Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

wel gewicht, geen centimeters.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Roxx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hee allemaal,

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Op internet kan ik er helemaal niks over vinden.

wat is er aan de hand:

Ik ben nu 19,5 kilo afgevallen maar nog niet vele centimeters. Sommige mensen zien het al en sommige mensen ook helemaal niet.
Volgensmij is mijn buikomtrek maar 1 tot 3 cm minder geworden. Ik ben van 97 naar 77,5 kilo gegaan. toen ik eerder 77 kilo woog (voor het vele aankomen) was ik slanker dan dat ik nu ben. Ik had verwacht dat ik ongeveer weer even ''slank'' zou zijn.

Eten en bewegen:

Ik eet gezond en tussen de 1500 en de 1000 calorieen, ik denk het suiker en vet. en ik beweeg ook meer dan dat ik deed. ik fiets maandags en dinsdags 28 kilometer. en woensdag donderdag en vrijdag fiets ik naar stage/werk en dan ben ik ook 8 uren bezig. In het weekens ga ik altijd een uur of anderhalfuur rustig wandelen met de hond rond de 4 of 6 km.

Wat ik van anderen lees:

Dat mensen vaak sneller centimeters kwijtraken dan kilo's. Ik kan dus ook helemaal geen ervaring vinden van mensen die wel kilo's maar geen centimeters verliezen, dus nu denk ik eigenlijk dat ik iets verkeerd doe.

Wat ik wel kon vinden op internet:

Dat als mensen wel gewicht maar geen centimeters verliezen, zij waarschijnlijk teweinig eiwitten eten en dus hun spieren verbranden inplaats van vet. Maar kan ik 20 kilo aan spieren verbranden? Ik eet elke dag een schaaltje yoghurt waar eiwitten in zitten en ik krijg elke dag vlees / kip. Zou dit niet genoeg zijn?

Of zit ik nou helemaal verkeerd en moet ik intensiever sporten of krachttraining doen?

Iemand ervaring? tips? iemand die er echt verstand van heeft?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2016 19:32    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wauw Roxx, allereerst gefeliciteerd met de kilo's!

Balen dat je het vooral op de weegschaal ziet en minder aan je lichaam. Bedenk wel dat het al wel veel gezondheidswinst oplevert!

Je hebt het erover dat je het weinig aan je buikomvang merkt. Merk je het wel aan je benen? Dus broeken die rondom je bovenbenen gaan slobberen of stuk minder strak zitten?

Want wat mij opvalt is dat je veel beweegt, maar vooral 'met je benen'. Fietsen en wandelen. Wellicht dat je ook wat gericht op je hele lichaam kunt gaan doen, dat je dan misschien wat meer resultaat gaat zien?

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2016 23:47    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Roxx schreef:

Wat ik wel kon vinden op internet:

Dat als mensen wel gewicht maar geen centimeters verliezen, zij waarschijnlijk teweinig eiwitten eten en dus hun spieren verbranden inplaats van vet. Maar kan ik 20 kilo aan spieren verbranden? Ik eet elke dag een schaaltje yoghurt waar eiwitten in zitten en ik krijg elke dag vlees / kip. Zou dit niet genoeg zijn?

Toen ik met Sanaslank bezig was (kh-arm) moest ik elke dag mijn gewicht in grammen eiwitten binnenkrijgen, met een minimum van 70 gram. Met alleen een schaaltje yoghurt en vlees/ kip kom je daar niet aan.
Ik weet niet wat voor dieet je doet, maar probeer eens meer eiwitten toe te voegen aan je dieet. Een schaaltje (magere) kwark tussendoor, als lunch een salade waar je een blikje tonijn (op waterbasis) doorheen doet, een handje nootjes (even de voedingswaarde bekijken welke je dan het beste kunt nemen), gekookt eitje. Afgezien de nootjes is dat kh-arm en weinig vet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 9:34    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
dankjewel, ja bij mijn benen merk ik het iets meer maar ook zeker niet heel veel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 9:46    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Kaktus schreef:

Want wat mij opvalt is dat je veel beweegt, maar vooral 'met je benen'. Fietsen en wandelen. Wellicht dat je ook wat gericht op je hele lichaam kunt gaan doen, dat je dan misschien wat meer resultaat gaat zien?

Met het trainen van die grote spiergroepen verbrand je wel de meeste calorieën, maar je krijgt er inderdaad niet overal van die mooie lange slanke spieren van.
Probeer eens een half uurtje afzien achter je computer of televisie met een training als deze.
Je zult zien dat het er simpeler uit ziet dan het uiteindelijk blijkt te zijn.
Er zijn tal van dit soort filmpjes te vinden en ze zijn leuk (en nuttig) om je trainingen mee af te wisselen. Deze trainingen zijn er juist op gericht om de centimeters aan te pakken.
Succes!

Filmpje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 11:33    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel, Ik zal dit filmpje zeker gaan proberen. Super zeg! dit zal vast en zeker een beetje helpen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 14:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1