Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 WK ACTIE MET PRIJS sponsor www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 120, 121, 122  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik weeg 1 keer in de week tegenwoordig. Wel eens vaker gedaan, maar de laatste tijd maar 1 keer.

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019 20:21    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Mijn dochter heeft al een paar keer aangegeven om eens een dagje geen vlees te eten. Het is op school verschillende keren ter sprake gekomen omdat er kinderen in de klas zitten die vegetarisch/veganistisch opgevoed worden.

Tja zelf ben ik met vlees opgegroeid en eigenlijk ook nooit echt over nagedacht. Wel ben ik ruim een jaar aan het minderen met vlees. niet altijd meer ongelimiteerd naar binnen schuiven.
Uiteraard altijd de keuzes van de mensen om mij heen geaccepteerd die geen vlees eten. Uiteraard ook altijd rekening mee gehouden als ze hier eten.

Naja het is tenslotte 2019, dus waarom niet eens opzoek naar meer info?
Op Netflix en Videoland een paar documentaires gekeken en eigenlijk schrok ik er best van hoeveel land, voedsel en water er nodig is om een stukje vlees op je bord te krijgen...........
Ook nooit geweten dat je een topsporter kunt zijn en toch plantaardig eten Schaam Schaam , altijd gedacht dat je alleen voldoende proteïne en eiwitten kunt halen uit vlees Schaam Schaam .
Ik zie ook dat het vaak om Amerikaanse en Australische onderzoeken gaat en alleen 1 kant belicht word. Toch heeft het mij gruwelijk aan het denken gezet.

Eens een gesprek met mijn kinderen gehad en gevraagd hoe hun erover dachten om eens te kijken of we vleesloos kunnen leven. Zoonlief begon er meteen over dat hij niet zijn filet american wil opgeven --> prima, lekker blijven eten.
Het hoeft niet allemaal tegelijk. Kleine babystapjes.

Gisteren nasi gemaakt met Tempeh. Die een dag van te voren in de marinade gezet. Vega sate gehaald. Dat wilden de kinderen ook wel graag proberen --> prima! Doen we.
Wegens mijn werk was ik niet in staat om de kinderen van de BSO te halen. Mijn ouders gelukkig wel. Die hebben ze opgehaald en met ze de vega nasi gegeten (niks gezegd).
Toen ik thuis kwam kreeg ik complimenten dat alles zo lekker smaakten Lachen Lachen Lachen (terwijl mijn ouders soort van "anti" vegetariër zijn).

De rest van de tempeh vanavond verwerkt in de macaroni.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019 21:38    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goed bezig Cheatday! Top. Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019 22:08    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ik woon op een woongroep en ik kook nu standaard vegatarisch sinds deze weeg. Besproken in bewonersvergardering.

Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019 22:21    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Heel bijzonder hoe de wereld zo voor je open kan gaan hè Cheatday? Ik kan me nog herinneren de eerste keer dat het echt tot me doordrong dat koeien geen melk geven omdat ze gras eten, maar omdat ze aan de lopende band zwanger zijn en kinderen krijgen. En dat die kinderen bij ze weggehaald worden bij de geboorte, en daarvoor in de plaats poedermelk krijgen en jong naar de slacht gebracht worden.

Op Facebook zijn inderdaad (soms erg radicale) groepen te vinden over vegan en vega, maar hier op de Weegclub hebben we met een groepje ook een vegetarisch sprintje waarin we recepten en foto's delen voor de inspiratie. Wel leuk om te lezen dat je niet begonnen bent met een simpele vega burger in plaats van je gehaktbal, maar gelijk met tempeh en marinade. Wel lekker!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2019 22:23    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nog maar een berichtje voor de zekerheid. Iedereen een fijn weekend Lach en eens een dagje vleesloos is zeker een uitstekend idee !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 0:00    
Vrouw Weeggegevens   Wicht
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
onig58 schreef:
Ellen schreef:
Hartog schreef:
Een rood vakje, superklein dat wel maar eigenlijk kan ik het niet verklaren.

Je lijf is altijd verrassend voor hetzelfde geld ben je het morgen weer kwijt

Ik ben nieuwsgierig geworden na deze zin.

Hoe vaak wegen jullie je? Erg blij

Ik doe het 1 x per week, maar merk dat ik er tegenwoordig minder behoefte aan heb en het liever 1 x per twee weken tot een maand zou doen. Vooral omdat ik af en toe stilsta.

Ik weeg 1x per week. Maar er zijn ook periodes dat ik er elke dag op sta. Gewoon doen waar je het prettigst bij voelt.
Allemaal een gezellig weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 6:46    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
@ Cheatday
Koop eens stiekem vegetarische filet americain? Verschil proef je bijna niet. Heb het mijn moeder ook al voorgezet, die heel blij was dat ik voor haar vlees kocht Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 9:48    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Goedemorgen week 44 is bijna afgelopen.

De volgende deelnemers hebben echter deze week nog niet hun gewicht doorgegeven:
Jannie81, morgenrood2 en yvonne-the-lady

Deelnemers die deze week nog niets gepost hebben in dit draadje zijn:
Jannie81
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 9:49    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik heb net mijn gewicht doorgegeven, misschien niet helemaal eerlijk. Want ik heb een darminfectie, dus ik eet niet veel. En zit aan de medicijnen.

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 10:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 120, 121, 122  Volgende
Pagina 107 van 122