Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

20 KG eraf! even voorstellen: tochmaarafvallen

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   tochmaarafvallen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 6-11-2011
Berichten: 4
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Oss


  Reageer met quote
Beste mensen,

Na jarenlang in een depressie te hebben gezeten heb ik nu besloten om eens goed af te vallen. Ik ben een man, 27 jaar, ben 1 meter 78 en weeg momenteel 105 kilo. Heb een sterke bouw (dus geen tenger schriel manneke), maar heb inmiddels toch een buik+lovehandels + beginnende manboobs. Ook zweet ik nu best wel snel en dat is toch allemaal niet fijn. Mijn streefgewicht is 85kilo. Er moet dus 20 kilo af! Ik weeg al best lang meer dan 100kg. Ik schommel nu al 8 jaar tussen de 95 kilo en de 107 kilo.

Ik fitness al 3 a 4 keer per week (soms 5) ongeveer anderhalf uur per dag. Dit is 15 min cardio van tevoren, 1 uur krachttraining en 15 min cardio als cooling down.

Ook eet ik eigenlijk helemaal niet zo super ongezond of veel. Wel sla ik meestal het ontbijt en middageten over, Ik eet dus alleen in de avond en snachts (uurtje voor t slapen).

Wat raar aan mijn lichaam is dat wanneer ik het "lijnen" beu ben en ik me kapot vreet aan de friet, hamburgers, pizza, slagroomtaartjes, roomijsjes en andere ongezonde dingen. Ik altijd enorm veel afval. Vorige week ben ik 6 dagen naar turkije geweest (5sterren ultra all inclusive), heb me helemaal suf gegeten aan ongezonde dingen. Thuis aangekomen was ik 3 kilo afgevallen (in 6 dagen). Dit is me in totaal 4 keer overkomen (na supervet en veel eten ineens veel afvallen).

Inmiddels zijn we een week verder, heb bij thuiskomst alleen gezonde dingen gegeten zoals rijst met kip, boerenkool, spinasiesoep e.d. maar ben helaas die 3 kilo weer aangekomen Sip In mijn ogen is dit gewoon onbegrijpelijk, maar er zal vast wel een goede reden voor zijn.

ETEN + DRINKEN

Wat wil ik eten tijdens het afvallen:

Ochtend
Drinken: sinaasappelsap, fruitdrankje, cola light/zero, water of melk (maar net waar ik zin in heb) en soms 1 bak koffie
Eten: 2 of 3 boterhammen (bruin) met 1 plakje kaas, kip/kalkoenfilet of magere ham OF meusli (maar net waar ik zin in heb)

Middag
Drinken: sinaasappelsap, cola light/zero, water of melk (maar net waar ik zin in heb) en soms 1 bak koffie
Eten: 2 of 3 boterhammen (bruin) met 1 plakje kaas, kip/kalkoenfilet of magere ham OF meusli (maar net waar ik zin in heb) en soms doe ik t even onder het tosti-ijzer ipv meteen in mn mond duwen

Avond
Drinken: Water
Eten: Wat de pot schaft (meestal rijst met groenten + beetje vlees OF aardappelen met vlees en groenten, maar dan minder aardappelen, meer groenten en weinig jus (varkensvlees vermijden) ohja en een stukje fruit na t eten

Nacht
Drinken: sinaasappelsap, cola light/zero, water
Eten: 1 a 2 borden zelfgemaakte verse magere soep (kippensoep, komkommersoep, rijstsoep, groentensoep, tomatensoep, spinasiesoep) OF 2 of 3 boterhammen (bruin) met 1 plakje kaas, kip/kalkoenfilet of magere ham, en soms doe ik t even onder het tosti-ijzer ipv meteen in mn mond duwen, rijstenwafels of crackers

BEWEGING

4 x per week fitness (30 min cardio + 1 uur krachttraining)
Elke dag 5 km extra fietsen (ik fiets nu al 10 km per dag)
elke dag 3 km extra lopen of rennen

SLAAPRITME:

Ik al vanaf mijn geboorte slecht, diverse doktoren bezocht, niks heeft geholpen. Als ik om 11 uur naar bed ga slaap ik meestal pas rond een uur of 3 snachts en sta dan rond 11 uur op. Mijn lichaam heeft minimaal 6 uur slaap nodig, maar 8 is beter. Ik wil nu rond 12.00 - 01.00 gaan slapen en wakker worden rond 8 uur. Zoals de normale mens dat doet. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan Sip

MOTIVATIE:
Ik wil deze zomer eens zwemmen zonder dat ik me schaam (zelfvertrouwen)
Ik heb een hele grote tattoo voor op mn rug laten ontwerpen. Wil m nu al 8 jr lang zetten, maar had me voorgenomen eerst af te vallen zodat de tattoo mooi blijft.
Vroeger liep ik t cafe binnen, knipoogde een keertje hier en daar en de dames kwamen meteen met me flirten. Nu voel ik me een dikke gast. Als ik knipoog komt er helemaal niemand!!! hahahah. Nja toch een motivatie voor mezelf
Ik wil leuke kleren kopen en niet alleen het soort kleren waardoor ik niet zo dik lijk.

VALKUILEN:
In de avond bij kameraad toch chips + koek vreten en sinas of cola drinken omdat mn kameraad een dun mannetje is die wel al die vetmakende zooi kan eten zonder aan te komen.
Na verloop van tijd tegen mezelf zeggen: Fuck it. ik ga weer extreem vet eten. Daarna afvallen, en weer normaal gezond eten waardoor ik weer aankom
ik kook vaak zelf, zo niet dan eet ik wat de pot schaft. Als ik zeg dat ik gezonder wil eten wordt daar nooit rekening mee gehouden (nja misschien 2 dagen). Ben bang voor varkensvlees + jus (ik hou van vlees en jus)

ANGST:
dat door te snel afvallen ik allemaal hangend huid krijg zoals je wel eens op tv ziet (nja misschien voor de extreem overgewichten is dit een risico)
Dat wanneer ik ineens een vreetbui heb of wat wil eten, we alleen dikmakende producten in huis hebben


Als dit niet lukt weet ik t even niet meer. Ik houdt van lekker eten. Ben supergoed met koken (zou zo masterchef kunnen winnen), maar heb geen zin in een yoghurtdieet waardoor ik de rest van mn leven moet blijven lijnen. Ik eet sowiso al niet superongezond, eet altijd verse ingredienten en beweeg best veel. Toch weeg ik 105kg, dus er zal vast wat mis zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 17:26    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Hallo, van harte welkom bij de weegclub.
Hoe je het ook wendt of keert, afvallen gaat om minder kcal. innemen dan je verbruikt. Het gaat niet zozeer om die wissel-periodes, maar om het totaalplaatje. Je eetpatroon kan gezonder door te gaan ontbijten en lunchen. Probeer het eens uit en kijk wat het met je doet.



De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je een alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 17:38    
Man Weeggegevens   tochmaarafvallen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 6-11-2011
Berichten: 4
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Oss


  Reageer met quote
Beste Karin,

Bedankt voor de reactie.

Daarom had ik (zoals je kon lezen) in mijn plan ook ochtend en middageten erbij gezet)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 17:44    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Lachen ja daarom de stimulans! Als ik je nog een tip mag geven: blijf van de (light)frisdranken af, ze verergeren je hongergevoel alleen maar. Ook vruchtensap bevat suiker dus wees daar matig mee.
Wees niet bang voorvarkensvlees en jus! Als je verder niet teveel snackt kan 'normaal' eten helemaal geen kwaad hoor.
Probeer bruinbrood, rijst en pasta te vervangen door de volkorenvarianten, ze verzadigen beter en zorgen voor een stabielere bloedsuikerspiegel.
En open dat eetdagboekje, da's echt een eye opener!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 17:49    
Vrouw Weeggegevens   argentum
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-1-2009
Berichten: 83
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Delft


  Reageer met quote
Hoi welkom en veel succes met je doelen.
Ik doe zelf ook krachttraining helpt ook tegen hangend vel,lekker zwaar trainen spieren staan beter dan vet Erg blij
Lijkt me erg goed dat je je slaapritme aan gaat pakken , te weinig slaap word steeds meer geassocieerd met overgewicht.
En die tattoo .. ik heb er ook een, een grote (linkerarm tot onderaan mijn rug + een nieuwe sleeve op mijn rechterarm ) DOEN!! geeft je meer motivatie (bij mij dan) om niet zwaarder te worden.
Succes

_________________

mijn babbelboek!


Laatst aangepast door argentum op ma 07 nov 2011 7:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2011 21:56    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Dat enorme hangende vel wat je zo vaak op tv ziet is vooral als je heel snel heel veel gewicht kwijtraakt, onder druk van een programma bijvoorbeeld met camera's. Lachen Gewone stervelingen hebben daar sowieso minder last van. De weg van de geleidelijkheid is beter hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 0:09    
Man Weeggegevens   tochmaarafvallen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 6-11-2011
Berichten: 4
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Oss


  Reageer met quote
maargoed, ben eigenlijk pas op 14 november serieus van start gegaan.

di 6 nov 105,0
...
wo 28 nov 102,4

tot nu toe goed? Ik volg geen speciaal dieet, maar eet gewoon minder en gezonder + sport enorm veel (elke dag 1 uur fitness, 1 uur fietsen en 1 uur lopen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011 15:34    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64510
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Je kunt de link gebruiken om een eetdagboekje te starten, dit past niet helemaal in het voorsteldraadje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 29 nov 2011 16:42    
Man Weeggegevens   tochmaarafvallen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 6-11-2011
Berichten: 4
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Oss


  Reageer met quote
weeg inmiddels 86 kilo

heb er voor gekozen om heel langzaam af te vallen (0,5 kg per week)

4 x per week sportschool (vooral de grote spiergroepen)
goed (MEER) eten (ik at te weinig)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 15:11    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 49412
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Dan maar gauw je gewicht invoeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014 15:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1