Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

0,5 kg per week afvallen vervolg 10

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat een opluchting Janny. Kan me voorstellen dat je er tegenop keek nadat je je de vorige keer zo slecht voelde. Fijn dat het nu meeviel. Ben je verder ook weer opgeknapt?
Hier gaat het de ene dag beter dan de andere. Weinig nieuws te melden haha.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 15:16    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Deze week een leuke verrassing op de weegschaal. Toch weer een 0,5 kilo er af. Helaas ook minder goed nieuws gekregen. Sommige van jullie zullen weten dat ik regelmatig met vochtproblemen te kampen heb en dat dit ook enorme invloed heeft op mijn gewicht. Vanaf september gaat dat ook gepaard met pijn in mijn benen. Met name mijn linker knie gaf in eerste instantie problemen. Artrose was daar het oordeel en de pijn in mijn knie is verholpen met een injectie. Pijn in mijn rechter been bleef. Eerst dacht men dat het kwam omdat ik dat been intensiever was gaan gebruiken om mijn linker knie te ontzien. Maar ondanks fysiotherapie bleef de pijn en werd zelfs erger. Steeds vaker worden mijn beide benen ook dik. De fysiotherapeute gaf aan dat misschien een lymfoedeemtherapeute wat zou kunnen betekenen dus bij de huisarts een verwijsbrief aangevraagd. Die heeft mijn benen onderzocht en liet doorschemeren dat ze het eigenlijk niet zo zag zitten maar heeft toch een verwijsbrief uitgeschreven. Afgelopen donderdag bij de lymfoedeemtherapeute geweest. Zij gaf aan dat het geen lymfoedeem is maar lipoedeem als veroorzaker van lymfoedeem. De lipoedeem is waarschijnlijk al in mijn puberteit ontstaan. Na mijn levensverhaal in het kort te hebben verteld en hoe ik al sinds mijn puberteit al worstel met mijn hormonen, werd voor haar de diagnose alleen maar duidelijker. Een officiële diagnose is het nog niet maar alles wijst wel die kant op. Inmiddels oefeningen gekregen om mijn benen een beetje te kunnen ontlasten en ondanks pijn toch in beweging blijven. Mijn eetpatroon van dit moment vast zien te houden omdat koolhydraatarm eten in deze ook zou kunnen helpen. Dus er is nog hoop. Komende donderdag gaan we met een behandeling aan de slag die pijnlijk kan zijn maar die hopelijk wel gaat helpen. Fingers crossed!!!

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 17:02    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Reageer met quote
Klinkt heftig Yvonne!

Fijn dat het meeviel Janny.

Mijn allergie is gelukkig aan het doven, prednison is klaar hopelijk vlamt het nu niet meer op. En ik hoop dat de eettrek wegtrekt, heb eetbuien en mn weerstand is voelbaar laag..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 17:22    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
De ziekenboeg loopt aardig vol hier. Wat een baalberichten. Gelukkig is ook Vlinder er weer uit. Je lichaam heeft veel energie nodig (gehad) dus heeft het waarschijnlijk ook gewoon meer nodig. Misschien over de dag wat meer (gezond) eten? Dat je dan minder snel naar snoep en snacks grijpt?

Wat vervelend Yvonne. Aan de andere kant wel "fijn" dat je weet wat het is en hopelijk dat de behandeling soelaas kan bieden. Dat je dan ook van de pijn af komt. Zo vervelend! Je zet wel een heel mooie reeks neer hier.

Ik heb mijn gewicht een paar dagen eerder doorgegeven, want ik ga een lang weekend naar mijn ouders toe en kan dan niet wegen. En alsnog vanmorgen een mooie 79.1, waarbij er weer 0.4 af is in een paar dagen. Ik ben blij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 8:24    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sterkte Yvonne hoop dat je snel verlichting vind
Hier er 1 onsje af, wil gewoon niet meer terwijl ik toch goed mijn best doe Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 22:48    

Reageer met quote
@jasmijn, ik moet idd weer een ritme in gezond eten zien te vinden. Hoe meer ik m'n best wil doen, hoe fouter het gaat Rollende ogen

Wauww een mooie 79.1 cheerleader

JPee, een onsje eraf is toch eraf!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 feb 2021 19:55    
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Sterkte voor wie het nodig heeft.
Hoe vergaat het jullie met de sneeuw?
Ik neem deze week de fiets maar niet. Consequentie is dat ik nu meer wandel en dat eigenlijk niet eens zo slecht bevalt.

1ste doel: 94,5 in februari.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2021 13:57    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Buiten fietsen is hier op het ogenblik ook niet echt een optie en mijn auto stond zo ingesneeuwd dat ik ook veel te voet heb gedaan. Wel even binnen op de trainer gefietst maar dat is niet zo lekker als buiten fietsen. En inmiddels de auto toch maar uitgegraven zodat ik gisteren naar de therapie kon. Daar een lymfedrainagemassage gehad. Ondanks dat de massage zelf heel zacht is gaf het wel een enorm effect in mijn benen. Erg gevoelig en soms zelfs pijnlijk maar wel bijna direct het gevoel dat er weer een stroming in de benen ingang werd gezet. Mijn beide benen zijn ook voor de massage op 7 plaatsen opgemeten en we gaan volgende week zien of de massage effect heeft. Zelf kan ik dagelijks aan de slag met het masseren van de lymfeknopen. Ook draag ik inmiddels steunkousen. Ook dat is nog niet tof en geeft een pijnlijk gevoel in mijn benen maar dat is even door zetten. Merk wel dat de pijn me heel veel energie kost. En tevens er ook voor zorgt dat ik niet meer zon zin in eten heb maar wel in troost voer. Dus moet ik extra op letten om gezond te blijven eten en blijven bewegen maar dat is op het ogenblik zo moeilijk. Huil huil

Volgende streefgewicht 91 kilo op 3 mei 2021.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2021 16:22    
Vrouw Weeggegevens   janniek

Reageer met quote
Dat kan ik me helemaal indenken Yvonne. Hoop dat t je zal lukken om gezond te blijven eten, maar ook dat de behandeling helpt.

Hier weer gelijk gebleven wil toch eind van dit sprintje toch een groen vakje hebben, zal vandaag niet lukken, heb toch wat gebakken voor mn verjaardag,

Dit is al weer de laatste week van dit sprintje en het begin v h vlgd .
Hoop dat jullie allemaal weer meedoen.

https://www.weegclub.nl/forum/0-5-kg-per-week-afvallen-vervolg-11-t56939.html

Fijn weekend allen.

dagboekje van janniek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 feb 2021 9:29    

Reageer met quote
Alweer een jaar voorbij, gefeliciteerd met je verjaardag Janny!

6 ons in de plus, valt me mee, hopelijk deze week weer meer controle Lachen

Fijn weekend allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 feb 2021 9:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Volgende
Pagina 18 van 19