Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Zoe28 "Ik ga het traject in"

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Zoe28
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Ik ben een 28 jarige moeder van 2 kinderen en kampmal jaren met overgewicht. Al sinds mijn 17de, na vele echt vele lijn pogingen heb ik de stoute schoenen aan getrokken en naar de ha gegaan voor een verwijs. Afgelopen do mijn eerste intake gehad bij de nurse, mijn bmi 39 oeps een puntje te kort dus ik moest besproken worden, nog de zelfde dag werd ik terug gebeld dat ik het traject in mAg en dat de uiteindelijke keus bij de chirurg ligt. Zou deze je na zo'n traject nog afwijzen? En zo ja waarop?
Ik loop met rugklachten maar ja die voldoen niet aan 1 van die 5 punten, maar wel vonden ze mij de geschikte kandidaat voor zo'n operatie. Hoop dan dat de chirurg het ook zo vindt. Komende week ontvang ik de afspraken voor de bijeenkomst, internist, chirurg. Vind het zo spannend

Ik ga in het maasstad, iemand daar ervaringen mee en ook qua wachtlijsten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 apr 2014 23:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo Zoe28, allereerst welkom hier Ron die hier veel van weet heeft op dit moment net een operatie achter zich wellicht kan je de info die hij al gepost heeft eens lezen.

Ik heb de titel van je dagboek aangepast nu staat onze super handige link in je profiel nooit meer zoeken als je wil posten.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2014 7:51    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Welkom!

Ik heb geen ervaringen met het Maasstad. Heb zelf voor het sfg gekozen. Hoe 'moeilijk' ze doen over een te lage BMI zou ik je ook niet kunnen zeggen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2014 11:01    
Vrouw   Zoe28

Reageer met quote
Slankie ik had het sfg als eerst gebeld maar ben daar door de telefoniste zo grof behandeld om 1 punt bmi het zat tussen me oren en moest maar gaan sporten. Tja dat laatste deed ik al jaren totdat me rug het weer begaf, toen over gegaan naar het maasstad. Ik hoorde dat ze je in princiepe alleen nog afwijzen als ze denken dat je het niet aan kan of psychisch niet in orde bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2014 12:32    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
In principe zijn het regels: BMI moet minstens 40 zijn om geopereerd te mogen worden, of hoger dan 35 met een comorbiditeit. Dan is de operatievergoeding uit het basispakket van de ziektekostenverzekering. Het is ook niet helemaal voor niks dat er regels zijn, omdat je behoorlijk kan afvallen door middel van (met behulp van) een operatie. Er zijn genoeg verhalen van mensen die zo veel zijn afgevallen, dat ze nu kampen met ondergewicht en dagelijks bezig zijn om aan te komen, wat voor hen erg moeilijk is. Het ene ziekenhuis zal er misschien anders mee omgaan dan de andere, lees: de regels strikter hanteren, maar dat heb je op elk gebied. Dat zal je misschien nog wel vaker tegenkomen in je traject en in je verhalen met lotgenoten. Iemand die bij de ene psycholoog is afgewezen en een volgend ziekenhuis het traject in gaat en geen problemen heeft om de operatie te krijgen.

Wachttijden van de ziekenhuizen weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zelf heb ik 9 maanden moeten wachten op de operatie en hoewel dat vanaf het beginpunt erg lang lijkt, het is wel goed om je wachttijd te gebruiken om je voor te bereiden op wat er komen gaat. Je hele leven gaat op de schop en dat heeft best veel voeten in de aarde. Een voorbeeld? Een maand na mijn operatie kreeg ik een bericht dat de toekomst van mijn winkels deed wankelen. Stress tot en met en wat doet dat met je? Het liefst wil je gaan eten/snoepen en dat lukt niet. Wat moet je dan? Ik miste het eten toen verschrikkelijk!
Je etenspatroon wordt helemaal anders, lees je in wat er belangrijk is op eetgebied. Kan je alvast op die manier gaan eten, niet de hoeveelheden, maar hoevaak je eet en wat je moet eten. Lees over de verschillende soorten operaties, wat past bij jou? En waarom? Stel je voor at je dokter je een bepaalde operatie voorstelt en jij denkt aan een andere operatie, weet je dan waarom jij die andere operatie wilt hebben?
Kortom: je kan alvast aan het werk! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014 7:42    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Er word gesjoemeld met bmi's. Dus wie weet is het geen probleem. Ik weet al minimaal 2 gevallen waarbij de huisarts de BMI op de verwijsbrief wat hoger heeft gezet. Ging in deze gevallen ook maar om 1 punt. Dat is hetgeen wat het sfg aanhoud. Dat je zo behandeld bent is niet leuk maar blijkbaar trekken ze de grens dus wel strak. Ze hadden het alleen nooit op die manier kogen zeggen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 6:02    
Vrouw   Zoe28

Reageer met quote
Bla,

Ik ben me er heel erg van bewust wat me te wachten staat, heb er dan ook jaren over na gedacht en het ene na het andere geprobeerd dit is echt nog het enige hulpmiddel. Daar waar ik vroeger een echte emotie eter was heb ik in de loop der jaren ook geleerd om over moeilijke dingen etc te praten ipv te snaaien want uiteindelijk ben ik na een vreet moment ook niet gelukkig. Ik hoop dat bij jou met de winkels uiteindelijk goed is gekomen en hoe is het jou vergaan vanaf het punt dat je wilde gaan snoepen op dat moeilijke moment maar wat niet ging?

De nurse en ook de gene bij de telefonische intake zeiden dat het aan de chirurg is en dat hun dat om 1 punt bmi niet kunnen bepalen. Daarbij zou er ook gekeken worden naar de ziektes die in de eerste lijn fam voorkomen omdat mijn vader op jonge leeftijd diabetes kreeg en mij moeder met 34 dr eerste hartstilstand ik ga nu ook richting die leeftijden en dit vonden ze ook 1 van de redenen om me door te laten gaan ik ben een groot risico nu. Ik kan niet meer doen dan afwachten.

Wat voor soort operatie zou ik toch voor de bypass gaan lees daar toch positievere dingen over en hoor van 2 uit mijn kennissen kring dat ze achteraf liever de bypass hadden gewild ipv een sleeve.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 8:20    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Bij mij word de sleeve vrijdag omgezet naar een bypass vanwege extreme productie van maagzuur en de bijkomende problemen daardoor. Als ik deze problemen niet had vind ik de sleeve nog steeds de beste keuze in mijn geval.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 10:07    
Vrouw   Zoe28

Reageer met quote
Slankie had je voor de operatie ook al veel maagzuur?

De gene met de sleeve hebben nu een gbp omdat de sleeve niet het gewenste resultaat gaf. Het is een lastige keuze maar het is ook wel belangrijk om te kijken wat er bij je past.

Succes vrijdag, hoop dat je erna van je maagzuur af ben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 12:55    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ervoor had ik nooit last van maagzuur. Had dus ook geen echte indicatie voor een gbp. Grootste voordeel van de sleeve (en ben band dat ik dat straks kwijt ben) is het echte gevoel vol te zitten. De zogenaamde 'stop'. Aangezien er straks geen maagportier meer is en voeding eerder naar de darmen doorstroomt ben ik bang sneller en meer honger te hebben. Maar goed dat zullen we zien.

Het idee dat er met de gbp sneller en beter resultaat te behalen valt is achterhaald. Verhalen dat een sleeve niet het gewenste effect heeft ken ik ook. Maar als ik dan kijk welk leefpatroon die mensen ermop na hielden valt ook wat over te zeggen. Verandering, daar staat en valt alles mee. Een kleinere kaag volproppen met slecht voedsel is geen oplossing. Maar goed, er zijn gevallen waarbij de sleeve echt niet werkte. Maar die ken ik van de gbp ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014 19:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2