Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Zijn er vegetariers onder u?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Frietski
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met vega

Reageer met quote
Hallo,
Ik ben net begonnen bij de weegclub. Ik eet geen vlees, vis of kip (geen enkel dood dier dus) en nu ben ik benieuwd of er meer vegetariers zijn die eetdagboekjes hebben op dit forum. Dan kan ik daar ook eens kijken voor tips. Alvast bedankt!

groeten van Frieda

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 11:56    
Vrouw Weeggegevens   bo68
Weegclubfan voor het leven

Dieet: W.m.d.W

Reageer met quote
Hoi,

Ik ben niet echt een vegetarier, want ik eet wel vis, maar geen vlees van koe,varken, kip of dergelijke.
In mijn maaltijden vervang ik vlees voor kaas, ei of tofu.

Je kunt genoeg varieren hoor, ook zonder vlees, maar soms vind ik dat ook moeilijk om weer eens wat anders te verzinnen, maar nu kan ik ook af en toe bij jou komen neuzen voor ideeen. Erg blij

groetjes Bo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 14:06    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Frieda, ik zou dit oproepje (ook) bij Babbelbox plaatsen http://www.weegclub.nl/forum/babbelbox-f6.html

Kijk ook bij recepten.
Naar aanleiding van jouw vraag heb ik aan Ellen voorgesteld om een aparte afdeling vegetarische recepten aan te maken. Je kunt dat zelf beginnen met recepten neer te zetten en dan volgen er wel meer.. De vegetariers zitten een beetje verdeeld over alle dieten. Even afwachten wat ze ervan vindt, ze is tenslotte de beheerder Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 15:05    
Vrouw Weeggegevens   Nomi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: WmdW

Reageer met quote
Ik ben sinds een maand of 2 vegetariër, maar heb al weer een tijd mijn eetdagboekje niet ingevuld zie ik Verward .
Misschien als je een paar blz terug bladert dat je nog wat menuutjes 'kan pakken' Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 16:22    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Odette schreef:
Frieda, ik zou dit oproepje (ook) bij Babbelbox plaatsen http://www.weegclub.nl/forum/babbelbox-f6.html

Kijk ook bij recepten.
Naar aanleiding van jouw vraag heb ik aan Ellen voorgesteld om een aparte afdeling vegetarische recepten aan te maken. Je kunt dat zelf beginnen met recepten neer te zetten en dan volgen er wel meer.. De vegetariers zitten een beetje verdeeld over alle dieten. Even afwachten wat ze ervan vindt, ze is tenslotte de beheerder Cool

Dit was het antwoord van Ellen:

Er staan vega recepten tussen de kcal recepten, daar mogen ook nieuwe bij gezet worden wel graag met de Kcal erbij

Dus lekker snuffelen bij de recepten voor ideeën Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 21:23    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Mag ik me er ook even mee bemoeien: quorn en tofu (en evt. Valess, maar dat zit tegenwoordig weer vol met rommel geloof ik) zijn lekkere vleesvervangers voor je warme maaltijd, voor op brood kun je tapenade, pesto, houmous, tahine, notenpasta 's, pindakaas, kaas, ei als je dat wel eet, sandwichspread en allerlei vegatarische "paté" soorten gebruiken. De reformwinkels verkopen dat laatste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 7:59    
Vrouw Weeggegevens   Nomi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: WmdW

Reageer met quote
De Appie Hein verkoopt ook de pate's en vegetarische filet american enzo. Die je trouwens niet moet kopen omdat ze vol toevoeginging zitten zag ik net in de winkel Lachen

Voor de vleesvervangers moet je inderdaad heel goed kijken..de meeste zitten vol toevoegingen (niet alleen de Valess volgens mij).
Ik ben sinds kort verknocht aan de tofu speltburgers uit de natuurwinkel smullen

Laatst aangepast door Nomi op di 22 jun 2010 9:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 8:15    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   bo68

Dieet: W.m.d.W

Reageer met quote
Je kunt inderdaad veilig tofu kopen in de natuurwinkel, maar ook in sommige aziatische toko's, als er maar duidelijk opstaat, niet genetisch gemanipuleerd. (en zonder toevoegingen, natuurlijk)
De vleesvervangende produkten in supermarkten, vermijd ik zowiezo, vanwege de additieven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 8:55    
Vrouw Weeggegevens   Frietski
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met vega

Reageer met quote
Die maak ik zelf. Ik zal het recept op receptensite zetten. Ook heb ik lekkere hummus gemaakt. De vegetarische dingen van de appie hein vind ik af en toe lekker. Zelf gebruik ik veel seitan, tofu, gerookte tofu, tempeh of panir (heerlijke indiase kaas die lijkt op tofu maar is steviger en er zit ook meer smaak aan.) Nu mooi weer; we gaan lekker fietsen! De recepten volgen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2010 11:04    

Reageer met quote
Graag, vooral die van hummus!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2010 12:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2