Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

2019 ‘and off we go’

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Karen
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Met schaamrood op de wangen stel ik vast dat de kilo’s er de laatste maanden opnieuw aangevlogen zijn Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam Schaam
Met een nieuw jaar in het vooruitzicht kan ik me geen beter moment bedenken om het tij te keren.
Redenen te over, motivatie zat - nu nog vasthouden op lange termijn... Medesprinters gezocht dus Uitroep

Snelheid en wijze van afvallen kiest ieder voor zich. Misschien wel leuk om kort even te laten weten wat jouw strategie is en wat jou motiveert.

Zelf start ik na de kerstvakantie opnieuw met WeightWatchers of beter gezegd Wellness that Works. Dit in combinatie met gezond eten, waarvoor ik inspiratie haal uit de kookboeken van Sandra Bekkari en Pascale Naessens, zijn mijn bondgenoten in de strijd tegen de kilo’s.

En wat motiveert mij? Hier zou ‘een betere gezondheid’ wellicht op de eerste plaats moeten staan. En hoewel ik dat uiteraard erg belangrijk vind, motiveren al die mooie kleedjes in die kleinere maten die ik aankon in betere tijden me pakken meer.

Benieuwd naar hoe jullie het aanpakken en wat jullie kan motiveren.

Prettige feestdagen alvast en hopelijk kunnen we massaal van start gaan in het nieuwe jaar!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2018 3:51    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoi Karen!

Ik doe mee, hoor: verhaal komt mij ook weer reuze bekend voor ...

Ook bij mij zijn de kilo's er weer, als slagroom, bijgespoten, de laatste tijd.

Heel fijn ook, dat jouw sprintje start NA de kerst en NA de verjaardag van mijn schoonzusje (27 dec) en NA mijn eigen verjaardag (29 dec) (die ik overigens, om voor de hand liggende redenen, zelden nog vier ...).

Anyway, over mijn "methode": HEEL veel trainen (ongeveer 90 minuten per dag, IEDERE dag), gecombineerd met "gezond eten".
... en daar wringt de schoen, natuurlijk: al te vaak besluit ik dat "morgen" vroeg genoeg is om gezond te doen en trouwens, beweeg ik soms niet hard genoeg om mij een enkele "faux-pas" te mogen en kunnen veroorloven?
(antwoord is natuurlijk "eh ... eigenlijk niet, Nee ...", maar dat bedenk ik mij steeds weer keurig achteraf, als er al weer een kilootje of tien is bijgewonnen ...)

Dat trainen is overigens noodzaak, hoor, vanwege chronische dingetjes als COPD en artrose.

Maar ik moet natuurlijk wel afleren om dat voortdurend als snoep-smoes te gebruiken: dat schiet gewoon niet op.

Dus voor nu en bij deze: OM met die knop!

Fijne feestdagen & laten we van 2019 een (calorisch) mooi jaar maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2018 18:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom tgjm en yuntarria! Leuk dat jullie meedoen.

Kerstavond is hier alvast erg gezellig geweest. Een vrolijk samenzijn met de familie. Met zijn allen tot 3u30 doorgedaan.
Het eten hadden we een beetje verkeerd ingeschat. Van alles veel te veel. Maar zo hebben we de komende dagen ook nog wat, dus dat kan alvast geen kwaad.

Kerst vieren we hier gezellig onder ons. En ‘ons’ dat zijn mijn vriend en ik. Straks lekker koken smullen . We hebben het wel eenvoudig gehouden, zodat we er niet teveel werk aan hebben.

@tgjm: Wow wat sport jij veel. Daar moet ik het nieuwe jaar maar eens een voorbeeld aan nemen. En wat doe je zoal?
Zelf heb ik nog een abonnement lopen bij het ‘Afslankhuys’ - soort van sportschool waar je sport in een verwarmde cabine. Maar voorlopig blijven de beurten onbenut. Dat is natuurlijk niet de manier om weer in vorm te geraken hé Erg blij.

Nog een vrolijke Kerst!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 dec 2018 11:19    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Karen schreef:
Welkom tgjm en yuntarria! Leuk dat jullie meedoen.

@tgjm: Wow wat sport jij veel. Daar moet ik het nieuwe jaar maar eens een voorbeeld aan nemen. En wat doe je zoal?
Zelf heb ik nog een abonnement lopen bij het ‘Afslankhuys’ - soort van sportschool waar je sport in een verwarmde cabine. Maar voorlopig blijven de beurten onbenut. Dat is natuurlijk niet de manier om weer in vorm te geraken hé Erg blij.

Nog een vrolijke Kerst!

"Zoal" is nogal saai, momenteel: iedere ochtend eerst 3500 meter roeien (op het Concept-2 machientje naast m'n bed), gevolgd door ruim een uur fietsen op de hometrainer (een verdieping hoger, met uitzicht op de polder (..)) (aansluitend of elders op de dag).

Als het weer weer beter wordt verandert de hometrainer weer in een racefiets, met lekkere tochtjes naar Zandvoort, Katwijk, Bloemendaal, Scheveningen (steeds via de Langevelderslag).

Wellicht over een half jaartje, na afloop van mijn laatste schooljaar, weer over op een (sport-)abonnement bij de fysio (dat hebben we een jaar of zeven gedaan), waarbij twee keer per week 1,5 uur van-alles-en-nog-wat, maar we zullen zien ....

Tsja, en abonnementen moet je natuurlijk wel even op maken, inderdaad ....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 dec 2018 13:30    
Vrouw Weeggegevens   Lunaaa
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hey!

Ik doe graag mee!

Ik ben het afgelopen half jaar erg veel aangekomen en die kilo's wil ik er graag weer af, omdat ik merk dat ik er ongelukkig van wordt en minder zelfvertrouwen heb.

Ik wil afvallen door gezond te eten en het makkelijke ongezonde eten te laten staan en wat meer te gaan bewegen.

Dus na de feestdagen ga ik daar mee aan het werk, fijne feestdagen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2018 14:38    
Vrouw Weeggegevens   Pinguin81
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi meiden,

Ik doe ook graag mee! Mijn voornemen ligt er al tijden, maar de uitvoering ho maar... Plan; “gezond” eten, dat wil zeggen stoppen met snaaien, gezond brood beleg, veel water en thee drinken etc en dagelijks ten minste 8000 stappen zetten. Sinds de 24e is me dat gelukt en mijn ervaring is dat hoe meer dagen achter elkaar me dat lukt, hoe gemotiveerder in ben om het ook vol te houden want zo zonde als er dan een dag mist in mijn rijtje. Daarnaast meer fietsen en/of op de crosstrainer. Ik ben eerder ruim 15 kilo afgevallen dus ik weet dat ik het kan, maar het is een soort van wachten op motivatie??! Slaat nergens op, I know, dus eerste goede voornemen is om hier regelmatig te schrijven! Die motivatie moet ik zelf kweken, er zal niemand aanbellen om hem af te geven bij de deur ohhh Succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2018 23:10    
Vrouw Weeggegevens   Nan75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hallo.

Ik doe ook graag mee, ik wil echt gaan knallen aankomend jaar.
Opgeven is geen optie dus doorzetten is de enige kant om op te gaan.
2 januari gaan we beginnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 dec 2018 11:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey allemaal,

Welkom Lunaaa, Pinguin81 en Nan75! Leuk dat we al met zijn zessen zijn.

@Pinguin81: die 8000 stappen wil ik ook wel voor gaan. Ik heb me pas een abonnement genomen op Goed Gevoel met als promotie een activity tracker erbij. Daar haal ik vast extra motivatie uit om meer te bewegen.

@Lunaaa: ook ik merk dat mijn overgewicht me ongelukkig maakt en ervoor zorgt dat mijn zelfvertrouwen compleet gekelderd wordt. Dus zoals Nan75 zegt: we gaan knallen in het nieuwe jaar. Opgeven is geen optie.

Jullie al een idee wat jullie met oudjaar gaan eten? Misschien kan ik hier nog wat ideetjes opdoen.

Nog 4 of misschien beter gezegd 5 dagen en we gaan van start!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 dec 2018 12:56    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Karen schreef:
Hey allemaal,

Welkom Lunaaa, Pinguin81 en Nan75! Leuk dat we al met zijn zessen zijn.

@Pinguin81: die 8000 stappen wil ik ook wel voor gaan. Ik heb me pas een abonnement genomen op Goed Gevoel met als promotie een activity tracker erbij. Daar haal ik vast extra motivatie uit om meer te bewegen.

@Lunaaa: ook ik merk dat mijn overgewicht me ongelukkig maakt en ervoor zorgt dat mijn zelfvertrouwen compleet gekelderd wordt. Dus zoals Nan75 zegt: we gaan knallen in het nieuwe jaar. Opgeven is geen optie.

Jullie al een idee wat jullie met oudjaar gaan eten? Misschien kan ik hier nog wat ideetjes opdoen.

Nog 4 of misschien beter gezegd 5 dagen en we gaan van start!

Wat mijzelf er steeds weer doorheen sleurt is mijn apple watch: die ringen zullen en moeten vol, ongeacht hoe druk ik het ook heb verder.
Nu is dat bij twee van de drie een fluitje van een cent, maar de derde, die op 800 calorieën staat ingesteld, wil nog wel eens problematisch blijken, zeker bij grote tijdsdruk, maar niettemin: het is maar heel zelden dat ik het laat lopen.
Kortom: geweldig ding.
Nee, geen aandelen (had ik natuurlijk wel moeten doen, in 1985 of zo! .....).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 dec 2018 16:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanochtend alvast werk gemaakt van een deel van de goede voornemens voor 2019. 20 minuten op de hometrainer gefietst.
Wat ‘loopmuziek’ opgezet onder het motto ‘daar kan je evengoed op fietsen’. En zodoende was het uittesten van mijn nieuwe sportoortjes ook meteen een feit. En of ze goedgekeurd zijn. Die 20 minuten waren zo voorbij.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 dec 2018 20:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8