Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weight Watchers dieet
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Weight Watchers ongezond

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Hallo,

Ik ben begonnen met Weight Watchers omdat ik las dat het gezond is en mensen blijvend afvallen en leren eten.

Ik heb een medische probleem waardoor ik bijna niet afval en hoop dat dit nu wel werkt, ik ben alleen wel teleurgesteld als ik zie wat het inhoudt.

Wat mij opvalt is dat je heel weinig kan eten. Ik heb 28 punten per dag brood tik enorm aan. Ik doe dit online dus misschien zie ik wat over het hoofd.
Ongezonde dingen zoals wit brood staat bijna gelijk aan gezonde dingen volkoren etc, bijna evenveel punten. IK krijg het idee dat je moet leven op fruit en groente?
Klopt dit, want hier zit je niet vol van en vind het ook niet echt gezond leren eten. Eiwitten tellen ook vaak hoog in de punten iets wat wel verzadigd.

Als ik hier voorbeeldmenu's lees bestaat het overdag uit veel crackers? Klopt het dat Weight Watchers gewoon een redelijk honger dieet is? Of is dit zo mijn beeld ervan. Wie heeft advies. Ik heb twee broodjes op met kaas en zit al op redelijk veel punten ook telt koffie met melk al snel 1 punt??

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 13:19    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64622
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Weight Watchers is zeker niet ongezond! Ze geven richtlijnen zodat je bewust kunt kiezen. Natuurlijk is witbrood minder vullend en vezelrijk dan volkoren, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat liever eten. Of crackers.
Het gaat erom dat jij binnen de punten die je mag probeert een voor jou persoonlijk zo verantwoord mogelijke keus te maken.
Dat is aan jóu dus, niet aan de Weight Watchers. Idee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 16:02    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
Hoi Mary,

Sinds twee weken ben ik online begonnen met Weight Watchers.
Ik doe power start, dus veel verzadigende voedingsmiddelen.
Het gaat me nog niet gemakkelijk af en ik heb echt wel trek in eten, maar alle begin is moeilijk.

Ik denk dat het wel gezond is. In ieder geval vergeleken met mijn eerdere manier van leven.
Nu eet ik fruit en veel groente, dat is toch erg gezond, nietwaar?
Het roggebrood wat ik nu (power start!) eet vind ik niet zo lekker, maar het vult en is gezond.
Heb gisteren bij de bakker voller koren brood gehaald, dat zit boordevol vezels en het vult prima.
Wit brood is op zich niet ongezond hoor, maar vult niet zo lekker en kost net zoals gewoon bruin brood, een paar points (roggebrood kost niks).
Ipv kaas zou je magere ham op brood of crackers kunnen doen. Kaas kost points en magere ham niets.

Lees eens goed bij Power Start wat je mag eten zonder punten te hoeven tellen. Dat is best veel.
Alleen moet je niet veel vlees eten, of pudding, dat telt veel pro points.
Als je Power start hebt gedaan en al lekker afgevallen bent, kun je overstappen op het gewone programma.
Ik wens je heel veel succes.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 16:39    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Kaatje schreef:
Weight Watchers is zeker niet ongezond! Ze geven richtlijnen zodat je bewust kunt kiezen. Natuurlijk is witbrood minder vullend en vezelrijk dan volkoren, maar er zijn nu eenmaal mensen die dat liever eten. Of crackers.
Het gaat erom dat jij binnen de punten die je mag probeert een voor jou persoonlijk zo verantwoord mogelijke keus te maken.
Dat is aan jóu dus, niet aan de Weight Watchers. Idee


ja, dat snap ik ook wel. Maar met 28 punten valt er niet heel veel te kiezen. Ik ben iemand die al gezond eet, het valt mij gewoon op dat het meer gericht is op heel weinig eten of voeding met heel laag calorie gehalte waardoor je voor mij gevoel alleen maar honger krijgt, daar kan je niet blijvend succes mee boeken. Crackertjes eten is niet echt voedzaam. Valt mij gewoon tegen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 17:31    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Friesinnetje23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 12-7-2013
Berichten: 81
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Zuid-Holland


  Reageer met quote
Hoi hoi,

Ik doe nu voor de 2e keer Weight Watchers voor de laatste 5 kg. Ook 28 pp. Ik heb gelukkig niet veel last van het honger gevoel, maar misschien komt dat omdat ik er al gewend ben, en ik een baan heb als 'typmiep' en dus overdag niet veel beweeg.

De eerste dagen is het even doorzetten, maar daarna zal het je makkelijker afgaan. Klinkt cliché, maar is wel zo. Als wij het kunnen, kun jij het ook!

Crackers eet ik dus zelden tot nooit. Ik eet per dag 2 boterhammen (met extra vezels) en fruit. En soms een beschuitje. Op dagen dat ik veel sport of zumba doe eet ik 3 boterhammen. Daarnaast kwark met vruchten.
Zitten de pp in je brood of in je beleg? Beleg dat meer PP kost dan mijn boterham neem ik niet zo snel. Ik heb namelijk voor mezelf ontdekt dat dat een grote valkuil kan zijn. Dan tikt het aan idd.
Of neem je 2 boterhammen met kaas. Neem dan 1 boterham met kaas en leg de andere boterham en bovenop. Dat scheelt je toch weer een plak Lach

Het is inderdaad even testen hoe of wat en soms zijn dingen verrassend laag (of hoog ohhh) in punten.

Succes!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 17:33    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Doortje van Smakt schreef:
Hoi Mary,

Sinds twee weken ben ik online begonnen met Weight Watchers.
Ik doe power start, dus veel verzadigende voedingsmiddelen.
Het gaat me nog niet gemakkelijk af en ik heb echt wel trek in eten, maar alle begin is moeilijk.

Ik denk dat het wel gezond is. In ieder geval vergeleken met mijn eerdere manier van leven.
Nu eet ik fruit en veel groente, dat is toch erg gezond, nietwaar?
Het roggebrood wat ik nu (power start!) eet vind ik niet zo lekker, maar het vult en is gezond.
Heb gisteren bij de bakker voller koren brood gehaald, dat zit boordevol vezels en het vult prima.
Wit brood is op zich niet ongezond hoor, maar vult niet zo lekker en kost net zoals gewoon bruin brood, een paar points (roggebrood kost niks).
Ipv kaas zou je magere ham op brood of crackers kunnen doen. Kaas kost points en magere ham niets.

Lees eens goed bij Power Start wat je mag eten zonder punten te hoeven tellen. Dat is best veel.
Alleen moet je niet veel vlees eten, of pudding, dat telt veel pro points.
Als je Power start hebt gedaan en al lekker afgevallen bent, kun je overstappen op het gewone programma.
Ik wens je heel veel succes.


Zover was ik nog niet met power start, hoe weet je dan de portie die je kan nemen?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 17:34    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64622
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
mary12 schreef:
ja, dat snap ik ook wel. Maar met 28 punten valt er niet heel veel te kiezen. Ik ben iemand die al gezond eet, het valt mij gewoon op dat het meer gericht is op heel weinig eten of voeding met heel laag calorie gehalte waardoor je voor mij gevoel alleen maar honger krijgt, daar kan je niet blijvend succes mee boeken. Crackertjes eten is niet echt voedzaam. Valt mij gewoon tegen.

Als je nu al zo over Weight Watchers denkt gaat het niet werken. Misschien moet je het diëten dan gewoon eens loslaten en je richten op je leefgewoontes als je toch al zo gezond eet. Maak een dagboekje aan bij gezond eten en zie wat dat je brengt in plaats van het zoveelste dieet najagen. Je hebt immers ook al Dr. Frank, GoK en EGA gedaan en kennelijk vind je nergens wat je zoekt. Tijd om het over een andere boeg te gooien lijkt me. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 17:49    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Kaatje schreef:
mary12 schreef:
ja, dat snap ik ook wel. Maar met 28 punten valt er niet heel veel te kiezen. Ik ben iemand die al gezond eet, het valt mij gewoon op dat het meer gericht is op heel weinig eten of voeding met heel laag calorie gehalte waardoor je voor mij gevoel alleen maar honger krijgt, daar kan je niet blijvend succes mee boeken. Crackertjes eten is niet echt voedzaam. Valt mij gewoon tegen.

Als je nu al zo over Weight Watchers denkt gaat het niet werken. Misschien moet je het diëten dan gewoon eens loslaten en je richten op je leefgewoontes als je toch al zo gezond eet. Maak een dagboekje aan bij gezond eten en zie wat dat je brengt in plaats van het zoveelste dieet najagen. Je hebt immers ook al Dr. Frank, GoK en EGA gedaan en kennelijk vind je nergens wat je zoekt. Tijd om het over een andere boeg te gooien lijkt me. Erg blij


Ik weet niet of het gaat werken dat ga ik dus uit testen. Ik zeg alleen dat de methode mij tegen valt. Met gezond eten val ik niet af, het brengt mij dus niks behalve dat het gezond is, dus ik moet iets zoeken wat wel bij mij werkt. Helaas, zal ik wel moet dieeeten wil er iets af gaan, als er al iets af gaat. Wat jij nu op somt is al een hele tijd geleden en door medische situatie kon ik toen niet afvallen. Ik hoop dat het nu wel lukt. Het is alleen voor mij heel belangrijk om mij stofwisseling niet te vertragen, en ik dacht dus dat Weight Watchers best gezond was. Ik heb mij online ingeschreven omdat ik niet wist wat het precies inhield. Maar nu ik het dus zo lees denk o jee ik weet niet of ik dit moet doorzetten omdat het voor mij meer lijkt op een 1000 calorieen dieet en dat is nou juist wat ik wilde voorkomen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 19:52    
Vrouw Weeggegevens   mary12
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-7-2011
Berichten: 58
Dieet: gokken


  Reageer met quote
Friesinnetje23 schreef:
Hoi hoi,

Ik doe nu voor de 2e keer Weight Watchers voor de laatste 5 kg. Ook 28 pp. Ik heb gelukkig niet veel last van het honger gevoel, maar misschien komt dat omdat ik er al gewend ben, en ik een baan heb als 'typmiep' en dus overdag niet veel beweeg.

De eerste dagen is het even doorzetten, maar daarna zal het je makkelijker afgaan. Klinkt cliché, maar is wel zo. Als wij het kunnen, kun jij het ook!

Crackers eet ik dus zelden tot nooit. Ik eet per dag 2 boterhammen (met extra vezels) en fruit. En soms een beschuitje. Op dagen dat ik veel sport of zumba doe eet ik 3 boterhammen. Daarnaast kwark met vruchten.
Zitten de pp in je brood of in je beleg? Beleg dat meer PP kost dan mijn boterham neem ik niet zo snel. Ik heb namelijk voor mezelf ontdekt dat dat een grote valkuil kan zijn. Dan tikt het aan idd.
Of neem je 2 boterhammen met kaas. Neem dan 1 boterham met kaas en leg de andere boterham en bovenop. Dat scheelt je toch weer een plak Lach

Het is inderdaad even testen hoe of wat en soms zijn dingen verrassend laag (of hoog ohhh) in punten.

Succes!


Eet je alleen 2 boterhammen overdag en verder niks, en dan nog je avond eten?
Ik neem sowieso 1 plak kaas en 2 sneetjes brood. Kom je niet heel snel aan als je weer stopt dan, ivm zo weinig eten?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 19:58    
Vrouw Weeggegevens   Doortje van Smakt
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-10-2013
Berichten: 89
Dieet: Gezond eten (Volgens Doortje)
Woonplaats: Bijna Brabant


  Reageer met quote
mary12 schreef:


Zover was ik nog niet met power start, hoe weet je dan de portie die je kan nemen?


Hier even lezen.

http://www.weightwatchers.nl/util/art/index_art.aspx?tabnum=3&art_id=122846

Een paar dagen geleden was ik nog een beetje bang om dat allemaal te eten.
Ik dacht dat ik meteen zou gaan groeien, maar op aanraden van Dini ben ik er toch maar aan begonnen.
En met succes; twee dagen later was ik 8 ons afgevallen.
Ik snap er eigenlijk niks van, maar ik maak me niet druk, ben gewoon blij. Lachen

Alles waar een groen vakje achter staat in je programma planner, daar mag je van eten tot je genoeg hebt.
Gekookte aardappels kun je gerust eten, kost je geen points.
Zelf weet ik nu dat ik iets moet verzinnen op vleesgebruik(niet groen).
De boterhammen (ook niet groen) zijn ook iets waar ik mee om moet leren gaan.
Ik probeer nu zoveel mogelijk 'groen' te eten en over een paar weken stap ik over op het gewone programma.
Ik denk dat ik tegen die tijd wat gewend ben aan minder eten en dat is voor mij belangrijk.

Als je power start doet, dan heb je geen dagtotaal, maar een weektotaal.
Bij mij is dat 49, dus 7 points per dag.
Ik moet nog wennen en anders gaan eten dan ik deed, maar dat gaat vast wel lukken.
Als je sport kun je extra points verdienen om op te maken. Je hoeft ze niet op te maken, maar het kan dus wel.

Als je power start wil gaan doen, moet je in je programma planner bij instellingen je programma veranderen in telvrije dag.
Het wijst zich vanzelf en anders vraag je maar.
Intussen weet ik al een héél klein beetje hoe het werkt.

In je programma planner kan je aan de linkerkant 'verzadigende voedingsmiddelen' aanklikken, dan zie je ze meteen.

O ja, wel eerlijk bijhouden wat je eet, dan weet je straks ook beter wat je valkuilen zijn.

Hopelijk heb ik je op weg geholpen.

_________________
Groetjes,Doortje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 21:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3