Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Weg met de Weegschaal : Vragen en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   anoniem168
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dit klinkt goed, en eigenlijk lijkt het veel op mijn eigen 'eetfilosofie'. Het verschil is dat ik de weegschaal de deur niet uit heb gedaan, en mezelf vrolijk eens per week (en vaker voor de lol tussendoor) blijf wegen, zonder geobsedeerd te raken door de cijfertjes op dat ding. Vooral extreem voorbewerkte, geraffineerde en kunstmatige producten heb ik al een tijdje uit mijn menu geschrapt, en dat werkt uitstekend. 'Eerlijke' producten lijken ook wel meer of langer te vullen / verzadigen / bevredigen. En meer bio en vega is ook wel een beetje mijn ding, al ben ik een notoire vleeseter.

En als je ziet hoe lang je soms bezig bent met het voorbereiden van zo'n (h)eerlijke maaltijd, van verder fietsen voor de ingrediënten tot schoonmaken en snijden van bergen groente, gaat er ook een hoop energie in het klaarmaken zitten. Ik maak zelfs soms mijn eigen chips - ben je anderhalf uur bezig voor dat ene schaaltje, dat je dan ook met een gerust hart kunt opsnoepen.

Ik ken het boek verder niet, maar als ik er tegenaan loop zal ik het zeker eens meenemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 9:31    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Helemaal goed meis, zo zien we het graag. Succes met verder afvallen en als je nog eens langs wilt komen ben je van harte welkom.

Trouwens, leuks site heb je opgegeven. Ben je daar zelf bij betrokken?? (sprak zij die zelf ook een website heeft Erg blij )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:17    
Vrouw   anoniem168
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee, daar ben ik niet bij betrokken, wel al een jaar of twee tamelijk intensief 'deelnemer'. En inderdaad, een erg leuke site. Zelf ben ik alleen nog - ook niet meer heel erg actief- betrokken bij een andere site, die echter niet voor een wat minder brede doelgroep is (www.freesmokers.nl). In het verleden heb ik bij meerdere fora geholpen met opbouwen, maar ook weer helemaal afgebouwd. Iets als Goeievraag lijkt me geweldig, maar dat is - ergens ook wel helaas - 'gewoon' een commerciële, professionele site.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 11:43    
Vrouw Weeggegevens   MJP58
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hallo,
ik ben gisteren aan het boek begonnen en heb het bijna uit en ik vind het helemaal geweldig dus waarschijnlijk ga ik dat "12 weken programma'ook wel doen nog....
ben in tijden niet meer zo enthousiast geweest over iets wat met eten te maken heeft want ik heb al zoveel geprobeerd/gedaan en je wordt er inderdaad alleen maar ellendiger van.....
groetjes MJ

woensdag=weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011 11:20    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   BmW

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Even weer wat gelezen om inspratie op te doen. Gisteren 3/4 chocolade letter opgepeuzeld. Een witte dus weinig positiefs dus. Weet alleen de stress er niet achter... Had goed voor mezelf gezorgd, flink actief en ook voldoende rust.. Waar dat dan vandaan komt? Misschien een oude associatie met het lezen van een boek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 9:39    

Reageer met quote
Tja, soms kom je er nooit achter...Uithuilen en opnieuw beginnen Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012 10:00    

Reageer met quote
Er zullen hier geen nieuwe nieuwsbrieven meer gepubliceerd worden. Als je de nieuwsbrief wilt ontvangen, meld je dan aan op de website van Weg met de Weegschaal...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 feb 2012 18:27    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Poek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo!

Ik heb de boeken van Meijke en ben er direct in begonnen. Ik vind het onwijs goede boeken. Ik sta achter heel veel dingen die ze beschrijft en word vaak geconfronteerd door voorbeelden die worden beschreven, waarin ik mijzelf herken. Ik heb altijd moeite gehad met het uitzoeken van een dieet. Ik bedacht altijd als ik een dieet bekeek: Is dit iets wat ik na het afvallen ook nog blijf volhouden? Anders komt alles er weer aan. En 9 van de 10 keer zette ik het boek dan weer terug. Ik moet leren een gezonde leefstijl te krijgen, ik wil gezond en een gelukkig leven. Ik moet zelfs zeggen dat ik af en toe tranen in mijn ogen kreeg, omdat ik vond dat ze zo gelijk had en dat ik mijzelf dit aandoe kan ik dan echt niet begrijpen. Ik heb voornamelijk last van snaai/vreetbuien. Dat is echt waar ik vanaf moet. Vaak krijg ik zo'n bui als ik me verveel, maar ook regelmatig omdat ik honger heb.
Ik wil maandag heel bewust beginnen met bewegen en gezond eten. Uiteindelijk moet ik door een gezonde leefstijl toch kilo's kwijt gaan raken? Als ik het zo lees, moet ik mijn lichaam daarop kunnen vertrouwen.

Groetjes, een ongelukkige eter

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 15:01    

Reageer met quote
Hoi Poek, zo te zien ben je rijp voor WmdW.

Als je wilt, maak een dagboekje aan en kom met ons meeschrijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 16:23    
Onbekend Weeggegevens   jes86
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: lady line het boek alleen

Reageer met quote
Miriam B schreef:
xSuus schreef:
Bedankt voor je reactie!
Heb nog even verder gelezen in alle lijstjes en ik denk dat het wel aardig overeen komt. Veel 'echt' eten inderdaad.
Maar ik heb het boek nu uit, en ik ga dus echt geen 2 kipfilets kopen voor 7euro omdat het biologisch is. Ik ben gek, maar niet zo gek =P

Klopt dat biologisch duurder is dan de "gewone" kip of welk pruduct dan ook. In het boek dat je gelezen hebt (eet jezelf mooi,slank en gelukkig) word je tips gegeven. Biologisch is beter voor je net zoals spelt en zuurdesem brood maar niemand dwingt je dat te gebruiken.
Je kan een boek ook als "handvaten" gebruiken. Tips eruit halen en af en toe beetje aanpassen naar je budget.
En dit is heel flauw. Maar het geld dat je nu niet uitgeeft aan snoep of slecht voedsel investeer je nu in een gezonder lichaam!!!!

het is wel duurder de biologissche producten maar ik wou er nooit aan maar ik merk dat ik nu toch meer bio koop bijv, appelstroop kwark en ik vind het echt lekkerder smaken en ik denk ik kan kiezen voor een bakje kwark van 50 c of 1 van 1.80 die onwijsss lekker is wat kosten al die snoep koek en frietjes wel niet:$ zo ben ik gaan denken en trakteer mij elke week op lekkere kwark en een hele fruitschaal vol lekkerheden van de groenteboer! en zo geef ik denk ik het zelfde geld uit alleen gezonder:D

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 11:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 5 van 10