Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

wie doet er mee, minder snoepen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Franne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraten arm

Reageer met quote
Ik heb deze week stuk makkelijker dan vorige week. Geen trek in snoep en mocht ik er wel trek in krijgen dan neem ik wat augurken of een kaascracker en bij echte trek een laurierdropje. Volgens mij is mijn lichaam op moment afgekickt van de snoep. Wil dit weekend ook zeker doorzetten anders moet je idd na het weekend weer opnieuw beginnen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 9:45    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook graag met jullie mee, het gaat een hele uitdaging worden, maar snoepen is het grootste punt in mijn gewicht(stoename). Soms is het maar beter om niets te nemen dan iets, dan is bij mij vaak het hek van de dam.. Rollende ogen

Succes allemaal!

Enjoy the little things..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Stevelina

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
welkom vlinder, leuk dat je ook mee wilt doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 11:09    

Reageer met quote
Dankje Stevelina. Ik heb jullie berichtjes gelezen en heb nagedacht over hoe ik het wil gaan aanpakken. Helemaal niets nemen gaat mij niet lukken, ik ga het weer proberen zoals ik dat jaren terug ook heb gedaan. 3 maaltijden, 2 á 3 tussendoortjes en 1 of 2 x per week iets extra lekkers. Bijv. woensdag en één keer in het weekend, neem ik vrijdag iets, dan zaterdag en zondag niet. Verder probeer ik uit te stellen en voldoende te drinken..

Samen sterk!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 12:56    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Goed plan vlinder, helemaal niet [ meer] snoepen gaat het bij mij ook niet worden.
ik ga wel minder snoepen en ik wil dat ook net als jij 1x per week doen of het is met een verjaardag of gewoon 1x in het weekend.
Ik weet uit ervaring dat ik er toch niet vanaf kan blijven en het moet wel leuk blijven.

Ik kwam dit bericht tegen en wil het graag met jullie delen.

Zondig met beleid! Dat klinkt misschien gek. Maar als je te streng voor jezelf bent is afvallen moeilijk en gaat de frustratie overheersen. Mag je af en toe zondigen, dan houd je het veel beter vol.

De 80/20 regel: hoe werkt dat?

Heb je je voorgenomen om af te vallen, dan is het goed je de eerste periode strikt te houden aan jouw voorgenomen eetpatroon. Dit werkt motiverend en je hebt het gevoel goed op weg te zijn. Maar…. er breekt een moment aan waarop jouw hoofd weer gaat zeuren. Waarop het vraagt om dat wijntje, die pizza, een koekje of iets anders dat jij een tijd niet hebt gegeten. Slaat jouw motivatie om in frustratie, plan dan een zondigdag. De frustratie om iets niet te mogen eten is vaak slechter dan wanneer je het wel neemt, er optimaal van geniet en de draad daarna weer oppakt.

Maar: plan deze dag! Zet het in je agenda en kies één of twee dagen waarmee je wilt gaan zondigen. Zo maak je een afspraak met jezelf over wat je gaat eten en laat je je niet verleiden tot het nemen van meer. Ga ook niet volledig los, overeten kan schaden. Kies één dag of als je lichaam het toelaat twee dagen, maar ga niet stapelen. Iedere dag wijn, een koekje, chips of patat is natuurlijk geen zondigdag meer. Je vervalt dan langzaam weer in oude slechte gewoontes. En dat wil je juist niet. Maar een zondigdag voedt de geest, zodat je er weer tegenaan kunt. Sta jezelf dat toe!

Leef volgens de 80/20-regel. Tachtig procent van de tijd eet je gezond en volgens de doelstellingen die jij voor ogen hebt. Twintig procent van de tijd wijk je wat van het pad af. Maar let op: plan deze momenten en zie het als een afspraak met jezelf. En geniet ervan! Ga niet stapelen door iedere dag weer foute koolhydraten te eten, maar houd je vast aan de 80/20-regel. Compenseer op dagen dat je je voorgenomen hebt om te ‘zondigen’ niet. Eet gewoon om de twee drie uur maaltijden en tussendoortjes. Las na het zondigen eventueel een extra gezonde dag in.

Volgens mij deed jij dit al he vlinder?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 7:11    

Reageer met quote
ja zo doe ik het nu ook, ik noem het alleen gepland genieten en niet zondigen, want dan is het alsof je iets verkeerds doet.. Ik heb bedacht dat ik wat hartigs ga kiezen en zo weinig mogelijk zoet, daar ben ik aan verslaafd en wil ik vaak meer. Als ik bijv. de hele week zin in chocola heb dan ga ik daar denk ik wel een keer aan toegeven. Nu neem ik ook wel zoet op brood als ik daar zin in heb hoor, niks streng maar kiezen.

Heb trouwens wat nieuws ontdekt: een boterham met roomkaas (tomaat/basilicum smaak van de lidl) daarop runderrookvlees en plakjes komkommer H E E R L I J K.

We gaan ervoor dit weekend met z'n allen oké? Keuzes maken en op tijd stoppen! cheerleader

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 8:58    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik volg op dit momend bodieboost hoef ik niet te tellen of iets en is er toch structuur. Daar bij mag ik 2 keer per een joker pakken en die wil in de weekenden inzetten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 12:39    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Gelukszoeker, ik heb wel eerder van bodieboost gehoord, maar wat houdt het ook alweer in? Mooie term joker Lach

Morgen een uitnodiging voor een gezellig avondje met vriendinnen. Hoe doen jullie dit? Ik denk dat het verstandiger is om bijv. zondag te compenseren ipv tevoren, want als ik er heen ga met trek..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 14:34    

Reageer met quote
Vlinder ik zou denk ik goed eten voor je gaat zodat je wel mee kunt doen maar met mate.
Ik zou in ieder geval niet te weinig eten want dan smaakt alles veel lekkerder en wil je misschien alleen maar meer, [ mezelf kennende, bij mij is dan meestal de rem defect. ] Lachen Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 14:47    
Vrouw Weeggegevens   Franne
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraten arm

Reageer met quote
ja dat is altijd lastig vlinder, dit probleem had ik vorige week vrijdag en had toen flink gezondigd met dag erna ontzettend veel spijt.
Idd goed eten van te voren zodat je al wat in je maag hebt en hopelijk hebben ze lekker hapjes als kaas en worst, dat mag wel maar niet teveel natuurlijk.
Gaan jullie uit eten vermijd dat de gepaneerde vlees en ook geen patat. Maar vooral genieten en niet teveel gefocust zijn op het eten.

Gelukgzoeker, nog nooit van gehoord bodieboost.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 16:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 3 van 13