Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

WmdW vraag

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Domburg
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Weg w/d Weegschaal

Reageer met quote
hoi allemaal,

Ik ben in de afgelopen maanden bijna 25 kilo afgevallen door gezond eten(geen suiker gebruiken). Om nu op gewicht te blijven en nog belangrijker: mijn eet onrust (die helaas niet weg is, ook al blijf ik nu -nog- mooi op gewicht) aan te pakken ben ik mij aan het verdiepen in wmdw.
ik heb de 2 boeken en ben erg enthousiast over deze visie.

Ik vraag me echter af in welke groep ik mij kan indelen( superdieet),
ik ben namelijk lang, 181 en ik weeg nu 71 kilo. Ik ben erg actief, dagelijks zeker 1 uur beweging, om en om een dag intensief/rustig.
ik bereken zelf groep 4 als ik zou lijnen, en omdat ik dus niet lijn zou het groep 3 zijn?
klopt dat een beetje denken jullie? op een of andere manier komt het me een beetje weinig over...
als ontbijt eet ik budwigmix (kennen jullie dat?) hebben jullie enig idee hoeveel gram ik voor 1 boterham mag vervangen?

ik hoop dat iemand me een beetje verder kan helpen! Alvast bedankt in iedergeval!
groetjes Anja

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 13:43    
Vrouw Weeggegevens   bo68
Weegclubfan voor het leven

Dieet: W.m.d.W

Reageer met quote
hoihoi,

wat betreft de vraag over het budwigpapje,
eigenlijk is 2 boterhammen gelijk aan een origineel budwigpap-recept;
http://www.natuurvoedsel.nl/recepten/budwig-pap
opdeze link zie je de dosering voor een ontbijt.

succes, kom je ook gezellig bij WmdW?

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 14:13    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoi Anja, welkom bij Weg met de Weegschaal.

Bo heeft je vraag over het Budwig papje al beantwoord.

Ik ga je vertellen dat je als vrouw, groot/lang en actief welliswaar in groep 3 ingedeeld zou worden, maar vergeet niet dat deze hoeveelheid voedsel bedoeld is om langzaam af te vallen. Het is ongeveer 20% minder als je nodig zou hebben om gewoon te leven. Als je dus niet meer wilt afvallen zoals jij (complimenten trouwens voor mooi gewichtsverlies) dat ga je toch gewoon in groep 2 zitten.

Die groepen zijn bedacht door Meijke om een indicatie te geven van hoeveel je zou moeten eten. Zodra je ermee aan de gang gaat merk je pas of die hoeveelheid geschikt is voor je. Het is heel simpel: start ergens mee. Heb je nog honger, eet je meer. Kan je het niet op, eet je minder. Je lijf geeft het zelf aan!!!
Dus als je vindt dat groep 3 te weinig voor je is, schuif dan op naar groep 2 en eet een beetje meer.

Je bent van harte welkom om hier te komen schrijven. Ik zie dat je Montignac hebt gedaan. Als je dat veranderd wilt hebben in WmdW moet je even Ellen lief aankijken op: http://www.weegclub.nl/forum/alleen-hier-je-forum-vragen-stellen-of-profiel-aanpassingen-t11138.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 16:27    
Vrouw Weeggegevens   Domburg

Dieet: Weg w/d Weegschaal

Reageer met quote
dank jullie wel!!!

aha, groep 2 lijkt inderdaad wel iets meer bij mijn behoefte te passen... ik heb de afgelopen dagen best nog wel honger gehad! ik zal de boeken nog iets grondiger bestuderen en hier mee goed in de dagboekjes kijken! En ik overweeg een cursus(onrust oid) bij wmdw, heb net een analyse aangevraagd, wil het namelijk nu GOED doen en dit lijf zo gezond en fit houden als het nu is.

Ik heb Ellen gemaild over de aanpassing. Montignac klopte ook al maanden niet meer Lach, ooit mee begonnen maar toen overgestapt op "normaal" eten.
nou nogmaals mijn dank en tot 'ziens' hier,
groetjes Anja

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 17:21    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hoi Anja, ik zie dat je de overstap reeds gemaakt hebt. Nogmaals welkom bij WmdW.

Ik kan je een workshop van harte aanbevelen. Ze zijn helder van opzet en heel toegankelijk. Ben zelf afgelopen zaterdag naar de workshop FOOD! geweest, waar ik Meijke zelf heb ontmoet. Leuk hoor.

We zien je eetboekje wel verschijnen hier.
Succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 11:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1