Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Weg met de Weegschaal, zonder brood?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wyke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: WmdW

Reageer met quote
Hallo allemaal!

Een tijdje verder, ik ga weer proberen de WmdW methode in te zetten om af te vallen.

Ik ben er inmiddels achter dat ik erg slecht tegen brood kan momenteel. Met name volkoren/donker brood, en alle soorten vérs brood gaan niet goed.

Wie kan me helpen om toch deze manier van eten vol te houden, (bijv. iemand met gluten- of tarweintollerantie) maar dan zonder of met veel minder brood? Recepten, tips... hoor het graag! Lach

Alvast bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 9:19    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Wijke, welkom terug.

Wat voor soort last heb je van brood?
Heb je geroosterd brood geprobeerd? (als vers het probleem is)
Heb je last van glutenallergie?
Roggebrood geprobeerd?

Ik heb een tijdje Grip op Koolhydraten gevolgd naast WmdW. Dus wél puur en onbewerkt, maar minder kh (en dus brood). De combi is heel goed mogelijk. Kijk eens bij het GoK subforum of het wat voor je is. (hoewel ik je niet kwijt wil natuurlijk
Erg blij )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 15:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Odette schreef:
Wijke, welkom terug.

Wat voor soort last heb je van brood?

Maagzuur, opgeblazen gevoel en last van m'n darmen

Quote:

Heb je geroosterd brood geprobeerd? (als vers het probleem is)

Afbakbrood wel, (gaat beter) geroosterd heeft dat effect helaas niet...

Quote:

Heb je last van glutenallergie?

Volgens de bloedtest niet, huisarts gooit het op PDS maar ben gestopt met de middeltjes van de huisarts en de onderzoeken, ik kreeg zoveel troep mee (vol met aspartaam e.d.) en het deed meer kwaad als goed.
Ga nu weer naar de osteopaat en dat gaat beter!

Quote:

Roggebrood geprobeerd?

Ook erg zwaar op de maag, alle graan soorten (ook spelt!) hebben hetzelfde effect. Ik ga binnenkort aan de gang met maismeel en boekweitmeel, als tarwe vervanger.

Quote:

Ik heb een tijdje Grip op Koolhydraten gevolgd naast WmdW. Dus wél puur en onbewerkt, maar minder kh (en dus brood). De combi is heel goed mogelijk. Kijk eens bij het GoK subforum of het wat voor je is. (hoewel ik je niet kwijt wil natuurlijk
Erg blij )

Zal het eens bekijken!

Heb zojuist ook een lijst gekregen via de mail van WmdW voor tips en combinaties om de dagelijkse boterhammen te vervangen. Erg veel leuke en lekkere tips! Combinaties die ik nooit bedacht had...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 15:48    

Reageer met quote
Wyke schreef:

Heb zojuist ook een lijst gekregen via de mail van WmdW voor tips en combinaties om de dagelijkse boterhammen te vervangen. Erg veel leuke en lekkere tips! Combinaties die ik nooit bedacht had...

Oh, dat is mooi, kun je die even doorsturen per pb of mail (via mijn praktijk adres) of hier neerzetten, dan heeft iedereen er wat aan, je weet nooit...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 15:50    
Dagdeal (728x90)
Onbekend Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ben ik ook heel benieuwd naar! Lachen
Je zou voor de warme hap kunnen proberen: quinoa, amaranth, bulgur, couscous en hier op het forum staan behoorlijk veel recepten voor alternatief brood. kijk eens bij de low carb, atkins en gok recepten.
Pasta kun je maken van rettich, lasagne van courgette.
In biologische winkels verkopen ze ook nog weleens brood met zuurdesem op basis van rijst en amaranth. Glutafin (zelf bakken) schijnt goed van smaak te zijn, als je even 'googlet' kom je legio varianten en recepten tegen.

Overigens is coeliakie helemaal niet vaak in het bloed te zien, je zou om een darmbiopt moeten vragen, maar da's niet bepaald het leukste onderzoek. Geschokt Maar als je wel tegen afbakbrood kan (wat notabene de slechtste soort is) lijkt me ook dat het geen glutenallergie is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 16:30    

Reageer met quote
Let op, bulgur en couscous is ook tarwe...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 16:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Overigens is coeliakie helemaal niet vaak in het bloed te zien, je zou om een darmbiopt moeten vragen, maar da's niet bepaald het leukste onderzoek. Geschokt Maar als je wel tegen afbakbrood kan (wat notabene de slechtste soort is) lijkt me ook dat het geen glutenallergie is.

Klopt! Dat wist ik inderdaad, maar net wat je zegt... afbakbrood gaat wel goed (maar eet ik bijna nooit hoor), en heb dezelfde reactie op rauwe groenten en meer producten die niks met gluten te maken hebben.

P.S. Die lijst plaatsen, mag dat zomaar? Is dat niet alleen voor mensen die het boek hebben aangeschaft?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 8:08    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
Wij hebben toch alle boeken van Meijke?? Die lijsten zaten er toen niet bij...
Stuur ze anders per mail.(kijk bij mijn www)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 18:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja dat is waar Lach

Ik stuur de mail aan je door... het zijn PDF's

EDIT: oh dat kan niet, je hebt een contactformulier. Heb je een mailadres evt per PB?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 18:44    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ben toch ook wel heel geïnteresseerd in die no brood tips! Mag ik op de verzendlijst, Odette? Want ze staan ook niet in mijn Meijke-boeken ...

Dymphie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2011 18:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2