Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken sprintje: Volhouden en ons doel achterna!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dankjewel dames Erg blij .

Geniet weer van het heerlijke weer!

Ik hen zelf een rustige week, alleen za/zo/ma een druk weekend en niet eens vanwege Pasen. Mijn vriend heeft een toernooi (wel in de buurt, dus dat scheelt) dus dat wordt supporten en duimen dat ze winnen. Cool

Ik ga met Pasen alleen de zaterdag bij mijn ouders eten, die zijn op de hoogte dus mijn moeder maakt couscous met groenten, een salade en varkenshaas. Zonder voorgerecht/toetje, o.i.d. zodat er ook geen verleiding is. Verder heb ik besloten dit jaar mijn verjaardag niet te vieren voor familie met gebak, kaas, etc., etc. Maar heb mijn verjaardag verplaatst naar een BBQ vrijdag, zodat we dan lekker met het gezin kunnen BBQen zoals altijd. Zonder dat het extra eten is.

Dus voor april en mei heb ik alle mogelijke verleidingen getackeld. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019 12:08    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Onig. Wat een strak plan van je om je verjaardag zo te vieren.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 apr 2019 15:20    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Met mijn voornemen wil het niet zo goed lukken.... Eigenlijk wonderbaarlijk dat er wel wat af is! Wat is het toch lastig om jezelf in de hand te houden....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 apr 2019 17:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Deugenietje, dankje. Ik vind het wel een beetje gek, want ik vier normaal mijn verjaardag altijd op dezelfde manier. Dus ik moet het wel even goed doorgeven aan iedereen Lachen .

@RvdG Hoe is het deze week gegaan? Er gaat toch mooi wat af bij jou! Lijkt me heerlijk dat er toch een groen vakje staat, ondanks dat je het gevoel hebt dat je niet zo goed bezig bent.

Bij mij is er weer 0,7 kilo af gegaan deze week. Dus eindelijk onder de 100 kilo Erg blij Cool Erg blij . Duurde iets langer dan ik verwacht had, maar het is gelukt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 9:16    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi dames, hoe is het met jullie?

Hier was er tot mijn grote verassing 1,5 kilo af deze week! Na alle 0,5 en 0,7 weekjes dacht ik niet dat ik nog ooit meer zou zien in een week. Nou moet ik hier ook wel bij vermelden dat ik al 2 weken het gevoel had van "dikke vingers" in de ochtend, die vervolgens vrij snel weer wegtrokken. Dus misschien hield ik toch vocht vast vanwege het benauwde weer van de afgelopen tijd.

Nu op naar de 95 kilo en dan lekker nieuwe spijkerbroeken shoppen.

Verder heb ik nog een tip voor ijs liefhebbers, proteine ijs van Breyers! Gisteren voor het eerst een "tub" gekocht, in de hele pot zit 340 kalorien (er zijn er tussen de 250 en 350 kalorien per pot) en deze heb ik gedeeld met mijn vriend. Dus een lekkere gezonde snack voor 170 kalorien savonds op de bank! Paste mooi in mijn kalorien plan van de dag en het ijs is echt lekker.

Erg blij Als jullie lekkere gezondere keuze tips hebben, dan hoor ik het ook graag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2019 11:34    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Erg blij Complimenten voor ons allemaal! We zijn al 33 kilo afgevallen gezamenlijk Cool Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 16:17    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Goed bezig allemaal.

Onig jij bent zo goed bezig.

Wat eet jij zoal?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 apr 2019 19:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Deugenietje schreef:
Goed bezig allemaal.

Onig jij bent zo goed bezig.

Wat eet jij zoal?

Dankje Erg blij .
Ik eet eigenlijk van alles, al probeer ik wel voor alles de meest gezonde optie te vinden (deze is meestal wel kalorie arm, maar soms ook bewust niet). Ik drink bijvoorbeeld 0 kalorien, dus thee vooral witte en groene en 1 glas zero frisdrank 's avonds op de bank. En zorg dat ik minimaal 2 liter drink tot maximaal 3 liter per dag.

Daarnaast begin ik de dag altijd met 100 gram magere griekse yoghurt, met daarop 30 gram granola van quacker en 50 gram fruit (deze week blauwe bessen).

Smiddags eet ik 9 van de 10 dagen een snee brood (de ene week wit, de andere week volkoren) met 20 gram hela curry erop gesmeerd als smaakmaker, daarop bak ik 2 eitjes met heel veel kruiden erdoor gebakken in 4ml olijfolie. Vaak doe ik er zout, peper, kerrie, paprika, fungi en italiaanse kruiden op. Soms allemaal, soms maar een aantal kruiden.

Op de dagen dat ik snel snel moet of weg ben van huis dan eet ik 2 sneetjes brood met slankie smeerkaas (of een andere caloriearme smeerkaas) met lekker 30 a 40 gram smeerkaas erop. Ik probeer hiervoor de smaken te kiezen met een beetje pit erin. En dan neem ik voor de trek in de middag een zakje ongezouten noten mix mee van 20 a 30 gram afhankelijk van hoe laat ik weer kan eten die dag.

's avonds eet ik vrij normaal, een maaltijd van 500 a 550 kalorien. Dit kan o.a. zijn: aardappelpuree met 10 gram roomboter erdoor met een runderhamburger met zout en peper en bietjes erbij. Of 75 gram risotto met 250ml rundbouillion, 20 gram parmazaanse kaas, verse baslilicum, zout, peper, flinke lepel knoflookpuree en 80 gram gerookte kip in kleine stukjes erdoor en 200 gram champignons (of 200 gram wortjeltjes) en 50 gram bosui. En vanavond heb ik bijvoorbeeld 180 gram varkenshaas met zout en peper, aardappelpuree met 10 gram roomboter en 150 gram rode kool.

Verder heb ik 3 eet momenten ingebouwd die BINNEN mijn dagelijkse kalorien van 1400 vallen en ik iedere week naar kan uitkijken. Dit zijn: 1. iedere maandag ochtend 1 pakje noodles kip smaak als middag eten (320 kal). 2. Iedere vrijdag BBQ met alleen vlees en sla met een losse magere dressing (1000 kal). 3. we eten vaak in het weekend frietjes uit de airfryer. Dit betekend 170 gram rauwe friet met 2 frikandellen uit de airfryer en daarbij 30 gram hela curry en 30 gram magere frietsaus caloriearm met een uitje gesneden voor de frikandel. (650 kalorien).

Maandag is mijn middag eten dan kwa kalorien gelijk aan de snee brood met eitjes. Vrijdag probeer ik wat later op te staan zodat ik minder "honger" heb en ontbijt ik normaal, alleen minder ik dan mijn middag eten, zodat ik onder de 1400 kal blijf met de BBQ erbij. En de friet is maar 100 kal meer dan mijn gemiddelde avond eten, dus dan pak ik 's avonds een gezondere snack dan normaal.

Verder zijn mijn standaard tussendoortjes waar ik dus de kalorien mee opvul tot 1400 (ik vul deze ook bewust iedere avond aan, als ik nog te laat zit). Zijn o.a. ongezouten noten mix, lekker stuk oude kaas waar ik dol op ben, fruit met magere yoghurt, heel af en toe breyers proteine ijs halve tub (gemiddeld 150 a 170 kal per tub)en daarnaast heb ik altijd wel snoeptomaatjes, komkommer, etc. in huis. En als ik echt trek heb of een lange dag heb gehad, dan wil ik ook nog wel eens een ontbijtje pakken 's avonds op de bank, wat heel goed vult en helemaal niet slecht is.

Lachen oke dat was me het verhaal wel! Hopelijk heb je er wat aan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019 12:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik denk dat de 3 lekkere momentjes die ik inbouw ook heel erg helpen. Want als ik ergens ben of in verleiding kom, denk ik bij mijzelf hmmm wil ik morgen mijn noodles (of vanavond mijn frietje met frikandel)? Idee ja! Dan blijf ik vanzelf overdag van alle verleidingen af.

Misschien dat jij, Deugenietje, voor jezelf ook een paar van die momentjes kan inbouwen? Ik merk zelf dat het voor mij een stuk makkelijker is om het vol te houden door juist de lekkere dingen die voor jou belangrijk zijn, in te bouwen in je eet patroon. Afhankelijk van wat het is, kan je zelf bepalen of het past.... wat je er evt. voor moet doen of laten en of er een beter/gezonder/kaloriearmer alternatief is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2019 12:30    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Dames, fijne nieuwe week toegewenst.

Hoe gaat het met jullie? Jullie zijn stilletjes Lach , hopelijk is dat een goed teken.

Bij mij was het een uitdagende week in mijn hoofd. Vriendlief was het hele weekend weg en normaal zou ik dan op de bank gaan zitten en lekker snoepen om mijzelf te vermaken. En dit weekend heb ik heel netjes mijn gezonde eetpatroon voortgezet en daarom ben ik extra trots op mijzelf. Komend weekend is hij nogmaals het hele weekend weg voor het Nederlands Kampioenschap. Nu heb ik wel meer vertrouwen in dat het goedkomt.

1,3 kilo eraf deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 mei 2019 11:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5