Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken actie met prijs www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 124, 125, 126  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Waarom is fruit minder gezond dan gedacht Mamdarijn.

Ik heb wel gehoord gelezen dat aardbeien behoorlijk bespoten worden en gifbommetjes zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 7:54    
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
In fruit zitten meer suikers. Daarom eet ik zo dikwijls soep als tussendoortje smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 9:28    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Dat deed ik vroeger ook Whis, soep eten, stond stijf van de groente.

Ik denk dat natuurlijke fruitsuikers niet ongezond zijn.
Ben misschien eigenwijs.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 11:05    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Pianojuffie schreef:
Dat deed ik vroeger ook Whis, soep eten, stond stijf van de groente.

Ik denk dat natuurlijke fruitsuikers niet ongezond zijn.
Ben misschien eigenwijs.

Ik heb dezelfde mening, minimaal 1 stuk fruit per dag vind ik een must. Nu vaak aardbeien, yummie yummie. Maar ook mandarijnen, een peer, een appel, ananas en als ik veel wandel een klein banaantje. Er zitten zoveel vitamines, mineralen en vezels in, dat dat beetje zoetigheid dat het bevat best mag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 16:39    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Ik at 3, 4 of soms 5 porties fruit in het kader: snoep verstandig eet een appel. Bleek niet helemaal waar dus..
Ik eet nu 1 of twee porties fruit per dag en dat is beter.

En Nee ik snoep niet in de plaats van het fruit erbij.. Maar neem inderdaad groente.. Daar zitten voldoende (of meer) vitamientjes in.. En ik neem multivitamine omdat ik inderdaad begrepen heb dat ik iets tekort kwam aan vitamines, en daar nu niet meer over in hoef te zitten. Vooral vitamine D kwam ik tekort terwijl ik bijna dagelijks buiten wandel..
Allemaal kennis die ik de afgelopen maanden heb opgestoken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 17:41    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ben wel fan van fruit en groente, maar niet van multivitamines. Hoewel het een makkelijke oplossing lijkt, zit er ook vaak veel in dat je niet nodig hebt, of juist vaak te veel. Dan liever wat meer uitzoeken en specifiek gaan aanvullen.

Ik was vanochtend 3 onsjes kwijt. Tevreden mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 20:18    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik at 3, 4 of soms 5 porties fruit in het kader: snoep verstandig eet een appel. Bleek niet helemaal waar dus..
Ik eet nu 1 of twee porties fruit per dag en dat is beter.

En Nee ik snoep niet in de plaats van het fruit erbij.. Maar neem inderdaad groente.. Daar zitten voldoende (of meer) vitamientjes in.. En ik neem multivitamine omdat ik inderdaad begrepen heb dat ik iets tekort kwam aan vitamines, en daar nu niet meer over in hoef te zitten. Vooral vitamine D kwam ik tekort terwijl ik bijna dagelijks buiten wandel..
Allemaal kennis die ik de afgelopen maanden heb opgestoken.

Max 2 stuks fruit, meer is te veel. Groente mag je bijna onbeperkt. Ik probeer elke dag 500 gram te eten. Ik heb geen tekorten, elk vitamientje en of sporenelement neem ik op zich voldoende op binnen mijn 1000 kcal. Dat is bij bloedonderzoek aangetoond. Omdat ik zoveel sport pak ik sinds een paar weken wel extra magnesium en omdat ik nog immer sukkel met mijn immuunsysteem een B12 boost. Meer is in mijn geval niet nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 20:28    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Bwa, eigenlijk eet ik ook gewoon veel liever groenten dan fruit...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 20:58    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Ik ben ook geen fan van multivitaminen en supplementen Duffy. Ik had er echt weerstand tegen toen de diëtiste me dit adviseerde. Ik kwam zelfs in verzet..
Maar een vrouw boven de 50 wordt nadrukkelijk geadviseerd goed te letten op de vitamine D inname, en die moest ik dus echt nemen van haar.

En toen vond ik een multivitamine op natuurlijke basis, zonder chemische toevoegen, met die dagelijkse D3 dosering en toen dacht ik, ach.. ik probeer het. Maar ik heb daar echt een week over nagedacht voor ik dat besluit nam en heel wat over vitamine D gelezen.

Het meest ontluisterend vind ik eigenlijk dat in (snel) geteeld fruit en groente veel minder vitaminen zitten dan we denken. Maar goed, dat ter zijde..

Inmiddels voelt het goed, 1 pil per dag leek me eigenlijk al teveel, maar het valt mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje77
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn, bedankt voor je samenvatting van de receptjes! Ik zal het weekend ook eens gaan nadenken over mijn doelen. Mijn schema moet ik ook nog maken, daar moet ik gewoon tijd voor maken. Gelukkig is er wel weer wat af deze week maar ik moet nu gewoon een keer door gaan!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 5:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 124, 125, 126  Volgende
Pagina 48 van 126