Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Yoghurt, kwark vraagjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Major
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een paar vraagjes over yoghurt en kwark.
Ik wil ermee gaan beginnen om in de middag een klein schaaltje te nemen. Ben er sowieso nooit een echte fan van geweest, maar het vult iets beter dan een appel of stukje komkommer.

Om te beginnen, hoe kan ik dat het beste zoeten? Ik lust het absoluut niet zonder zoetmiddel. Maar wat is het verstandigste?
Wat is de beste soort? Kan ik beter magere of volle nemen?
En ik denk niet de kwark en yoghurt met bijvoorbeeld vanille of fruit erin verwerkt vanaf de fabriek, zoals de Optimel kwark en drinkyoghurt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 dec 2016 15:49    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Major, kwark bevat meer eiwitten dan yoghurt en is minder 'zuur' ook. Doordat er meer eiwitten inzitten 'vult' het beter, je hebt er langer genoeg aan.
Als je er fruit in zou willen, waarom ga je dan niet voor vers fruit? In stukjes of even door de blender? Is het gelijk wat zoeter ook. Als dat nog niet voldoende is zou ik voor stevia druppels kiezen, daar heb je heel weinig van nodig, omdat het heel sterk zoet. Een druppeltje of desnoods twee is al meer dan genoeg!

Maar je kunt natuurlijk elke zoetstof kiezen die je wilt, geen enkele bevat calorieën.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2016 0:33    
Vrouw Weeggegevens   Major
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dank je voor je reactie.
Momenteel zit ik 's middags aan een klein schaaltje yoghurt, maar als het pak leeg is ga ik dan kwark kopen. ik ben geen fan van yoghurt, mij te zuur inderdaad.
Fruit uit de blender vind ik een goed idee. Ga ik zeker proberen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2016 12:06    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik zou ook fruit in kleine stukjes erdoor heen doen. Appel, banaan, peer, aardbei, enz. Je hebt ook diepvriesfruit dat heel lekker is b.v. bij de Aldi en de AH, o.a. kersen, blauwe bessen, aardbei. Als je dat laat ontdooien loopt er ook zoet sap uit dat helpt om de kwark zoeter te maken. (Er staat op het pak dat je het doosje op een bord moet leggen om te laten ontdooien, niet doen, want het sap loopt er dan uit en wordt onbruikbaar doordat het zich met de inkt van het pak mengt. Gewoon uit het pak in een schaaltje doen en zo laten ontdooien, bij voorkeur in de koelkast zodat je ook nog wat minder stroom verbruikt!).
Als je kwark in een bakje meeneemt naar b.v. je werk, kun je er 's morgens bevroren fruit door doen, dan is het ontdooid als je het een paar uur later wilt opeten en heeft het intussen je kwark mooi koel gehouden.

Je kunt ook rozijnen of in stukjes gehakte vijgen of dadels doen. Dadels en vijgen bevatten ook weer mineralen die je anders niet zo makkelijk binnenkrijgt dus dat is 2 voordelen in 1. Rozijnen ben ik niet zeker van maar volgens mij bevaten die ook weer ijzer, geloof ik.
Als je ze even laat 'weken' in de yoghurt of kwark zetten ze uit en smaakt het zoeter.

Tenslotte zou je ook (maar is weer net iets minder gezond maar wel sneller) appelmoes of ander fruitmoes kunnen nemen. De AH heeft ongezoete appelmoes in handige kleine cupjes, zo blijft het lang goed.

Als je van kaneel houdt kun je er ook wat kaneel over strooien, geeft ook het idee van 'zoet'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 17:23    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Ik vind het lekker om wat zomerfruit, uit de diepvries, erdoor te roeren. Of, heb altijd van die pakjes in de vriezer, kersen, wordt het wat zoeter en ziet er gezellig uit😊

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 18:44    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Zelf eet ik vaak tussen de middag de Griekse yoghurt van Total Fage met een banaan. Samen in de blender en het smaakt echt heerlijk! Dan hoef ik er verder niets bij te doen voor de zoetheid. Smaakt mij dan echt heel goed.
Soms doe ik er nog een eetlepel lijnzaad bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 dec 2016 19:02    
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vandaag trouwens bovenstaande gemaakt met magere kwark in plaats van Griekse yoghurt. Ik had verwacht dat dit minder goed smaakte, maar dat was niet het geval.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 dec 2016 18:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1