Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

12 weken actie met prijs www.dieetwebshop.nl

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 124, 125, 126  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Vanavond dodenherdenking en morgen bevrijdingsdag. Weer twee bijzondere dagen.

Vlaggen jullie ook op deze dagen?

Morgen ga ik misschien een stukje meewandelen met het bevrijdingsvuur. Deze wordt vannacht opgehaald uit Wageningen en met een groep hardlopers van de atletiekvereniging naar Zeewolde gebracht, en op verzoek van Almere wordt het door een groep wandelaars naar Almere gebracht. 30 km in ongeveer 5,5 uur. Dat hele stuk ga ik niet doen, maar een stukje meelopen doe ik graag.

En daarna misschien naar Groningen, zou daar ook iets te vieren zijn?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 11:41    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Kaia schreef:
Afgelopen zondag bevallen, stuitbevalling in 2 uur was heftig maar ben blij dat m'n knul er is en we mochten gelijk naar huis

Gefeliciteerd....dat is een grote gewichtsafname Erg blij Erg blij Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 11:41    
Vrouw Weeggegevens   L1970

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Vanavond dodenherdenking en morgen bevrijdingsdag. Weer twee bijzondere dagen.

Vlaggen jullie ook op deze dagen?

Morgen ga ik misschien een stukje meewandelen met het bevrijdingsvuur. Deze wordt vannacht opgehaald uit Wageningen en met een groep hardlopers van de atletiekvereniging naar Zeewolde gebracht, en op verzoek van Almere wordt het door een groep wandelaars naar Almere gebracht. 30 km in ongeveer 5,5 uur. Dat hele stuk ga ik niet doen, maar een stukje meelopen doe ik graag.

En daarna misschien naar Groningen, zou daar ook iets te vieren zijn?

Ik heb geen vlag/vlaggenstok, dus ik vlag nooit, maar ik vind het wel een feestdag. Wij gaan de lentetocht in Dongen wandelen bij WIK (Willen is Kunnen Lopen ) Diverse afstanden, wij (Michelle en ik) doen de 40km. Zondag zelf ook 40 km op planning staan. Niet omdat het moet, maar omdat het gelukkig weer kan. Miami was veel te heet en te stedelijk/oninteressant om eens gezellig 40 km te gaan wandelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 14:35    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja, wij vlaggen altijd. Manlief hangt nu net de vlag halfstok.
Morgen vlaggen we de hele dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 16:55    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
ja, wij vlaggen ook altijd, natuurlijk, zou ik bijna zeggen. Wij vlaggen ook voor ons koningshuis.
Leonie, bij de Gamma of de Praxis heb je een vlag, een vlaggenstok en een wimpel voor bijna niets !
Dat is dus geen reden om niet te vlaggen hoor.
Ik vind het zo vrolijk (niet vanavond dat heeft een andere reden) staan als er in de lanen en straten van ons vaderland heel veel gevlagd wordt , liefst huis aan huis.....
Wij hebben nog vlaggen en stokken van vlak na de oorlog van linnen! Waren van mijn ouders.
Tegenwoordig is het polyester of zoiets , maar het gaat om de gedachte erachter toch !

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 17:18    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Wij hebben ook nog een oude vlag, met een mooie donkerder blauwtint. En een houten vlaggenstok.
Het mooist vind ik een vlaggenmast, die hadden wij vroeger in de tuin. Het hijsen was zo iets bijzonders. Vanavond vind ik ook bijzonder.

In dit jaar zijn twee tantes overleden die de oorlog als tiener meemaakten. Hun herinneringen aan de oorlog werden tijdens de begrafenissen genoemd en deden me beseffen dat het niet lang meer duurt en de echte getuigen zijn allemaal overleden.
Ik ben van de tweede generatie na de oorlog, mijn ouders zijn allebei in de oorlog geboren. Best indrukwekkend dat er zoveel getuigen van de oorlog om me heen leefden. Maar omdat de meesten er niet over praatten waren het stille getuigen. Ik vind het mooi dat men er nu opener over is, dat er nog steeds nieuwe verhalen verteld worden.
Zo heeft mijn tante (Jodin) er nooit over verteld, bijna al haar familie verloren, en opeens is ze gaan praten, ongeveer 3 jaar geleden. Geloof me, van haar verhaal wordt je stil.

Maar ook die andere twee tantes. Wij zijn aan het lijnen, zij hebben honger gekend, en ondraaglijke kou. Daar werd later dus niet over gesproken, maar die ervaring zijn ze nooit kwijtgeraakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 17:56    
Vrouw Weeggegevens   Dauphine
Ervaringsdeskundige

Dieet: Low Carb/ dr Frank

Reageer met quote
Dat begrijp ik Mamdarijn dat dat heel indrukwekkend is als je het van dichtbij hoort.

Zonder strijd geen overwinning (Sine pugna , non victoria)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
heftige verhalen
bij ons werd op verjaardagen heel wat bovengehaald,meestal stoere dingen
wij woonden in Amsterdam en mijn ooms hadden ergens een koe weten te bemachtigen...een levende
met lappen om de poten door de straten na spertijd...in de fietsenstalling geslacht....
mijn moeder had ook een meisje in huis,ze had het daar nooit over,ik weet ook niet of ze het heeft overleefd
tantes die naar de spoorbaan gingen om eten uit wageons te stelen...en gesnapt werden door duitse soldaten,brrr

ik heb geen vlag maar ben straks wel 2 minuten stil en kijk naar de herdenkings programma's op tv

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 18:30    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Kaia, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje.

Wij vlaggen ook.
Ook zijn we 2 minuten stil en kijken naar de herdenking op de dam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 20:19    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Kaia, van harte gefeliciteerd!

Wij vlaggen niet. Maar we zijn wel 2 minuten stil en onze meiden ook. En ze weten ook goed uit te leggen waarom ze dat zijn.

Mijn oma's leven nog en kunnen ook veel vertellen over hun leven tijdens de oorlog, tieners destijds. Dat maakt veel indruk. Ik heb ooit een studiereis naar Frankrijk gemaakt over de eerste wereldoorlog. Die reis heeft ook bijzonder veel indruk op mij gemaakt en hoop hem nog eens te kunnen maken met mijn eigen kinderen wanneer ze wat ouder zijn...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 21:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 124, 125, 126  Volgende
Pagina 27 van 126