Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

10 wkn challenge - low carb - wie doet er mee?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja ik ben ook te gek op fruit. Ik blijf ook gewoon lekker mijn twee stuks fruit eten op een dag hoor Lach anders mis ik het te erg denk ik. Voorheen at ik wel meer fruitmomenten dan nu. Nu moet ik het doen met wortels en komkommers..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 8:46    
Vrouw Weeggegevens   Joline74
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Al duizenden jaren is fruit rijp 2e helft van de zomer (tenminste in ons land). Waarom? Omdat we dan wat moesten aankomen om de winter in te kunnen. Allemaal heel logisch. Wil je echt afvallen,dan kan je toch het beste fruit beperken. Er zit niets in fruit wat je niet ook via groenten binnen kan krijgen.

Daarnaast is het fruit vandaag de dag zo doorgekweekt dat het veel meer suikers bevat dan bijvoorbeeld 60 jaar geleden.......

Wil je toch fruit eten, dan schijn je het beste te kiezen voor bessen, bramen, etc. Dat is dan wel weer duur ;-). Juice is echt uit den boze omdat vezels eruit zijn gehaald.

Dit gezegd hebbende, mocht je een enorme craving hebben dan is fruit natuurlijk een betere keuze dan Oreo's Lach.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 14:25    
Vrouw Weeggegevens   B23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goede uitleg Joline! Net maar blauwe bessen gehaald :p. En voortaan toch maar eerst een wortel proberen voordat ik een appel pak Lach. Je hebt ook wel gelijk wat betreft het doorkweken.

Maargoed, ontbijten met kwark met wortel is het ook niet helemaal.. heeft iemand ontbijttips zonder fruit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 14:39    
Vrouw Weeggegevens   catherina
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zoals jij ook al zei Joline, als ik wel koolhydraten eet kan ik er moeilijk mee stoppen, heb steeds behoefte om te eten/ door te eten.
Met koolhydraatarm dieet heb ik dat minder.
Ik gebruik het boek van dr. Frank, staat het wel duidelijk in uitgelegd en de recepten zijn makkelijk. Online is ook veel te vinden.
Het blijft lastig af en toe.. ik eet wel teveel koolhydraatarm brood en teveel groente volgens mij. Even kijken hoe het gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 16:12    
Vrouw Weeggegevens   catherina
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
paar ontbijttips van dr. Frank:
- 2 eieren + 2 tomaten + 1/2 avocado + plakje ham (soort omelet)
- sojabrood
- 150 ml magere kwark, + 1 ei
2 tomaten, 100 g huttenkase, 20 g geraspte kaas (in de oven)
- 1 el sojaroom of slagroom, 2 eieren, 1 el geraspte kaas (omelet)
- 100 g kipfilet (vleeswaar), 2 tomaten, 1 klein uitje
- 1/2 bolletje mozzarella, 1 tomaat, 1 ei
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 16:17    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zal wel een stiekeme meelezer worden Cool
Ben geen mega actieve schrijver zit momenteel op keto. Dus lekker makkelijk en vlot afvallen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 19:15    
Vrouw Weeggegevens   Joline74

Dieet: Low carb

Reageer met quote
Ik neem volle kwark. Dan doe ik walnoten en wat verschillende zaden erin. cocos-snippers erbij en dan inderdaad een handje blauwe bessen soms.

Wat je ook kan doen is online low carb muesli zoeken. Hoe dan ook is wennen aan minder zoet het beste. Ik ben nu aan die yoghurt gewend. Zo heb ik ook mijn melkchocolade smaak afgebouwd naar 90% chocolade. Daar zit haast geen suiker in.

Een ommeletje van 2 eieren neem ik ook graag 's ochtends. Ik heb wel low carb brood gekocht want dat helpt me tussen de middag en is ook makkelijk mee te nemen. Ik hou het wel bij 1 zo'n product per dag.

Ik probeer ook tussen de middag 200 gr groenten te eten en 's avonds 400 gram. Dat is echt super veel, maar doordoor heb ik geen honger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:17    
Vrouw Weeggegevens   kim75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jeetje, zoveel groenten krijg ik echt niet weg. Sinds ik in april ben begonnen, heb ik helemaal geen zoetigheidszin meer. Ook de zin in snaaien is compleet verdwenen. Kan nooit lang duren, want dat deed ik toch t liefst... Maar zo lang dit zo is juich ik t toe.
ja, rood fruit zou t beste moeten zijn, bij kiezen tussen 2 kwaden.. Ik probeer mijn ontbijt zo veel mogelijk te variëren, eigen gemaakte crackers en wolkenbroodjes (jeeeh Pinterest!!), roereitjes, Griekse yoghurt.. Ik kan me nl van calorieën tellen herinneren dat t variëren ook helpt, dus..
Diner is vaak groenten met stukje vlees, gegrild of met quinoa, alles is lekker.. Maar net als vandaag gebeurt helaas ook nog; geen behoefte aan vlees, dan maar 2 opscheplepels boontjes, en dat beviel me niks.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:26    
Vrouw Weeggegevens   Scam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Let even op met wat en hoe. Quinoa is nu niet bepaald low carb en boontjes staan ook niet vooraan op de beste keus kwa groenten.
Het beïnvloed behoorlijk je ketose als je op die manier wilt afvallen. Als je het voor een gezonde lijfstijl doet is het natuurlijk prima

Maar alles is beter dan mac donalds

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 22:26    
Vrouw Weeggegevens   kim75
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik moet echt af en toe iets meer dan kip en groenten en zaadjes eten hoor! Ik val gestaag af, en ik wil ook wel blijven volhouden. Maar bloemkoolrijst is idd ook heerlijk. Cougettenoedels minder trouwens.
Ik heb me nooit gerealiseerd dat er bepaalde groenten niet goed zouden zijn, maar dat is bij boontjes dus t geval? Zijn er nog andere groenten waar je me voor kan waarschuwen? ( daar ik toch al geen groot groentenfan ben).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 22:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 3 van 11