Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

WmdW nieuwsbrief 080511

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Brood... nodig?
Tips en informatie van Weg met de Weegschaal Hilversum
8 mei 2011


Eet je vaak boterhammen op een dag? En ben je daar tevreden over? Het artikeltje hieronder geeft je wat dingen ter overdenking. En verder hoop ik dat het voorjaar je veel energie en inspiratie geeft.


Brood of geen brood?

Wij Nederlanders zijn een volk van boterhammen. Veel mensen baseren hun ontbijt, hun lunch en soms zelfs hun avondmaaltijd op brood. Boterhammen zijn makkelijk en er zit van alles in. Maar maak je ook wat van je broodmaaltijd? Of is het een kwestie van plichtmatig elke dag hetzelfde opkauwen, zodat je dat ook maar weer gehad hebt?

Lijkt het meer op dat laatste, dan kun je tegen dingen aan gaan lopen. Bijvoorbeeld dat je geen tijd of aandacht besteedt aan je maaltijden overdag - en dus ook weinig aan je lichaam, ontspanning of genieten. Dat moet je later inhalen. Met chips of chocola misschien, 's avonds op de bank? Of met een tweede bord avondeten?

Daarnaast komt er veel druk te staan op het avondeten. Daar moet bijvoorbeeld twee ons groente in zitten, anders haal je de norm niet. En veel mensen halen de norm dus niet. Zo kun je voedingsstoffen tekort komen, minder fit worden en de neiging krijgen om meer te gaan eten.

Hoe pak je het aan als je meer van (al) je maaltijden wilt maken? De eerste gedachte die kan helpen is: honger is honger. Je lichaam vraagt om goede voeding, of het nu 7.30 's ochtends is, 15.30 's middags of 18.30 uur 's avonds. De verschillen tussen de maaltijden hebben vooral te maken met wat wij in onze cultuur bedacht hebben, ze zijn geen wet. Je kunt 'ontbijt'producten dus ook aan het eind van de middag eten en een warme maaltijd ook bij je lunch.

Maar vervolgens zou het best even wennen en oefenen kunnen zijn. Behoefte aan inspiratie? We hebben er een speciale pagina voor op de website gezet. Hij blijft er tot begin juni staan, daarna verhuist hij naar het besloten gedeelte van de website, speciaal voor de mensen die begeleiding bij ons hebben.

P.S. De discussie over of brood nu wel en niet goed is en of je wel of geen koolhydraten moet eten, heb ik hier even buiten beschouwing gelaten. Als je het leuk vindt, kun je in deze blog daarover lezen.

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89


Laatst aangepast door Odette op zo 05 jun 2011 9:08, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2011 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38353
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Mensen, dit is de online versie van de nieuwsbrief met de links erin.

http://archive.aweber.com/visiom/1rQrM/h/Nieuwsbrief_Visiom_brood_of_geen.htm

Bekijk de links en sla ze op, het kan nog tot begin juni. Handig om bij de hand te hebben als je even geen inspriatie hebt...

_________________
Januari challenge: punten voor oefeningen, Italiaans, wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, klusjes en volgens plan eten. Punten totaal: 89
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 12 mei 2011 10:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1