloog.
Met probiotica neem je darmbacteriën in. Uiteraard wel geheel gezuiverd.
Je darmbacteriën zijn net zo persoonlijk als je vingerafdruk of misschien nog wel unieker.
Op dit moment val je van deze drankje (nog) niet af.

Dan was er nog een onderzoekster. Weet niet meer hoe ze heette maar zij had het over poep transplantaties.
Als je aan een steriele muis darmbacteriën geeft van een dunne muis dan wordt hij dun. Geef je ze van een dikke muis, dan wordt hij dik.

Wordt de muis dik omdat hij andere bacteriën heeft of heeft hij andere bacteriën gekregen omdat hij dik was?.
Zelfs als ze dat zouden weten, dan gaat het nog steeds om muizen en niet om mensen zei de onderzoekster.
"En we zijn geen muizen" zei ze.

Je kon zorgen voor gezond darm microbiome door veel groente en vezels te eten. Met zo'n 40 gram vezels zou je een pond in de maand kunnen kwijt raken.
(Join de club van veel naar de toilet gaan zou ik zeggen. Ik eet heel veel vezels en haal zeker de 40 gram wel en ga dus ook wel 3-4 x per dag naar de toilet).

Volgende week Intermitted fasting. Er werd al over gezegd dat het helpt.
Ik denk dat er zeker 5 jaar geleden een documentaire over was van Michael Mosley. Misschien nog te zien op internet.
Prof. Longhi was daar mee begonnen en komt dus ook voor in de documentaire van Michael Mosley.
Een aanrader om alvast je voor te bereiden op wat er komen gaat.
Het is even iets waar je aan moet wennen. Soms vind ik het gemakkelijker om niets te eten dan om wel wat te eten.
Dat was ooit een hele aparte gewaarwording want ik ben een enorm grote eter.

Oh ja, en zeewier werd ook nog genoemd.

Veel succes allemaal. We gaan het doen. We gaan voor groen!!.

[/b]

Laatst aangepast door Lunafloor op do 14 jan 2021 11:00, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 7:48    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
https://www.dailymotion.com/video/x370lox
Nog even de docu over intermitted fasting opgezocht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 8:08    
Vrouw Weeggegevens   iniemin

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wauw lunafloor wat een verslag.
Ik heb een stukje gezienen gaf een duidelijk beeld van vele nep methodes ben benieuwd naar het vervolg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 8:24    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
ja, al die zgn waarheden pfffff. Er is een hele industrie, therapie, boeken, Shakes, pers.trainers, poedertjes, pillen waarbij er over de rug van te zwaar geworden mensen dik geld verdiend wordt.
En doordat het fabeltjes zijn dus gedoemd om te mislukken blijft de dikke mensen te zwaar en zal graag weer in een ander fabeltje willen investeren.

Wat betreft mijn afvallen denk ik heel simpel.
Ik ben zwaarder geworden omdat ik meer ging eten, meer thuis, lekkers bij de koffie, toetje, bij de thee stukje chocola, het weekend zoutjes, uitgebreid koken.
Nu eet ik gezond, voldoende, volgens plan, skip al het extra's en blijf daardoor goed op gewicht.

Van mij wordt de dieetindustrie niet rijk, en de AH ook niet, eet zo spaarzaam dat ik gewoon slapend rijk wordt Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Reageer met quote
Bedankt voor het uitgebreide verslag, Lunafloor! Ik heb de uitzending opgenomen maar nu hoef ik niet meer te kijken Erg blij

Ik kan jullie nog een uitzending van Dokters van morgen aanbevelen over IF. https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/uitzending/item/vasten-dokters-van-morgen-08-10-2019/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 11:11    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ga de uitzending eens terug kijken, ook die van vorige week. Ben benieuwd!

L1970, nog van harte gefeliciteerd en tof kado voor jezelf! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 16:25    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Morgen weer mijn weegdag, maar ik weet al dat er weer iets af is. Vanaf vandaag ben ik ook Myfitnesspal weer aan het invullen. Ik was benieuwd hoeveel ik koolhydraten en calorieën ik op een dag binnen krijg en of ik het netjes doe Lach en dat gaat goed. Vind het wel lastig hoe ik iets moet berekenen als ik voor meer personen wat ga maken zoals pastasaus of zoals zaterdag hachee.

Ik weet alleen dat ik meer moet bewegen, maar met 3 kinderen thuis is dat overdag gewoon lastig. Éen zoon moet ik helpen met zijn schoolwerk (groep 5), de andere heel soms (groep 8 ). Oudste (2e klas) doet het allemaal zelf.

Ik heb net onze slaapkamer opgeruimd, en ik wil eens kijken of ik tijdens hun pauze in de ochtend (mogen ze even iets voor hunzelf doen) dat ik dan een half uurtje een fitnessblender lesje ga doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 16:26    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoop dat ik nog mee mag doen. Was vergeten me aan te melden voor dit sprintje. Met mijn lijf gaat het even weer niet lekker. Weer veel vocht vasthouden. Gelukkig er toch nog een ons af kunnen peuteren. Bij de fysiotherapeute gehad over oedeemtherapie. Zij denkt namelijk dat mijn lymfestelsel niet goed in orde is. Steeds als ik beweeg met wat kracht (dat heb ik nodig om mijn pezen en spieren te versterken) dan gaan mijn benen opzetten en pijn doen. Niet handig dus voor mijn herstel.

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 jan 2021 17:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 7 van 16