Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Welke boeken?

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Yeps
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Legio kook- en dieetboeken zijn er inmiddels op de markt. Net als boeken om je denkpatroon en gewoontes omtrent eten te veranderen.

Welk(e) boek(en) gebruik jij en wat vind jij hiervan de plus- en minpunten?

Deel hier je ervaringen en vragen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016 22:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hierbij zal ik aftrappen door de vraag te stellen wat jullie ervaringen zijn met het boek van XL naar S (in 20 minuten) van Mieke Kosters.

Vandaag heb ik in de boekhandel naar de versie 'in 20 minuten' gekeken en dit spreekt me zeker aan. Alleen is het lettertype me eigenlijk net te klein.

Dit boek komt voor mij wel overeen met:

-zelf goede keuzes maken
-recepten
-korte bereidingstijd
-eenvoudig

en geen:
-weekmenu's
-verboden eten
-superfoods
-ingewikkelde recepten

Hiernaast ben ik nog op zoek naar een kookboek voor salades, niet te ingewikkeld, gewoon lekker en gezond.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016 22:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 12:33    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Heb al zo n beetje alle boeken mbt afvallen gelezen. Van bloedgroepdieet tot paleo, van dr.Frank tot 5:2 en noem maar op maar nooit een dieet gevolgd😂

Kort samengevat, als je minder eet dan dat je verbruikt val je af😊
Wat en wanneer maakt niet zoveel uit mits je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Oftewel, ik heb geleerd om kleinere porties te eten en dat heb ik gedaan door anders over eten te denken en mijn gedrag aan te passen.
Dus het boek van Judith Beck , dieetoplossing, is mijn steun en toeverlaat.😂

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016 19:13    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   jasmijn86
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb 2 boeken van Chicks love food.
Vol met recepten. Wat het voor mij erg leuk maakt, is dat het recepten zijn met maar 5 of 6 ingrediënten en dus vrij makkelijk te maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 13:18    
Vrouw Weeggegevens   Kim-meke
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten, meer bewegen

Reageer met quote
Ik heb heel veel dieetboeken. Elk boek heeft goede en minder goede dingen naar mijn mening,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016 21:10    
Vrouw Weeggegevens   Foxy
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik hou ook van boeken over gezond eten en kookboeken. Ik ben nu bezig met drie hele leuke boeken:

Kookboek: lekker simpel. Wat de titel zegt, de gerechten zijn makkelijk te maken, bevatten niet zoveel ingredienten en zijn snel klaar. Wel doe ik er altijd veel meer groenten in dan dat hier in de recepten staan, en dan zijn de gerechten best gezond (met gezond verstand kan je de gerechten op een gezonde manier aanpassen. Minder vlees en meer groenten). Dit is het enige kookboek waar ik echt iedere week in kijk voor inspiratie.

Gewoon boek/koekboek: Eet als een Expert (I'm a Foodie). Hier hebben we ook een sprintje van gemaakt. Er zijn nu zoveel voedings trends dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit boek geeft eigenlijk een grote samenvatting over wat gezond eten eigenlijk precies is. Heel leesbaar, maar goed onderbouwd met meerdere referenties over alle claims die ze maken.

Gewoon boek: Het anti-dieet boek. DIt is echt een heerlijk, luchtig boek dat focust op het hebben van een positieve mindset. Ook vol met oefeningen, voor wanneer je het allemaal even niet meer ziet zitten. Om de momenten dat ik trek krijg dat ga ik even in dit boek lezen. Heel vlot geschreven, en geeft je een goed gevoel.

Dat zijn mijn drie favorieten op het moment!

Fall down seven times, stand up eight!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 15:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1