Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken sprintje: Volhouden en ons doel achterna!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pien5
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Wat ga je goed Onig! Mooie score maar weer en wat goed van je dat je gezonde eetpatroon hebt voortgezet in het weekend.

Ik was wat stilletjes, een beetje aan het verschuilen denk ik ook Schaam Schaam . Ging even niet zo lekker, vorige week al steeds een stemmetje wat een bepaalde confrontatie/discussie aan wilde gaan. Kon het redelijk negeren, maar zaterdagavond los en ook gisteravond ging niet goed. Hmmm, niet de bedoeling maar wel gedaan. En niet eens ervan genoten ook nog maat gewoon weg zitten eten zonder gevoel. Vanochtend toch op de weeg gaan staan, met als gedachten hierbij te zien wat dit met gewicht heeft gedaan. 1,5 kilo erbij, wel vocht maar toch. Nu weer streng en opletten. Vrijdag wil ik het er toch weer af hebben. Weet niet of dat lukt maar ga mijn best doen.

Mijn boekje 6-4-2019 herkansing straight away met een startgewicht van 128.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019 12:09    
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Pien, leuke naam. Ik heet zo niet, maar zo noemt mijn moeder mij wel vaak Lachen .

Dat stemmetje herken ik, ik probeer nu voor mijzelf afleiding te zoeken als ik dat stemmetje hoor. Ik heb een excel sheet gemaakt waarin ik mijn afvallen bij hou, deze bekijk ik dan en denk ja maar ik ga zo lekker, doe dit nou niet. Of kijk op bijvoorbeeld instagram foto's van andere mensen die bezig zijn met afvallen, maar ook hun tips, recepten, etc etc. Voor mij helpt dit heel erg om door te zetten.

Verder kan ik je alleen de tip geven, focus wat minder op wat je er voor vrijdag af kan krijgen. Probeer vooral een manier te vinden waarop het voor jou zo makkelijk mogelijk is om je nieuwe levenstijl aan te leren. Vervang eten wat je niet lekker vind door alternatieven, zoek betere (Gezondere) versies. Dan kan je namelijk lekker eten en ook af en toe te buiten gaan, maar dan aan betere alternatieven dan voorheen. Waardoor jij er ook niet of veel minder van zal aankomen!

Mijn tip van de week is echt Breyers ijs, wordt verkocht bij de Jumbo, AH en Plus. Dit is proteine ijs, en bevat voor een hele tub, 250 - 350 kalorien!!!! Dat is gewoon net zoveel ijs als een Ben en Jerry ijs (en ook hele lekkere smaken) maar 10% van de kalorien! Dus al zou je die in 1 x op eten, niks aan de hand. Erg blij Deze eet ik nu ieder weekend 'savonds op de bank een halve tub en dat bevalt echt goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019 15:55    
Vrouw Weeggegevens   Flapje69
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Vraagje,....hebben meer mensen hier last van? Ik ben een hele slechte ontbijter, ik neem 's morgens dus eigenlijk niks,en dat gaat eigenlijk heel goed, heb geen tijd om aan eten te denken totdat ik aan het avondeten begin met koken, ik verlies me zelf ook niet door veel te veel op te scheppen, maar goed, dat ontbijt is dus wel heel belangrijk om de boel een boost te geven, ik ontbijt nu dus ook sinds een dag of 5, gewoon een bruin bammetje met kaas oid, maar....sinds ik ontbijt gaat mn maag de hele dag door tekeer, knorren van de honger, hier heb ik helemaal geen last van als ik niet ontbijt, t voelt zo tegenstrijdig en is ook heel vervelend, weet iemand wat dit zou kunnen zijn/waardoor dit komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019 18:33    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Flapje69 schreef:
Vraagje,....hebben meer mensen hier last van? Ik ben een hele slechte ontbijter, ik neem 's morgens dus eigenlijk niks,en dat gaat eigenlijk heel goed, heb geen tijd om aan eten te denken totdat ik aan het avondeten begin met koken, ik verlies me zelf ook niet door veel te veel op te scheppen, maar goed, dat ontbijt is dus wel heel belangrijk om de boel een boost te geven, ik ontbijt nu dus ook sinds een dag of 5, gewoon een bruin bammetje met kaas oid, maar....sinds ik ontbijt gaat mn maag de hele dag door tekeer, knorren van de honger, hier heb ik helemaal geen last van als ik niet ontbijt, t voelt zo tegenstrijdig en is ook heel vervelend, weet iemand wat dit zou kunnen zijn/waardoor dit komt?

Ik eet zelf ook niet graag ontbijt en eet daarom om te beginnen pas laat mijn ontbijt, rond 10 a 11 uur. Verder kan je evt. een ander soort ontbijt uitproberen waar je langer vol van zit? Zelf at ik eerst ook brood met mager beleg en dat vond ik met name gewoon helemaal niet lekker 's ochtends, ik deed er echt een half uur over om 1 snee op te eten. Nu pak ik 100ml griekse yoghurt met granola ongezoet (met frambozen/blauwebessen/etc erdoor, mits die betaalbaar zijn in de winkel.) . En daar kan ik echt 3 a 4 uur op vooruit. Ik vind het zo lekker en vullend dat ik het vaak 's avonds ook nog pak als ik op de bank zit en trek krijg rond 21 uur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 mei 2019 12:03    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoe is het hier dames?

Ik heb deze week vrij samen met mijn vriend, dus het kan wat stiller zijn vanuit mijn kant. Maar volgende week ben ik er weer als vanouds!

Bij mij is er helaas maar 0,4 kilo af, terwijl ik helemaal niets veranderd heb aan mijn eet of beweeg patroon en ook mijn 1400 kal per dag niet overschreden heb.

Zelf begin ik de pil ervan te verdenken, het kan ook nog toeval zijn. Maar ik heb terug zitten kijken in de agenda, mijn vorige afval dip was ook exact de 1e weging na het starten van een nieuwe pil strip. Dus volgende keer even opletten of dit weer zo is, dan weet ik het zeker. Erg blij Rollende ogen

Morgen gaan wij naar de dierentuin, hond mag ook mee en het weer zit mee. Dus helemaal happy!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 18:51    

Reageer met quote
Het kan best zijn dat je lichaam even moet wennen aan het grote gewichtsverlies en dat je nu wel verliest in cm's maar minder in kilo's. Want je eet niet te veel met 1400 kcal, minder is ook niet echt goed om te doen. Je bent goed bezig, en ook al val je een keer wat minder af grote kans dat je dat volgende week weer goed maakt.

Veel plezier deze week en je treft het vandaag maar met het weer. Mooi weer om naar een dierentuin toe te gaan.

Nog een klein stapje en dan de 120 achter me laten! En dan komt er iets van tegenstrijdigs in mijn omhoog lijkt wel, net of ik het onbewust niet wil. Want wat er dan gebeurd is dat ik loop te zoeken en te snaaien. Maar ik wil het wel, dus nu klaar met die ongein en door. Maar goed herhalen dat ik het wel wil, wie weet.

Flapje, ik heb daar geen last van. Maar ik ben ook niet anders gewend dan ontbijten. Wel merk ik dat als ik brood eet ik 's ochtends sneller trek heb en ook makkelijker ga zoeken om eten. Eet ik eiwitrijk, dus eitje of kwark/yoghurt met rode vruchten en wat noten ik de hele ochtend nergens last van heb en het goed volhoudt tot middageten. Het is even uitzoeken waar je het beste op reageert, anders eens googlen op eiwitrijke ontbijtjes. Wie weet kan je daar een tip weghalen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2019 11:18    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goed bezig Pien, dat gaat jou zeker lukken!

Hier wederom maar 0,4 kilo eraf, terwijl ik niks anders heb gedaan dan de afgelopen weken. Ik drink ook nog steeds goed 2,5 tot 3 liter per dag (wat enorm afzien was afgelopen week in de vakantie, ik moest overal 10 x naar de toilet Lachen ).

Moet zeggen dat ik nu wel een beetje de zin verlies om me continue aan te passen, als er toch zo weinig af gaat. Ik heb iedere dag dat wij weg zijn gegaan in onze vakantie zelf mijn eten meegenomen....

Iemand goede ideeën om het weer op gang te krijgen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019 11:47    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
dubbel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019 11:47    

Reageer met quote
Echt tips voor je heb ik niet. Ik ben een paar weken bezig geweest om van de 121 onder de 120 te komen. Soort van plateau. Nu ik eronder zit gaat het weer beter. Als het er langzaam afgaat past je lichaam zich ook beter aan aan het gewichtsverlies, maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet is waar je op zit te wachten. Ik althans niet Lachen .
Misschien dat iemand anders voor jou de tip heeft.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 mei 2019 16:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5