Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Weg met de Weegschaal : Vragen en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Zo is het Jes, je kiest voor kwaliteit, betaald een beetje meer, maar hebt ook aan minder genoeg. Dát is het idee.
Dank voor je bijdrage en succes met afvallen.

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 15:55    
Vrouw Weeggegevens   TamaraButterfly
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-6-2010
Berichten: 182
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Hm... misschien dat ik dit boek ook maar ga bestellen.

Ik ben vandaag begonnen met de eiwitpoeder shakes, maar hier kan mijn lichaam niet tegen (dat weet ik wel bijna zeker) , ik ben het nu ff als proef aan het doen om te kijken hoe het bevalt en hoe mn lichaam erop reageert maar dr zit veel zoetstof in en e-nummers en dat zijn juist dingen die ik normaal gesproken in voedsel vermijd dus ja hoe krom?

Ik eet nu byna zo'n 2 jaar geen vlees meer, en daarvoor at ik al alleen maar biologische kip.
Ik eet biologische kaas en drink biologische melk en yoghurt.
Maar dit omdat ik van de stoffen in veel eten en drinken migraine-clusterhoofdpijn aanvallen krijg.
Sowieso drink ik alleen maar bepaalde theesoorten, water en een fruitshake.

Het is bij mij alleen de chips, daar ben ik verslaafd aan ... verder? vind ik het niet moeilijk om dingen te laten staan..

Welk boek zou ik het beste kunnen bestellen want ik zie dat er meer zijn ?? Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 17:08    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Mocht je Weg met de Weegschaal willen bestellen, wacht dan even, want in mei komt de nieuwe versie uit. Met jouw ervaring met puur en onbewerkt eten lijkt mij dit wel een goed boek voor jou. Het Superdieetboek is meer dat het je hoeveelheden geeft. Kijk en vergelijk anders een keertje in de boekwinkel of bieb.

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 18:15    
Vrouw Weeggegevens   TamaraButterfly
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-6-2010
Berichten: 182
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Bedankt voor je reactie Erg blij
Ik heb ze indd net besteld bij de bieb! en dan wacht ik nog even dat nieuwe boek af Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2012 18:19    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Prima!! Laat me weten wat je ervan vind...

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2012 5:56    
Vrouw Weeggegevens   jsteen
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-12-2010
Berichten: 1861
Dieet: Grip op koolhydraten
Woonplaats: Zwartewaal


  Reageer met quote
Hoi Odette.
Klinkt erg interessant,voor de nieuwsbrieven ,moet ik me dan opgeven.... www.wegmetdeweegschaal .???Is dat hier bij de weegclub ?

_________________
Groetjes van Jo ---mijn motto = je heb maar 1 lijf ,wees erzuinig op!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Die website is goed Jo, daar kun je een minicursus aanvragen en de nieuwsbrief.

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 28 apr 2012 10:48    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
wat mij het meeste opvalt bij Weg met de Weegschaal is het anders gaan denken.
Juist dat stapje verder dan alleen kijken naar voeding en beweging,
Willen jullie een samenvatting van Meijke zelf?
Even een leuke up-date?

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 9:45    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Laat maar doorkomen!!

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 9:52    
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
Ik volg de methode van Meijke van Herwijnen. Dus lijnen doe ik niet.
Sommige mensen denken dat wij niet meer op de weegschaal gaan staan.? Verward
==> ==>
Maar weg met de weegschaal is het uiteindelijke doel wat we willen bereiken.
Dus een goed en stabiel gewicht waarbij we geen weegschaal meer nodig hebben. Uitroep


Herkomst tekst is van Meijke Herwijnen.

Een goed plan maken
1. Begin met een beetje realisme.
Ga na hoe lang je al met je gewicht worstelt en bedenk hoeveel tijd je nodig zult hebben om dat helemaal om te keren. Besef ook dat je niet alles tegelijk kunt veranderen. Geef jezelf toestemming om het stap voor stap aan te pakken en steeds meer plezier te krijgen in hoe je je ontwikkelt. Want je gaat je zeker ontwikkelen!

2. Kijk naar patronen, niet naar los gedrag.
Jezelf vertellen dat je altijd gezond moet eten, elke dag moet bewegen, steeds op tijd naar bed moet, nooit meer dan één glas wijn mag, altijd aardig moet zijn, zes glazen water moet drinken (enzovoort) levert een lange lijst met eisen op die je nooit allemaal tegelijk in de gaten kunt houden. En al die soorten gedrag hangen samen. Je kunt een dus iets revolutionairs doen: je aandacht verleggen naar patronen in je gedrag. Als je die verandert, verbeteren je gewoontes vanzelf mee. De patronen liggen vaak op een van deze gebieden:
• Tijd en energie – besteed je die aan belangrijke dingen of niet?
• Basisbehoeftes – weet je die te herkennen en als je ze herkent, vervul je ze dan ook? (zuurstof,water,voedsel,slaap,aanraking)
• Inspanning en ontspanning – zijn die in balans, of krijg je teveel of te weinig?
• Omgaan met onrust – kun je die verdragen in plaats van hem weg te drukken (b.v. met eten)?

3. Begin bij het begin
De bovenstaande thema’s staan in een logische volgorde. Als er iets aan schort bij thema 1, laat dan thema 3 of 4 nog even liggen. Daar iets veranderen is moeilijk als je de tijd en energie er nog niet voor vrijgemaakt hebt.

4. Maak van je wensen concrete acties“Ik wil mijn tijd voortaan aan belangrijke dingen besteden, zodat ik energie overhoud” is geen actie maar een wens. Bij zo’n wens horen acties: dingen die je nu meteen kunt gaan doen. Stel jezelf bij je wens of je besluit de vraag: “Wat zou ervoor nodig zijn om…?” In dit geval “… om mijn tijd aan belangrijke dingen te besteden”. En ga daar even goed op in voor jezelf, tot dat je concrete acties voor jezelf hebt gevonden.

5. Houd je acties op orde.Vaak ontstaat er een lange lijst acties als je bedenkt wat er nodig is om… (je tijd aan belangrijke dingen te besteden). Noteer die acties voor jezelf en kies er dan eentje uit (eventueel twee, als ze eenvoudig zijn) waar je mee begint. De actie die je nu oppakt, moet er een zijn die je heel haalbaar lijkt en die je ook iets op gaat leveren. Daardoor versterk je je zelfvertrouwen en je motivatie, zodat je een volgende actie van je lijstje kunt oppakken als die eerste gelukt is.
Het hoeft niet allemaal vandaag; het is de bedoeling dat je je hele leven bezig blijft je te ontwikkelen. Maar het zou wel mooi zijn als je nu meteen wilt beginnen! Dan weet je dat je een goed, concreet en haalbaar plan hebt bedacht.

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 10:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10