Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Claire68
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik vind het ook leuk om berichtjes van iedereen te lezen, zeker als ik geen andere berichten van je kan vinden, mij mij kun je via mijn profiel klikken op mijn voorsteldraadje, dat is heel recent.

Iets waar ik heel veel moeite mee heb, en waarvan ik hoop dat het beter wordt als ik wat afval, is warmte. Ik kan heel slecht tegen warmte. Deze week wordt het voor het eerst boven de 30 graden hier in Leeuwarden. Moet ook nog buiten werken op de bloedhete middagen: postbezorgen. Gelukkig is er weinig post in de vakantie. Ik hoop zo kort mogelijk bezig te zijn vanmiddag. Maar ja, wel rustig aan natuurlijk, met de hitte.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 9:36    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik kan heel goed tegen de warmte gelukkig, maar ik kreeg wel altijd extra zin om lekkere dingen te eten en wijn te drinken hahaha. Dus moet mezelf echt inhouden en de demonen weerstaan Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 11:43    
Vrouw Weeggegevens   maxx
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Allemaal,

Ik ben meestal niet echt aanwezig in deze forums maar het helpt toch om er aan mee te doen omdat je iedere week je gewicht bijhoudt en ziet hoeveel van je streefgewicht je hebt gehaald. Mijn uiteindelijke doel is om in de buurt van de 60 te komen maar dat gaat nog wel even duren. Alles minder dan nu is sowieso goed dus ik ga gewoon langzaam op dat doel af. Ik probeer te sporten als ik me daar goed genoeg voor voel en eet gezond en niet te veel. Ik heb geen speciaal dieet omdat ik niet na afloop snel wil aankomen als ik weer gewoon ga eten. Daarnaast kookt mijn man altijd dus dan wordt het ook zo’ gedoe. En ik hou van suiker in mijn koffie Lach.
Iedereen veel succes weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018 19:30    
Vrouw Weeggegevens   Claire68

Reageer met quote
De tabel lijkt niet goed te functioneren. Ik heb net mijn gewicht ingevoerd: 78.3, en een week geleden 78.9, dan moet de tabel nu toch 0.6 kilo gewichtsverlies tonen? Het verschil tussen 78.9 en 78.3 moet nu toch zichtbaar zijn? Maar er zijn nu twee kolommen achter elkaar met hetzelfde gewicht 78.3 erin en gewichtsverlies 0,0. En ik zie bij iedereen dit euvel. Dit is zo toch niet de bedoeling?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 10:19    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EGA

Reageer met quote
Claire68 schreef:
De tabel lijkt niet goed te functioneren. Ik heb net mijn gewicht ingevoerd: 78.3, en een week geleden 78.9, dan moet de tabel nu toch 0.6 kilo gewichtsverlies tonen? Het verschil tussen 78.9 en 78.3 moet nu toch zichtbaar zijn? Maar er zijn nu twee kolommen achter elkaar met hetzelfde gewicht 78.3 erin en gewichtsverlies 0,0. En ik zie bij iedereen dit euvel. Dit is zo toch niet de bedoeling?

Dit is de eerste week van dit sprintje en je start hier dus op 78.3. Het gewicht van 78.9 geldt niet voor dit sprintje vandaar dat er nu ook nog geen verschil te zien is. Volgende week ga je het verschil met deze week terug zien onder week 2.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 13:13    

Reageer met quote
Nog even voorstellen. Ik ben Yvonne een vrouw van 50 jaar. Vanaf de pubertijd is mijn gewicht al een probleem. Om mijn 11de ben ik in 3 maanden tijd 15 kilo aangekomen. Hormonen gooide heel mijn spijsvertering en vetverbranding in de war. Ik moest gaan stoppen met turnen en van 5 dagen in de week sporten viel dat al snel stil tot nauwelijks meer sproten omdat mijn lichaam dit gewicht verschil niet aankon. Rond mijn 14de waren er nog eens 15 kilo bij gekomen en had ik dus een overgewicht van 30 kilo. Na diëtisten, gynaecologisch onderzoek en psychisch onderzoek ben ik doorgestuurd naar Nijmegen. Daar opnieuw begeleiding door een psychologe die deel uit maakte van een obesitas team. Na ruim een jaar wekelijkse gesprekken kwam men tot de conclusie dat ik het polycysteus ovarium syndroom zou hebben en dat ik maar met mijn overgewicht moest leren leven. In dat jaar ook nog diverse afval producten gebruikt. Weer terug naar 3x per week sporten en nog geen ons afgevallen. Vervolgens het afvallen jaren laten rusten maar het overgewicht bleef problemen geven. Vooral ook omdat mijn zelfvertrouwen er onder leed. Opmerkingen van buitenaf hielpen ook niet echt. Uiteindelijk toch weer naar de huisarts met de vraag of een maagband geen optie was. De huisarts vond me daar te jong voor en dus weer de molen van diëtisten in. Nu een half jaar precies volgens het boekje eten was ik 1-2 kilo kwijt. Er werd een brief geschreven voor de huisarts (dichtgeplakt) Vele jaren erna kwam ik er achter dat de diëtiste van het wit gele kruis had geschreven dat doorgaan geen zin had want het kind deed haar best niet. Inmiddels bezig geweest met vetafdrijvende pillen die nog in de testfase zaten via de huisarts. Daar gingen mijn darmen van verkleven dus ook geen succes. Weer jaren zelf aanmodderen. Periodes met wel afval pogingen en dan weer niet. Na vele jaren samen met mijn vorige partner 30 kilo kwijt geraakt met de EGA methode. Nadat die relatie kapot ging, ging het met mij ook mis. Mijn huidige man vind volle vrouwen ook nog eens mooi dus kwamen er nog wat kilootjes aan maar dat liep echt uit de hand. Na een tijd zaten de 30 kilo er weer terug aan en meer. Uiteindelijk werd er door de huisarts ontdekt dat ik pré diabeet was en dat ik moest afvallen. Doorgestuurd naar een internist om te kijken of ik in aanmerking zou komen voor een gastric by pass. Ik kwam in aanmerking maar na het gesprek met de chirurg durfde ik de operatie niet aan. Ik moest dus weer zelf aan de slag. Inmiddels ben ik 20 kilo kwijt maar nu kom ik niet verder. Steeds loop ik vast rond de 100-105 kilo. Mijn eerste doel is dus om echt onder die 100 kilo te komen. Het volgende doel is om naar de 80 kilo te komen. Ik weet dat ik me daar weer lekker bij voel. En volgens het BMI zou ik naar 70 kilo moeten voor een gezond gewicht. Maar als ik mijn opgebouwde medicijnen maar weer kwijt ben dan vind ik het ook al goed. Inmiddels gestopt met pijnmedicatie ivm reuma pijn die erger was geworden door overgewicht. Nu dus meer als twee jaar geen pijn meer. Ook mijn diabetes medicijnen gestopt. En mijn bloeddruk medicijnen al 2x verminderd. Op de goede weg dus maar mijn weegschaal laat het nu niet meer zien. Gewicht blijft rond het zelfde getal schommelen en ik kom er maar niet onder. Dus wekelijks 0,5 kilo er af is een mooi streven. Hoop dat ik het voor elkaar ga krijgen. Het is wel een lang verhaal geworden. Verward

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 13:44    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Het is zeker een heel verhaal, maar je hebt aardig wat meegemaakt dat valt niet mee.

Het is logisch dat je in het begin altijd snel afvalt maar je wil ook graag verder afvallen. En dat is moeilijk.
Soms wil het ook zo zijn dat je te weinig eet. Het blijft een puzzel wat voor jou werkt.
Hoop dat we je kunnen blijven stimuleren.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 19:14    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Zal ook nog wat vertellen van mezelf.
Ben 60 jaar . Al bijna 40 jaar getrouwd heb 3 dochters en 6 kleinkinderen ( 3 om 3 Dat hebben ze goed gedaan)
Werk in de thuiszorg.
Ben 5 jaar terug zo n 10 kg afgevallen voor de trouwdag van de jongste dochter. Maar zo langzamerhand zitten ze er weer bij.
Toen sportte ik nog maar kan nu de moed niet opbrengen.
Probeer niet echt te lijnen maar op te letten met eten enz.
En langzaam aan naar de 75 en nog mooier 72 te gaan .

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018 19:21    

Reageer met quote
janniek schreef:
Het is zeker een heel verhaal, maar je hebt aardig wat meegemaakt dat valt niet mee.

Het is logisch dat je in het begin altijd snel afvalt maar je wil ook graag verder afvallen. En dat is moeilijk.
Soms wil het ook zo zijn dat je te weinig eet. Het blijft een puzzel wat voor jou werkt.
Hoop dat we je kunnen blijven stimuleren.

Ik blijf doorgaan Janniek. En daarbij vind ik zeker stimulans bij jullie. Dank je wel.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 10:07    

Reageer met quote
Weer zon week dat er een hoop vocht blijft hangen in mijn lichaam. Dikke handen, voeten en benen. Pfff hoort er bij denk ik dan maar. Tis alleen niet zo motiverend op de weegschaal. Verward

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2018 10:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7